En halua koskaan lapsia.

ei kiitos.

Olen 22- vuotias nainen. En ole koskaan pitänyt lapsista, päinvastoin. En näe lapsissa mitään hyvää, saati sitten äitiydessä. En tahdo tuhlata elämääni vanhemmuuteen, siihen menisi paljon aikaa ja rahaa. Olen onnellinen ilman lapsia. Miehenikään ei halua lapsia, aiomme pysyä lapsettomina aina. Monet ihmiset luuleva että kyllä meidän mieli vielä muuttuu, mutta he ovat väärässä.

10

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no kids

      Olen ihan samaa mieltä!!! Tiedän jo 15-vuotiaana, etten tule koskaan haluamaan lapsia, siis siinähän menee arvokkaat vuodet hukkaan... kun saa lapsen niin tulee aina olemaan vanhempi... ei kiitos!

    • 12/32

      Kyllä mielenne muuttuu, mutta odotelkaa rauhassa ja nauttikaa. Ihan hyvällä ja terveellä mallilla elämänne. Parempi se noin on.

      • ei äidiksi

        ei välttämättä muutu. Itsekin tiesin jo teininä etten halua lapsia. Enkä huolinut edes ukkoa joka väen vängällä aölkoi penskoista puhumaan, onneksi jo seurusteluvaiheessa.
        Olen täysin onnellinen sen suhteen ettei ole jälkikasvua kitisemässä eikä jälkikasvun jälkikasvuakaan, kun ikää on jo 58 mittarissa.
        Ei kaikki halua lisääntyä!


      • 12/32
        ei äidiksi kirjoitti:

        ei välttämättä muutu. Itsekin tiesin jo teininä etten halua lapsia. Enkä huolinut edes ukkoa joka väen vängällä aölkoi penskoista puhumaan, onneksi jo seurusteluvaiheessa.
        Olen täysin onnellinen sen suhteen ettei ole jälkikasvua kitisemässä eikä jälkikasvun jälkikasvuakaan, kun ikää on jo 58 mittarissa.
        Ei kaikki halua lisääntyä!

        Ok. Pääasia että olet onnellinen. Arvostan henkilökohtaista valintaasi.


    • kotiäiti

      Jokainen ihminen tehköön miten haluaa. Ymmärrän kyllä, että jotkut eivät vain koe tarvetta hankkia lapsia. Itse olen onnellisempi näin kahden ala-asteikäisen lapsen äitinä.

      • Kuvittelet vain

        Joo joo, mutta kun se lapsi maksaa ja lapsettomuus ei. Etkä sinäkään onnellinen ole. Samaa sontaa mitä muillakin äiteillä. Vieras mulkku mielessäsi. Ja ei sinua eikö sun kakaroitas kukaan minään pidä. Oletko eronnut jo kenties.?


    • TotaaliDorka

      Tätä mä en ymmärrä. Jos joku sanoo, että arvostaa henkilökohtaista valintaa ja on ymmärtäväinen myös lapsetomien kannan niin minkä takia joku lapseton ja elämäänsä kyrpiintynyt haahka tulee selitteleen jotain paskaa... Jos teidät hyväksytään/ henkilökohtaiset valinnat niin miksi et voi hyväksyä myös lapsen omaavien ihmisten valintaa..
      ymmärrän jos sulle tullaan urputtaan lapsettomuudestas niin annat samalla mitalla takasin, mutta tota en käsitä. Miksi sun pitää aukoo jollekin muulle päätään joka on päättänyt toisin ku sä??
      Vittu miten lapsellista sakkia. Miksei jokainen voi tehä mitä haluaa vapaassa maassa ilman että joku alkaa räävimään persettään!!

    • Tulevamamma

      Ja silti roikut vauvakuumepalstalla ?? Tuhlaat siihenkin arvokasta aikaasi. Terveisin ensimmäistä ihmettään odottava, maailman onnellisin nainen.

      • Olet sinäkin yksi p

        Mitä "kallista aikaa"? Ja mitä "roikut"?
        Lapsettomilla on kato aikaa mm. matkustella ja ajatella vähän laajemmin asioita. Moni ottaa kantaa seinällä oleviin avauksiin ja se ei ole roikkumista. Miten sinä täällä?

        Sinä ja se sinun ihme tulette pettymään. Jos olet joku nuori plösö, niin kohta olet tappelemassa huoltajuusasioista ja ruokoista sen lippispääpojan kanssa, jota ei isyys kiinnosta.


    • Tulevamamma

      Haha. Niinpä niin. 12v yhdessä joten harkittu päätös on. Matkat on 12v aikana matkusteltu ja nyt aika rauhoittua. Ainiin mieheni on muuten tehnyt kaikki hankinnat vauvalle ja olen joutunutkin jarruttamaat tuota yli-innokasta isukkua..
      Ps. En ole plösö, vaan erittäin hyvää huolta itsestäni pitävä. Jännä että et hyväksy meitä, jotka lapsia haluavat. Joten minäkään en kunnioita sinua mielipiteinesi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2161
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe