vilnan kaupunkiliikenne

here I come

yritin katsoa mutta hinnat on yhä lateissa, vaikka ne on siirtyneet euroon jo monta kuukautta sitten, ei mitään sähköpostiosoitetta johon laittaa palautetta, city-cardin saisi kyllä ostettua mutta ei kiinnosta kun on kuitenkin niin paljo kalliimpi yleensä kuin bussiliput, eikä ehdi kuitenkaan kaikkea näkemään. eli: onko siellä esim 3 päivän lippua , hinnat euroina?

10

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lateja taskun pohjal

      Eivät tietääkseni ole siirtyneet Vilnassa euroon,vaan liti on edelleen käytössä.
      Latviassa sen sijaan maksetaan euroissa, eikä enää lateissa. Olen viikon kuluttua menossa autoilemaan molempiin joten käytännön kokemusta taas tulee.

    • panorama

      Kuutisen euroa maksaa kolmen päivän lippu.
      Käy kaikkiin julkisiin menopeleihin. Kuitenkin aika pieni keskusta, joten jos tietää mihin haluaa niin minibussit on oiva vaihtoehto. Lippu yhteensuuntaan noin euron.

    • läksynantaja

      "yritin katsoa mutta hinnat on yhä lateissa, vaikka ne on siirtyneet euroon jo monta kuukautta sitten"

      Sinulla taitaa mennä maat ja kaupungit sekaisin.

      Kotiläksy: missä maassa on Vilna? Mikä maa otti euron käyttöön vuodenvaihteessa?

    • Vilnius1

      Liettua anoo euroon liittymistä kesällä, eli litit ovat maskuväline.
      Toki entistä enemmän näki kauppojen (vaate-ja kenkäkaupat) ja ravintoloiden hintoihin merkittynä myös hinta euroissa, vertailuna,
      EUsta on kerrottu että Liettuan talous on kehittynyt hyvin eli maa on yhteisvaluuttakelpoinen.
      Tulin Vilnasta runsas viikko sitten, , joten tiedän asiasta. Edellinen reissu oli joulukuussa.
      Vilnassa on lyhyet matkat kaupungissa, en ole koskaan matkustanut julkisilla vaan kävellyt.
      HINNAT ovat siis LITEISSÄ ja lippuja myyvät kioskit. jos otat vain euroja mukaan, joudut menemään pankkiin vaihtamaan rahaa ja se on kyllä epäedullista.

    • näinkö=

      Et tunne Baltiaa, sekoitat maat keskenään. Olisko parempi pysyä vain Suomessa ja käydä vain Tallinnassa???

      • here I come

        olen reissannut euroopassa jo DDR:n aikana.
        berliinissä oli kova juttu kun tutustui loikkareihin.
        90-luvulla ajoin tallinnan ja varsovan väliä balti express (ei kulje enää) junalla
        lukuisia kertoja.
        kertaakaan ei vaan ollut aikaa pysähtyä vilnaan, jossa juna pysähtyi yöaikaan ja viisumisäädökset oli tarkkoja.
        kävin useaan kertaan myös balkanilla, myös pian jugoslavian sodan jälkeen.
        ja silloin kun minä olin nuori, ei ollut internettiä, asiat ei olleet itsestäänselviä vaan
        piti nähdä vähän vaivaa asioiden järjestelyssä. kaikkialla ei ollut karttoja ym.
        toki uutisia seuraan. eli vaikka miten skarppi olisi, kömmähdyksiä sattuu, kun on tuhat ja sata asiaa mielessä ja hoidettavana.


    • oikaisu3

      Ei ole lateissa, koska lati on Latvian rahayksikkl ollut. Nyt on euro.

    • Vilnan kaupunkiliikenteestä on näköjään netissä paljon vanhentunutta tietoa. Kertamatka maksetaan kuljettajalle , 3,5Lt. Lippuja ei käsittääkseni saa enää kioskeista ( tätä en varmistanut). Etuovesta ei suinkaan aina päässyt sisään, vaan keskiovesta, ja siitä sitten talsimaan maksamaan.

      Lippu pitää sitte leimata joko työtämällä keltaisen maksulaitteen koloseen tai vielä vanhemmanmalliseen pieneen punaiseen metallihärpäkkeeseen jolla lippu rei'itetään.

      Paikkalliset käyttävät etäluettavaa ladattavaa korttia, mutta käsitin, että sen käyttö on monumutkaista erilaisine hintoineen, joten käteismaksu oli ihan ok.

      Myös bussilinjoista on vanhentunutta tietoa. Tässä erinomainen linkki

      http://stops.lt/vilnius/#bus/en

      Linkistä löytyy myös kunkin bussin reitti klikkaamalla ko bussia ja sitten löytyy show on map. Myös hyvät aikataulutiedot löytyvät.

      Lentokenttäyhteyksiä:
      Bussi n: o 2 kulkee suoraan kentältä rautatieasemalle.
      Bussi n :o 1 kulkee myös kentältä rautaitieasemalle hieman pidempää reittiä ensin yli rautatien, sitten svitrigailos g., Kauno g. Ja Sopeno g. ja asema.( bussiasema on rautatieaseman vieressä).
      Bussi 88 oli minibussi ja meni alkumatkan kuten n: o 1 yli rautatien ja jatkaa vanhaankaupunkiin missä mutkittelee, jatkaa Mindaugo - sillan yli Europa-ostoskeskukseen.
      Pikabussi 3 G (G on pikavuoron tunnus, pysäkkejä harvemmassa) menee myös samaa reittiä yli rautatien svitrigailos g ja jatkaa suoraan vanhaan kaupunkiin ja menee yli Zaliasis - sillan.

    • leppänen

      Liettuan raha on liti, euroilla ei voi maksaa. lippuja voi ostaa kioskeista.

      • Leila M

        Osta Vilnius in Your Pocket, siinä on ajantaiset tiedot kaikesta mitä tarvii tietää.
        Vihkosta saa Suomessa ainakin Akateemisesta ja Vilnassa kaupungin turistitoimistosta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2753
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2520
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2111
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1439
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe