Kodinkoneliikkeen myyjä sanoi että nykyajan astianpesukoneissa ei ole kuivausta ollenkaan, paitsi Askossa puhallin kuivaus ja joissakin Bosch&Siemens koneissa zeoliitti kuivaus.
Te joilla on uudehko astianpesukone niin voisitteko kertoa että onko kuivausta vai ei?
Itselleni tuo tieto tuli yllätyksenä, voiko olla totta?
Tiskit kuivaksi vai ei
7
3857
Vastaukset
- Aina myynyt upoja
Kuivaus perustuu kuumempaan loppuhuuhteluun ja sen jälkeiseen aikaan, jolloin kone pidetään kiinni. Jos avaat koneen heti, kun viimeinen huuhtelu on ohi, näet likomärkiä astioita. Kuuma vesi haihtuu astioitten pinnalta nopeammin. Kuivausvaihe koneissa kestää pesusta ja merkistä riippuen puolesta tunnista reiluun tuntiin.
Askoissa ja Upoissa (ei d62 ja d 65) on puhallin joka kierrättää koneessa olevaa ilmaa luukun sisällä, ilman kosteus kondensoituu tehokkaammin kuin niisssä, joissa ei ole tuota puhallinta, tai itseasiassa se on imuri joka imee koneesta ilmaa oven sisällä olevaan kennostoon. Puhallinkuivaus nostaa koneen hintaa muutamalla kympillä, joten markkinoitten halvimpia koneita nuo upot ei ole.
Boschin zeoliittiikuivausta en tunne, itse nimi ei ainakaa kuullosta vakuuttavalta. Kertokaapa joku miten sen pitäisi toimia.
Myyn kodinkoneita työkseni, mutta mallistoomme ei kuulu siemens/bosch.- ihme ja kumma
Tarkoitatko kuivausvaiheella sitä että pesuohjelman päätyttyä odotetaan tuo puolesta tunnista reiluun tuntiin? Sen jälkeen avataan vasta luukku, noinko se menee?
Miten kuiviksi astiat tulee nykykoneissa jos ei ole noita erikois kuivatuksia?
- 32323
Meidän 8 vuotta vanha bosch sähkövastuksilla kuivaa lautaset, mukit ja syömävälineet niin hyvin, että jos on väljästi pakattu koneellinen, niin voi laittaa astiat suoraan kaappiin, astiat kuivat lopullisesti parissa minuutissa niitä siirreltäessä ja kannattaa avata hetimiten koneen luukku raolleen, jos kone on lopettanut.
Useasti lapsiperheessä kone on kuitenkin tupaten täynnä ja sellaisia astioita, joiden ulkopohjiin vesi jää lillumaan, joten luukkua pidetän vaikkapa puolituntia raollaan ennen kaappiin laittoa.
Päädyin boschin kodinkoneisiin (ariston pyykkone oli jo ennestään) uudessa talossa koska minulla oli kestävä boschin sähköpora, niin sillä logiikalla ajattelin, että bosch on hyvä. Logiikka ei välttämättä päde enää, mutta hyvin ovat toimineet perinteinen sähköhella, astianpesukone ja 185 korkeat kylmäkaappi ja pakastin.- ihme ja kumma
Ilmeisesti uusissa koneissa ei noita sähkövastuksia enää ole.
- 32333
ihme ja kumma kirjoitti:
Ilmeisesti uusissa koneissa ei noita sähkövastuksia enää ole.
Katsoin tarkemmin meitin 8 vee bosch tiskaajaan ja ei siellä näkyvissä ole vastuksia, mutta astiat ovat todella kuumia pesun jälkeen, joten jossain siellä paneelin takana on pakko olla vastus tai sitten joku muu temppu lämmittää astiat.
Luulisi uusien koneiden käyttöohjeissa olevan jotain mainintaa kuivauksesta, joten käyttöohjeisiin kannatta tutustua ennen minkä tahansaisomman kodinkoneen ostamista.
- vastustankolämpöä
Ei taida enää olla - ainakaan mun UPOssa - siinä on juuri tuo edellämainittu puhallinkuivaus, joka itseasiassa on aivan turha ominaisuus. Se vie vain aikaa ja energiaa - 20 minuuttia huristuaan astiat eivät oikeastaan ole kuivia luukun aukaistessa.
Toisin oli vanhan Hussen kanssa, jossa oli tuo vastus-kuivaus, mitä ei tosin koskaan tarvinnut käyttää - riitti kun aukasi luukun ja puolen tunnin päästä astiat olivat kuivia. Muutenkin se oli aivan mahtava kodinkone - simppeli, halpa ja toimiva kaikin tavoin, niin pesuohjelmiltaan kuin tilankäytöllään. Eikä sitä tarvinnut koskaan puhdistaa erikoisaineilla kuten UPOa on joutunut jo useamman kerran. Sääli vain, että reilu 20 vuotta käyttöä oli sille lopulta liikaa. - tepalana
mulla oili siemens astiappesukone jossa oli zeoliitti kuivatus toimi muovi astiatkin oli kuivia mutta........ kone kesti justiinvähän yli takuu aja toiste ei tule samallaista konetta vettä ei lämmitä myos rasvaiset astit on rasvaisia korjaus maksaa liian paljon aion ostaa seuraavaksi asko merkkisen konee siihen luvataan heti 5-vuotta takuuta ikinä en ennen ole ostanut mitään konetta joka ei kestä kovaa käyttöä valitettavasti näin on käynyt toivottavasti onnistuttu paremin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491476Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761325Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86983- 86916
- 13900
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee186858Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20821- 82801
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi74742Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17730