nyt menee hermot!!!!

helmi3

juma..tee toi chihua on vuoden ikäinen ja oppi tosi nopeesti pienestä sisäsiistiks, nyt saa joka päivä siivota pissat ja kakat lattialta... aluks aattelin et pissaus on jotain reviirin merkkausta mut en sit tiiä mitä on. nykyään viettää yöt häkissä mutta silti kun tulee illalla ulkoa niin menee kakkaan jonnekin huoneeseen. mitä tää on ja millä tän voi karsia pois... tää on nyt jo niin jokapäivästä että ei enään jaksais.

4

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hauhauu

      En tiedä kuinka pitkiä välejä lenkeityksillänne on mutta chihuilla on pieni virtsarakko joten niillä on vaikeampaa pidätellä kuin isoimilla koirilla. Joten viekää useammin ulos.

    • 16+6

      Myös meidän ennen sisäsiisti vuoden ikäinen chihu alkoi tekemään sisälle vaikka koira pääsee todella usein ulos. Tällä kaverilla se on kausittaista, välillä ei tee ja välillä tekee. Luulen että meijän koira on tehny sitä vaan huomion puutteesta. Tuo pitää erikseen käskeä tekemään kakat ulos, muuten tekee vaan pissat ja kipittää takas sisälle ja hetken päästä löytyy kakat lattialta.

    • 9+16

      Liekö pienten koirien ongelmaa? Oli joskus valkoinen karvapallo, mikä pissaili matot... Osasi tehdä ulos, mutta mikä lie.
      Mäyris ja ei ongelmaa. Voi olla 7-8 tuntiakin ilman merkkausta sisälle. Osaa mieltään osoittaa silti.

    • Pissalaat., kenties

      Oisko mielenosoitusta, itselläni ei noin pientä, mutta tekee vielä joskus sisälle ja syy on kyllä silloin minun. Toinen koiristani on narttu, mutta ei ole tehnyt mitään sisälle liki viiteen vuoteen ja on itse nyt yli kuuden. Narttumme on ns. merkkailija, vaikka onkin leikattu viisivuotiaana. Tekee esim. parin kilsan lenkillä ainakin 15 pissat ja tuo uros pari vuotias muutaman kerran koipi pystyssä. Sen jälkeen ei uroksenkaan kanssa noita pissoja tullut, kun käytän vielä illalla ennen nukkumaan menoa ns. pika pissalla. Pääsee lenkille aamulla, iltapäivällä ja illalla. Yht päivittäin n. 5-7 km/joka päivä ja viikonloppuisin enemmän. Tämän lisäksi myös iltapissatus. Narttu ei taas tule pissalle, vaikka pääsisi jos ollaan oltu jo iltalenkillä esim. ennen kahdeksaa. Onko koirasi leikattu, uros vai narttu. Onko hormoonit hyrräämässä ja miksi häkissä. Häkki ei ole tarkoitettu koko päivän oleskeluun. Miksi ostit koiran, jos hermot menee tuosta. Aina on jokin syy sisäpissaamiseen. Huudetaanko pienelle, joka menee ihan sekaisin asiasta. Onko opetusvaiheessa tapahtunut jotain negatiivista. Itse en ole edes opettanut sisäsiistiksi, vaan ovat oppineet sitten aikanaan ihan itse. Koira ei luonnostaa itse halua liata omaa pesäänsä. En esim. ole koskaan edes huomioinut, että nyt on pissa lattialla. Odotitko kenties, että koira heti sisäsiisti. Ok, kaikki mennyt alussa ok, mitä sitten on tapahtunut. Huudettu, nuhdeltu, kenties fyysinen kontakti. Mitä nyt parista matosta, niitä voi pestä tai ostaa joskus uudet tai luopua kokonaan. Eihän koira mikään sohvakoriste ole. Niillä on omat tarpeet. Paljonko on yksin, häkkiin teljettynä. Aika kamalaa!!!!???? Minulla ei mene hermot, vaikka mitä tapahtuisi, vaan alan miettimään syytä MIKSI näin käy, jos jotain poikkeavaa tapahtuu. Hommaa myös hiekkalaatikko pienelle, ei kaikki koirat halua tehdä ulos, varsinkin jos palelee tai pelkää paljon. Tiedän chicun omistajia, jotka kyllä lenkittävät ja leikkittävät ja puuhailevat tarpeeksi, mutta pakkasella ja sateella koirat käyvät laatikolla. En ole asiantuntija, mutta sen verran koirista tiedän, että nyt ei kaikki ole hyvin. Koira myös tietää, jos olet vihamielinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4965
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3144
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe