Crotone etelä-Italia

Crotone 2014

Onko kenellekkään tuttu paikka, Crotone? Kesäkuun lopusta alkaen tullut vuokrattua asunto kuukaudeksi. Mitäs siellä on nähtävää ja tekemistä? Kokemuksia kävijöiltä...

5

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Calabriaa

      Tässä melkoisen kattava paketti Crotonesta, mutta olet siihen tietysti jo tutustunutkin, jos olet valinnut kaupungin lomasi kiintopisteeksi. http://it.wikipedia.org/wiki/Crotone
      Auto lienee käytössä, että voit tutustua tarkemmin koko Calabrian alueeseen. Villa San Giovannista pääset näppärästi käymään myös Sisilian puolella halutessasi. Muuten Calabriassa näkemistä on tietysti arkkitehtuurissa, arkeologisilla alueilla, luonnossa ja upeilla rannoilla. Sekä tietysti hyvää ruokaa maisteltavaksi.

    • njnjm

      Calabria on hieno paikka. Kuukauden aikana varmaan kierrät maakuntaa. Reggio C. on mainio kaupunki. Ei siellä nyt ole varsinaisia suuria turisti "kohteita", mutta kokonaisuus on mainio. Ja se tärkein nähtävyys on se Italian suurin lungomare. Ja kun Etna siinä siintelee, niin kokonaisuus on vailla vertaa.

      Cosentza on alueen vanha kulttuuri keskus. Suhteellisen räjähtänyt paikka, mutta edelleen hieno ja kiinnostava.

      Mafian kammottava paskominen näkyy ertiyisesti rannoilla, roskaa ja hirvittävää rakentamista. Eli kova ies niillä on.

      Mutta kun sieltä mökin olet vuokrannut, niin turha kai edes sanoa, että turstin ei siellä mitään tarvitse pelätä. Ja pärjää siellä julksillkin. Itse olen junilla ja busseilla sompaillut. Kärsivällisyyttä, niin homma hoituu. Toki jos auton ottaa, niin pääsee helpommin. Epäilen, että et vähän erikoista matkakohdetta kadu.

    • melepassata

      Kannattaa olla varovainen siellä etelä-Italiassa. Oleskelin maassa maaliskuussa useamman viikon ja paikalliset tuttavani kehottivat olemaan varovainen Rooman eteläpuolella. Ilmeisesti etelä-Italiassa on työttömyysaste tällähetkellä 56% ja joillain alueilla yli 60%. Koko Italiassa työssäkäyvien vuotuinen keskiansio jää alle 20 000e ja eteläisillä alueilla se on huomattavasti tuon alle.

      Toinen juttu mikä tuli mieleen on se suomalaisittain järkyttävä kuumuus, mikä siellä kesällä on. Varmistakaa että vuokra-asunnossanne on kunnollinen ilmastointi! Keho sopeutuu julmettuun kuumuuteen kyllä ajan kanssa, mutta nukkumisesta ei voi puhua jos ei ole ilmastointia.

      En toki halua matkanne fiiliksiä pilata, maa on kaunis ja loistava paikka lomailla!

      • njnjm

        Juupa. Juu.

        Tiedän juuri tuon asenteen ja Italian valtavan maan sisäisen rasismin.

        Minunkin (pohjois)italiaslaiset tuttavani pitävät minua jonkinlaisena Indana Jonessina, kun olen Calabriaan uskaltautunut. Arvelevat, että sillä joutuu välittömästi mafian muiluttamaksi luusi vain vaalenevat sine Aspromonten erämaihin.

        Calbaria on köyhää, paikalilsen mafian ja ankaran luonnon (maanjäristykset) pinaamaa maata. Siitä ei kuitenkaan pidä päätellä, että ihmiset siellä olisivat järjestään kurjia varkaita.


      • Crotonisti
        njnjm kirjoitti:

        Juupa. Juu.

        Tiedän juuri tuon asenteen ja Italian valtavan maan sisäisen rasismin.

        Minunkin (pohjois)italiaslaiset tuttavani pitävät minua jonkinlaisena Indana Jonessina, kun olen Calabriaan uskaltautunut. Arvelevat, että sillä joutuu välittömästi mafian muiluttamaksi luusi vain vaalenevat sine Aspromonten erämaihin.

        Calbaria on köyhää, paikalilsen mafian ja ankaran luonnon (maanjäristykset) pinaamaa maata. Siitä ei kuitenkaan pidä päätellä, että ihmiset siellä olisivat järjestään kurjia varkaita.

        Crotone on vanha Italialainen kaupunki. Siellä ei ole rikollisuutta, ellei nyt järjestäynyttä sellaista oteta huomioon. Voit huoletta jättää luottokortit ym. asuntoosi, ei niitä sieltä kukaan vie.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8256
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe