Mikä nykynuoria vaivaa?

nykyvanha

Nykynuoret ovat tosi laiskoja mutta kaikkia instagrameja ja vittereitä jaksetaan kaikki päivittää esim " käy vessassa 165 kuvaa" jne. Sit nykynuoret ovat tosi ilkeitä toisilleen, jos jollakin on murheita ja haluisi jutella tai ihan vaan kuulumisia niin heti vastaus on että "kino" tai " kinosti" ellet sitten oo joku ääskifeimi jolla on 10000000000000000000000000000000 kysymystä ja likee :D. vituttaa kyllä kuulua tähän nykynuoret kastiin :(. Kyllä ennen kaikki oli varmasti paljon paremmin

37

1382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nykyvanha

      ja ainiin piti mainita se viel nykynuorten suhteistakin että joka päivä vaihdetaan tyttö tai poikaystävää :D koska " ei se ollukkaa nii IHQ"

    • dfhgtrgytr

      Laiskoja? Nykynuoret tekevät sitä mikä on heille sosiaalisesti hyödyllistä eli päivittävät instagrammia.

      • nykyvanha

        mutta eivät tee töitä kaikki pitää tuoda nenän eteen.


    • örjani

      Ajat ovat muuttuneet, hyväksykää se jo. Ja tiedätkö kuinka vaikeaa on nykynuorten löytää työpaikkaa?

      • nykyvanha

        Nii sillä peruskoulun päättötokaril jossa ka 6.2 nii ei paljo huudella, mutta osaavathan ne instaa käyttää :D


      • örjani1
        nykyvanha kirjoitti:

        Nii sillä peruskoulun päättötokaril jossa ka 6.2 nii ei paljo huudella, mutta osaavathan ne instaa käyttää :D

        No mitäs tämä "nykyvanha" sitten suomi24 nuorten sivustoilla tekee jos nyt haukkuu sitä että nuoret viettävät liikaa aikaa instassa sun muissa paikoissa netissä?


      • x.x
        örjani1 kirjoitti:

        No mitäs tämä "nykyvanha" sitten suomi24 nuorten sivustoilla tekee jos nyt haukkuu sitä että nuoret viettävät liikaa aikaa instassa sun muissa paikoissa netissä?

        Astu nykymaailman hohoi! Ajat muuttuu ja se on sääli et ennenvanhaa ihmiset teki kaiken itse ja asuttiin niukasti ja lapset leikkivät käpylehmillä, mutta se on mennyttä. Nyt on nyt ja ennen oli ennen. Irrota jo ja päästä ajatukses nykymaailmaan...Oo onnellinen et sun on helpompi elää tätä päivää, eikä mennyttä aikaa. Ruokaa saa menemällä kauppaan mut ennen piti viljellä peltoja jne. Ja sä väität et ennenvanhaa lapsil oli helpompaa?


      • nykyvanha
        örjani1 kirjoitti:

        No mitäs tämä "nykyvanha" sitten suomi24 nuorten sivustoilla tekee jos nyt haukkuu sitä että nuoret viettävät liikaa aikaa instassa sun muissa paikoissa netissä?

        Oon itekki nykynuori mutta en tommonen :D. mulla ei ees oo mitään instoja tai ääskejä , vitteriä.......... pelkkä face vaan mut pelottaa kyl oikeesti vähän että minkälainen maailma on 20-30v päästä kun noi instaesmakeviljamit on vallassa :/


    • Näin On

      Minkä takia tässä pitää mennä 200 vuotta taaksepäin??? Kakskymmentä vuotta sitte nuoret eivät käyttäneet hurjasti nettiä eikä kännyköitä, vaan tekivät paljon järkevämpää kuten pääsivät töihin. Nyt nämä nuoret ovat jo aikuisia ja perheellisiä, tai työttömiä sekä osa kuolleita. Silloinkin sai ruokaa menemällä kauppaan ja paljon halvemmalla ja suomen maa oli tolpillaan edes joten kuten. Nykynuoriso on paskaa ja täynnä sitä. 10-20 vuotta oli toisin ja varmasti nuorille hauskempaa ja parempaa aikaa

    • Dat true

      Erittäin hyvin sanottu, asiat ovat vain menneet huonompaan suuntaan 2000 luvun alussa :D

      • sielunveli

        Tuo on ihan totta.


    • jiipeejerk

      Sanoisin näi että nykynuorten on paljo vaikiampi löytää duunia kaikenmaailman säädösten ja lamojen takia. Luulisin että iso osa haluaa ihan duunia. Luulisin että moni mimmi ois valmis tekeen jotai osaaikasta siivousduunia tai vastaavaa jos siihe annettas mahollisuus. Tai jätkät raksalla apumiehenä. Mut seki tosiasia on hyvä käsittää että ei heti alussa päästä niihi pomon paikkoihi vaa nollasta se o alotettava. Oon ny 21 vuotias ja työkokemusta löytyy 14 kesäsestä asti. Se mihi teinit vois tehä ni alottakaa jotai liikunnallisia harrastuksia. Nyt ens syksynä ois tarkotus mennä sähköasentajaks opiskelee ja merkonomin paperit löytyy alta. Opiskelkaa hei oikeesti ja tehkää duunia unelmienne etee :).

    • vitunnoloa

      Yhdyn aloittajaan ja tuli mieleen, että nykikset kuuntelee ihan paskaa musaa. Kertokaa tulevaisuuden toivot että mitä hyvää näissä 'laulajissa' on: Miley curys, britney spears, justin bieber, isac elliot, rihanna....? Eihän ne ees laula omalla äänellään vaan autotunella ja keikoillakin on taustanauhat :D

    • .......

      Duud, älä yleistä! Kyl tääl on niitäki nuorii jotka käy lukioo niska limas vaik sattuski päivittää instaa ahkerasti.

      • bensalenkkarihan se

        Siitä ei oo konkreettista hyötyä ammattia hakiessa ... Ja selitätkö mulle että mihin esimerkiksi lukio tason historiaa tarvitsee perus koulussa opetettiin kaikkeen alkeet ja kyky maailmassa saa tarvittaessa tietyt tiedot käsiinsä minuuteissa... Terv sähkömiäs.:D


      • .......
        bensalenkkarihan se kirjoitti:

        Siitä ei oo konkreettista hyötyä ammattia hakiessa ... Ja selitätkö mulle että mihin esimerkiksi lukio tason historiaa tarvitsee perus koulussa opetettiin kaikkeen alkeet ja kyky maailmassa saa tarvittaessa tietyt tiedot käsiinsä minuuteissa... Terv sähkömiäs.:D

        Ehkä ei, mut en mä ainakaa aatellu mun opintoja lukioon jättää. Ja lukion historia on kyl iha yleissivistystä eikä sitä tarvii käydä kahta kurssia enempää jos ei kerran kiinnosta. Ja joillain on kyl uratavotteet vähä korkeemmalla.. Lukion kautta lääkiksee ja katotaa sitte kuka on tyhmä ja laiska nykynuori.


    • elämäntapahippi

      Tykkäisin elää kunnon 60 tai 70 lukua jolloin nuorisokulttuuri kukoisti!

    • Yhgkkr

      Ärsyttää kun nuoret pärisyttää mopojaan ja muutenkin esittää jotain kovaa tyyppiä, mutta onneksi niitä kunnon nuoriakin löytyy

      • elämäänsäkyllästynyt

        työttömyys on nuorten oma syy. mitäs ovat nuorina niin yoloja etteivät huolehdi koulustaan. näin he takaavat huonon perustan elämälleen. mutta kyllä on kivaa olla yolo koska yolo, mutta mitäs sitten ku ei oo aikusena rahaa yoloilla? nii! haistakaa perse yolot


      • nykyvanha
        elämäänsäkyllästynyt kirjoitti:

        työttömyys on nuorten oma syy. mitäs ovat nuorina niin yoloja etteivät huolehdi koulustaan. näin he takaavat huonon perustan elämälleen. mutta kyllä on kivaa olla yolo koska yolo, mutta mitäs sitten ku ei oo aikusena rahaa yoloilla? nii! haistakaa perse yolot

        Juuri näin.


    • Älä inise siellä

      Veikkaanpa ettei ollut. Nuoriso on aina perseillyt ja tulee perseilemään tulevaisuudessakin

      • Älä inise siellä

        Ja ihan tuolloin 70/80-luvulla eläneiden kertoman mukaankin "nykynuoret" ovat paljon parempikäytöksisiä ja kelvompia kuin sillon


    • 19v

      V*tuttaa kyllä kuulua nykynuorsioon ja kaiken maailman instagramit ja facebookit. Eihän niissä sinänsä mitään mutta kun niissä pitää roikkua jatkuvasti vaikka voisi jutella ihan face-to-face. Ne DNA:n mainokset missä on se ranskalaisperhe iPadeineen kuvaa kyllä hyvin millasta tää meno nykyään on :D

      • rhytfut

        Ja bussissakin kun menee niin kuskia lukuun ottamatta jokainen vaan räplää puhelinta ja sama meno jatkuu koulussa ' ollaan vähän enkun tunnilla ihq 76 kuvaa instaan/faceen'


    • pirkkalover

      En se minä ollut. Se oli pirkka

    • meitäeivaivaamikään!

      yolo? sanotko että on kiva olla yolo? :)
      se olisi: on kiva olla swag
      ja jos on jotain laajempaa sosiaali elämää vastaan,(tai vaikka instaa) koittakaa sitten vältellä sitä!!! älkää tulko s24 jauhaa miten surkee nyky nuoriso on!!
      kyllä ite ootte ollu myös nuoria sekä perseilly!!!!
      ja kun valitatte että koko ajan vaan räplää kännyä jne. niin jotkut kaverit asuu kauempana ja eikä voi aina puhua kasvokkain. se myös kehittää sorminäppäryyttä!

    • mineä

      Niimpä kaikki on perseestä :D tunneillakin oppilaat käyttää salaa kännykkää tunnilla vittu mitä nörttejä ku pitää näprätä koko ajan puhelinta... ärsyttää...mullaki on face pelkästää. Sitte ku puhuu faces jollekki sit ne kysyy onks sul kikkii (chatti palvelu) niinku miks faceski voi?!! Sitte noita muitaki askia twitteriä ja kaikkee paskaa... pointtini on ÄLLYKKYYS OSAMÄÄRÄ ON LASKENUT.huomattavasti...kiitos jos vastaisit :) *kuulostat kivalta

      • Flux. Pav.-Gold Dust

        Sanotko siis, että nuoriso on paskaa tasan sen tähden, että he käyttävät somea ja puhelimia? Oisit ny edes keksiny jonkun muun asian, kuten jonkun ryyppäämisen tai teiniraskaudet( vaikka ainakin ensimmäiseksi mainittuakin on harrasteltu jo aivan perhanan kauan)
        No toki onhan se vähän köyhän näköistä katottavaa miten paljon siskoni on puhelimella, mutta en mä voi siitä pahemmin valittaa koska ite käytän puhelints varmaan melkein yhtä paljon loppujenlopuksi.


      • nykyvanha
        Flux. Pav.-Gold Dust kirjoitti:

        Sanotko siis, että nuoriso on paskaa tasan sen tähden, että he käyttävät somea ja puhelimia? Oisit ny edes keksiny jonkun muun asian, kuten jonkun ryyppäämisen tai teiniraskaudet( vaikka ainakin ensimmäiseksi mainittuakin on harrasteltu jo aivan perhanan kauan)
        No toki onhan se vähän köyhän näköistä katottavaa miten paljon siskoni on puhelimella, mutta en mä voi siitä pahemmin valittaa koska ite käytän puhelints varmaan melkein yhtä paljon loppujenlopuksi.

