Hei. Koetteko koskaan ristiriitaa wiccan ja aikaisemmin opittujen uskonnollisten asioiden välillä? Minä olen jo vuosia seilannut wiccan ja kristillisyyden välillä ja ajoittan jopa lakannut harjoittamasta wiccaa. Aina se wiccalaisuus vaan palaa. Esim juuri lähiaikoina olen saanut kahdelta ystävältäni pyynnön tehdä loitsu tai rituaali heidän asioidensa puolesta. En ole suostunut, koska en ole ehtinyt perehtyä heidän asioihinsa tarpeeksi. Kaipaatteko koskaan muiden wiccojen seuraa? Minä olen miettinyt jopa jonkinlaisen wiccayhdistyksen perustamista jotta voisimme yhdessä luoda jotain konkreettista ja esim viettää juhlia yhdessä. Koen muut pakanauskonnot niin synkkinä etten ole halunnut ottaa pakanayhdistyksiin osaa. Wiccalaisuus on kuitenkin niin valoisa ja positiivinen uskonto ja voima.
wicca ja muut uskonnot
1
164
Vastaukset
- azuraterina
Ehkä seilaat näiden välillä, koska maailmankatsomuksesi perusta on lähinnä kristinuskoinen ja toisaalta wiccalaisuus edustaa asioita, joita koet enemmän olevan lähellä sinua, vaikka et kykene kiintymään sen uskonnolliseen puoleen.
Minulla oli pitkän aikaa samanlainen ongelma kuin sinulla. Vuosia yritin sovittaa niitä asioita, jotka olin oppinut, niihin asioihin, jotka vain koin oikeiksi. Oli vaikeaa oppia ymmärtämään wiccalaisuuden maailmankatsomusta. Mutta kun lopulta ymmärsin asian, minulla ei ollut enää mitään tarvetta valita uskontojen väliltä. Ne ovat vain siistejä kategorioita. Ehkä sinun tarvitsee perehtyä enemmän kristinuskoon ja wiccalaisuuteen ja löytää maailmankaikkeutesi muoto itse. Jos et päätöstäsi tee itsenäisesti, ei uskonnollisen vakaumuksesi perusta ole koskaan vahva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis3036622Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai495796Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1865272Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi614043Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan383318Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava53313HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok523237Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan293008Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %
Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739112242Mitäpä ostaisin ja lähettäisin Metsa Manille joulupäkitsiä?
Vähän vaikea miettiä ja keksiä eikä pelkkää rahalahjaa oikein kehtoo. Kertokaapa te?381008