Onko väärin sanoa tutulle, jos olen varma että hänellä on joku sairaus? Kaveri on valittanut sen verran. Olen varma, mikä hänellä on. Onko siis väärin kertoa jos epäilen asiaa? Toinen tyyppi kielsi minua, joten en ole uskaltanut ottaa asiaa puheeksi...
Voinko kertoa?
10
74
Vastaukset
- Eräs trotskilainen
Riippuu sairaudesta. Mitä sairautta epäilet? Kannattaa muotoilla lause ennemmin niin, että ilmaiset kaverin oireiden muistuttavan em. taudin oireita, kuin sanoa tietävänsä satavarmasti, mikä kaveria vaivaa. Itse en ottaisi nokkiini tuollaisesta.
- 100%
Näin ^
Trotskilaisen neuvo on hyvä, koska ainoastaan lääkärit tekevät diagnooseja. Maallikot voivat todeta ainoastaan sen, että jotakin "tulee mieleen" tai jokin "muistuttaa" jotakin.
Ja riippuu sairaudesta.nasse_seta kirjoitti:
Trotskilaisen neuvo on hyvä, koska ainoastaan lääkärit tekevät diagnooseja. Maallikot voivat todeta ainoastaan sen, että jotakin "tulee mieleen" tai jokin "muistuttaa" jotakin.
Ja riippuu sairaudesta.Trotskin neuvo on hyvä, mutta mikäli epäilet mielenterveyteen liittyvää tautia, kannattaa jättää sanomatta ja niin fyysisen kuin henkisenkin sairauden tapauksessa patistaa lääkäriin.
santiny kirjoitti:
Trotskin neuvo on hyvä, mutta mikäli epäilet mielenterveyteen liittyvää tautia, kannattaa jättää sanomatta ja niin fyysisen kuin henkisenkin sairauden tapauksessa patistaa lääkäriin.
Minäkin muuten ajattelin, että jos se on jotain mielenterveysjuttua, niin sitten kannattaa olla sanomatta.
En sitten kirjoittanut sitä.- Thlr
Tämä. Lisäksi riippuu kaverin luonteesta.
- Ujokki
Ihmettelen jos tälle henkilölle ei ole asiasta sanottu. Sanotaan nyt niin, että epäilin siksi, koska tämä henkilö on erikoisen poikkeavan näköinen. Ja viisaampiakin ihmisiä kyllä löytyy. Luulen että hänellä on joku oireyhtymistä, jossa syndrooman voi huomata juuri ulkonäöstä. En ole uskaltanut siksi sanoa. Minua kiinnostaisi kyllä tietää, jos hänellä on joku diagnosoitu oireyhtymä, mutta luulen että se saattaa olla ehkä vähän arka asia hänelle jos kysyisin...
Älä sekoita uteliaisuutta "auttamiseen". Kaikkineen koko juttu kuulostaa siltä, että kannattaisi olla hiljaa.
Niin minäkin ihmettelisin, jos ikätoveri huomaisi syndrooman, jota neuvolatarkastuksissa ja koululääkärissä ei huomattaisi.
- Eräs norjalainen
Jos panoseurasi on sinussa jatkuvasti kiinni, niin hänellä on todennäköisesti erään norjalaisen syndrooma. Hänet kannattaa silloin viedä mahdollisimman nopeasti lääkäriin. Varo!
- Ujokki
En sano mitään. Siksi ajattelinkin ettei hänelle ole asiasta sanottu, koska koko syndrooma "löydettiin" vasta niihin aikoihin kun tuo henkilö on syntynyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511407- 639720
- 1405508
- 1443774
- 753730
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373625- 403368
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243153- 632783
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak782558