kyllä 13 vuotias saa olla lapsi.

foreveryoung

Olen kuutosella ja menossa nyt kesän jälkeen ylä-asteelle, mutta en tajua yhtä asiaa miksi 13 vuotiaat eivät saisi enää leikkiä piilosta tai hippaa vaan pitää seistä kököttää koko välitunti jossain oven edessä ja ei saa laulaa enää lastenlauluja eikä tehdä mitään mikä lapsille kuuluu!ärsyttää kun kaikki luokkalaiseni ovat vaan silleen joo ei kiinnosta ja toi on noloa.Vain minä ja mun kaveri ollaan enää lapsenmielisiä(en tarkoita lapsellisia) kun kukaan ei enää kehtaa käyttää kypärää, eikä toppahousuja ja pipoa vaikka on -25º astetta pakkasta.Ja on pakko olla merkkivaatteet yms ja prismavaatteet on rumia.Sen takia en kaverini kanssa oikeen kuuluta joukkoon ja en aio muuttua "aikuiseksi" kun menen ylä-asteelle.Joten oletteko/olitteko tekin tälläisia kun siirryitte ylä-asteelle?

22

716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Therapeuttix

      Olen sua vanhempi. Mutta kokemuksesta olen havainnut, että sun laillasi toimivat ja massasta hyvässä mielessä poikkeavat nuoret pärjäävät hyvin nuoruusiässä ja työmarkkinoilla koulutuksen jälkeen.
      Omat lapseni toimivat sun ja kaverisi lailla. Ja mikä parasta, tutkimusten mukaan leikkivän mielen säilyttävä lapsi-nuori-aikuinen-vanhuskin, on luova yksilö ja kestää parhaiten elämän paineissa. Eli suosittelen, toimi omalla tavallasi rohkeasti. Sijoitat siten tulevaisuuteesi.

      • foreveryoug

        Kiiti,tuo autto kummasti:)


      • foreveryoung
        foreveryoug kirjoitti:

        Kiiti,tuo autto kummasti:)

        Pelottaa vaan se että aletaan kiusata ku leikitään rimpoissa ja yms ja ylä-asteella ei ees enää oo rimppoja tai keinuja:(


    • Joku tyttööö

      Olen seiskalla ja minulla ja kaverillani oli ihan sama juttu :) No ala-asteinen kiusaajamme totta kai pilkkasi meitä tästä ja pilkkaa vähän yhäkin, mutta muuten kukaan ei tee mitään, ei edes katso paheksuvasti :) Olemme myös luokan ulkopuolisia yhäkin, vaikka saimmekin pari kaveria porukkaamme. Pärjäät varmasti hyvin :)

      • foreveryoung

        Kiva että on ees joitain jotka ei halua menettää lapsuuttaan ylä-asteelle:)


    • aina lapsi

      Mä ja mun kaveri olaa 13.v just tollasii minä enemmänki. Ku mul toli toppahousut nii e sano *vähäks noloo* sitte ne vaa kuiski. Kun meen ylä asteelle aijon olla lapsi ainaki 18 vuotiaaks.

      • joku 14w

        Toppahoususut on tosi hyvä pitää! Siskoni joka on 23w käyttää yhä topiksia ja hänellä on aina ollut paljon ystäviä :)


    • Hei!

      Olet kypsä 13-vuotias tyttö. On hyvä, että sinunlaisia nuoria on. Pidä ajatusmaailmastasi ja persoonallisuudestasi kiinni.

      Marjo ja Terhi, Vaasa

    • Therapeuttix

      Hei sinä 13-v tyttö. Olet hieno persoonallisuus ja osaat kuunnella oman sydämesi ääntä. Se opettaa myös kuuntelemaan toisia. Saanet aikuistumisen myötä suorastaan työnnellä poikkiksia kauemmas=).

    • 1+13

      Tässä on hyvä esimerkki järkevästä (tulevasta) nuoresta.

    • lapsellinenjaylepeä

      Ite oon kohta 9 luokkalainen ja en ymmärrä kanssa... Oon ollu aika vähä erinlainen kun muut ja olen edelleen.... Muoki pidetään outona ja ehkä vähän oon... Mut mikäs siinä :) Mun mielestä vaikka 50 voi leikkiä leluilla jos huvittaa :))ei siinä pitään pahaa ole... ja kypärä on mulla pitemmillä kun 100m matkoilla ehdoton :D

      • foreveryoung

        En aio todellakaan muuttua,koska oon onnellinen näin ja ei haittaa vaikka oon erilainen tai "lapsellinen":)


    • lolololol

      Voi lol. Mä ku olin 13v niin olin kylil iskemäs muijii.. eipä enää paljoo 13 kesäsen huvittanut leikkii hippaa mut joo kukin tavallaan..

    • Tatatattatatatatattata

      Olen seiskalla, enkä oo vuosiin tuntenu itseäni lapseksi. Menoon nuori, yllytyshullu ja sekopää teininalku. Ei me missään kökötetä. Pilaillaan, pelleilyään ja yleisesti sekoillaan. Meidän koko luokalla on joku kasvuvaihe päällä, ja sellaset älynväläykset kuin lehtisota, barbienhirtto ja kortsuilmapallot on aika yleisiä.

    • OstaMerkkivaatteet

      Lol prismavaatteet on paskoja

      • UliUli

        Köyhien ulina on lempimusiikkiani! Itse käytän Suomessa vain Louis Vuittonia vaatekauppanani.


      • crazy-mad-insane

        Miten tämä nyt taas liittyi yhtään mihinkään?


      • UliUli kirjoitti:

        Köyhien ulina on lempimusiikkiani! Itse käytän Suomessa vain Louis Vuittonia vaatekauppanani.

        Louis Vuitton, mutta missä päin maailmaa nuo Louis Vuittonian laukut tehdään?


      • UliUli

        Ranskassa, Espanjassa, Italiassa tai USA:ssa.


    • jäbbine-vaa

      Oon 15v kundi ja mulla ois 13 tyttökaveri. Me haluttais jo olla yhdynnässä mutta tyttökaveri jännittää sitä että sattuukohan se häneen. hän myöntää että tuntee ajatuksesta mielihyvää ja kastuu alapäästä mutta ei uskalla avata reisiä että voisin varovasti koettaa sisään ja vakuuttaa ettei se satu kun on liukas ja rentoutuu. Onko yleensä 13 v vielä niin tiukkoja sieltä että se voisi käydä kippeesti ? Monet tytön kertovat jo kokeilleensa ja joillekin on vähän sattunut mutta eikö se ole myös sen poikakaverin peniksen koosta vähän kiinni..?

    • Se on vaikea juttu. Sulautua massaan vai olla yksilöllinen.

    • Nakupoika

      Minä olen 14 v ja veljeni vuoden minua nuorempi me olemme poikia ja hyvin lapsellisia vielä. Heti kun päästään kotia vain toisiamma kiusaamaan, Ja toistemme häpäisy on meillä kummallakin vain mielessä silloin. Kun toinen menee mattojen tamppaus paikalle vetämään leukaa toinen vetää housut siltä nilkkoihin. Ja yrittää saada myöskin siltä alkkarit alas. Aina välillä onnistuu poika hommassaan.
      Pojat housut yläs heti huutaa äiti meille. Vain sisällä munat paljaana mutta EI pihalla se mesoaa meille.
      Me olemme monta kertaa mennyt sen eteen housut nilkkoihin ja lähdetty kävelemään housut nilkoissa sekä kaaduttu sen eteen. Äitimme läppäsee meitä takapuolelle kakarat se sanoo ja nostaa meidät koipien päälle sekä pukee meille housut takas yläs. Eli me olemme vielä kakaroita äidinkin mielestä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1372
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    Aihe