Milloin te opitte siivoamaan ne jätökset tienvarsilta ja lasten leikkipaikkojen läheisyydestä. Vasta eilen taas oli kotona eteinen täynnä koiranpaskaa ja lapsen kenkää ei meinannut saada millään puhtaaksi!!!!! Voi hel... että koirat on ärsyttäviä!
ETTEKÖ TE TAJUA KOIRANPASKATTAJAT!
69
713
Vastaukset
- provo oot
Ok... kyllä ihmisiltäkin paskaa tulee.... mut posliinipyttyyn.... miksi koiraa syytät, ei se kakkoja osaa siivota? Syytä omistajia.. vihaa omistajia... älä eläintä.
- Anonyymi
Miks koirat tuodaan leikkipuistoon eihän lapsetkaan mene koirapuistoon leikkimään. Kyllä koiran omistajat on tyhmiä. Minusta on tullut koiranvihaaja. Paskaa joka paikassa. Mahtaa koiran omistajan koti olla paskanen.
- Anonyymi
Sotilas poliisi ampuikoiran joka oli sotilasalueella irti. Mamu oli ulkoiluttamassa ei jymmärtänyt suomea hihhhhhh hehhhhhhh mamut ei osaa lukea on siitä haittaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miks koirat tuodaan leikkipuistoon eihän lapsetkaan mene koirapuistoon leikkimään. Kyllä koiran omistajat on tyhmiä. Minusta on tullut koiranvihaaja. Paskaa joka paikassa. Mahtaa koiran omistajan koti olla paskanen.
Äsken näytettiin aamu-TV:ssä miten paljon bakteereja on rakkiperheen kodissa, sängyssäkin kun laskevat rakkinsa sänkyyn ja bakteerit kulkeutuu omistajien mukana vaikkei rakki kävisikään sängyssä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sotilas poliisi ampuikoiran joka oli sotilasalueella irti. Mamu oli ulkoiluttamassa ei jymmärtänyt suomea hihhhhhh hehhhhhhh mamut ei osaa lukea on siitä haittaa
Mukava yllätys rakille ja omistajalle :D
- vai provo
No tämähän oli tietysti odotettavissa, että täällä puolustellaan koiria, kun esim. sinäkin varmaan olet koiranomistaja. Mutta jos itsekin joutuisit kaiken muun lapsien hoidon ohella, kiireessä vielä siivoamaan koiran jätöksiä, jotka ei meinaa lähteä kengistä millään, niin olisit itsekin varmaan aika raivoissasi!!
- 13+4
Tottakai puolustan koiria, mutta en kaikkia koiranomistajia. ;) Olen itse koirallinen kyllä, ja minuakin tympii läjät siellä missä niiden ei kuulu olla. Ja kyllä, se on hyvin ärsyttävää putsata sitä kakkaa. Joskus jopa astun oman koirani läjään, kun en sitä pimeässä huomaa ja yritän kerätä. :D Mutta aina tulee olemaan sellaisia, jotka eivät kerää, tulee läjä sitten mihin tahansa. Se on ikävää ja ärsyttävää. Mutta älä vihaa kaikkia koiranomistajia ja koiria, ethän? :)
- No eihän se
lastenhoito edes mitään työtä ole. Näkeehän sen kun mammat vaan roikkuu päivät pitkät kahviloissa ja jossei siellä niin sitten ollaan netissä valittamassa koiranpaskoista.
Nykyajan ihmisillä on vain 1,2 mukulaa hoidettavanaan ja käytössä kaikki vermeet sähköhellasta ja juoksevasta vedestä alkaen päättyen pesukoneisiin ja kuivausrumpuihin. Ja silti ollaan naama norsunvituilla...
Mitä helvettiä te valitatte? Miettikää miten ennenvanhaan pärjättiin kun oli äiteellä 10-16 ja jopa enemmän mukuloita. Ei ollut edes kaikilla sähköhelloja ei sähkölämmitystä mökissään joka saattoi olla vain muutaman kymmenen neliötä pinta-alaltaan. Pyykit pestiin saunan padassa joka lämmitettiin puilla. Ja tämän lisäksi isät saattoi olla tukkisavotalla kuukausitolkulla että eipä ollut äijistä paljon apuja silloinkaan. - Koiranom. kasarilta
No eihän se kirjoitti:
lastenhoito edes mitään työtä ole. Näkeehän sen kun mammat vaan roikkuu päivät pitkät kahviloissa ja jossei siellä niin sitten ollaan netissä valittamassa koiranpaskoista.
Nykyajan ihmisillä on vain 1,2 mukulaa hoidettavanaan ja käytössä kaikki vermeet sähköhellasta ja juoksevasta vedestä alkaen päättyen pesukoneisiin ja kuivausrumpuihin. Ja silti ollaan naama norsunvituilla...
Mitä helvettiä te valitatte? Miettikää miten ennenvanhaan pärjättiin kun oli äiteellä 10-16 ja jopa enemmän mukuloita. Ei ollut edes kaikilla sähköhelloja ei sähkölämmitystä mökissään joka saattoi olla vain muutaman kymmenen neliötä pinta-alaltaan. Pyykit pestiin saunan padassa joka lämmitettiin puilla. Ja tämän lisäksi isät saattoi olla tukkisavotalla kuukausitolkulla että eipä ollut äijistä paljon apuja silloinkaan.Nykyäidit varsinkin nuoret, ovat säälittäviä turhasta kitisijöitä. Nykypäivänä keksitään ties mitä härveleitä arkea helpottamaan, lopputuloksena näitä "voieiiiii mä en saa laitettuu tukkaa kii ku pitää pestä lapsen pyllyy samalla, hei syyäänkö ranuja tänään kun äiskä ei kerkee tekee ruokaa, hei iskä voisiks heittää matiaksen hoitoon ku mul on jooga, hei olkaapa hiljaa lapset kun äiti ei kuule salkkareita......"
Ennen vanhaan äidit oli äitejä eikä vinkunu joka asiasta ihan turhanpäiväsiä, lapsia oli se 7 ja kummasti pärjättiin. En arvosta nykyäitejä läheskään yhtä paljon kun heidän edeltäjiään, omakin äitini on jo sitä ikäluokkaa että on voinut olla siitä ylpeä kuinka jaksoi arkea. Nykypäivänä kun tarvii jo isitkin apuun arjen pyörittämiseen kun äidit ei yksinään pärjää sen 2 kakaran ja ruuanlaiton kanssa...... Surkeeta. Älkää sitten hommatko niitä kakaroita kymmenittäin kun ette pärjää, kuka käskee ylikansottamaan tätä palloa enää yhtään enempää?!
Että ei, mua ei harmita jos astutte pskaan koska se lähtee pesemällä pois eikä siihen tarvi astua alunperinkään.
Hitto on aiheet vähissä kun taas yks keskustelu avattu tästä samasta aiheesta. Säälittävää.... - Proud_Dog-owner
Koiranom. kasarilta kirjoitti:
Nykyäidit varsinkin nuoret, ovat säälittäviä turhasta kitisijöitä. Nykypäivänä keksitään ties mitä härveleitä arkea helpottamaan, lopputuloksena näitä "voieiiiii mä en saa laitettuu tukkaa kii ku pitää pestä lapsen pyllyy samalla, hei syyäänkö ranuja tänään kun äiskä ei kerkee tekee ruokaa, hei iskä voisiks heittää matiaksen hoitoon ku mul on jooga, hei olkaapa hiljaa lapset kun äiti ei kuule salkkareita......"
Ennen vanhaan äidit oli äitejä eikä vinkunu joka asiasta ihan turhanpäiväsiä, lapsia oli se 7 ja kummasti pärjättiin. En arvosta nykyäitejä läheskään yhtä paljon kun heidän edeltäjiään, omakin äitini on jo sitä ikäluokkaa että on voinut olla siitä ylpeä kuinka jaksoi arkea. Nykypäivänä kun tarvii jo isitkin apuun arjen pyörittämiseen kun äidit ei yksinään pärjää sen 2 kakaran ja ruuanlaiton kanssa...... Surkeeta. Älkää sitten hommatko niitä kakaroita kymmenittäin kun ette pärjää, kuka käskee ylikansottamaan tätä palloa enää yhtään enempää?!
Että ei, mua ei harmita jos astutte pskaan koska se lähtee pesemällä pois eikä siihen tarvi astua alunperinkään.
Hitto on aiheet vähissä kun taas yks keskustelu avattu tästä samasta aiheesta. Säälittävää....Hmm...voisin melkein yhtyä tuohon samaan, mutta annan hiukan ymmärrystä lasten vanhemmille....arjen pyörittäminen ei ole mitään ruusuista, oli lapsia tai sitten ei....etenkin, jos on rahat tiukilla....;))
Annanpa esimerkin omasta tilanteestani....mulla ei lapsia ole, olen yksinasuva koiran omistaja enkä ole ollut töissä vähään aikaan, olen itseasiassa työkyvyttömyyseläkkeellä ja haluaisin kyllä hakea töitä, että koska pienillä avustuksilla kitkuttaminen ei ole mitään herkkua ja sitä olen itse tehnyt tähän asti....
käyn tosin nyt Starttipajasysteemissä, joka on työhön ja koulutukseen ohjaavaa palvelua, toiveena, että sitä kautta löytyis työpaikka yms.
Tosin mun kanssa on sitä pohdittu, jaksanko oikeasti käydä töissä ja sitä mietin itekkin, mutta haluan kuitenkin, jos se on vain mahdollista ja suorastaan vituttaa kuunnella aina lääkäreiltä ym. muilta tollasilta, että ei kannata mennä töihin, eivät suosittele hakemaan töitä....eivät tosiaan yhtään positiivisempia voi olla....
tietysti miettivät sitä, miten jaksan tehdä töitä, niillä perusteilla tuo työkyvyttömyyseläke ihmisille myönnetään
Mutta itse aiheeseen, tuo vähän nyt sivus siitä niin että ymmärrän kyllä äitejä, joita arjen pyörittäminen ja lasten hoito välillä stressaa etenki, ku tulee töistä kotiin ja pitäis ruokaa tehdä nälkäsenä perheelle ja itelle....
Itteäni ainakin kehtuuttaa, vaikka en olekkaan äiti, mutta kuitenkin etenkin, kun rahat on vähissä ja joutuu tekemään itelleen jotain ruokaa, että saa edes jotain vatsan täytettä ja syötävää, kun tulee sieltä pajalta kotiin nälkäisenä...;)
Vielä enemmän kehtuuttaa pestä puhtaita astioita, kun tekee sitä ruokaa sillon, ku on nälkä ja haluaa saada vaan tehtyä itelleen nopeasti sitä ruokaa, että pääsee syömään ja kun on pakko tehdä sitä ruokaa, että saa jotain syötävää...
että joo, kyllä silloin vähän marisen, mutta olen samaa mieltä siitä, että jos maristaan ihan pikku asioista, ni se on turhaa etenkin, kun täällä Suomessa on asiat kuitenkin suhteellisen hyvin, jos ei tarvi asunnottomana olla ja nälkää nähdä, kun taas jossain toisella puolella maapalloa saattaa ihmiset asua lapsineen slummeissa tai taivasalla niinku jotkut romaniperheet että helpompaa nyt suomalaisilla äideillä heihin verrattuna on....
vielä, jos miettii, minkälaista elämä on esim. Afrikassa naisilla, kun on 10 mukulaa hoidettavana ja arki muutenkin raskasta, kun saattaa olla pulaa ruoasta ja puhtaasta vedestä ja kun ei ole sosiaaliturvaa, jolla elää, jos ei ole töitä, kun taas Suomi on sossupummeja pullollaan...mamma mia...:))
että kyllä jotkut ihmiset tosiaan valittaa pikkuasioista...joo ja tiiän, että joillakin ihmisillä on arki vielä työn täyteisempää kuin minulla, vaikka mitäpä tuota vertaamaan itteäni johonkin toiseen, kun itellänikin on omat haasteeni ja ongelmani, joista nyt en sen enempää ala avautumaan, paree keskittyä vaan jokaisen omaan arkeen ja elämään eikä miettiä muitten ja verrata omaa tilannettaan jonkun toisen tilanteeseen...
lapsia on paras tehdä silloin, kun oma elämän tilanne on vakaa ja ite on siinä kunnossa ja siihen oikeasti valmis ja jos ja kun niitä mukuloita pyöräyttää vielä useamman, ni olen kyllä samaa mieltä siinä, että silloin on turha valittaa, että miten vaivalloista se lapsen hoito ja arjen pyörittäminen on, vaikka onhan se välillä raskasta ja tuntuu vaivalloiselta, mutta noh, elämä ja arki ei ole helppoa kenellekään eikä pidäkkään olla niin, että kaiken saa tarjottimella ;)
koiran paskat siinä samassa on niin pieni ongelma, että en ite edes jaksa niillä päätäni vaivata...:)
siksipä mua mietityttää, että onko koiran paskat tosiaan ainoa ongelma, mitä näillä kukkahattutädeillä on, eikö tosiaan ole muita huolen aiheita elämässä....:)
Hauskaa kevättä kaikille ja jaksamista...:) - kipale
No jo on kummallinen paska jos ei kengästä irtoa.. -.-
- Anonyymi
No eihän se kirjoitti:
Mitä helvettiä te valitatte? Miettikää miten ennenvanhaan pärjättiin kun oli äiteellä 10-16 ja jopa enemmän mukuloita. Ei ollut edes kaikilla sähköhelloja ei sähkölämmitystä mökissään joka saattoi olla vain muutaman kymmenen neliötä pinta-alaltaan. Pyykit pestiin saunan padassa joka lämmitettiin puilla. Ja tämän lisäksi isät saattoi olla tukkisavotalla kuukausitolkulla että eipä ollut äijistä paljon apuja silloinkaan.Kuule äidit ovat ihan helvetin väsyneitä "työpäivän" jälkeen..he:siivoavat,tekevät ruokaa,huolehtivat lapsista!!!nii
- ihmettelen vain
Tämä on nyt täydellinen offtopic, mutta. Nykyään monet tuoreet äidit masentuvat vauvan synnyttyä. Masentuivatko ennenvanhaan? Oliko ennenvanhaan meno samanlaista, että ollaan heti maassa, hyvä että jaksetaan yhtä lasta hoitaa? Mitä se masennus ylipäätään on; jokin uusi ilmiö, kun maailma on jo niin hyvä? Mistä se johtuu, että nykyään arki ei lapsen kanssa maita?
Tuttuni sai juuri lapsen ja nyt on niin huonossa jamassa itse, välillä toivoo pääsensä johonkin lepäämään, vaikka puoli sukua ja perhe ympärillä.- Se johtuu
näistä nykyajan kemikaaleilla maustetuista ruoista joita meille kaupassa tyrkytetään. Kun ennenvanhaan rukiit tuotiin omalta pellolta ja jauhettiin pihan myllynkivillä tai naapurin myllyssä, niin takuulla laatukin oli ihan jotain muuta kuin nykyään. Sama juttu lihassa, ennenvanhaan possuille syötettiin kaikki taloustähteet, nyt jotain kemiallista rehuseosta ja tuloksena possu jossa ei ole lainkaan silavaa. Ja ihan sama lehmillä, ennen oli kesät ulkona ja talvella sai tuorerehua, nykyään suurnavetoissa vain jotain rehujauhoa. Ja maitoonkin tyrkätään jos jonkinlaista lisäainetta. Ja kasvit käsitellään kotipuutarhoissakin roundupilla(aka. agentti orange from vietnam by usa), niin kuvitelkaa vaan millä aineilla nuo maajussit joutuu peltonsa kyllästämään.
Ei siis kannata paljon ihmetellä että on sairauksia toistensa jälkeen, tuhottuja sieluja ja menetettyjä elämiä.
- raivarista apua XD
Jos näet tuolla aueella jonkun joka jättää koiran kakat keräämättä, vedä herneet nenään ja huuda hänelle raivoisasti asiasta.
Joka kerta kun niin teet, luulen että ainakin osa ottaa siitä opikseen.
Nosta siis kunnon meteli, jos joku lähtee kakkoja mukaansa ottamatta.- nolaa se
Parhaiten se kakan jättäjän nolaaminen toimii, kun on muitakin ihmisiä kuuntelemassa, sellainen julkinen nolaaminen.Eiköhän kakat seuraavaksi ota mielellään mukaan, että säästyy noloilta haukuilta ja nolaamiselta.
Koiran kakat kyllä kuuluu kerätä kaikilta hoidetuilta alueilta.Ajellut nurmialueet kuuluvat noihin, ja tietysti muiden omistamat pihat, sinne nyt ei järkevä ihminen koiraansa edes päästä.
Metsään ja heinikkoon voi jättää, poluille ei.
Järkevä koiran omistaja ottaa muutkin huomioon, näin koiramyönteisyys säilyy. - cho-
nolaa se kirjoitti:
Parhaiten se kakan jättäjän nolaaminen toimii, kun on muitakin ihmisiä kuuntelemassa, sellainen julkinen nolaaminen.Eiköhän kakat seuraavaksi ota mielellään mukaan, että säästyy noloilta haukuilta ja nolaamiselta.
Koiran kakat kyllä kuuluu kerätä kaikilta hoidetuilta alueilta.Ajellut nurmialueet kuuluvat noihin, ja tietysti muiden omistamat pihat, sinne nyt ei järkevä ihminen koiraansa edes päästä.
Metsään ja heinikkoon voi jättää, poluille ei.
Järkevä koiran omistaja ottaa muutkin huomioon, näin koiramyönteisyys säilyy.Itsekin olen aina ajatellut niin että keräämällä jätökset voin omalla osuudellani vaikuttaa siihen että olisi mahdollisimman vähän myrkkymakkaroiden heittelijöitä.
- ratkaisu ongelmaan
Mulla on 2 koiraa. Ne tekee läjänsä tien varren pusikkoon. En kerää niiden läjiä. Enkä ota vastuuta siitä, jos jonkun välttämättä täytyy mennä sinne pusikkoon astumaan mun koirien läjiin.
Mun lapset on jo aikuisia. Yhden kerran toinen heistä astui koirankakkaan. Mulla itselleni on tapahtunut niin 2 kertaa koko elämäni aikana. Kuitenkin olen aina liikkunut paljon ulkona.
Miten on mahdollista, että joku jatkuvasti astuu läjiin, mutta mulle ei ole käynyt niin? Vastaus: Mulla on silmät päässä ja mä käytän niitä.- säälitys
Jep, nykyään ihmiset tuntuvat käyttävän silmiään lähinnä älypuhelimensa ym tablettien tuijottamiseen jopa ulkonakin.
- KerääntortutAINA
No joissain paikoissa sitä paskaa on vaan niin paljon... Itse olen koiranomistaja myös, ja astunut henk.koht. koiranpaskaan muutaman kerran ja kyllä vitutti pestä kengistä pois. Toisinaan niitä ei voi paljon vältellä, kun ne on levinneet pyöränrenkaissa pitkin tietä ja jos on enemmän liikennettä, ei voi pahemmin lähteä siksakkaamaan tien laidalta toiselle väistellessään paskaa.
Koirani taas on astunut niihin muitten jättämiin läjiin monta, monta kertaa - juuri niihin jotka on tienpenkalle jätetty "kun ei ne ketään siellä haittaa, ja itseppä astut plaa, plaa..." Koirat siellä pientareen puolella ja penkoilla lähinnä kävelee ja niihin torttuihin astuu.
Paskaa ei ole kiva pestä oman koiran tassuista ja luututa lattioilta. Ne myös levittää tauteja ja ylipäänsä bakteereja toisiin koiriin. Vanhat koirat, koiranpennut tai jonkin sairauden takia heikommassa kunnossa olevat koirat voi kuolla ripuliin ja oksennustautiin minkä niistä paskoista saavat. Paskalla sotkeminen myös aiheuttaa paljon koiravihaa, joten niiden maahan jättäminen on siksikin äärettömän tyhmää... Oikeasti - ei se ole niin suuri vaiva noukkia pussiin ja kuljettaa roskiin.
Vain vastuuton idiootti jättää paskat keräämättä, eikä sellainen ihminen mielestäni edes ole oikea koiraihminen. Voi sitä ottaa muutkin kanssaeläjät huomioon - niin koirat, kuin koiranomistajat ja koirattomat.
- et semmottiiiiii
Aloittaja, tiedän että tympäisee pestä kenkiä, kuumalla suihkulla lähtee hyvin, mutta...Miettisitkö vielä, kumpi pahempi pestä koiran kakkaa kengistä vai odotella verikokeiden tulosta, kun lapsi on löytänyt käytetyn ruiskun ?
- lasitassu
Niinpä ja luulisi muutenkin paskan poispesemisen olevan mielekkäämpää, kuin lasinpala jalkapohjassa, lapsi huutaa kipuaan ja verta tulee. Siihen vielä päälle mahdolliset taudit ja pöpöt, haavan hoitaminen, paraneminen ja suuri tulehdusriski.
Kakat pois asiattomilta paikoilta, lasit ja pullot ja ruiskut kaikkialta niin alkaa toimia. :) - et rakittaaaaa
Eiköhän niihin huumeruiskuihin tehoa paremmin joku muu kuin rakkien p-skattaminen jalkakäytäville. Eniten vihaisia rakkia ja irti taitaa kyllä tosiaan olla juuri huumeiden käyttäjillä.
- keksi uutta
lasitassu kirjoitti:
Niinpä ja luulisi muutenkin paskan poispesemisen olevan mielekkäämpää, kuin lasinpala jalkapohjassa, lapsi huutaa kipuaan ja verta tulee. Siihen vielä päälle mahdolliset taudit ja pöpöt, haavan hoitaminen, paraneminen ja suuri tulehdusriski.
Kakat pois asiattomilta paikoilta, lasit ja pullot ja ruiskut kaikkialta niin alkaa toimia. :)Äsken vasta kävelin pitkän lenkin kaupungilla eikä yhtään ainoaa lasisirua näkynyt, rakin p-skaa sen sijaan kymmenittäin heti naapuritalon ulko-ovesta vierestä lähtien. Istutusten juurelle ei kannata katsellakaan, mutta haju leviää joka paikkaan.
- KerääntortutAINA
keksi uutta kirjoitti:
Äsken vasta kävelin pitkän lenkin kaupungilla eikä yhtään ainoaa lasisirua näkynyt, rakin p-skaa sen sijaan kymmenittäin heti naapuritalon ulko-ovesta vierestä lähtien. Istutusten juurelle ei kannata katsellakaan, mutta haju leviää joka paikkaan.
Ei se haju keväisin johdu koiranpaskasta vaan siitä, että maa on hapanta - siis ph -arvoltaan. Siellä haisisi ihan täsmälleen yhtä pahalta, vaikkei yksikään koira olisi koskaan siellä kulkenut, tai muukaan eläin.
- höpö höpö
KerääntortutAINA kirjoitti:
Ei se haju keväisin johdu koiranpaskasta vaan siitä, että maa on hapanta - siis ph -arvoltaan. Siellä haisisi ihan täsmälleen yhtä pahalta, vaikkei yksikään koira olisi koskaan siellä kulkenut, tai muukaan eläin.
Maa on suorastaan raikas, ei tunnu tippaakaan vastenmieliseltä, mutta rakin paskan hajun erottaa aivan selvästi. Onpa surkea hajuaisti jos et niitä erota.
- mut miten vaan
höpö höpö kirjoitti:
Maa on suorastaan raikas, ei tunnu tippaakaan vastenmieliseltä, mutta rakin paskan hajun erottaa aivan selvästi. Onpa surkea hajuaisti jos et niitä erota.
Ei se maa oikein raikas ole, kun kuukausia muhinut lumen alla, jatkuvasti kostea ja kuollut pinnalta. Kesällä sitten, kakkakaan ei haisemalla haise, kun uuden nurmen ja kukkien tuoksut tulevat.
- Hahaaaaa.....
höpö höpö kirjoitti:
Joo ei kyllä täälläkään tarvitse kakkaa haistella vaikka sitä maassa olisikin, ei se vaan yksinkertaisesti haise! Toki silloin kun koira sen tuottaa, muttei kyllä enää sen jälkeen kun maassa ollut jonkin aikaa. Ja minun hajuaisti on kyllä ihan kunnossa että älä skitsoa nyt =)
- KerääntortutAINA
höpö höpö kirjoitti:
Se on maan happamuudesta johtuva haju, nykyajan luonnosta vieraantuneet ihmiset ei vaan tiedä sitä enää. Kyllähän se sitten kesälläkin haisisi yhtälailla, jos se löyhkä koiranpaskasta johtuisi, mutta eipä vaan haise...
Koiranpaska ei vasta ulostettunakaan haise läheskään yhtä vahvalle kuin esim. kissan- tai ihmisenpaska. Sitten kun se maassa on muhinut jonkun aikaa, on siitä hajukin melkolailla kadonnut. Siltikään en hyväksy paskojen maahan jättämistä, vaan ne pitää viitsiä korjata pois, jos on koiran ottanut. - älä höpötä
Se on maan happamuudesta johtuva haju, nykyajan luonnosta vieraantuneet ihmiset ei vaan tiedä sitä enää. Kyllähän se sitten kesälläkin haisisi yhtälailla, jos se löyhkä koiranpaskasta johtuisi, mutta eipä vaan haise...
Koiranpaska ei vasta ulostettunakaan haise läheskään yhtä vahvalle kuin esim. kissan- tai ihmisenpaska. Sitten kun se maassa on muhinut jonkun aikaa, on siitä hajukin melkolailla kadonnut. Siltikään en hyväksy paskojen maahan jättämistä, vaan ne pitää viitsiä korjata pois, jos on koiran ottanut.Olen maalla asunut ja liikun luonnossa nykyäänkin, tunnen kyllä luonnon tuoksut. Edes lehmänlanta pellolla tai navetassa ei haise miltään verrattuna rakin paskaan. Lietelanta, etenkin sianlanta haisee enemmän.
Ei nurmikoilla ja istutusten juurella ole mitään pilaantuvaa mikä haisisi, lumi ja pakkaset estää mikrobejakin toimimasta. Omassa puutarhassa tuoksu keväälläkin oli todella hyvä, mutta rakinpaska ei todellakaan tuoksu hyvälle. Tuo happamuus on täysin keksittyä, ei maapeerän happamuus sillä tavalla muutu vuodenaikojen mukaan. Kaupungeissa maatuvat lehdetkin kerätään pois, vaikka edes ne ei haise pahalle.
Rakinpaska haisee kesälläkin, mutta keväällä kaiki talven aikana kertyneet ovat märkänä yhtä aikaa ja ilman lämmetetessä niistä erkanee kaasuja, myöhemmin tauteja aiheuttavia hiukkasia etenkin pölyyntyessään nurmikkoja leikatessa. - KerääntortutAINA
älä höpötä kirjoitti:
Olen maalla asunut ja liikun luonnossa nykyäänkin, tunnen kyllä luonnon tuoksut. Edes lehmänlanta pellolla tai navetassa ei haise miltään verrattuna rakin paskaan. Lietelanta, etenkin sianlanta haisee enemmän.
Ei nurmikoilla ja istutusten juurella ole mitään pilaantuvaa mikä haisisi, lumi ja pakkaset estää mikrobejakin toimimasta. Omassa puutarhassa tuoksu keväälläkin oli todella hyvä, mutta rakinpaska ei todellakaan tuoksu hyvälle. Tuo happamuus on täysin keksittyä, ei maapeerän happamuus sillä tavalla muutu vuodenaikojen mukaan. Kaupungeissa maatuvat lehdetkin kerätään pois, vaikka edes ne ei haise pahalle.
Rakinpaska haisee kesälläkin, mutta keväällä kaiki talven aikana kertyneet ovat märkänä yhtä aikaa ja ilman lämmetetessä niistä erkanee kaasuja, myöhemmin tauteja aiheuttavia hiukkasia etenkin pölyyntyessään nurmikkoja leikatessa.Minä olen maalta kotoisin, ja suurimman osan elämästäni maalla asunut, ja jo pienestä tiennyt, että se haju tulee maaperästä. Elukan paska sitä ei aiheuta, meillä ei ollut silloin koiria ja lietelannasta haju ei johdu. Se johtuu yksinkertaisesti siitä, että maa on keväisin hapanta.
Myös saasteet aiheuttavat happamoitumista, eli ihmiset toiminta, ei koirien paskantaminen. Koiran paska ei haise kovinkaan vahvasti verrattuna monenkaan muun elukan (myös ihmisen) paskaan. Siitä syystähän siihen astuukin niin helposti esim. ruohikossa, koska se ei haise. Ihmisen paskan kyllä huomaa jo pitkän matkan päähän hajusta ja osaa katsella jalkoihinsa, tai vaihtaa suuntaa...
Se koiranpaskan lievähkö hajukin on muuten yksi syy siihen miksi minun on vaikeaa ymmärtää osan koiranomistajien toimintaa, kun eivät voi sitä torttua poimia pois ja kiikuttaa roskiin - kaikin puolin helppo homma.
Ja koiranpaska ei aiheuta tauteja kuin vain koirille. Kannattaa olla enemmän huolissaan pienhiukkasista kuin koiranpaskasta, jos terveyshaittoja ajatellaan.
Tuskin olet maalla käynytkään, kuin ehkä kerran elämässäsi vastasyntyneenä, jos et edes tuon vertaa tiedä kuin mistä johtuu ns. kevään haju. Kaikki maalaiset tietää, että se johtuu maan happamoitumisesta, ja keväällä maa on hapanta. Luonnosta vieraantuneet nykyihmiset sitä vain ei tiedä, ja kun haisee pahalta otetaan se ainut "syy" mikä pienessä kuupassa keksitään, eli koiranpaska... Jos kaupungeissa ei olisi yhtä ainutta koiraa, niin silloin syynä varmaankin olisi linnunpaska.
Ei koirista tarvitse tykätä, ja siitä saa olla vihainen että osa koiranomistajista ei kerää paskoja pois (olen itsekin siitä vihainen), mutta ei nyt silti tarvi sentään satuja alkaa höpöttämään. - höpö höpö
Minä olen maalta kotoisin, ja suurimman osan elämästäni maalla asunut, ja jo pienestä tiennyt, että se haju tulee maaperästä. Elukan paska sitä ei aiheuta, meillä ei ollut silloin koiria ja lietelannasta haju ei johdu. Se johtuu yksinkertaisesti siitä, että maa on keväisin hapanta.
Myös saasteet aiheuttavat happamoitumista, eli ihmiset toiminta, ei koirien paskantaminen. Koiran paska ei haise kovinkaan vahvasti verrattuna monenkaan muun elukan (myös ihmisen) paskaan. Siitä syystähän siihen astuukin niin helposti esim. ruohikossa, koska se ei haise. Ihmisen paskan kyllä huomaa jo pitkän matkan päähän hajusta ja osaa katsella jalkoihinsa, tai vaihtaa suuntaa...
Se koiranpaskan lievähkö hajukin on muuten yksi syy siihen miksi minun on vaikeaa ymmärtää osan koiranomistajien toimintaa, kun eivät voi sitä torttua poimia pois ja kiikuttaa roskiin - kaikin puolin helppo homma.
Ja koiranpaska ei aiheuta tauteja kuin vain koirille. Kannattaa olla enemmän huolissaan pienhiukkasista kuin koiranpaskasta, jos terveyshaittoja ajatellaan.
Tuskin olet maalla käynytkään, kuin ehkä kerran elämässäsi vastasyntyneenä, jos et edes tuon vertaa tiedä kuin mistä johtuu ns. kevään haju. Kaikki maalaiset tietää, että se johtuu maan happamoitumisesta, ja keväällä maa on hapanta. Luonnosta vieraantuneet nykyihmiset sitä vain ei tiedä, ja kun haisee pahalta otetaan se ainut "syy" mikä pienessä kuupassa keksitään, eli koiranpaska... Jos kaupungeissa ei olisi yhtä ainutta koiraa, niin silloin syynä varmaankin olisi linnunpaska.
Ei koirista tarvitse tykätä, ja siitä saa olla vihainen että osa koiranomistajista ei kerää paskoja pois (olen itsekin siitä vihainen), mutta ei nyt silti tarvi sentään satuja alkaa höpöttämään.Olen varmaan asunutkin kauemmin maatilalla kuin sinä. Happamuus ei todellakaan aiheuta sellaista hajua, lapsellista väittääkään, pelloistakin osa on happamampia, mutta ei ne yhtään erilaiselle haise. Etsippä yksikin todiste väitteellesi.
Sinä varmaan vaikka söisit rakinpaskaa, niin sekopäältä vaikutat. Haju tulee täysin selvästi märistä rakinpaskoista ja haisee jo kauas. Alueilla, esim. kaupan edessä mihin eivät ilkeä paskattaa, ei ole mitään hajua vaikka samanlaiset istutukset.
Täällä on ollut juttu linkkeineen missä kerrottu paskapölyn aiheuttamista terveyshaitoista, aivan turha kieltää sitäkään. - KerääntortutAINA
höpö höpö kirjoitti:
Olen varmaan asunutkin kauemmin maatilalla kuin sinä. Happamuus ei todellakaan aiheuta sellaista hajua, lapsellista väittääkään, pelloistakin osa on happamampia, mutta ei ne yhtään erilaiselle haise. Etsippä yksikin todiste väitteellesi.
Sinä varmaan vaikka söisit rakinpaskaa, niin sekopäältä vaikutat. Haju tulee täysin selvästi märistä rakinpaskoista ja haisee jo kauas. Alueilla, esim. kaupan edessä mihin eivät ilkeä paskattaa, ei ole mitään hajua vaikka samanlaiset istutukset.
Täällä on ollut juttu linkkeineen missä kerrottu paskapölyn aiheuttamista terveyshaitoista, aivan turha kieltää sitäkään.Kakkaleikit taitaa olla sulle jotenkin tärkeitä, ja sydäntä lähellä kun jo paskan syömisestäkin haaveilet... Maalla kasvanut ja asunut ihminen ei paskaa pelkää tuolla tavalla kuin sinä, eikä siitä jaksa vinkua ja ruikuttaa kun saattaa sikala "tuoksahtaa" omassa pihassa tai naapurissa, ja lietelannat pellolla jne. Joku koiranpaska on ihan huomaamatonta siihen verrattuna.
Koitapa sitten seisoa puolen metrin päässä paskovasta ihmisestä ja vielä kumartua kohti paskaa noukkimaan se pussiin... Ei taida onnistua, koska haju on niin vahva. Koiranpaska ei haise kovinkaan vahvalle, koiranomistajana ja paskaa joka päivä maasta poimivana ja roskiin kuskaavana tiedän sen varsin hyvin.
Mitä edes jaksat ruikuttaa vastaan päivänselvästä asiasta... Ja mitä minulle äkiset ja vittuilet, vaikka kuulun siihen joukkoon koiranomistajia, jotka kerää paskat pois ja olen sitä mieltä, että kaikkien muidenkin koiranomistajien tulisi niin tehdä... Mikä se sinulle passaa? - sitä se rakkihulluus
Kakkaleikit taitaa olla sulle jotenkin tärkeitä, ja sydäntä lähellä kun jo paskan syömisestäkin haaveilet... Maalla kasvanut ja asunut ihminen ei paskaa pelkää tuolla tavalla kuin sinä, eikä siitä jaksa vinkua ja ruikuttaa kun saattaa sikala "tuoksahtaa" omassa pihassa tai naapurissa, ja lietelannat pellolla jne. Joku koiranpaska on ihan huomaamatonta siihen verrattuna.
Koitapa sitten seisoa puolen metrin päässä paskovasta ihmisestä ja vielä kumartua kohti paskaa noukkimaan se pussiin... Ei taida onnistua, koska haju on niin vahva. Koiranpaska ei haise kovinkaan vahvalle, koiranomistajana ja paskaa joka päivä maasta poimivana ja roskiin kuskaavana tiedän sen varsin hyvin.
Mitä edes jaksat ruikuttaa vastaan päivänselvästä asiasta... Ja mitä minulle äkiset ja vittuilet, vaikka kuulun siihen joukkoon koiranomistajia, jotka kerää paskat pois ja olen sitä mieltä, että kaikkien muidenkin koiranomistajien tulisi niin tehdä... Mikä se sinulle passaa?Tykkäät jo rakinpaskan hajustakin.
En tykkää minkään eläimen tai ihmisen paskan hajusta, ruokakin vaikuttaa siihen mille haisee ja siksipä naudanlanta ruohonsyöjänä ei haise läheskään yhtä pahalle kuin rakin. Maalla se lanta saa haistakin, kaupunkiin ei kuulu. - KerääntorutAINA
sitä se rakkihulluus kirjoitti:
Tykkäät jo rakinpaskan hajustakin.
En tykkää minkään eläimen tai ihmisen paskan hajusta, ruokakin vaikuttaa siihen mille haisee ja siksipä naudanlanta ruohonsyöjänä ei haise läheskään yhtä pahalle kuin rakin. Maalla se lanta saa haistakin, kaupunkiin ei kuulu.Sanoinko tykkääväni hajusta? En sanonut, sanoin vain ettei haju ole kovin vahva, ja siitä syystä ei tuota ongelmia seistä koiran vieressä kun se torttunsa maahan vääntää - saati kumartua noukkimaan sitä pussiin ja kiikuttaa roskiin. Sulla on luetunymmärtämisenkin kanssa vaikeuksia, mutta sinähän oletkin ilmeisesti "dog hater" -nimimerkillä yleensä kirjoittava. Paljastuit tuossa jo aiemmin, mutta enpä kerro miten - saat miettiä itse jos osaat...
Kaupungilla ei haise koiranpaska... Keväisin vain haisee - ja haisisi yhtälailla, vaikkei yhtä ainutta koiraa tai muutakaan elukkaa olisi lähimaillakaan. Koita nyt vaan saada se sinne ikiroutaan korviesi välissä uppoamaan...
Eikö sinunkin kannattaisi etsiä jo muuta sisältöä elämääsi kuin koirien vihaaminen? Kukaan normaali ihminen ei jaksa käyttää aikaa lyhyestä elämästään vihaamansa asian kimpussa. Ei tuo ole enää normaalia ja kun jonain päivänä viimeisiäsi vetelet niin sinua harmittaa kaikki se aika jonka käytit tähän tyhjänpäiväiseen jauhamiseen ja vihaamiseen.
Sinulle muuten sellainen kysymys, että mitä jos joku päivä vammaudut tai sairastut jollain tavalla, ja tarvitsisit opaskoiran tai avustajakoiran kyetäksesi elämään edes jokseenkin itsenäistä elämää - otatko koiran suoman avun ja helpotuksen elämääsi vastaan? Entä jos eksyt metsään, tai liukastut vaikka karhunpaskaan ja katkaiset koipesi ja sinua tulee vapepa etsimään koirien kanssa - mitenkäs siihen suhtaudut, jos pelastut koiran ansiosta? Tai jos joku läheisesi tarvii jonain päivänä avukseen koiran, tai pelastuu koiran ansiosta - muuttuuko mielipide edes silloin... Häivyttääkö se edes hieman tuota järjetöntä ja sairasta mielipahaasi koirien olemassaolosta? - hhahahhaha
KerääntorutAINA kirjoitti:
Sanoinko tykkääväni hajusta? En sanonut, sanoin vain ettei haju ole kovin vahva, ja siitä syystä ei tuota ongelmia seistä koiran vieressä kun se torttunsa maahan vääntää - saati kumartua noukkimaan sitä pussiin ja kiikuttaa roskiin. Sulla on luetunymmärtämisenkin kanssa vaikeuksia, mutta sinähän oletkin ilmeisesti "dog hater" -nimimerkillä yleensä kirjoittava. Paljastuit tuossa jo aiemmin, mutta enpä kerro miten - saat miettiä itse jos osaat...
Kaupungilla ei haise koiranpaska... Keväisin vain haisee - ja haisisi yhtälailla, vaikkei yhtä ainutta koiraa tai muutakaan elukkaa olisi lähimaillakaan. Koita nyt vaan saada se sinne ikiroutaan korviesi välissä uppoamaan...
Eikö sinunkin kannattaisi etsiä jo muuta sisältöä elämääsi kuin koirien vihaaminen? Kukaan normaali ihminen ei jaksa käyttää aikaa lyhyestä elämästään vihaamansa asian kimpussa. Ei tuo ole enää normaalia ja kun jonain päivänä viimeisiäsi vetelet niin sinua harmittaa kaikki se aika jonka käytit tähän tyhjänpäiväiseen jauhamiseen ja vihaamiseen.
Sinulle muuten sellainen kysymys, että mitä jos joku päivä vammaudut tai sairastut jollain tavalla, ja tarvitsisit opaskoiran tai avustajakoiran kyetäksesi elämään edes jokseenkin itsenäistä elämää - otatko koiran suoman avun ja helpotuksen elämääsi vastaan? Entä jos eksyt metsään, tai liukastut vaikka karhunpaskaan ja katkaiset koipesi ja sinua tulee vapepa etsimään koirien kanssa - mitenkäs siihen suhtaudut, jos pelastut koiran ansiosta? Tai jos joku läheisesi tarvii jonain päivänä avukseen koiran, tai pelastuu koiran ansiosta - muuttuuko mielipide edes silloin... Häivyttääkö se edes hieman tuota järjetöntä ja sairasta mielipahaasi koirien olemassaolosta?Tuskin tuo jäärä metsästä lähtisi pois, jos koirat sen löytäisivät. Odottaisi varmaan, että koirat viedään pois, ja istuisi metsässä niin kauan. Lapsellinen kun on.
- Hxcbnlh
Sanoinko tykkääväni hajusta? En sanonut, sanoin vain ettei haju ole kovin vahva, ja siitä syystä ei tuota ongelmia seistä koiran vieressä kun se torttunsa maahan vääntää - saati kumartua noukkimaan sitä pussiin ja kiikuttaa roskiin. Sulla on luetunymmärtämisenkin kanssa vaikeuksia, mutta sinähän oletkin ilmeisesti "dog hater" -nimimerkillä yleensä kirjoittava. Paljastuit tuossa jo aiemmin, mutta enpä kerro miten - saat miettiä itse jos osaat...
Sinulle muuten sellainen kysymys, että mitä jos joku päivä vammaudut tai sairastut jollain tavalla, ja tarvitsisit opaskoiran tai avustajakoiran kyetäksesi elämään edes jokseenkin itsenäistä elämää - otatko koiran suoman avun ja helpotuksen elämääsi vastaan? Entä jos eksyt metsään, tai liukastut vaikka karhunpaskaan ja katkaiset koipesi ja sinua tulee vapepa etsimään koirien kanssa - mitenkäs siihen suhtaudut, jos pelastut koiran ansiosta? Tai jos joku läheisesi tarvii jonain päivänä avukseen koiran, tai pelastuu koiran ansiosta - muuttuuko mielipide edes silloin... Häivyttääkö se edes hieman tuota järjetöntä ja sairasta mielipahaasi koirien olemassaolosta?Mistä vetoa että dog hater ei tähän vastaa, kuten ei yleensäkään kun kysytään jokin "oikea" kysymys. Silloin kyllä vinkuu kun ei ole oikeita aiheita.
- haisee se
Sinulle muuten sellainen kysymys, että mitä jos joku päivä vammaudut tai sairastut jollain tavalla, ja tarvitsisit opaskoiran tai avustajakoiran kyetäksesi elämään edes jokseenkin itsenäistä elämää - otatko koiran suoman avun ja helpotuksen elämääsi vastaan? Entä jos eksyt metsään, tai liukastut vaikka karhunpaskaan ja katkaiset koipesi ja sinua tulee vapepa etsimään koirien kanssa - mitenkäs siihen suhtaudut, jos pelastut koiran ansiosta? Tai jos joku läheisesi tarvii jonain päivänä avukseen koiran, tai pelastuu koiran ansiosta - muuttuuko mielipide edes silloin... Häivyttääkö se edes hieman tuota järjetöntä ja sairasta mielipahaasi koirien olemassaolosta?Tässä lähellä on yksi vähän leveämpi nurmikkoalue jalkakäytävän ja tien välissä missä myös puita. Rakit käy siinä jatkuvasti paskalla ja hajun haistaa jo kaukaa kuivallakin kelillä. Sääli ruohonleikkajia minkä määrän saavat paskapölyä ja bakteereja keuhkoihinsa. Joillakin taitaa kyllä ollakin hengityssuojat, enkä yhtään ihmettele.
Parempi tosiaan, että vaikka varusmiehet hälytetään etsimään kuin rakkien kanssa ollaan etsivinään. Sitä joulun alla kuolluttakin etsivät vain 20 metrin päästä, mutta eipä vaan rakki löytänyt, etsintäpartio olisi pellolta löytänyt varmasti. Sokeana taas olisi parempi pysyäkin kotona kun kaduilla vaanii tappajarakkeja, juuri äsken yksi kävi sokean kimppuun. - mätäne ilkiö
haisee se kirjoitti:
Tässä lähellä on yksi vähän leveämpi nurmikkoalue jalkakäytävän ja tien välissä missä myös puita. Rakit käy siinä jatkuvasti paskalla ja hajun haistaa jo kaukaa kuivallakin kelillä. Sääli ruohonleikkajia minkä määrän saavat paskapölyä ja bakteereja keuhkoihinsa. Joillakin taitaa kyllä ollakin hengityssuojat, enkä yhtään ihmettele.
Parempi tosiaan, että vaikka varusmiehet hälytetään etsimään kuin rakkien kanssa ollaan etsivinään. Sitä joulun alla kuolluttakin etsivät vain 20 metrin päästä, mutta eipä vaan rakki löytänyt, etsintäpartio olisi pellolta löytänyt varmasti. Sokeana taas olisi parempi pysyäkin kotona kun kaduilla vaanii tappajarakkeja, juuri äsken yksi kävi sokean kimppuun.Ei sitä poikaa löytänyt koira, mutta ei myöskään ihminen. Pellolta olisi löytänyt myös koira aivan takuuvarmasti. Syytät pienen pojan kohtalosta koiraa, joka ei ollut osallisena mitenkään. Mahtaa sinua harmittaa, kun monet muut työkoirat onnistuvat työssään?
Toivottavasti mätänisit metsässä karhun ruokana. Onneksi noin mitättömän ihmisen etsintään ei mitään varusmiehiä lähetetä, hahah, kuvitteletkohan jälleen itsestäsi liikoja? - mikä poika
mätäne ilkiö kirjoitti:
Ei sitä poikaa löytänyt koira, mutta ei myöskään ihminen. Pellolta olisi löytänyt myös koira aivan takuuvarmasti. Syytät pienen pojan kohtalosta koiraa, joka ei ollut osallisena mitenkään. Mahtaa sinua harmittaa, kun monet muut työkoirat onnistuvat työssään?
Toivottavasti mätänisit metsässä karhun ruokana. Onneksi noin mitättömän ihmisen etsintään ei mitään varusmiehiä lähetetä, hahah, kuvitteletkohan jälleen itsestäsi liikoja?Nuori mies se oli pellolla Turussa, eikä todellakaan ainoa tapaus. Vesistöistä haistavat hyvin harvoin ja sitten ei laiteta edes sukeltajia etsimään kun rakki veneessä nuuskutellut.
- häviä maapallolta
mikä poika kirjoitti:
Nuori mies se oli pellolla Turussa, eikä todellakaan ainoa tapaus. Vesistöistä haistavat hyvin harvoin ja sitten ei laiteta edes sukeltajia etsimään kun rakki veneessä nuuskutellut.
No mene sitten itse etsimään kaikki kadonneet äläkä anna koirien sekaantua. Katsotaan vaan, eiköhän koirat löydä kutakuinkin kaikki, sinä et varmaan löytäisi edes itseäsi. Ei koirien panos kadonneiden eteen ole hukkaan heitettyä eikä huonoa työtä, vaan arvokasta. Eikös se ole vaan hyvä, että eläimiä käytetään apuna? Miksi olet niiden työtä vastaan? Koska olet läpeesi paha ihminen, jollaisia ei pitäisi olla olemassa.
- Tiedän tunteen
sekä lapsellisena, että koirallisena ihmisenä. Silti pakko myöntää, että en siivoa omankaan koiran jätöksiä. Katson kuitenkin, että koira ei pasko lasten leikkipaikoille/kerrostalon piha-alueelle.
- Koiran omistaja
Vaikka koirat eivät ymmärrä mitä puhuu, on silti aika loukkaavaa syyttää koiria! Olen koiran omistaja, ja siivoan aina koirani jätökset, toisin kuin monet muut....
- Toivottavasti pian
Joku koira paskoo kenkääsi. Sisälle.
- pikkuautopersereik
On siinä aika säälittävä aikuinen jos ei lapsen kenkää saa koiranpaskasta siivottua? saatko edes omaa persettäsi pyyhittyä vai pyyhkiikö omat vanhempasi senkin? teetkö itse ruokaa vai käytkö vanhemillasi syömässä.
- dvfsdf
Minulla vaati yli noin 10 pesukertaa tiskiaineella ja tolulla, ennen kuin paskan haju lähti lapsen uusista kengistä.
Seuraavan kerran kun näen jonkun paskattavan koiraansa kiellettyyn paikkaan, otan paskan ja vien sen kakattajan postilaatikkoon tai luukkuun ja hieron sitä oveen ja oven kahvaan. - järki älä jätä
dvfsdf kirjoitti:
Minulla vaati yli noin 10 pesukertaa tiskiaineella ja tolulla, ennen kuin paskan haju lähti lapsen uusista kengistä.
Seuraavan kerran kun näen jonkun paskattavan koiraansa kiellettyyn paikkaan, otan paskan ja vien sen kakattajan postilaatikkoon tai luukkuun ja hieron sitä oveen ja oven kahvaan.Miksi ihmeessä, kuinka meinaat saada hajun sitten pois käsistäsi? Sotket todennäköisesti itsesi siinä. Jos niin inhoat sitä paskaa, miksi vartavasten haluat levitellä sitä itse joka paikkaan sitten?
- dvfsdf
järki älä jätä kirjoitti:
Miksi ihmeessä, kuinka meinaat saada hajun sitten pois käsistäsi? Sotket todennäköisesti itsesi siinä. Jos niin inhoat sitä paskaa, miksi vartavasten haluat levitellä sitä itse joka paikkaan sitten?
Jos koiranomistaja saa jättää kakkaa kielletylle paikalle, miksi minä en saisi siirtää sitä kielletystä paikasta toiseen?
- 14+11
dvfsdf kirjoitti:
Jos koiranomistaja saa jättää kakkaa kielletylle paikalle, miksi minä en saisi siirtää sitä kielletystä paikasta toiseen?
Saathan toki, jos haluat olla yhtä tyhmä kuin tuollainen koiranomistaja...
- 8+6
dvfsdf kirjoitti:
Koska sinä olet olevasi fiksumpi kuin kakan tienposkeen jättäjät. Ajatusmaailmasi todistaa ihan muuta kyllä. Itse en korjaa kaikkia kakkoja, riippuu mihin koirani ne tekee. Oma vikasi jos vaati 10 pesukertaa, tuoreeltaan kun pesee niin lähtee varmasti. Eikä se kakka liimattu ole kuivuneenakaan. Ihme vouhotusta. Mitäs siellä passskassa tarvitsee kävellä, minulla ei ainakaan ole tapana :D Mutta jos nautit siitä niin antaa palaa..
Kävin äsken lenkillä, näkyi tupakan natsoja, roskia jotka ei maadu ikinä, ja koirankakkaa pusikoissa, tien reunassa, mistä alkaa pöpelikkö. Yhtään kakkaa ei löytynyt tieltä koko lenkin varrelta, pusikoissa en kävele. Kakka ei siis ole mikään ongelma. On mullakin varmaan sitä joskus vähän kengässä ollut kun -itse- kuljen läheisellä pellolla missä moni käyttää koiriaan. Sielläkin katson eteeni ja jos kakkaan olenkin astunut niin en kyllä ole huomannut. Ihmettelen aina miksi tästä jaksetaan narista. Ei meilläpäin ole ainakaan koskaan ollut tiellä kakkaa eikä meidän eteisessä myöskään. - outoo.....
dvfsdf kirjoitti:
Seuraavan kerran kun näen jonkun paskattavan koiraansa kiellettyyn paikkaan, otan paskan ja vien sen kakattajan postilaatikkoon tai luukkuun ja hieron sitä oveen ja oven kahvaan.dvfsdf : Ompas ollu outo koiranp*ska,jos olet 10 kerta lapsesi kengät pessy,että olet hajun ja p*skan saanu pois Itse olen monestikki astunu koiranp*skaan ja hyvin on kuumalla vedellä huuhtomalla lähteny. Enkä ole siihen 10 kertaa käyttäny. Ja voihan ne kengät huuhtelun jälkeen pestä pyykkikoneessa,vai onko sun lapsellasi vain yhdet parit kenkiä?
- tunnollinen omistaja
Opin siivoamaan koirien jätökset silloin kun ensimmäisiä kertoja sain omatoimisesti perheen koiraa ulkoiluttaa eli n. 15 vuotta sitten ja siitä asti siivonnut aina omien ja hoitokoirien jätökset pois hoidetuilta alueilta. Oikein hienoa että vihaat koiria jotka vaan tekevät pakolliset tarpeensa sinne minne ne on opetettu eli pihalle etkä niitä joitain koiranomistajia jotka jättävät nämä jätökset keräämättä.
- Amores perros
Ennemmin kepillä kuin porkkanallako, ja asetelmalla koirat vs. lapset?
Ei kiva, kärjistettyjä viestejä ketju täynnä, monella kyllä totuuden siementäkin.
Itse kerään kasan pois hoidetulta alueelta, mutta myönnän että joskus on käynyt niin, että pussi jäänyt toisen takin taskuun tai ollutkin rikki. Silloin se jää niille sijoilleen, en ole täydellinen enkä esimerkillinen.
Koirani kakkaavat juuri sinne, missä pyllymyyrä iskee, mutta ovat lähes siihen erikseen opettamatta tehneet kakkansa ojanpenkalle, missä en ole nähnyt liikkuvan yhtäkään ihmistä.
Ymmärrän hyvin, että siivoamaton kasa jalkakäytävällä tai lasten leikkipuiston nurkilla ärsyttää, mutta syyttömiä siihen ovat _koirat_.
Jos näet usein kuinka Fifi tai Killer kakkii keskelle kauneinta kukkapeltoa, voit vaikka tekohymyillen käydä antamassa pussin ja katsoa kuinka reagoidaan.
Myöskään pika"ruoka"lat, virolaiset kaljakaupat ja karkkitehtaat eivät ole syypäitä siihen, että tuotteidensa kääreitä kylvetään pitkin tienvarsia.
Ongelmaa taidetaan suurennella, ei niitä kasoja _niin_ paljon ole, mutta kiukuttelu ei auta, vain meidän koirankakattajien järki ja muisti pitää pusseja mukana ja sisu, että sen kasan kerää pois.
Kaupungeilta ja kunnilta toivoisi viitsimistä pystyttää muutamia yleis- ja kakkaroskiksia lisää yleisemmille koiranulkoilutusalueille ja hieman tiheämpää tyhjennystahtia, varikset repivät pusseja pitkin mäkiä. Kohtaaminen kakkanokan kanssa miellyttää ideana vielä vähemmän kuin haisevat kengät (joista varsinkin usein lasten ovat pesukoneessa pestäviä) tai seisoskelupaikoille räityt limalöntit, joita saa väistellä ja toivoa sote-uudistukseen suu- ja sorkkatautirokotusta vuoden välein sitä tehostaen.
Kaikki juomat kestomuovipulloihin olisi myös kiva idea, niitä lasinsiruja näkee etsimättäkin. Mielikuvitus muuten, ja omien ajatuksiensa/asenteidensa negatiivisesti puskuroivana voimana on melkoinen. Näkee, mitä toivoo näkevänsä, ei näe miltä haluaa silmänsä ummistaa. - koiranpaskattaja
Amores perros kirjoitti:
Ennemmin kepillä kuin porkkanallako, ja asetelmalla koirat vs. lapset?
Ei kiva, kärjistettyjä viestejä ketju täynnä, monella kyllä totuuden siementäkin.
Itse kerään kasan pois hoidetulta alueelta, mutta myönnän että joskus on käynyt niin, että pussi jäänyt toisen takin taskuun tai ollutkin rikki. Silloin se jää niille sijoilleen, en ole täydellinen enkä esimerkillinen.
Koirani kakkaavat juuri sinne, missä pyllymyyrä iskee, mutta ovat lähes siihen erikseen opettamatta tehneet kakkansa ojanpenkalle, missä en ole nähnyt liikkuvan yhtäkään ihmistä.
Ymmärrän hyvin, että siivoamaton kasa jalkakäytävällä tai lasten leikkipuiston nurkilla ärsyttää, mutta syyttömiä siihen ovat _koirat_.
Jos näet usein kuinka Fifi tai Killer kakkii keskelle kauneinta kukkapeltoa, voit vaikka tekohymyillen käydä antamassa pussin ja katsoa kuinka reagoidaan.
Myöskään pika"ruoka"lat, virolaiset kaljakaupat ja karkkitehtaat eivät ole syypäitä siihen, että tuotteidensa kääreitä kylvetään pitkin tienvarsia.
Ongelmaa taidetaan suurennella, ei niitä kasoja _niin_ paljon ole, mutta kiukuttelu ei auta, vain meidän koirankakattajien järki ja muisti pitää pusseja mukana ja sisu, että sen kasan kerää pois.
Kaupungeilta ja kunnilta toivoisi viitsimistä pystyttää muutamia yleis- ja kakkaroskiksia lisää yleisemmille koiranulkoilutusalueille ja hieman tiheämpää tyhjennystahtia, varikset repivät pusseja pitkin mäkiä. Kohtaaminen kakkanokan kanssa miellyttää ideana vielä vähemmän kuin haisevat kengät (joista varsinkin usein lasten ovat pesukoneessa pestäviä) tai seisoskelupaikoille räityt limalöntit, joita saa väistellä ja toivoa sote-uudistukseen suu- ja sorkkatautirokotusta vuoden välein sitä tehostaen.
Kaikki juomat kestomuovipulloihin olisi myös kiva idea, niitä lasinsiruja näkee etsimättäkin. Mielikuvitus muuten, ja omien ajatuksiensa/asenteidensa negatiivisesti puskuroivana voimana on melkoinen. Näkee, mitä toivoo näkevänsä, ei näe miltä haluaa silmänsä ummistaa.kyllä minustakin koiranpaskan saisi kerätä tieltä tai aivan tien viereltä. iso osa varmasti sen tekeekin. ei tarvitse montaakaan välinpitämätöntä koiran paskattajaa, kun jokin alue on täynnä paskaa. MUTTA KAIKKI KOIRANPASKATTAJAT EIVÄT OLE SIIHEN SYYLLISIÄ_!
- ggdfgdfgdf
Koirat on ärsyttäviä? Eikös ne ollutkaan omistajat jotka jättää paskat keräämättä?
- germangr
Jos suurin osa tai edes iso osa koiranomistajista jättäisi paskat keräämättä, niin mietippä millainen määrä paskaa se olisi.
- sosiaaliton
Minä kerään yleensä koirankakat hoidetuilta alueelta, mutta poikkeuksiakin on:
1. ripulikakka. Edes laki ei vaadi että ripulikakka pitäisi kerätä (kiinteä uloste pitää) ja mitenpä sitä keräisikään. On toki harmillista jos koira on päässyt räjähtämään hoidetulle alueelle ja lasten leikkipaikan läheisyyteen, mahdollisuuksien mukaan voi koittaa hieman peittää kakkaa, mutta aina se ei ole mahdollista, eikä aina autakkaan, vielä vaikeampi väistettävä sellainen naamioitu kakka.
2. Pussit on päässeet loppumaan/takki vaihtunut eikä ole muistanut pusseja napata mukaan, yleensä aina rullallinen taskussa. SIlloin joutuu ikävä kyllä kakat jättämään siihen mihin ne on tulleetkin, mahdollisuuksien mukaan olen tosin yrittänyt potkia tuollaisessa tilanteessa syrjemmälle.
Ennen en ymmärtänyt ärsyyntymistä valtavista kakkamääristä, mutta sitten kävinkin lenkillä paikassa, missä sitä kakkaa oikeasti oli tajuttomasti, polulla, polun vieressä, täysin miinoitettu alue ja silloin ymmärsin että mistä ihmiset ärtyilee. Onneksi sellaista ei kuitenkaan joka paikassa ole.
Ja täytyy kuitenkin muistaa ettei se koirien vika ole että kakkoja ei poimita, eli sen vihankin voisi kohdistaa oikeaan kohteeseen: Koiranomistajaan ja vielä tarkemmin: Koiranomistajaan joka ei pomi kakkoja. En suostu ottamaan syitä niskoilleni siitä mitä muut samaan ryhmään niputettavat tekevät, idareita mahtuu joka porukkaan. - pipopää
Miten musta tuntuu että doghater vaan keksii kaikki nämä aiheet täällä...ja halpaan mennään niin että rytisee. Koko ajan tulee samanlaisi aiheita, pelkkää koiranegatiivisuutta, milloin on vihaisia koiria, milloin koirankakka ottaa päähän, milloin julkaistaan väkisin vuoden vanhoja raatelujuttuja..Seuratkaa vaan ja miettikää, voiko kukaan muu näin hysteerisesti aloittaa näitä samanaiheisia juttuja? Varsinkin kun häntä on nyt luotsin toimesta ojennettu, ja uhattu kirjoituskiellolla, ihan selvästi on vaihtanut tyyliä eikä kirjoita enää doghaterina. Piiloutuu muiden nimien taakse. Paitsi tietysti kohta astuu doghater taas kehiin ihan varmuuden vuoksi että häntä ei epäiltäisi...
Just my wild guess, aika vahva sellainen. Tyylinsä vain täsmää näihin tarinoihin hyvin. - hehhe!
HAHHA! Minähän en koirani sontaläjiä korjaa niin kauan kun ihmiset rikkovat lasipulloja tai mitä tahansa lasista maahan! Koiran paskaan kun astuu niin se ei satu, hetken verran etoo. Mutta kun koira astuu lasin päälle, se sattuu. Onneks koiralta tulee sen verran isot kasat kun kokoaki hurtalta löytyy niin saa jokainen koiraheitteri astua mun puolesta niiden päälle :) Että ihan vaan sinne lastenkasvattajille viestiä että opettakaa ne muksunne sillä tavoin ettei tartteis laseja maahan paiskata vaan veis vaikka kauppaan! saahan siitä pantinkin ;) enkä tarkoita tällä nyt että lapset olisivat ainoita lasinsärkijöitä.. sama pätee nuoriin ja aikuisiinkin yhtälailla!
- niinpä . .
Minä en rakkeja varo autolla niin kauan kuin jätätte siivoamatta niiden paskat.
- ----??????
niinpä . . kirjoitti:
Minä en rakkeja varo autolla niin kauan kuin jätätte siivoamatta niiden paskat.
Jumanzuikka onko dog haterilla ajokortti..? Noniin kuka aivopieru on antanu mielenterveyspotilaalle ajokortin, ilmottaudutko kiitos!!
- Lasinsiru
Noinko se vaikuttaa se väärällä jalalla nouseminen aamuisin?
Minun Lenkeillä tie on täynnä hevosp**ka. Pitäisköhän pyytää paikallista ravitallia siivoomaan elukoittensa jätökset? En usko ...
Astuin nuorempana johonkin todellakin terävään ja rumaa jälkeä tuli.. En viitsi koiranomistajia moittia kun pahempia asioita on mihin voi astua. Ja nykyään käytän kahta silmiäni, kannattaa :)- pyydä toki
Hevosen lanta tosin ei haise juurikaan ja monet keräävät sitä puutarhaan, rakin paskaa ei kukaan ottaisi vaikka maksettaisiin.
- On huomattu jo!
pyydä toki kirjoitti:
Hevosen lanta tosin ei haise juurikaan ja monet keräävät sitä puutarhaan, rakin paskaa ei kukaan ottaisi vaikka maksettaisiin.
Dog hater on varsinainen kakka-asiantuntija! Varmaan aina nokka kiinni tortuissa ja kikkareissa, kun on noin selvillä ihan kaikkien eläinten ihminen mukaan lukien peräpäästään turauttamat aromit jopa ruokavaliota myöten! Varmaan aina hyökkää toisten ihmisten jälkeenkin vessaan nuuhkimaan ja analysoimaan, että olikos nyt kyseessä sekaravinnon syöjä vai vegetaristi, vai peräti laktovegaani, tai karppaaja... Kysykä dog haterilta, hän tietää kaiken kakasta, koska kakka on hänelle tärkeä asia. Dog hater rakastaa kakkaa ja sen nuuhkimista - paitsi tietysti koirankakkaa. Kaikki muu kakka tuottaa hänelle mielihyvää, ehkä jopa seksuaalista nautintoa.
- Lasinsiru
pyydä toki kirjoitti:
Niin pyydänkin:) Ne voivat vaikka tuoda sitä puutarhaani. Toki en siitä maksa:)
- se vaan . .
Kaduilla ratsastaa lähes pelkästään poliisit, mutta samalla tavalla niidenkin pitäisi siivota jätökset, kannattaa huomauttaa. Hevosharrastajat tuskin ratsastaa sellaisissa paikoissa mistä pitäisi kerätä, mutta joskus nähnyt ilmoituksia, että saa käydä hakemassa ilmaiseksi valmiiksi pussitettua.
- Anonyymi
Huopaisa juttu ulkomailta. Rakkihullu oli jäänyt viimeiseksi valvontakameran kuvaan paskattamassa rakkiaan naapurin pihan kohdalla, seuravaaksi löydettiin kuolleena.
- Anonyymi
Jakakaa lisää, puuttuu kannatusta viellä!
Lintuja Kannattaa suojella, kannattamalla aloitetta!
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/12504- Anonyymi
Kyllä, rakit kiellettävä tai laitettava isot haittaverot, häiritsevät lintujen pesintää ja kaikkea muutakin. Rakeista pitäisi joutua maksamaan myös isompaa vuokraa tai paremminkin kieltää kokonaan kerrostaloissa ja taajamissa.
"Uuden tornitalon asukkaat valittavat naapureista, jotka muun muassa pissattavat koiriaan hississä ja heittävät roskapussejaan kerrostalon käytäville, uutisoi Helsingin Sanomat.
Vuosaareen kesällä 2023 valmistuneen Hyperion-tornitalon asukkaat kärsivät HS:n mukaan naapureiden sikailusta siinä määrin, että osa on päätynyt muuttamaan pois.
Vuokranantajan eli Colliers Asuntojen verkkosivuilla Hyperionissa asumisesta käytetään termejä ”ripaus luksusta” ja ”huolettomuus”."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9a4f7e07-e84a-4693-b62f-634729079956
Varsinaista luksusta ripaus rakin kusta hississä ja paskat oven pielessä. Räkytys häiritsee kaikkia työssä käyviä ja varsinkin vuorotyöläisiä. Lapset ja vanhukset joutuu pelkäämään hyökkäävät kimppuun.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1363895- 851915
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151781Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541422Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi511363Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1311327VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu981282- 701166
- 691043
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1131022