Kämpän vuokraaminen ilman, että käy katsomassa paikan päällä

greenpiggie

Hei,

Pääsin opiskelemaan neljäksi vuodeksi Uumajaan ensi syksynä. Nyt ongelmana on se että löysin Blocketista huoneen, jonka vuokrata, mutta ei ole varaa käydä katsomassa Ruotsissa sitä, jos se ei vaikka sovi. Se on på andra hand-vuokraus, joten miten voin tietää onko myyjä huijari?

Myyjä puhuu kyllä ruotsia ja sanoi jo että voin tulla katsomaan kämppää, mutta sitten tajusin, miten kalliiksi se tulee.

9

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eläkeukko

      Toivoisin että joku suomalainen opiskelija Uumajasta lukee kirjoituksesi ja voisi auttaa sinua asunnon tarkistamisessa ja mahdollisesti muutakin apua vuokrausasiassa.
      Itse asun Tukholman laitamilla ja auttaisin mielelläni jos joku olisi tänne muuttamassa ja haluaisi saada apua.

    • Entinen Reissumies

      Ilmoitat itse blocketissa tai paikallisessa lehdessä..Yksi mahdollisuus on ottaa paikalliseen turistbyroniin yhteyttä.Sitä kautta monet vuokraa mökkejään ja huoneistojaan turisteille mutta pitkäaikaisvuokra voi tulla tosi edulliseksi

    • greenpiggie

      kiitos vastauksista :) Taidan ainakin laittaa ilmoituksen Blockettiin.

      • jospa näin

        Feississä on monilla ruotsinsuomalaisissa omien "alueiden" ryhmät, jos löytyy uumajan suomalaiset opiskelijat niin ehkä jos löydän jonkun kivan oloisen niin saattaisit jopa ssaada jonkun ylipuhuttua käymään katsomassa sitä?


      • jospa näin
        jospa näin kirjoitti:

        Feississä on monilla ruotsinsuomalaisissa omien "alueiden" ryhmät, jos löytyy uumajan suomalaiset opiskelijat niin ehkä jos löydän jonkun kivan oloisen niin saattaisit jopa ssaada jonkun ylipuhuttua käymään katsomassa sitä?

        Voi apua mitä kirjotusvirheitä :D siis *ruotsinsuomalaisilla *Uumajan *löydät *saada

        Ja taitaa muutenkin olla aika vinkuralla koko virke, taidanpa siirtyä tästä päiväunille :D


    • greenpiggie

      kiitos neuvosta :).. blocketissa pitää kai maksaa jos laittaa ilmoituksen niin en viitsi :P

    • reilusti auttaja

      Voin käydä katsomassa sinun puolesta. Asun vakituiseen Uumajassa jo toistakymmentä vuotta. Voit myös tulla minun luokse asumaan muutamaksi päiväksi, jos e valitsemasii paikka miellyttänyt. En ole rahastaja enkä epäluotettava henkilö. Voit saada yhteystietoni laittamalla oman yhteystietosi tähän ensin.

    • siitä vaan

      Täällä vaan kateelliset ja huomionkipeät yksilöt vastailevat reiluun asiaan. Ota yhteyttä Suomi-Seuraan ja sieltä kyllä löytyy apu mitä tarvitset.
      http://uumajalaiset.se/

    • kungsan

      Vuokralle syksystä 2014 ja eteenpäin, opiskelijalle huone suomenruotsalaisessa perheessä
      Olet savuton ja siisti, sekä koiraystävällinen :)
      Huone heti sisäänkäynnin yhteydessä. Suureen keittiöön käyttöoikeus. Toivomme hyvää vuokrasuhdetta ja mahd huoneiston käyttöoikeutta, jos sinä olet luotettava.
      Vuokraan 3800kr/ henkilö, sisältyy lakanat ja pyyhkeet jotka itse peset pyykkituvassa, wc-paperi, internet ja polkupyörälle vaja.
      Mahdollisuus myös vuokrata kahdelle oiskelijalle sama huone, jolloin vuokra olisi 2900kr/henkilö. Kotimme sijaitsee Kungsängenissä, pendeltågetin kupeessa. Kvartstrafik = 15 minuutin välein pendeltågetilla Tukholmaan matkaa 25 min. Kungsängen on Mälaren sisäveden kupeessa ja vain 10 minuuttia uimarannalle. Kunnasta löytyy uusi upea kulttuurikeskus, pankit, kaupat, ravintolat jne. Kungsängenissä on upea luonto ja mahdollisuus harrastaa erillaisia urheilulajeja, sekä ulkona että sisätiloissa. Kuukausi kortti opiskelijalle SuurTukholman läänissä = 590kr, sisältäen matkustusoikeuden, junalla, metrolla ja bussilla.
      Halvempi vaihtoehto lukukausi-kortti.
      Autamme orientoitumisessa Tukholmaan ja myös kieliongelmissa, ruotsi-suomi :)
      Kirjoita itsestäsi ja sinun opiskeluistasi. Haluamme myös referenssin :)
      Kesäterveisin. Lena Wahlros, [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe