Onkohan mahdollista saada hw-purku toimimaan? Olen kuullut, että streami itse asiassa olisi mpeg2:ta, pitääkö paikkansa?
Omistan nimittäin koneen, jossa on mpeg2 -purkukortti ja 600 MHz duroni. DVD:t pyörii tällä ihan hyvin ja äänet saa digitaalisena ulos purkukortilta.
Haluaisin katsoa tällä myös netti-tv:tä, eli käyttää kodin viihdekeskuksena. Kokeilin myös TV-korttia, joka kyllä toimi, mutta pidän enemmän siitä, että saa itse valita katseluajankohdan, niin netti-tv toimisi itse asiassa paremmin. Vaan kun se ei toimi..
Juu, enkä aio päivittää konetta mihinkään, dvd-purku kun toimii ihan mainiosti ja on pääasiallinen käyttö koneelle :)
flash on hidas
9
143
Vastaukset
- fifty-sixty
>> 600 MHz duroni. ... enkä aio päivittää konetta mihinkään,
GeForce 7xxx ja paremmilla kortieilla saa toimimaan, mutta se tarvii PCI-expressin jota taas ei saa tuohon koneeseen.
Eli ei onnistu mitenkään ja kone on Flashille alimitoitettu kun pitäis olla joku Pentium M 1.6GHz tai Pentium 4 2.4GHz..- 20+12
Suosiolla itse vaikka ottaisin vastaan ilmaiseksi paremman koneen. Jokin aikaa sitten sain esim. juurikin Pentium M 1.6GHz:llä olevan läppärin.
Pöytäkonepuolelta varmaan saa tehokkaampaakin rautaa ilmaiseksi. Ei siinä jos huvin vuoksi noita haluaa pitää, mutta ei kai niitä sitten pitäisi tosissaan tunkea "tuotantokäyttöön". - 2+16
No, tämä on tällainen hiljainen olohuone-PC, eikä viitsisi sitä mitenkään muutella. Prossun luultavasti saisi vaihdettua ilman suurtakaan vaivaa, tosin siinäkin tulee ongelmia, kun kyseessä on tällainen "mini-cd" soitin tyyppinen kotelo, tila on todella kortilla ja siili on mm. pistettyä rälläkällä puolesta välistä kahtia, jotta kiintolevy on saatu mahtumaan virtalähteen väliin. Emo on mini-itx. Tuli aikanaan viritettyä se niin, että tottelee mm. kaukosäädintä. Ei riitä into enää säätää vastaavaa vaan näillä mennään kunnes laukeaa.
Olisi vaan hienoa, jos sen saisi myös areenaa toistamaan. Jos nykypäivänä alkaisin tuollaista rakentaa, niin pistäisi varmaan läppärin telakalla, niin saisi sen tarvittaessa mukaan ilman johtojen irrotteluja..- 4+19
>>tämä on tällainen hiljainen olohuone-PC, eikä viitsisi sitä mitenkään muutella.
- 4+15
Eikös nykyään kännykätkin ole jo viittä vaille 10 kertaa tehokkaampia.
Pointtina siis se, että kyllähän pieneen tilaan saadaan tekniikkaa laitettua.
Jollakin suht kevyellä mobileprossulla olevia mini-itx kokoonpanoja puolivalmiinakin saa edullisesti, joissa piisaa tehoa.
Tai vaikka Raspberry Pi:llä pitäisi onnistua.
Hankalempi on kait sitä kaukosäädintä viritellä, pitäisi infrapunaportti olla ja softat.
Päivityksen tarpeessa rupeaa olemaan sikälikin, että HD materiaali..
- kalluankka
Mitenköhän saisin mintissä flashin toimimaan yhtä jouhevasti kuin xp:ssä? Samalla koneella molemmat ja käytän samaa selainta (firefox).
- -163-
Mikä näytönohjain?
Avaa pääte mintissä ja laita komento lspci|grep VGA
Kopio vastaus tänne
Itsellä tälläistä:
01:00.0 VGA compatible controller: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD/ATI] RV280 [Radeon 9200 PRO] (rev 01)- eipä tuolla
näytönohjaimella ole pahemmin väliä jos koneesa on mpeg2-purkukortti. Tolla koneella toistuvat telkkukanavat ja dvd:t ongelmitta. Itse joskus ihmettelin dvd-levyjä pentium 133MHz -koneella, jossa oli win95.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652855
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151485
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281458