sairastava Eila karkasi hoitopaikastaan ja käveli vähissä sisävaatteissa läpi kotipaikkansa keskustan.
Pakkasta oli liki 20 astetta ja tuuli puhalsi purevasti.
Yksikään vastaantulevista ei pysäyttänyt häntä kysyäkseen
onko kaikki hyvin. Kukaan ei soittanut apua paikalle."
Myöhemmin hänet löydettiin tajuttomana puun juurelta.
Elvytysyrityksestä huolimatta hän kuoli.
Helsinki Missiojärjestö teki tästä videon, nähdäkseen, voiko näin suuri välinpitämättömyys toistua.
Videolla pelkkään yöpaitaan ja aamutossuihin pukeutunut nainen, 75 v. kävelee läpi ruuhkaisan Helsingin.
Tämä kokeeseen osallistunut nainen kertoi, että vaikka matka oli lyhyt, tuntui se välipitämättömyyden takia pitkältä.
Kukaan ei puhunut minulle.
Kukaan ei pysäyttänyt ja kysynyt, olenko kunnossa ja tarvitsenko apua.
Katseet kertoivat paljon. Jotkut katsoivat suoraan silmiin, mutta valtaosa yritti esittää, ettei ole huomannutkaan.
Tämä nainen kertoi, että hänestä tuli tämän videon teon myötä eutanasian kannattaja ja aloin miettiä omaa vanhenemistani.
Mitä jos itseltä menee kokonaan muisti? Se ei ole sellaista elämää jota haluan elää.
Armokuolema tuli mieleeni.
"Alzheimerin tautia
10
123
Vastaukset
- keho
Silloin ainakin se on hyvä, jos on hyvin sairas, eikä ole toivoa paranemisesta ja on jo vanha.
- maikki KAJO
Ehdottomasti paras mielihyvä siitä tulee. kun terveenä tietää ettei minun kitua
tartte..Tiedän jo terveenä ollessa,että saan eutanasian,kun sairastun muistin menetykseen ..Helpottaa elämää loppu metreillä.
- kyllä välitetään
Välitetään
"Se ei ole sellaista elämää, jota haluan elää"
Ajattelit siis suositella jokaiselle dementikolle, että heidät on "lopetettava" tästä yhteiskunnasta, kuten itse olet päättänyt?
Mielestäni nyt pitäisi suhteuttaa noiden ääritapauksien esille tuominen koko kansaan.
Tietenkin, yksikin tapaus on liikaa, mutta pitäisi muistaa, että "miljoona" tapausta voi hyvin! Vai voiko? - Makriin a ek
Moni on joutunut vaikeuksiin itse, kun on yrittänyt olla avuksi jossakin ongelmatilanteessa. Yöpaidassa taivaltava dementikko voi olla arvaamaton. Auttaja voi joutua pulmatilanteeseen, josta ei selviä. Väärin tietysti, että hänet jätetään kulkemaan yksin. Oliko tuolloin kova pakkanen?
Maassa makaava ihminen on ehkä saanut sairauskohtauksen, mutta todennäköisin syy on humalatila. Auttaja saattaa saada huitaisun humalikon nyrkistä. Yksi ihminen ei voi edes siirtää reporankana lojuvaa ihmistä. Voimat eivät riitä.
Sitä minä vain kummastelen, että kun nykyisin ihmisillä on kännykkänsä, niin miksi eivät soita apua. Silloin voi olla tapahtumista sivussa, mutta voi kuitenkin seurata, että apu saadaan.
Sitä pitäisi korostaa ja muistuttaa, että ammattiapua on puhelinsoiton päässä.- kuolen, kun kuolen
Vihaksi pistää, kun viestejä on poistettu? Antaisitte nyt olla edes vuorokauden viestit ja ehkä ilmoitus, mikä poistetaan?
Onhan meitä ikäihmisiä, jotka emme heti ymmärrä, mitä täällä on sopivaa kirjoitella, mutta suokaa se ilo, että saamme oppia jotain uutta ja tuoda omia näkemyksiä asiasta, joka meitä koskee?
Aina ei ole kysymys juopuneesta, vaikka usein se näköjään on, kun katselen Poliisi-tv; lähetyksiä.
Kärjistetysti tässäkin on tuotu yksi esimerkki, joka pitäisi yleistää yleiseksi välinpitämättömyydeksi, mutta miksi?
Onko tässä tarkoitus rahastaa "mummoilta/vaareilta" rahaa jonkun järjestön hyväksi??
- eutanasia on hyvä
juttu elämän loppuvaieessa,
tahdon eutanasia siinävaiheessa heti kun tiedän etten enään toivu normaaliin itsenäiseen elämään,
monesti ajattelen jopa itsaria,
tänään kuuntelin radiosta jokun lääkärin tutkimusta lääkäreitten masennuksesta ja itsemurhista,
lääkärit tekevät eniten itsemurhia kaikista ihmisryhmistä, heillä on tieto kuinka se tehdään hyvin ja oikein, heillä on myös tietoa ja kokemusta elämästä ja kuolemasta enemmän kuin meillä maalikoilla,
jos olissi tieto ja taito, niin varmasti tekisin itsarin ennen kuin olen niin huonossakunnossa että joutuisin laitoshoitoon vaippoihin avuttomana kasvina vuosikausiksi makaamaan,- omahyväisyyden huip
Alzhemerpotilas on todella menohaluinen,paimennan hänenlaistaan,jolla vielä jalat kantavat,vaan ei muisti.
Meille omaishoitajille sälytetään yhteiskunnanhoitovelvollisuus,
joskin omasta vapaasta tahdostamme.
Yhteiskuntarakenne sortuisi jos me kaikki omaishoitajat lakkaisimme olemasta omaishoitajia.
Omaishoitajuus on nimike sille ilmaistyölle,joka kattaa sen sosiaalitanttojen olemassaolon,jotka ovat niin omahyväisiä,että ihan iljettää.
haluamme tai ei, hoitoresurssien riittämättömyydestä johtuen keskustelu eutanasiasta tulee yleistymään. Omalla kohdallaan kukin voi hoitotestamentin avulla esittää oman toiveensa hetkellä, jolloin ei enää itse pysty ilmaisemaan tahtoaan hoidon suhteen.
- tiukka kysymys?
Hoitotestamentti on asiakirja, jolla voi olla paljon tekemistä oman elämänsä finaalivaiheessa.
Jos ihminen on täysissä sielun ja ruumiin voimissa määrännyt, ettei häntä pidetä tarpeettomasti hengissä siinä vaiheessa kun paranemista ei voi enää tapahtua.
Toteuttaako lääkärikolleegio käytännössä tällaisen potilaan tahtoasiakirjan.
Niinpä kuoli nyt Espanjan entinen pääministerikin Adolfo Suarez 81-vuotiaana ko. sairauteen. Olihan hän tärkeimpiä tekijöitä vuosina 1976-1982 Espanjan siirtyessä Francon diktatuurista demokratiaan. Vaikeita aikoja ne Espanjassa.
Kiinnitti vain huomiotani hänen kuolinilmoituksensa, kun olen alusta lähtien seurannut intensiivisesti esp. sarjaa Francon aika ja nyt Francon jälkeen. Hyvin dokumentaarinenkin on tämä sarja ollut, vaikka Alcantaran perhe siinä onkin ns. pääosassa. Suarez´sta sai siinä miellyttävän inhimillisen kuvan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.922127Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n332070Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501835Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751360- 861251
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191141Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311060Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men561003- 67936
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.282895