No menihän siinä pari vuotta

väsynyt_anon

Noin 2,5 vuotta sain asua rauhassa nykyisessä kämpässä, muutamia satunnaisia häiriöitä lukuunottamatta. Nyt sitten tänä keväänä erityisesti alakerran ja yläkerran naapurit ovat päättäneet, että yön läpi voi bilettää ja koluta ihan miten huvittaa. Kummankaan kerroksen seinänaapureita en saa valitukseen mukaan kun "eivät ole kuulleet", mutta ymmärtäähän sen vanhusten osalta, että eivät uskalla laittaa nimeään alle kun pelkäävät kostoa.
Isännöitsijä vaatii kahta nimeä ja poliisin käyntiä ei kuulemma lasketa, koska eivät saa poliisilta nykyään raporttia siitä kenen luona on metelöintiä käyty lopettamassa.
Että kiitti vaan naapurit kun huomioitte muut.

31

825

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koita jaksaa

Otan osaa. Ihmetyttää vähän tuo että vaaditaan kaksi nimeä. Onhan se toisaalta ymmärrettävää ettei kukaan tee tahallaan aiheettomia valituksia, mutta joskus voi olla niin että vain yksi henkilö/koti häiriintyy erityisesti. Ja sekin on hullua ettei poliisin käyntiä lasketa.

• En koita jakasaa.

ei se kuule ole oikein että yksi henkilö voi tehdä valituksen ja keksiä asioita jotka ei pidä paikkaansa, myös seuraamalla / keksimällä kellonajat puoleksi väärin.
        Silti talossa on enemmän mölinää aiheuttavia ja niille ei valiteta, miksi?

• paristi

Nykyään on ihan normaalia, että jengi elää myöhäälle yöhön. Sä oot vain jälkeenjääny dinosaurus. Nykyään on ihan normaalia, että sosiaalista elämää on esim klo 22-02 välisenä aikana, ja nukutaan esim klo 12 saakka. Siitä sitten pikku hiljaa heräillään päivään, ja illalla alkaa se paras aika, jatkuen aina yökahteen. Joskus aamuneljään viiteenkin. Hei, agraariyhteiskunta meni jo, ei enää tarvitse elää lehmien lypsyaikojen mukaan. Kaikilla alkaa olla liukuva työaika, eikä tuntivelvoitetta välttämättä ole, joten työaika menee oman rytmin ehdoilla. Itse menen klo 12 jälkeen töihin, ja lopettelen klo 19, siinä ajassa saan tehtyä aivan samat asiat, kuin perusristot jotka tekee 8-16 päiviä.

• joo niin varmaan

Kyllä yli 99% onneksi asuu ja elää ihan normaali rytmin mukaan ja valvoo päivät ja nukkuu yöt.

• kiitos.....
        joo niin varmaan kirjoitti:

Kyllä yli 99% onneksi asuu ja elää ihan normaali rytmin mukaan ja valvoo päivät ja nukkuu yöt.

kun seuraavan kerran meukkaat niin ilmoita edes etukäteen naapureille...

• normaalia

Juu, olen samaa mieltä että yöt valvotaan ja hillutaan. Lähinnä baareissa ja päivät nukutaan. Se on kyllä ihan normaalia tänäpäivänä. Yleensä niin ettei töitä edes tee...

• iskuporaaja

Meillä herätään reippaina 7.00 jolloin aloitan taulujen uudelleenasettelun.

• Keinot löytyy

Taitaa isännöitsijä yrittää vetäytyä vastuusta, koska kyllä tarvittaessa poliisilta saa tiedot kun kertoo paikan josta ne raportit haluaa. Vihjaisepa sille isännöitsijälle että sekin on vaihdettavissa sellaiseen joka hoitaa työnsä.

Joka kerta vain poliisit paikalle ja kun muutaman kerran käyneet niin ilmoitus sille laiskalle isännöitsijälle että hakee ne tiedot !

• ....................

........................................................................................ .

• pertti_Ström

Osanottoni. Piipittävistä hiirulaisnaapureista et kyllä liittolaisia saa. Siihen vielä Isännöitsijä, joka ymmärtää häiriköitä, eikä ole halukas hoitamaan asiaa, niin avot!

Ehdotan asian hoitamiseksi joko väkivaltaa, tai pois muuttoa.
      Pahalta näyttää, voimia sinulle.

• teinihelvetti

Hei paristi! Et taida tietää todellisesta työelämästä mitään. Meillä jos tulisi töihin puolenpäivän aikaan tukka pystyssä viinalta haisevana niin fudut tulisi, mutta tietysti on paikkoja, jossa se työ ei ole niin vaativaa ja tarkkaa. Ja löytyy myös taloja, missä se sääntöjen noudattaminenkaan ole niin tarkkaa. Kuten omakotitaloja, mutta siihen sulla pahvi ei ole varaa.

• tommit1

Onko kyseessä vuokra- vai omistusasunto?

Omistusasunnoissakin on tilanne ikävä kyllä se, että taloyhtiö ei ole riidan osapuoli vaan melusta kärsivät osakkaat. Tämän takia poliisi ei saa antaa tietoja käynneistä isännöitsijälle. Eli joudut itse käynnistämään oikeudelliset toimenpiteet, jotka isännöitsijän tulee osaltaan viedä eteenpäin.

• miten sen poliisi

Onko oikeasti vieläpä niin, ettei poliisille edes voi nykyään enää soittaa?
      Että häiriöistäkin pitää soittaa yleiseen hätänumeroon?!

Paristille (ja muillekin) sehän nyt on aivan sama, elääkö joku öisin vai päivisin, kunhan se elo ei häiritse muita! Ei hiljaisuusajan ulkopuolellakaan saa turhaan meluta...

• xcx

Joo, poliisi soitetaan yleisestä hätänumerosta 112. Siellä tehdään arvio, mutta suositus on, että itse ei hoidella näitä, koska voi käydä huonosti.

• ei jaksa
        xcx kirjoitti:

Joo, poliisi soitetaan yleisestä hätänumerosta 112. Siellä tehdään arvio, mutta suositus on, että itse ei hoidella näitä, koska voi käydä huonosti.

nostaa kyllä ainakin itsellä huomattavasti kynnystä, jos ei ole oikeasti hätätilanne (esim. tappelu).
        Meilläkin yksi ja sama (tai samat, isompikin lössi siellä välillä "juhlii") naapuri muutostaan asti monta kuukautta siis lähes päivittäin meluavat niin, ettei kuule radiota kuunnella ilman kuulokkeita (ja silloinkin kuuluu yleensä läpi). Eilenkin puolenyön aikaan heittivät telkkarin lattiaan, Ja jos ei musiikki pauhaa täysilllä, niin "puhe" eli huuto ja kiljuminen sitäkin paremmin.
        mutta silti hätänumeroon soitto kotirauhan häirinnästä tuntuu liioittelulta :/

• Svea
        ei jaksa kirjoitti:

nostaa kyllä ainakin itsellä huomattavasti kynnystä, jos ei ole oikeasti hätätilanne (esim. tappelu).
        Meilläkin yksi ja sama (tai samat, isompikin lössi siellä välillä "juhlii") naapuri muutostaan asti monta kuukautta siis lähes päivittäin meluavat niin, ettei kuule radiota kuunnella ilman kuulokkeita (ja silloinkin kuuluu yleensä läpi). Eilenkin puolenyön aikaan heittivät telkkarin lattiaan, Ja jos ei musiikki pauhaa täysilllä, niin "puhe" eli huuto ja kiljuminen sitäkin paremmin.
        mutta silti hätänumeroon soitto kotirauhan häirinnästä tuntuu liioittelulta :/

"mutta silti hätänumeroon soitto kotirauhan häirinnästä tuntuu liioittelulta"

Miksi se soitto tuntuu liiottelulta?
        Täysin normijuttu silloin kun aiheellista. Ei jatkuva kotirauhan häirintä ole normaalia.
        Sitä varten on 112, olen myös itse käyttänyt.

• viva la vida
        Svea kirjoitti:

"mutta silti hätänumeroon soitto kotirauhan häirinnästä tuntuu liioittelulta"

Miksi se soitto tuntuu liiottelulta?
        Täysin normijuttu silloin kun aiheellista. Ei jatkuva kotirauhan häirintä ole normaalia.
        Sitä varten on 112, olen myös itse käyttänyt.

Itse olen soittanut 10 kertaa. Hullu alkaa jo pikkasen taintua. Maine sillä on jo sellanen tässä talossa, että kaikki tietää sen sekoilut. Itse en kehtaisi.

• tosi se on

Minkä sille voi, että kuulo heikkenee iän myötä? Kyllä vanhukset valittavat, jos syytä on.

• Macrame

Nauhoitettu melu on todistettua. Kännyköistä usein pitäisi löytyä nauhuri. Meidän taloyhtiössä ei onneksi kahta nimeä tarvi. Päämeluaja kun asui rivitalon päässä ja me oltiin sen ainoat seinänaapurit. Pahimpina iltoina sitä melua kyllä ihmeteltiin pihan toisella puolenkin.

• twiikeri1

Taitaa isännöitsijä karttaa vastuuta. Paljon sitäkin on liikkeellä. Eräässä jutussa oli isännöitsijä ottanut vuokralle 2 ex-vankia kun sai niistä korkeampaa vuokraa. Kun muut oli valittanut melusta, oli is. kertonut roistoille valittajien nimet ja siitä se vasta melu oli alkanutkin.

• Retee isännöitsijä

Varmaan uskaltaa puuttua mahdollisiin näiden asuntojen tuhoihinkin ja vaatia vuokratakuuta takaisin. Sitä odotellessa...

• Korppi666

Ei ollut naapurin Perakaan "kuullut" eilen infernaalista musiikin soittoa heidän asuntona yläpuolelta. Selitti minulle kuin jollekin vanhukselle.

He ovat vieläpä lapsiperhe, joten luulin lapsien nukuttamisen hiukan vaikeutuvan ja tunsin myötätuntoa. Mutta hyvä tietää, ettei meidän tarvitse tämän lapsiperheen vuoksi varoa minkäänlaista melun tuottamista. Kuten olemme tähän saakka ystävällisinä ihmisinä tehneet.

• valkohai

Joo, ei ota isännöitsijä tosissaan. Eipä tässä jää muuta jäljelle kuin itsemurha.

Näyttää olevan meno nyt sellainen, että työttömät, juopot ja muut housuihinsa kakkaavat ovat isännöitsijäin erityisessä suojeluksessa.

Keskiluokkaista, kunnon ihmistä ei kuunnella.

• kokemusta on

Samaa mieltä, meitä ei kuunnella. Meluajat senkun meluaa. ja sitten ne nyyhkivät taloyhtiön hallituksen jäsenille, miten kauhea elämä heillä on ollut.

• Nyt viisaampana

Nythän on keväällä kiva aika selailla asuntoilmoituksia. Haaveilu on ilmaista hupia, mutta voipa tärpätäkin. Yksi täysosuma kerralla riittää.

• gvjfiovjkof

Meidän talossa oli parikin jotain teini /nuorisolaumaa jotka huus ja ryyppäs harvasen yö. Tarpeeks montaa kertaa poliisit kun tuli paikalle ja isännöitsijältä saivat viestiä niin jo rauhottu. Nyt on ollut hiljaista koko vuoden 2014.

Kuulemma vitun kyyläpaskoja ollaan me naapurit jotka halutaan yömme nukkua.

• hms1

Mulla on narkkarinaapuri, joka pelailee yöt läpeensä. Basso jytkyy niin että omat korvat soi, tavarat helisee ja lemmikit juoksee seinillä.

Isännöitsijä vain voivottelee,kun ei saa yhteyttä naapurin kirjeitse tai puhelimitse. Pari varotusta on mennyt tän vuoden puolella. Mutta muuta ei kuulemma voi tehdä, koska vuokralaisella on oikeuksia, vaikka näemmä omaani oikeuteen ei kuulu kotirauhakaan.

Itse jos olen mennyt sanomaan kapelista, niin pelkää nälvimistä saa niskoihinsa.

Poliisia ei kiinosta metelöinti yhtään. Pitäsi kuulemma tehdä jotain vakavampaa
      Oma muutto ei onnistu taloudellisen tilanteen takia....

Oliskos jollain jotain ehdotusta, mikä auttais? Edes jotain järisyttävää pelleilyä??

• ...

Villi lapsi huutamaan heti aamusta ja partsilla varsinkin. Tai pikkukoira?

• joukkovoimaa

Ei muuta kuin osanottoa. Sama juttu, rahatilanteen tähden ei kykene muuttamaan.

Miksi me, jotka haluamme vain tavallista rauhallista asumista, emme saa puolellemme yhtään kansanedustajaehdokasta tai muuta vastaavaa tapaa nostaa asia julkisuuteen? Jokainen joka haluaa vain asua, on muka joku kyttääjä, vaikkei toisten asiat kiinnosta pätkääkään.

Mitä me voisimme tehdä yhdessä?

• hms1

Naapuri jatkaa metelöimistä aina vaan...

Isännöinti toimistosta on jopa soitettu naapurille, mulle vastaus oli että ei se naapuri mekasta. Naapuri oli sanonut että ei pidä vehkeidensä volumea kovalla ja käy töissä 7-16 joten nukkuukin kuulemma yöllä.

Eipä ainakaan eilisen pirskeiden jälkeen mennyt töihin, vaan aloitti aamusta taas jumputtamaan. Pari tuntia oli hiljaista yöllä.

Ja simmoinen seuraus on ollut valituksilla, kun naapuri huomaa mut esim. takapihalla, alkaa se vittuilemaan oven raosta ja alkaa jumputtamaan kovemmin.
      Mutta kun on kerran sanonut ettei soita musiikkia, niin onhan varmaan isönnöitsijän tätä uskottava ja minusta on tullut valehtelija...

• moi paskiainen

Moi naapuri! Vituttaako?, nami nami :)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3829
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2964
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1865
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1598
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1079
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe