Pohjanmaalaiset miehet on näköjään pahinmpia jurottajia mitä maa päällään kantaa. Ei sitten hyvää sanaa, ei hellyyttä ei mitään rakkautta osoiteta naiselle (tai eukolle niinkuin he kutsuvat).
Minä minä vaan - narsisteja ovat. Ootteko samaa mieltä naiset?
oon pohojanmaalta
30
242
Vastaukset
- 50+
Tosi kun vesi mitä sanoit pohjalaisista miehistä,enpä muita tunne kun ukkoni,mutta kylmä se on on.
- ???
Näinkö tulee olemaan,
että yhtä kiitollisia ovat varmaan nuo maahanmuuttajatkin, terroritekoja vastineeksi auttamisesta.
- kranni
-höpö höpö...josse oikiasti rakastaa, nii sanoo ja silimiin katteloo viälä ja pussaalee....
- henrjii
hakee sitten jonkun kamelikuskin, jos se on hyvä
- Rannanjärvi
Surko tuloo pohjalaasten ukkoloien eukkoloi.
Joko saa rueta vollottamahan? - onne-kas
Mieheni on pohjanmaalta, puhelias, ihana, huomioonottava, kuin elohopeaa.
MInä en ole koskaan uskonut mihinkään maakuntaluonteeseen. - Mitä siinä vangut?
Pohojalaisen sana pittää.
Kerran oon sanonu että tykkään.
Kyllä minä sitte sanon jos tilanne muuttuu. - mitäkä mies
En tiiä pohojalaisista mutta etelä-pohjanmaan miehet on totisia.Jos siellä joku hymyilee niin se on vahingon iloa tai iso elohiiri mykkii suupieltä:) Ja aivan suvaitsevaa heimoa ovat tietysti.Oletteko tavanneet etelä-pohojalaisen maahan muuttajan..?Minä en..
- yx-mies
Minun molemmat vanhemmat on Etelä-pohjanmaalta ja voin sanoa että kyllä meillä nauru on raikunut aina kotona. Ja äidin ja isän veljetkin ovat oleet tosi huumorin tajuisia.
Mutta sen olen huomannut että se mitä pohjalainen mies päätää niin se pitää siitä kiinni.
Esim. isän veli kuoli tuossa joulun paikkeilla kun joutui terveyskeskuksen vuodeosastolle niin oli todenut pojalleen että ei jää sinne kääneltäväksi, vaan lopetaa syömisen ja juomise ja niin teki ja 1,5 viikoa meni niin kuoli pois.- subjektiivista
Tottahan ihminen juuriaan arvostaa ja ihailee omiaan. Mutta arvostavatko muut samoja asioita? Ainakin minua ja montaa tuttavaani ärsyttää pohjalaisissa just se uho, jota he itse pitävät päättäväisyytenä. Itsessäni on pohjalaista perimää onnekseni vain 1/8. Suvustani voin sanoa, että vanhemmat enemmän pohjalaiset sukupolvet ovat kyllä tosi rasittavia puupäitä. Polvi on pojista parantunut.
- reussis
subjektiivista kirjoitti:
Tottahan ihminen juuriaan arvostaa ja ihailee omiaan. Mutta arvostavatko muut samoja asioita? Ainakin minua ja montaa tuttavaani ärsyttää pohjalaisissa just se uho, jota he itse pitävät päättäväisyytenä. Itsessäni on pohjalaista perimää onnekseni vain 1/8. Suvustani voin sanoa, että vanhemmat enemmän pohjalaiset sukupolvet ovat kyllä tosi rasittavia puupäitä. Polvi on pojista parantunut.
"subjektiivista"...sanoosin notta susson liika vähä pohojalaasuutta...ku pikkuasioosta valiitat ja yleestät......;)
- subjektiivista
reussis kirjoitti:
"subjektiivista"...sanoosin notta susson liika vähä pohojalaasuutta...ku pikkuasioosta valiitat ja yleestät......;)
Enhän minä ole mistään valittanut, saati sitten pikkuasioista. Sanoinpa vaan oman mielipiteeni. Minkä mä sille voin, että käsitykseni pohjalaisista on kaikkea muuta, paitsi positiivinen. Pitäisikö valehdella tai mielistellä?
No ehkä yleistän, mutta rasismihan perustuu yleistyksiin, ja myönnän suhtautuvani pohjalaisiin rasistisesta. Jos tapaisin edes kerran sympaattisen pohjalaisen, niin voisin ehkä joskus ostaa Pohjanmaalla kasvatettua perunaa. - Olet niin ilkeä,
Enhän minä ole mistään valittanut, saati sitten pikkuasioista. Sanoinpa vaan oman mielipiteeni. Minkä mä sille voin, että käsitykseni pohjalaisista on kaikkea muuta, paitsi positiivinen. Pitäisikö valehdella tai mielistellä?
No ehkä yleistän, mutta rasismihan perustuu yleistyksiin, ja myönnän suhtautuvani pohjalaisiin rasistisesta. Jos tapaisin edes kerran sympaattisen pohjalaisen, niin voisin ehkä joskus ostaa Pohjanmaalla kasvatettua perunaa.että toivottavasti tukehdut oksennukseesi. Sen jälkeen maailma on vähän parempi paikka.
- subjektiivista
Olet niin ilkeä, kirjoitti:
että toivottavasti tukehdut oksennukseesi. Sen jälkeen maailma on vähän parempi paikka.
Mitä sinä siinä vihoittelet? Kai ihminen saa oman kokemuksensa ja mielipiteensä kertoa? Eikös tuo sinun oksennuksista ja tukeutumista kirjoittelu juurikin ole ilkeätä käytöstä? Alatyylillä maailmaa parantamaan, oujee!!
- viiksekäs
No ehkä yleistän, mutta rasismihan perustuu yleistyksiin, ja myönnän suhtautuvani pohjalaisiin rasistisesta. Jos tapaisin edes kerran sympaattisen pohjalaisen, niin voisin ehkä joskus ostaa Pohjanmaalla kasvatettua perunaa."subjektiivista", sanot et, "minkä minä sille voin, et käsitykseni pohjalaisista on kaikkea muuta, paitsi positiivinen....-höh, sehän on juurikin SINÄ, joka sille käsityksellesi jotain voit, eli ota selvää hieman paremmin asioista...aika ajattelematonta aikuisten ihmisten yleistää tuolleen, kyllä iän tuomalla kokemuksella pitää jo ymmärtää olla yleistämättä, tai sitten ottaa todellakin selvää, niin huomaa ihmisten erilaisuuden, ja silti samanlaisuuden...jne.
- subjektiivista
viiksekäs kirjoitti:
"subjektiivista", sanot et, "minkä minä sille voin, et käsitykseni pohjalaisista on kaikkea muuta, paitsi positiivinen....-höh, sehän on juurikin SINÄ, joka sille käsityksellesi jotain voit, eli ota selvää hieman paremmin asioista...aika ajattelematonta aikuisten ihmisten yleistää tuolleen, kyllä iän tuomalla kokemuksella pitää jo ymmärtää olla yleistämättä, tai sitten ottaa todellakin selvää, niin huomaa ihmisten erilaisuuden, ja silti samanlaisuuden...jne.
Mun ei TARvitse voida mitään mun käsityksilleni pohjalaisista, koska mun ei TARvitse tulla niiden kanssa toimeen tai yleensäkään olla niiden kanssa missään tekemisissä. Onneksi!
By the way, etkö haista vedätyksen käryä. Pohjalaisia on kumminkin kiva härnätä. - Hei, nuo
karjalaiset haukkuvat aina pohjalaisia, jotka ovat auttaneet heitä.
Raukkamaista!
Olen syntynyt eteläpohjanmaalla ja muuttanut sieltä jo varhain pois mutta kesät siellä vietettiin koulun loputtua mummolassa ja nykyisin aina silloin tällöin siellä käyn synnyinkodissani piipahtamassa. Ne miehet joita siellä olen nähnyt ovat kyllä olleet sellaisia ihan mukavan oloisia, leppoisia olemukseltaan ja myös puheissaan.
- Voimisteluryhmässäni
on sekä naisia että miehiä. Heissä on monenlaisia, kaikenlaisia, sanoisin.
Pisin poika on Pohjanmaalta, hän on vilkkain ja huumorintajuisin kaikista poikapuolisista.
- paljon kärsinyt
Juntteja ovat. Kylmiä, hitaita, tunteettomia suurin osa, ilkeitä, pottumaisia, kateellisia. Eivät edes välttämättä pidä sanaansa.
Äitini erittäin vahvasti pohjanmaalainen, isä oli vahvasti keskisuomalainen.
Isäni oli iloinen, vilkas, huumorintajuinen, herkkä, musikaalinen,tumma, komea.
Ei pitäisi kahden niin erilaisen ihmsien mennä ikinä naimisiin keskenään.
Parasta olla ihmisillä sama lähtökohta-ja maakunta, kunhan eivät ole kuitenkaan mitään sukua keskenään.- Puokiverinen
Minulla isä oli pohjalainen, herkkä, hellä, hyvä mies.
Äiti oli karjalainen evakko, vallanhaluinen hullu, itsekäs ja ilkeä. - Näinkö tulee olemaan
Puokiverinen kirjoitti:
Minulla isä oli pohjalainen, herkkä, hellä, hyvä mies.
Äiti oli karjalainen evakko, vallanhaluinen hullu, itsekäs ja ilkeä.että yhtä kiitollisia ovat varmaan nuo maahanmuuttajatkin, terroritekoja vastineeksi auttamisesta.
- mikä haukkuja olet
karjalan heili, ITE oot !
Inhottavia kiusaajia ja haukkujia,
vallanhimoisia narsisteja ovat karjalaiset.
Jollain alueella siellä on skitsofreniaa ihan tutkimusten mukaan eniten. - Kaikki samanlaisia
Olen puoliksi pohojalaanen (äiti) ja toinen puoli on Karjalan kunnailta (isä). Risteytyksestä syntyi ristiriitainen persoona ja usein pitääkin miettiä, onko se hyvä vai paha. Vai syntyikö persoona ristiriitaisesta ympäristöstä, siinäpä dilemma.
Ristiriitaisuudesta, asioitten katsomisesta ja näkemisestä useammalta kuin yhdeltä puolelta, on tosin se hyöty, että ymmärtää elämästä ja maailmasta enemmän kuin hän, joka katsoo kapeasta putkesta eikä näe mitään sen ulkopuolelle.
Ristiriitaisuudesta versoo ainakin enemmän ajatuksia ja jopa lahjakkuutta. Ehkäpä siksi en itse pidä ketään muita parempana juurien, murteen tai muittenkaan lähtökohtien takia. - Kiusaajat tulivat
Evakot ja jälkeläiset ovat kiusaajia niin kouluissa kuin työpaikoillakin.
" rituliini_38 25.10.2014 22:48 1 SULJE
Olemmeko sivistysvaltiiossa suomI?
Evakkoja ei olis koskaan pitäny laskea pilaamaan ilmastoa,
Monica se siellä suutaa
pieksee,kun haju jo sammahtanut " Ne pohojalaaset miehet jotka mie oon tuntenut on kyllä ollee ihan mukavia. Halaaviakin.
Mutta ne oli kavereita.
Mutta toisaalta mie varmaan naisena kuulun monen ihmisen mielestä jurottajiin vaikken pohjalainen olekaan.
Kalastajia on miun sukujuuret omista vanhemmista lähtien.
Miksi pitää koko ajan puhua pulputtaa kun voi mietiskellä hiljaakin asioita.- Sinun viestisi
"tulisilla"
ovat aina olleet sovinnollisia kiinnostavia ja siksi miellyttäviä. Et hyökkää kimppuun huutaen räväkästi,
kuten karjalaiset,
olisipa enemmän tällaisia.- Se on
karjalaisten haukkumisen seurausta tuollainen aloittajan juoru. Joku ylempänä sanoi totuuden:
»Mieheni on Pohjanmaalta, puhelias, ihana, huomioonottava, kuin elohopeaa.
MInä en ole koskaan uskonut mihinkään maakuntaluonteeseen.« - ,,,,,
Se on kirjoitti:
karjalaisten haukkumisen seurausta tuollainen aloittajan juoru. Joku ylempänä sanoi totuuden:
»Mieheni on Pohjanmaalta, puhelias, ihana, huomioonottava, kuin elohopeaa.
MInä en ole koskaan uskonut mihinkään maakuntaluonteeseen.«Enkä minä.
Suomen luonteet on jo moneen kertaan sekottuneita.
Ehkä ennen vedenpaisumusta ikänsä samassa asuneita saattoi erottaa toisistaan, johon siihenkään en usko.
- Nauru on lääkettä
Tunnen viisi sukupolvea eteläpohjalaisia, itse en asu maakunnassa enää. Kaikki tuon suvun jäsenet olivat puheliaita, erittäin valmiita keskustelemaan viereittenkin kanssa, jopa ulkomaalaisten, joiden kieltä eivät edes osanneet.
Suurin osa heistä oli hyvin nauravia. Miehillä varsinkin oli hauskat jutut, eikä haitannut yhtään, vaikka kertoja itse oli töpeksinyt eniten. Syntyihän tapahtumista sentään hauska tarina.
Naimisissa en ole pohjalaisen kanssa ollut, mutta näyttäähän noiden liitot kestävän siinä kuin muidenkin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 851809
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee131644- 931568
Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen931286Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole31086Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol158939- 64896
- 76860
- 52837
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi123818