osaako tuon ikäinen yleensä tervehtiä tai ylipäätään kommunikoida? :D
kaverin 1,7v lapsi osaa sanoa vaan pöö, pää, hää ja muita tuon tapaisia äänähdyksiä. jostain luin, että ton ikäiset osaa yleensä jo monta sanaa, niin alkoi ihmetyttää.
osaako 1,7v tervehtiä?
3
163
Vastaukset
- Vilkutus
Meillä ei tuon ikäisenä vielä puhuttu paljon mitään, mutta oppi vilkuttamaan 10 kk ikäisenä ja tervehti muita aina vilkuttaen ....:)
Niin ja kai tuon ikäisellä yleensä sanoja on käytössä, mutta ei ole vielä huolestuttavaa vaikka ei olisikaan.
Meillä alkoi tulla sanoja vähän ennen 2 v synttäreitä ja nopeasti oppi sitten lauseilla puhumaan kun vauhtiin pääsi. Erot ovat näissä asioissa kovin yksilöllisiä! - Se vähän riippuu
Meillä lapset ovat puhuneet ensimmäisiä lauseita 1v5kk - 1v7kk iässä, mutta tuskin he ovat vielä "osanneet tervehtiä", koska tuon ikäiset tekevät mitä tahtovat. Jos eivät ole juttutuulella vastaus aikuisen tervehdykseen voi olla pöö. :)
- näin se menee
Kommunikoida toki osaa, ellei kyse ole autistista.
Kommunkiointia on katsekontakti, hymy, eleet ja asennot. Mutta ei välttämättä kyllä vastaa hei, jos toinen sanoo hei.
Ei sano vielä ihan normaalisti kehittynyt kolmivuotiaskaan. Mielialoijen mukaan mennään pikkulasten kanssa. Puheenkin kehitys on niin vallan yksilöllistä. Jotkut puhuvat jo lauseita tuossa iässä, toiset eivät sanan sanaa.
Anna kaverisi lapsen vain kehittyä rauhassa. Ehkä jokin kaunis päivä tervehtii sinuakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059