        Kyllä. Mulla oli paljon muutakin sanottavaa, mutta nuo olivat päällimmäisinä mielessä silloin, kun tuota aloitusviestiä kirjotin. Nykynuorten asenne vanhempiinsakin on tosi huono. Kaikki pitää tuoda nenän eteen ja 'haista vittu' on uus kiitos :D. Vasta sen jälkeen aletaan arvostaa isää/äitiä kun he ovat kuolleet sitten rakastetaan kyllä.


      • Emilynn
        nykyvanha kirjoitti:

        Kyllä. Mulla oli paljon muutakin sanottavaa, mutta nuo olivat päällimmäisinä mielessä silloin, kun tuota aloitusviestiä kirjotin. Nykynuorten asenne vanhempiinsakin on tosi huono. Kaikki pitää tuoda nenän eteen ja 'haista vittu' on uus kiitos :D. Vasta sen jälkeen aletaan arvostaa isää/äitiä kun he ovat kuolleet sitten rakastetaan kyllä.

        Ois muuten suht kiva juttu, jos kaikkee ei aina yleistettäis.
        Oon sinällää samaa mielt sun kans, et suht monen asenne elämään on perseestä, mut ei se tarkota et kaikil ois.
        Ite häpeen suunnillee kaikkia ikätovereitani, ku eivät osaa käyttäytyy pätkän vertaa. Veljeniki vaa hakee rahaa kelalt ja sit inisee, ku pitää maksaa veroja. Käy koulus vaa, koska voi sil verukkeel asuu ilmasiks toises kaupungis ymym eikä kestä kotona yli 5min riitelemättä porukoitte kans.
        En kyl ihteeni luokittelis toho porukkaa, ketkä ei arvostas porukoitaa tms, ku niitte kans enimmäksee vietän aikaa. Iskän kans ollaa talvisi melkee joka ilta yhteisis harrastuksis ja autan sitä aina pihahommis ja muuteki vietetää aikaa keskenää.

        En vaa ymmärrä, et mil perusteel tää keskustelu kuuluu 'Rakkaus' otsikon alle...


      • nykyvanha
        Emilynn kirjoitti:

        Ois muuten suht kiva juttu, jos kaikkee ei aina yleistettäis.
        Oon sinällää samaa mielt sun kans, et suht monen asenne elämään on perseestä, mut ei se tarkota et kaikil ois.
        Ite häpeen suunnillee kaikkia ikätovereitani, ku eivät osaa käyttäytyy pätkän vertaa. Veljeniki vaa hakee rahaa kelalt ja sit inisee, ku pitää maksaa veroja. Käy koulus vaa, koska voi sil verukkeel asuu ilmasiks toises kaupungis ymym eikä kestä kotona yli 5min riitelemättä porukoitte kans.
        En kyl ihteeni luokittelis toho porukkaa, ketkä ei arvostas porukoitaa tms, ku niitte kans enimmäksee vietän aikaa. Iskän kans ollaa talvisi melkee joka ilta yhteisis harrastuksis ja autan sitä aina pihahommis ja muuteki vietetää aikaa keskenää.

        En vaa ymmärrä, et mil perusteel tää keskustelu kuuluu 'Rakkaus' otsikon alle...

        Huoh aina otetaan tää yleisyskortti esille. Eiköhän jokainen tiedä onko itse tommonen vai ei. Rakkaus-palsta sen takia, koska eniten kävijöitä ja vastauksia tulee varmasti.


    • nykyvanha
    • ap.

      lisää vastauksia :D

    • degrtryuty

      fhdsofhsihri

    • tdnhjdsfhh

      ninpä siis oikestii mitä vittua?

      • http://j.gs/4CwQ

        tää
        http://j.gs/4CwQ


    • Anonyymi

      Tuosta laiskuudesta olen täysin eri mieltä. Mutta hyvin ilkeitä kyllä ovat :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      108
      2142
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1640
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1530
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1256
    6. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1175
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      942
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe