Kelan logiikka?

mihin verot menee

Hain samaan aikaan työttömyysetuutta ja Yleistä asumistukea.

Työttömyystuesta tuli kolmessa viikossa kielteinen päätös (vaikka mulle tuli työkkäristä ilmoitus, että kaiken piti olla kunnossa?! mutta eipä näköjään ollutkaan)

No aivan sama, en jaksa lähteä tappelemaan kun säästöjä on pariksi kuukaudeksi, kunhan saisi edes sen asumistuen.

Mutta nyt on mennyt jo 5 viikkoa, ja asumistuesta ei ole vieläkään mitään päätöstä!
En voi olla ajattelematta, että siellä jossain pyöritellään papereita ja toden teolla mietitään millä pilkkuvirheelä saisi senkin evättyä...
Onko kelalla mitään aikarajoja noiden päätösten kanssa?

Miksihän niitä veroja on vuosikaudet isolla kädellä maksanut, ihan mielellään kun on naivisti ajatellut että näin pidetään yllä hyvinvointivaltiota, mutta nyt on kyllä hieman katkera maku suussa, kun ei niistä näköjään mitään takaisin saa!

Terveydenhuollossakin on pitänyt turvautua yksityiseen, kun kunnalliselle puolelle ei tunnu olevan kellään asiaa... Teiden kunnosta en ala edes valittamaan, selvästi ei sinnekään ole ne verovarat kulkeutuneet...

7

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjjh

      Tuo työttömyyskorvausasiako tuli Kelankin osalta päätökseen eli sieltä ei tullut mitään pyyntöä jatkohakemuksesta tai lisäselvityksistä? Täällä ainakin paikallinen Kela nimittäin harrastaa sitä, että se jättää jonkun asian (tässä siis asumistuen) roikkumaan, odottamaan toisen asian selvittämistä, mutta ei kerro tästä mitenkään asiakkaalle.

      Onkohan asumistuessasi joitakin sen määrään vaikuttavia seikkoja, jotka vaativat ihan perustapausta enemmän selvittämistä?

    • möö

      asumistukianomus 1.1. 14 alkaen ja toukokuussa tuli päätös. jouduin olemaan yhteydessä moneen kertaan netin kautta oikeen anellen että kertoisi nyt millaisia paperita ja tietoja he vielä tarvitsevat selkokielellä. ei tullut kunnon vastausta. itse kannattaa olla sinnikäs ja käydä niiden kanssa keskustelua. kysy milloin maksavat niin niiden on pakko antaa vastaus, mikä mättää.

      • nyt selvis

        No niin, siinä sitä ollaan. Näille kyselijöille ja hätäilijöille vastaamiseenhan se kaikki aika sitten menee. Varsinaisia töitä ei ehditä tehdä. Ei ihme, jos päätös viipyy.


    • tuloton

      Oleppa yli 4 kuukautta ilman tuloja kun kela pohtii kuntoutustukeani. Siinä jo tosiaan alkaa miettiä mikä kumma kestää?

    • Sedduillaan

      Noh, hätäily on inhimillistä. Jokainenhan ajattelee tykönänsä, että siellä on vain se MINUN hakemukseni eikä MINUN hakemukseni käsittely nyt niiiin kauaa voi kestää. Tämäkin kommenttini on MINUN joten tämä on paras nettikirjoitus ikinä!

    • asdffh

      Kelan sivuilla lukee käsittelyajat... mutta eivät vissiin nekään pidä paikkaansa. Hain itse nimittäin sairauspäivärahaa ja tuolla sivuilla lukee että käsittely aika 3 viikkoa. Kesti kauemmin ja soitin KELA:an niin sanoivat käsittelyajaksi puhelimessa että "2-4 viikkoa, eli eikös siitä tule sitten se 3" otappas tuosta nyt sitten selvää kun niillä siellä vissiin eri käsittelyajat mitä tuolla netissä sanotaan.

    • 20+20

      Mistä sinä tarkalleen sen käsittelyajan Kelan sivuilta katsot? Onko siinä puhuttu tavoiteajasta vai toteutuneen käsittelyajan mediaanista?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6193
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      35
      3761
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1965
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1778
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      15
      1462
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1458
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      33
      1370
    Aihe