Rasistiset kirjoittelijat

habibi

Tämä palsta on tietääkseni Egyptin ystäville kohdistettu mutta jostain syystä täällä on muutama tyyppi jotka ovat erittäin rasistisia ja mollaavat egyptiläisiä täällä.

Voisitte perustaa ihan oman palstanne rasismiinne tai siirtyä jonnekin missä tällaisia tuntemuksia saa purkaa ja saa kannatusta omille mielipiteilleen muilta samanlaisilta ihmisiltä.

Oksettaa lukea kirjoituksianne siitä, miten kammottavia kaikki egyptiläiset ovat sekä miten kammottavia miehiä siellä on, miten kammottavaa on moskeijoiden kraakkuna, hygieniataso yms. yms.....loputtomiin asti.

19

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sgdteeiuygh

      mieti sitä pöllöpää. jospa kaikki onkin totta? Jos yrjööt niin tee se toki syliisi senkin siili.

    • ent. Egyptin ystävä

      Tarkastin netistä nuo 28x väittämät muslimien kuolleiden vaimojen panorituaaleista. Ne näyttävät olevan totta. Muslimin sallitaan todellakin yhtyvän kuolleeseen vaimoonsa vielä 6 tuntia kuolon jälkeen. Kammottavaa. Puhutaanko nyt samaan aikaan muslimien käsihygieniasta vai onko pippeli puhtaampi ja mihin pyyhkivät todellakin pyllynsä? Paperia ei ole kuin turistivessoissa eikä oo muuten vettäkään.
      Nämä voidaan kai lisätä maan epävakaan poliittisen tilanteen vaakakuppiin. Kyllä me lähdemme vaimon kanssa nyt Kanarian saarille.

    • habibi

      Voi olla juu että on totta mutta saahan heillä olla esim. 4 vaimoakin yhtä aikaa, näitä juttuja kun on heidän kulttuurissaan vaikka kuinka paljon joita me suomalaiset emme ymmärrä. Mutta se on heidän kulttuurinsa. Ihan yhtä hyvin he voivat arvostella meidän kulttuuriamme ja sääntöjämme.

      Jos arabimaihin matkustavia inhottaa noin paljon heidän tapansa ja asiansa niin miksi te sinne sitten menette ? Käytte pyramideilla yms. historiallisissa paikoissa ottamassa valokuvat itsestänne ja samalla kauhistelette paikallisia ihmisiä .

      Tunnen aika hyvin muutaman egyptiläisen ja he ovat hienoja ihmisiä. Nämä tuntemani ihmiset eivät ole Mursin tukijoita ja he ovat kovin samanlaisia tavoiltaan kuin me länsimaalaiset. En tiedä millaisia kiihkomuslimit ovat mutta siinä maassa on suurin osa ihan tavallisia ihmisiä samoine tapoineen kuin meillä. Onhan täällä meilläkin lahkoja joiden teot ja tavat ja säännöt ovat järkyttäviä mutta suurin osa meistä ei kuulu noihin lahkoihin.

      Ei koskaan Kanarialle enää, kerran siellä kävin ja se riitti minulle. En kaipaa suomalaisia lihapulla- ja karaokebaareja, en känniääliöitä lentokoneesta lähtien.
      Rakastan arabien musiikkia, vesipiippuja, vatsatanssia, ruokaa , kohteliaisuutta, selvinpäin oloa, moskeijoiden kutsuääniä yms.

      • 28x...

        Mene ihmeessä sinne riepumekkojen, hasapäiden, pedofiilien ja ruumiidenpanijoiden paratiisiin. Sinne kuulut, mitä ihmettä Sinä täällä suomessa teet? Ei ole täällä rukoustornien aamuhuutoja ei.
        Saat uskoa että känniääliöitä ei ole enää muuta kuin rättipäiden mielikuvituksisssa. Minä taasen inhoan yli kaiken joka maassa kebab- paikkoja. Syöttävät meille lammasta vaikka myyvät kebabina. Tiedän kyllä eron. Olen omistanut sellaisia Kyproksella. Onneksi siellä ei silloin ollut arabeja eikä ole nytkään. Ei etelä- eikä pohjoissiivulla, miksiköhän ei? Toinen maa on ihana Israel missä arabienhajua edes tunne.
        Kerrohan Sinä suomalainen habibi minne arabikokki pyyhkii perse'ensä ennenkuin jatkaa pizzataikinan vääntöä. Jos pizza tulee vääräuskoiselle kokki vuorenvarmasti siihen sylkee.


      • 9+2
        28x... kirjoitti:

        Mene ihmeessä sinne riepumekkojen, hasapäiden, pedofiilien ja ruumiidenpanijoiden paratiisiin. Sinne kuulut, mitä ihmettä Sinä täällä suomessa teet? Ei ole täällä rukoustornien aamuhuutoja ei.
        Saat uskoa että känniääliöitä ei ole enää muuta kuin rättipäiden mielikuvituksisssa. Minä taasen inhoan yli kaiken joka maassa kebab- paikkoja. Syöttävät meille lammasta vaikka myyvät kebabina. Tiedän kyllä eron. Olen omistanut sellaisia Kyproksella. Onneksi siellä ei silloin ollut arabeja eikä ole nytkään. Ei etelä- eikä pohjoissiivulla, miksiköhän ei? Toinen maa on ihana Israel missä arabienhajua edes tunne.
        Kerrohan Sinä suomalainen habibi minne arabikokki pyyhkii perse'ensä ennenkuin jatkaa pizzataikinan vääntöä. Jos pizza tulee vääräuskoiselle kokki vuorenvarmasti siihen sylkee.

        Mieheni käyttää ihan pideetä perseensä pesuun ulostuksen jälkeen. Siihen olen siirtynyt itsekkin. Ja tulee kuule varmasti puhtaampi kuin paperilla jyystämällä ja on ekologisempaakin :D on ihan yleinen käytäntö täällä. Kädetkin pestään ihan kumpainenkin vessassa käynnin jälkeen. Että ei tuo minun mieheni ainakaan tunnu olevan yhtään sen epähygieenisempi tai epäsiistimpi kuin suomalaisetkaan. Ja egyptissä asutaan muuten.


      • 9+2
        28x... kirjoitti:

        Mene ihmeessä sinne riepumekkojen, hasapäiden, pedofiilien ja ruumiidenpanijoiden paratiisiin. Sinne kuulut, mitä ihmettä Sinä täällä suomessa teet? Ei ole täällä rukoustornien aamuhuutoja ei.
        Saat uskoa että känniääliöitä ei ole enää muuta kuin rättipäiden mielikuvituksisssa. Minä taasen inhoan yli kaiken joka maassa kebab- paikkoja. Syöttävät meille lammasta vaikka myyvät kebabina. Tiedän kyllä eron. Olen omistanut sellaisia Kyproksella. Onneksi siellä ei silloin ollut arabeja eikä ole nytkään. Ei etelä- eikä pohjoissiivulla, miksiköhän ei? Toinen maa on ihana Israel missä arabienhajua edes tunne.
        Kerrohan Sinä suomalainen habibi minne arabikokki pyyhkii perse'ensä ennenkuin jatkaa pizzataikinan vääntöä. Jos pizza tulee vääräuskoiselle kokki vuorenvarmasti siihen sylkee.

        Ja en tiedä mitä tuolla kebabbia lampaana jutullasi tarkoitat, mutta jos viittaat siihen ettei kebab ole täällä sama asia kuin suomessa niin olet totisesti oikeassa. Kebab on täällä lammas"paloja". Lähempänä suomalaista kebabbia on shawerma. Se höylätään sellaisesta isosta pötköstä joka tulilla pyörii.

        Voin myös kertoa ettei tuollainen ruumiiseen yhtymis laki täällä koskaan ole läpi mennyt ja mieheni piti teitä sairaina ihmisinä kun ajattelettekin tuollaista :D voisin laittaa arabian kielistä linkkiä asiasta muttei maksa vaivaa kun kukaan teistä sitä kuitenkaan ymmärrä. Uskoahan toetysti saatte mitä haluatte... Uskoohan jotkut toiset jumalaankin eikä se heiltä ole kielletty.


      • Nefertiti1
        9+2 kirjoitti:

        Ja en tiedä mitä tuolla kebabbia lampaana jutullasi tarkoitat, mutta jos viittaat siihen ettei kebab ole täällä sama asia kuin suomessa niin olet totisesti oikeassa. Kebab on täällä lammas"paloja". Lähempänä suomalaista kebabbia on shawerma. Se höylätään sellaisesta isosta pötköstä joka tulilla pyörii.

        Voin myös kertoa ettei tuollainen ruumiiseen yhtymis laki täällä koskaan ole läpi mennyt ja mieheni piti teitä sairaina ihmisinä kun ajattelettekin tuollaista :D voisin laittaa arabian kielistä linkkiä asiasta muttei maksa vaivaa kun kukaan teistä sitä kuitenkaan ymmärrä. Uskoahan toetysti saatte mitä haluatte... Uskoohan jotkut toiset jumalaankin eikä se heiltä ole kielletty.

        Harmittaa edes yrittää jutella täällä mitään asiallista kun tuo egyptin ja islamin vihaaja puuttuu joka asiaan typerillä ja asiattomilla kommenteillaan. tämä palsta on todella väärä paikka hänelle. täällä kai kuitenkin pitäisi puhua matkailusta ja Egyptistä. eikä panetella kaikkia. myös suomalaisia naisia. rumaa käytöstä


    • 28x...

      9 2 haluaa edelleenkin jatkaa keskustelua muslimien tavoista yhtyä kuolleisiin vaimoihinsa. Tapa ei ole yleinen. Miehesi piti moisen ajattelua sairaana ja kaikki länsimaiset ihmiset ovat toki samaa mieltä. Linkki:
      http://www.raymondibrahim.com.islamic-death-sex-in-context

      Raymond Ibrahim on islamismin tuntemuksen erikoismies. Tosin hän on kovin sanoin sekä artikkelein kyseistä uskontoa myös arvostellut. Islamistit mielellään vaientaisivat hänet.

      • 9+2

        Myönnät siis itsekkin että jos tuollainen laki on läpi mennyt niin sen toteutus ei ole yleistä. Miksi sitten puhut siihen sävyyn kuin kaikki sitä täällä tekisivät? Esim. mieheni ei tiedä tuollaisesta laista mitään ja sanoi ettei sellainen todellakaan täällä ole voimassa.

        Jos käyhät ja kouluttamattomat ihmiset sellaista täällä harrastaisivatkin niin ei pidä puhua kuin se olisi joku arkipäiväinen juttu kaikille. Että hups vaimo kuolla kupsahti... No vähän haluttaa että taidanpa jysäyttää vielä viimeiset kun lakikin sen suo.

        Useimmille ihmisille tuo ajatus on ihan yhtä puistattava kuin sinulle, minulle tai kenelle tahansa selväjärkiselle. Köyhät taas elävät monesti omien uskomustensa ym. mukaan. Esim. köyhien piirissä on tyttöjen ympärileikkaukseenkin liittyen uskomuksia että tytölle kasvaa esim penis hänen vartuessaan jos ei leikkausta suoriteta. Suurin osa egyptiläisistäkin nauraisi tällaisille uskomuksille.

        Onhan suomessakin valtaväestön mielestä sekopäitä kuten vanhoollislestadiolaiset omasta mielestäni. Mutta ei kukaan meitä kaikkia suomalaisia niputa heidän kanssaan samaan ryhmään vai? Ja jos he valtaan suomessa pääsisivät niin kai hekin omia asioitaan haluaisivat edistää jne kuten veljeskunta teki täällä.

        Muslimiveljeskunnan kannattajaluku täällä kuitenkin on asukaslukuun nähden hyvin pieni varsinkin nykyään. Alkujaan kannattajia oli paljon ja he pääsivätkin valtaan valheella ja petoksella. Köyhille luvattiin että kaikki muuttuu ja elämänlaatu paranee ym shaibaa. Köyhille jaettiin ruokaa sekä rahaa jos lupasivat äänestää mursia. Noh köyhät ja kouluttamattomat menivät tähän halpaan mutta huomasivat pian hekin että heidän lupauksensa olivat sanan helinää. Oman mieheni ääni ei mennyt mursille että häntä eivät onnistuneet jekuttamaan. Eivätkä monia muitakaan. Asiaan liittyi myös se että mubarak oli hyvin korruptoitunut sekä huono johtaja. Veljeskunta ja mursi lupailivat aivan uudenlaista valtakautta ja ihmiset uskoivat.

        Keskustelen tästäkin asiasta oikein mielelläni sillä tiedän näistä asioista sitäkin tietoa mikä ei eurooppaan tai muualle valu. Ja turha väittää että täällä kaikki uutiskanavat uutisoisivat valheellisia asioita. Täällä on ihan puolueettomia uutiskanavia sekä sitten on veljeskunnan omistamia kanavia. Näiden ero on kuin yö ja päivä. Puolueettomista tulee oikeaa tietoa ja veljeskunnan omistamilla kanavilla yökin puhutaan päiväksi. Esim. Väittiväthän he surmanneensa armeijapäällikkö sisinkin ja että nyt sisiä esittää imitaattori joka näyttää täydellisesti häneltä. Noh sisi tuli seuraavana päivänä julkisuuteen kumoten nämä valheet.


    • 28x...
    • mirmak

      Olen samaa mieltä alottajan kanssa että turhaan täällä nuo mollaajat oleskelevat eteenkin 28x, aina varoitellaan pommeista Egyptissä ym. missä tässä maailmassa on enää turvallista???? Egypti on ihan turvallinen paikka kunhan noudatat esim Kairon suuslähetystön matkustusohjetta. Monessa muussakin maassa esim. Meksiko, Kuuba, Kenia ym. on paikkoja joihin ei ole turvallista mennä, kyllä turistin pitää itse ensin tutkia paikat missä on turvallista ja vasta sitten tehdä matkustussuunnitelma. Viimeksi kun tehtiin pommi-isku turisteja kohtaan niin oli juurikin alueella mihin ei ainakaan suomalaisten suositella matkustaa. Ja kun puhutaan hygieniasta täällä niin ikinä en ole nähnyt/kuullut suomalaisen miehen käyvän yhtä monta kertaa päivän aikana suihkussa kuin mitä egyptiläiset miehet käyvät. Tuo 28x väittämä ruokaan sylkeminen on kyllä niin tuulesta temmattu että ho hoijaa. 28x hanki elämä ja jätä meidät Egypti fanit rauhaan, please, sun mielipiteet ei oikeasti ketään kiinnosta, valitan

    • Kleopatra.

      Minä laitan sormeni tähän soppaan kans,kyllä hyvin moni antaa Egyptissä kauniimman kuvan mitä siellä on.Rikollisuus on lisäntynyt huomattavasti ja naisten asema on paljon huonompi mitä oli ennen.Kerjääminen lisääntynyt.

      Niillä joilla on omaisuutta ovat joutuneet suojautumaan,kalterit ikkunoissa,ovissa,tai sitten on teräsovet.Samoin monet ovat laitattaneet kerrostaloissa oviinsa kalterit.

      Mutta näitähän tavalliset turistit eivät tiedä mitään...

      Tulotaso on hyvin alhainen muistakseni 40% elää alle 2 dollarilla muutenkin palkat ovat hyvin pieniä.Vartia nainen tienaa noin 100e/kk ja lääkärit n.200e/kk.

      Googlaa tulotaso...

      Hygeniä: Taso on hyvin heikko joka asteella oli kyseessä ravintolasta ym...ja siisteys sitä ei ole ollenkaan joka paikka roskia täynnä kaikki heitetään minne sattuu.Mutta varakkaalla alueella siivotaan erittäin hyvin...

      Tämä on minun näkemys ja mieheni joka on Egyptiläinen ja hänen sukulaistensa jotka asuu muualla.

      .

      • Kleopatra.

        Googlaa: Unelmatyö nais vartijana Egyptissä - tyttö kehuu palkkaansa hyväksi.
        Egyptin terveyden huolto kriittisessä tilassa,sieltä löytyy lääkärin palkat..


    • 28x...

      Kleopatralla tuntuu olevan maasta tietoa. Hänen kirjoitukseensa ei ole sekaantunut tunteikkuutta eikä varojen liitännäisiä maahan.
      Ymmärrän mainiosti että todenmukaiset kirjoitelmani omalta pieneltä osaltaan vähentää matkailua maahan mikä ei ole hyvä asia jos siitä saa tuloja. Arvosteluni eivät olekaan koskeneet varakkaiden asuinalueita. Nehän ovat eristettyjä korkein muurein ja vartijat ovat aseistettuja.

      Totta on että likaisempaa ja saastaisempaa maata saa hakea kuin Egypti. Tietysti sen voi niputtaa melkein kaikissa asioissa muihin muslimimaihin. Näissä muissa arabimaissa matkailua ei ole juurikaan ollut tai se on lopetettu juurikin kirjoituksissani esiintuomien seikkojen takia. On irvokasta väittää köyhän egyptiläiskokin suihkutteluista mpnta x päivässä. Äijä ole koskaan suihkua nähnytkään. Kaikenlainen hygienia on apinoiden tasolla. Totta on myös että vihaavat kristittyjä yli kaiken ja varmasti sylkevät ruokiimme. Ystävällisiä arabeja ei ole. Jos sellaiseen törmää niin tuo yrittää hyötyä Sinusta jollain tavoin.
      Nuo parit puoltokirjoitukset olivat kiihkottomasti laadittuja sekä asiallisia. Minun päätäni ne eivät kuitenkaan kääntäneet.
      Sisäpoliittinen tilanne on sanoisinko räjähdysherkkä ja siellä voi tapahtua aivan mitä tahansa.
      Mexicossa ja Havannassa olen käynyt enkä nyt vertaisi niitä Egyptiin missään asiassa.

    • kizze

      Ap on nähtävästi sitä mieltä, että Egyptiin liittyvää negatiivista ei saa tänne kirjoittaa, vain kehuja ja hymistelyä. Kyllä Egyptistä löytyy niin hyvää kuin huonoakin.

    • mirmak

      Kleopatralle tiedoksi, on kaksi eri asiaa sylkeä ruokaan kuin että hygieniataso on alhainen, olen kyseissessä maassa ollut jo monta kertaa, enkä ole tuota täällä sivustolla huudettua vatsatautia saanut, eli, ei se hygieniataso sitten kuitenkaan niin alhainen ole, että kaikki siellä sairastuvat niinkuin 28x jossain viestissään joskus väitti. Se on tosi, että rikollisuus on varmaan lisääntynyt, syystä, että turistit ovat kaikonneet ja ihmiset ovat vailla työtä, se on surullinen juttu ja siksi toivonkin että turistit palaavat taas takaisin Egyptiin, jotta myös tavalliset ihmiset saisivat töitä ja rahaa, se ei kait ole liian paljon pyydetty. Eihän maan tilanne kuitenkaan ole heidän vikansa, sijaiskärsijöitä he ovat

    • 28x...

      kizze tuossa tuumaili että maasta löytyy niin hyvää kuin huonoakin. Höpötelköön mirmak ne hyvät niin minä hoidan ne huonot puolet. Näin saamme täysin tasapuolisen kuvan maasta.
      Mirmak nosti esille maan korkean hygieniatason. Minä taas olen eri mieltä. Maa on saastainen, ruoan esisäilytys järkyttävällä tasolla. Tämän nyt voi todeta ruokatoreilla jos vatsa kestää. Turistien saamat punataudit ja faaraoiden kiroukset ovat ikääntyneille jopa hengenvaarallisia. Näistä olen kärsinyt siellä itsekin.
      Rikollisuus ei katoa turismin lisääntyessä vaan siinä käy päinvastoin.
      Jos nyt joku humanitääristä apua haluaa tarjota ja siitä maksaa niin voinen vakuuttaa että suurempiakin avuntarvitsijoita on.
      Maan sisäpoliittinen epävakaus on juuri kansan oma vika. Itse ovat uskontonsa ja mielipiteensä muodostaneet. Siihen maahan ei vakautta saada meidän elinaikananamme. Muslimit ovat valinneet itse elämänsä veitsen terällä. Uskon asioista ei neuvotella, ainoa ratkaisu on kuolema.

    • mirmak

      "Mirmak nosti esille maan korkean hygieniatason" missä mun viestissä luki että siellä on korkea hygieniataso???? se että käyvät päivän aikana suihkussa tai puhutaan ruuan hygieniatasosta ovat kaksi aivan eri asiaa, Ja puhun nimenomaan henkilöistä jotka käyvät töissä ja ovat turistien kanssa tekemisissä, olen ihan muutaman kerran joutunut odottamaan ystäviäni kun heidän on aina käytävä suihkussa ennen kuin mihinkään lähtevät. Väitätkö 28x että joka ainoa suomen esim. ravintolassa työskentelevä käy suihkussa ennen töihin lähtöä, epäilempä suuresti. Erikseen ovat sitten ne henkilöt jotka eivät tee muutakuin kävelevät kaupungilla päivät päästään ja polttelevat vesipiippua, heille en sanoisi kädestä päivää ihan helpolla. Mutta kyllä meillä täällä Suomessakin riittää henkilöitä joiden henkilökohtainen hygieniataso on pahasti alakantissa.

      Ja se ettet ole saanut yhtään hyvää ja luotettavaa arabiystävää, ei tarkoita ettei niitä ole, itselläni on montakin, sekä muslimeja että kristittyjä, eikä he kaikki suinkaan yritä millään tavalla hyötyä minusta, mutta toki heitäkin on ja paljon jotka yrittävät esittää ystävää ja sitten aletaan puhua josko läppärin tai puhelimen Suomesta toisit tai alkavat vihjailla että voisit hieman rahaa antaa, no ne kaverit putoavat kyydistä tosi nopeasti, mutta sitten on niitä jotka ovat aina valmiita auttamaan, ilman että huolivat edes tarjottaessa rahaa, he sitten ovatkin olleet ystäviäni jo kymmenen vuotta

    • 28x...

      Olen kai nyt hieman myöhässä tämän vastaukseni kanssa. Aloittaja ei ainoastaan viitannut vaan myös otsikoi mm. minut rasistiksi. Se on nykyisin aika loukkaus. On myönnettävä että etninen vähemmistö suomessa kaikissa väittelyissä heittää peliin rasisti- tai jopa natsikortin.
      Se on kuin korttipelin Ässä.
      En ole koskaan sitä ollut eivätkä kirjoituksiani voida niiksi lukea.
      Odotankin nimimerkki habibilta anteeksipyyntöä tai edes pahoittelua huonosta sananvalinnoistaan. Jollei Sinulla ole asiasta tietoa niin tästä:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Rasismi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      261
      2403
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      84
      1921
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      77
      1586
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      141
      1371
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      65
      1224
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1165
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1000
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe