Myytävä asunto 2h k. Päätyhuoneisto 2. ylin kerros, ikkunat kolmeen suuntaan. Putkiremontti meneillään, valmiustuu toukokuuhun 2014 mennessä. Yhtiövastike 1.6. 2014 350e. Tarkoitus myydä putkirempan jälkeen. Kyseessä pienkerrostalo rauhallisella alueella Tapaninvainiossa, yksi porras, kuusi asuntoa. Rakennusvuosi -63. Asunto kaipaa täysremontin.
Mikä hinnaksi asunnolle?
16
140
Vastaukset
- omakas
Tarjoan 50 000e.
- ppppppppååååääääääää
Onko tuo 350€ vastike pelkkää hoitovastiketta, tuskin sentään kaksiosta, siinä taitaa olla 150€ rahoitusvastiketta mukana, se voisi olla putkiremontista tämä rahoitusvastike. Minkä näköinen talo on päältä ja rapuista, isompia remppoja kaipaavako.
- muuttaja
Juu. Tähän asti vastike autopaikka on ollut 207e/kk, mutta putkirempan vuoksi nousee kesäkuun alussa n.150e. Talo on siisti tiilitalo, jossa tiedossa ei ole julkisivuremonttia. Oma piha, naapurissa omakotitalo ja toiseen suunttaan paritalo, rauhallista. Viimeeksi tehtiin pari vuotta sitten ikkunaremontti. Itse olen asunut tässä 17vuotta ja viihtynyt, mutta kun talossa ei ole hissiä ja minulla on tullut liikuntavaikeuksia.
- 44566666666666666666
Laitettiinko uudet ikkunat uudet ihan pokineen päivineen vaiko vain jotain ulkopuolelle alalistaa.
- muuttaja
Ihan uudet ikkunat pokineen. Aiemmin oli olkkarissa iso alta aukeneva ikkuna, ei tuuletusikkunaa. Nyt laitettiin sivusta aukeava, jossa myös tuuletusikkuna. Olohuone erittäin valoisa, itä - eteläsuunta ja tosiaan oh:ssa ikkunat kahteen suuntaan. Keittiö ja makuuhuone sitten kolmanteen suuntaan.
- 44455666666666666666
No hyvä se jos ikkunat pokineen uusiksi ja rakennuuksen pintakin ja rappu suht. siistissä kunnossa.
Se putkiremppa on tullut kustantaman jotain vähän alta 30 tonnia sen asunnon osalta ja kun se on maksamatta ja vastikkeessa niin siitä laskee hinta sellaiset 500€ neliöltä.
Vaikea sanoa kun ei oikein tiedä tarkkaa sijaintia tai sitä ympäristöäkään, mutta luulisi siitä sellaisena lähemmäs 2000€ neliö sentään saavan, eli lähemmäs 2500€ neliö sen putkirempan kanssa.
Nyt on kyllä huono aika myydä.
- muuttaja
Jos ihan ennustamaan alkaisi, niin missä ajassa voisi odottaa hintojen nousua, kun ei tässä niin hengenhätä ole tätä myydä. Uuteen aion kuitenkin pian muuttaa, on sen verran varaa, että voin tätä yhtiövastiketta vuokran rinnalla maksella.
- omakas
Ennustaa voi, että hinnat nousevat jatkossakin tasaisesti.
Vuokraisännäksi alkaminen voi olla taloudellisesti paras vaihtoehtosi, jos kerran ei ole irtorahan puutetta.
- muuttaja
Ongelma on se, että asunto on kipeästi remontin tarpeessa. Itse tei muuttaessani tänne ison remontin 17 vuotta sitten, mutta sittemmin on ajan myötä pinnat kuluneet ja vaativat mielestäni parkettia myöten vähintään uudelleen hionnan ja lakkauksen. Minulla ei ole kiinnostusta enää sitoutua tähän. Mieluummin pudotan myyntihintaa, jotta saan asunnon myydyksi.
- kaheksantoist
Se on se helsingin asuntobuumi nyt vuodenvaihteessa loppunut. Perusduunari 2000e käteen/kk, ei saa enää 10% asuntolainan omavastuun säästämisen jälkeen isoa lainaa. Eli siihen 0% omavastuu aikaan on enää... noin 30 vuotta.
Toi 350e/kk vastike... tota ei halua kukaan. Ala kalastelemaan jollain hinnalla ja pudottele jos ei käy kaupaksi. Itse välttäisin välittäjiä, en sinusta tiedä. - muuttaja
Kannattaisiko sitten laittaa mieluummin huokeampi hoitovastike, eli 197e/kk myynti-ilmoitukseen ja lisätä putkiremontin kustannus n 16.000e myyntihintaan? Kumpi olisi psykologisesti edullisempi?
- 77555666333999999999
No jos tuo putkiremppalasku vain 16 tonnia on niin parempi se olisi se maksettuna myydä ja sillä pelkällä hoitovastikkeella. Ainakin kannatta se selkeästi myynti-ilmoitukseen laittaa tämä putkirempan hinta, sillä äkkiseltään sitä olettaisi sen olevan kymppitonnin enemmän tuosta 150€/kk pääomavastikkeesta päätellen.
Vuokrakämpäksikin se sellaisenaan sopisi kun ei juuri ole sisältä rempattu, kyllä siihen vuokralaisen helposti saisi.
Ei sen myynnin kanssa kiirettä kannata pitää jos siinäkin toistaiseksi voi odotella ja ei sitä uuttakaan ole vielä tilalle varattuna. Ei tämä myyntitilanne tästä nyt ainakaan paljon pahemmaksi voi mennä, ja parantumaankin se taas väistämättä lähtee.
Ilman välittäjääkin voisi laittaa myytäväksi vaikka etuoven sivuille, ei kuitenkaan epärealistisen kovilla hinnoilla roikkumaan jos kaupaksikin aikoo saada. 2000 neliö ja tuo 16 tonnin putkiremppa siihen päälle pyyntihinnaksi, niin sillä voisi jo hyvinkin mennä. Jos itse myy niin pitää kyllä sietää niitä 'ostajia' joilla ei oikeasti ole tarkoituskaan ostaa ainakaan millään asiallisella hinnalla, tulevat vaan haukkumaan asunto kelvottomaksi.
- muuttaja
Kiitos hyvistä vinkeistä ja vastauksista. Itse olen nyt ajatellut aloittaa pyyntihintana 2.000e/neliö ja sitten ostaja valitkoon, kuinka putkirempan maksun hoitaa. Olen tyytyväinen, jos tuon saan, sillä kuten sanottua, tässä tarvitsee kyllä muutakin remonttia tehdä, jos vähänkään on tasovaatimusta. Itselleni tämä on kyllä ihan hyvin riittänyt, en mitään edustuskotia kaipaa.
- 44455666666666666666
En halua lyödä rintoihin minään viisaana asuntojen hinnoista tietävänä, mutta usko tai älä, niin ihan oikeasti kuvittelin tuon asunnon jotain peruspohjaltaan mallia 63, ja sillä sijainnilla mitä siinä sanottu on, ja siinä kunnossa ja mitä remppoja siihen tehtyty on, ja ennen muuta myös vielä huomioiden tämä nykyinen myynnille huono aika, niin näillä mielestäni tuo 2000 neliö voisi olla ihan mahdollinen hinta millä se nytkin voisi kaupaksi mennä. Josko tuota 16 tonnin putkirempaa siihen päälle lähtee tavoittelemaan riippuu paljon siitäkin missä kunnossa se oikeasti nyt sisältä on ja asunnon ympäristöstä ja julkkisen liikenteen pelaamisesta ja palvelujen kuten hyvien markettien lähesiyydestä. Mutta jos tarjottu hinta jää tästä oleellisesti alle, niin voisi olla viisaampaa jättää se vaikka vuokralle, jos ei jostain syystä tämä vuokrausjuttu ole nimenoman poissuljettu. Vuokraamiset ei kylläkään ole mitään ihan helploja juttuja ja riskejä niihin liittyy ja vastuut vaan asunnosta ja sen laskuista on kaikki.
- Joskus isäntä
Kannattaa odottaa putkiremontti ensin valmiiksi. Sen jälkeen on huomattavasti helpompi esitellä asuntoa ja saada tuo hinta. Sijainnin perusteella lähtisin pyytämään 2400-3000 euroa neliöltä. Tapaninvainiossa näyttää olevan koulu turvallisen matkan päässä ja jos asunto välttää yhden lapsen perheelle niin ehdottomasti kovempi hinta kuin 2000 euroa neliöltä.
- muuttaja
Tässä on myös ihan lyhyen kävelymatkan päässä iso vastavalmistunut marketti. Olen aikeissa laittaa asunnon myyntiin heti putkiremontin valmistuttua. Remppa tuntuu etenevän varsin kivuttomasti ja nopeasti, joten mieluummin täällä itse kärvistelen sen ajan ja otan sen mahdollisena myyntivalttina, että putkiremontti on tehty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1544116Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri4013164Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt142088Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa131755Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja51158- 741013
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar69995Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat24911- 54886
- 71869