mikä gps

varaton3

eli pitäis saaha gps geokätköilyyn
hinta korkeintaan 50€

6

267

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuohon hintaan ei oikein saa kunnollista gps laitetta johon saisi hyvin maastokarttoja ja joka olisi tarkka.

    • geok1

      mutta saa käytetyn ethrex10 gepsin jolla pääsee hyvin alkuun ja pidemmällekkin, itse käytän sitä edelleen vaikka olen hommannut myös kalliimman gepsin

    • salainen tehtävä

      Garmin Etrex h on luotettava, eikä vie paljoa virtaa!
      Tuo Garmin soveltuu myös maastoon!
      Hankintahintaa on lisättävä ladattavat akut sekä laturi jotta homma toimii!

      Saman hintaluokan välineenä toimii halvimmat autonavikaattorit kun metsään ei tarvetta mennä. Etuna autonavissa on kartta kun kaupungissa liikutaan, metsässä toiminta heikkoa tai lähinnä ei ollenkaan sinne.

      50€ budjetilla autonavi... Mahtuu taskuun mukavasti ja näyttö useimmiten jo riittävä moneen tarpeeseen. Miinusta akun kesto ja se maasossa toiminta missä katvetta puista johtuen. Plussaa valtavasti, puheella jopa ohjataan koordinaateihin, heh!

      Kaupungissa toimii aina ja joskus jopa tarkemmin kuin käsi GPS-laite josta omakohtaista kokemusta korkeiden kerrostalojen välissä miten autonavi ja käsi GPS voivat erota toisistaan autonavin eduksi....

    • Mutta ovatko nämä autonavigaattorit kuinka tarkkoja maastossa? Meinaan kun ne on suunniteltu pääosion autokäyttöön.

      • Geojäbä44

        Autonavigaattori Karttapaikkan kartta riittää jos osaa hahmottaa kartalta etäisyydet ja kiintopisteet.


    • näinkin

      Minä olen jopa seikkaillut autonavigaattorin turvin metsässä, niin että navi näytti pelkät pituus-ja leveyskoordinaatit. Navigonin ainakin pystyi kytkemään niin , että näytti vaan numeroina, ja näin toimi myös tien ulkopuolella.Lähtöpisteen numerot vaan paperille talteen, takaisin osasin noillakeinoin.
      Sitten sain garminin autonavin ja siihen karttapaikan kartta, sillä vaeltaminen oli jo juhlaa, kun näki näytöltä missä mennään. Vielä kun saisi piirtäämään kuljetun reitin, niin mitä muuta kaipaisi.
      Seuraavana haaveissa tosin tabletti jossa gps , sekä kuljetun reitinpiirto , olis mukava nähdä isompi karttaruutu kerrallaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1914
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1756
    7. 124
      1722
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe