Astianpesukoneeseen lapsisuoja

Lapsilukko

Myydäänkö jossain astianpesukoneelle tarkoitettua lapsisuojaa, ettei taapero pääse näppäimistöön käsiksi? Meidän koneeseen saa näppäinlukon aktivoitua vasta sen jälkeen kun ohjelma käynnistyy...

13

2140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kdndnmms

      Kyllä meidän astianpesukone karjasee lapset etäämmälle jos meinaa liian lähelle tulla. Maailman turhake koneellinen pesu astioille.

      • Skdjsb

        Eli sinulla ei ollut mitään muuta sanottavaa kuin viisastella aloittajalle? Maailmassa on paljon turhakkeita, mutta astianpesukone ei ole yksi niistä. Helpottaa elämää huomattavasti. Sinunhan ei sellaista onneksi ole pakko hankkia, joten voinet jatkossa olla kommentoimatta asiaan, johon sinulla ei ole mitään järkevää sanottavaa.

        Aloittaja, en ole missään nähnyt moisia suojia, mutta suosittelisin kysymään ihan kodinkoneliikkeestä, heillä luulisi se viimeisin tieto asiasta olevan.


      • Laspsilukko
        Skdjsb kirjoitti:

        Eli sinulla ei ollut mitään muuta sanottavaa kuin viisastella aloittajalle? Maailmassa on paljon turhakkeita, mutta astianpesukone ei ole yksi niistä. Helpottaa elämää huomattavasti. Sinunhan ei sellaista onneksi ole pakko hankkia, joten voinet jatkossa olla kommentoimatta asiaan, johon sinulla ei ole mitään järkevää sanottavaa.

        Aloittaja, en ole missään nähnyt moisia suojia, mutta suosittelisin kysymään ihan kodinkoneliikkeestä, heillä luulisi se viimeisin tieto asiasta olevan.

        Kiitos! Yritin netistä etsiä, mutta löydän vain liesisuojia... Ajattelin että eivät tee, koska varmaan kaikissa koneissa on näppäinlukko omasta takaa. Pitänee itse keksiä ja virittää jostain pleksistä.


    • mummo 987

      Jos vaikka kieltäisit lasta koskemasta astianpesukoneeseen?

      Vai onko liian vanhanaikaista?

      • Mites näin?

        Niin. No olisiko niin, että halutaan estää se, ettei lapsi esimerkiksi räppää konetta päälle tyhjänä? Taaperon kanssa pitää tunnetusti olla silmät selässäkin, mutta ihan koko aikaa ei lasta kuitenkaan voi vahtia ja lienee mukavampi, jos koko astianpesukoneen saa eristettyä taaperon näppien ulottuvilta. Mummo kun varmaan tietää senkin, ettei sellaisen tavallisen yksivuotiaan päässä kiellot kauan pysy, jos pysyvät ollenkaan.


      • mnii
        Mites näin? kirjoitti:

        Niin. No olisiko niin, että halutaan estää se, ettei lapsi esimerkiksi räppää konetta päälle tyhjänä? Taaperon kanssa pitää tunnetusti olla silmät selässäkin, mutta ihan koko aikaa ei lasta kuitenkaan voi vahtia ja lienee mukavampi, jos koko astianpesukoneen saa eristettyä taaperon näppien ulottuvilta. Mummo kun varmaan tietää senkin, ettei sellaisen tavallisen yksivuotiaan päässä kiellot kauan pysy, jos pysyvät ollenkaan.

        Meillä taapero täytti 2 juuri perjantaina, ja kyllä osaa olla menemättä pesukoneelle. Tietty aiemmin kävi roplaamassa ja pisti sitä päälle, mutta kun opetettiin, kiellettiin ja neuvottiin, ja hän saa laittaa sen päälle jos päivällä pyöritetään, niin ei mene enää itsekseen. Johdonmukaisella toiminnalla lapsi oppii kyllä mitä vaan. Sama meillä on hellan kanssa, tuomoiset suojat on turhakkeita.¨

        Ei niitä lapsia aliarvioida kannata. Jos lapsi ei tottele, niin vanhemman pitää vaan panostaa enemmän. Muistuttaa voi vaikka joka päivä, kunnes pieni hoksaa, ettei touhusta saa iloa ja muut jutut on kivempia.


      • Hohhoijaa taas...
        mnii kirjoitti:

        Meillä taapero täytti 2 juuri perjantaina, ja kyllä osaa olla menemättä pesukoneelle. Tietty aiemmin kävi roplaamassa ja pisti sitä päälle, mutta kun opetettiin, kiellettiin ja neuvottiin, ja hän saa laittaa sen päälle jos päivällä pyöritetään, niin ei mene enää itsekseen. Johdonmukaisella toiminnalla lapsi oppii kyllä mitä vaan. Sama meillä on hellan kanssa, tuomoiset suojat on turhakkeita.¨

        Ei niitä lapsia aliarvioida kannata. Jos lapsi ei tottele, niin vanhemman pitää vaan panostaa enemmän. Muistuttaa voi vaikka joka päivä, kunnes pieni hoksaa, ettei touhusta saa iloa ja muut jutut on kivempia.

        Ah, ihanaa. :) Taas joku fiksu, joka sillä perusteella miten oma lapsi on toiminut, jakaa jumalallista viisauttaan. Joo-o. Itselläni on melko rauhallinen ja kuunteleva lapsi ja hän kyllä on ollut melko mukautuvainen sääntöihin ja kieltoihin. Sen sijaan tunnen muutaman todellisen vilpertin, joiden kanssa tiedän vanhempien todellakin olleen johdonmukaisia kielloissaan ja se sanotaanko yhdestä vuodesta puoleentoista oli vain ihan päätöntä menoa. Sanopa, onko sinun mielestäsi todellakin typerää, jos sellaisen lapsen kanssa hankkii pari arkea helpottavaa juttua niin, että niitä vaarallisia kiellettäviä kohteita on pari vähemmän? Hellansuojus nyt todellakin on monissa perheissä aivan paikallaan ihan turvallisuuden takia. Sitä paitsi perheissä voi olla myös erityislapsia, joihin eivät varsinkaan tavalliset "lait" päde.

        Se, mitä monet "erinomaiset kasvattajat" voisivat korjata käytöksessään, on juuri se, että jokaisella on kokemus vain niistä omista lapsista eikä niiden käytöksestä, oppimisesta tai tavoista voi vetää minkään valtakunnan johtopäätöksiä asioista yleisesti. On todella tympeää ja ylimielistä arvostella toisia ja pönkittää omaa vanhemmuuttaan. Toivottavasti lapsenkasvatus opettaisi jokaiselle myös tietynlaista nöyryyttä, se tuntuisi olevan tarpeen.


      • mnii
        Hohhoijaa taas... kirjoitti:

        Ah, ihanaa. :) Taas joku fiksu, joka sillä perusteella miten oma lapsi on toiminut, jakaa jumalallista viisauttaan. Joo-o. Itselläni on melko rauhallinen ja kuunteleva lapsi ja hän kyllä on ollut melko mukautuvainen sääntöihin ja kieltoihin. Sen sijaan tunnen muutaman todellisen vilpertin, joiden kanssa tiedän vanhempien todellakin olleen johdonmukaisia kielloissaan ja se sanotaanko yhdestä vuodesta puoleentoista oli vain ihan päätöntä menoa. Sanopa, onko sinun mielestäsi todellakin typerää, jos sellaisen lapsen kanssa hankkii pari arkea helpottavaa juttua niin, että niitä vaarallisia kiellettäviä kohteita on pari vähemmän? Hellansuojus nyt todellakin on monissa perheissä aivan paikallaan ihan turvallisuuden takia. Sitä paitsi perheissä voi olla myös erityislapsia, joihin eivät varsinkaan tavalliset "lait" päde.

        Se, mitä monet "erinomaiset kasvattajat" voisivat korjata käytöksessään, on juuri se, että jokaisella on kokemus vain niistä omista lapsista eikä niiden käytöksestä, oppimisesta tai tavoista voi vetää minkään valtakunnan johtopäätöksiä asioista yleisesti. On todella tympeää ja ylimielistä arvostella toisia ja pönkittää omaa vanhemmuuttaan. Toivottavasti lapsenkasvatus opettaisi jokaiselle myös tietynlaista nöyryyttä, se tuntuisi olevan tarpeen.

        Ah, ihanaa. :) Taas joku fiksu, jonka mielestä lapset eivät saa mitään osata, aina pitää ajatella vain vaikeita tapauksia ja herran jumala, varmasti ei saa kertoa ainakaan siitä, että joku on onnistunut. Kyllä on meilläkin herra kaivanut kaapit tyhjiksi kymmeniä kertoja, ja siksi pistettiin niihin lapsilukot. Ja kappas, sanoinko, että hän on jopa jo kaksi? Taisinpa sanoa. Että ehkä siihen meni meilläkin aikansa opettaa, ettei johonkin kosketa?

        Minä saan turpaani välillä, kun lapsi ei osaa olla innostuksissaan hutkimatta liian lujaa, ja kyllä on itkuissa ollut pitämistä. Vaan enhän minä saa tulla kertomaan, että sama lapsi osaa muutakin, kun pitäisi vaan niistä surkeista asioista sanoa.

        Menepä joskus laskemaan kymmeneen toiseen huoneeseen, ennen kuin vedät noin ruman herneen nokkaasi siitä, että joku joskus koettaa sanoa, että hei, AINA EI TARVI AJATELLA, ETTÄ LAPSEN KANSSA TÄYTYY VAIN TAPELLA. Se ei ole mitään erinomaisuuden ylistämistä, sen on sen kertomista, että lapsi voi kyllä osata. Mitä lie itse teet tuossa, kuin juurikin suoraan arvostelet ja pönkität itseäsi, kun toista tulet moittimaan, vaikka ihan aidosti meinasin, että kyllä lapselle voi asioita opettaa. Huh huh....


      • Edell.
        mnii kirjoitti:

        Ah, ihanaa. :) Taas joku fiksu, jonka mielestä lapset eivät saa mitään osata, aina pitää ajatella vain vaikeita tapauksia ja herran jumala, varmasti ei saa kertoa ainakaan siitä, että joku on onnistunut. Kyllä on meilläkin herra kaivanut kaapit tyhjiksi kymmeniä kertoja, ja siksi pistettiin niihin lapsilukot. Ja kappas, sanoinko, että hän on jopa jo kaksi? Taisinpa sanoa. Että ehkä siihen meni meilläkin aikansa opettaa, ettei johonkin kosketa?

        Minä saan turpaani välillä, kun lapsi ei osaa olla innostuksissaan hutkimatta liian lujaa, ja kyllä on itkuissa ollut pitämistä. Vaan enhän minä saa tulla kertomaan, että sama lapsi osaa muutakin, kun pitäisi vaan niistä surkeista asioista sanoa.

        Menepä joskus laskemaan kymmeneen toiseen huoneeseen, ennen kuin vedät noin ruman herneen nokkaasi siitä, että joku joskus koettaa sanoa, että hei, AINA EI TARVI AJATELLA, ETTÄ LAPSEN KANSSA TÄYTYY VAIN TAPELLA. Se ei ole mitään erinomaisuuden ylistämistä, sen on sen kertomista, että lapsi voi kyllä osata. Mitä lie itse teet tuossa, kuin juurikin suoraan arvostelet ja pönkität itseäsi, kun toista tulet moittimaan, vaikka ihan aidosti meinasin, että kyllä lapselle voi asioita opettaa. Huh huh....

        No mutta miksi ihmeessä sinä hankit ne lapsilukot kaappeihin? :) Sinun olisi vain pitänyt panostaa enemmän. ;)

        Ja kenellähän se herne sinne nenuliin nyt meni? Ei ainakaan minulla. Hyvää kevättä!


      • mnii mnii
        Edell. kirjoitti:

        No mutta miksi ihmeessä sinä hankit ne lapsilukot kaappeihin? :) Sinun olisi vain pitänyt panostaa enemmän. ;)

        Ja kenellähän se herne sinne nenuliin nyt meni? Ei ainakaan minulla. Hyvää kevättä!

        Voi voi. Kateus on rumaa...


      • Edell.
        mnii mnii kirjoitti:

        Voi voi. Kateus on rumaa...

        Tyypillistä. Itse kirjoittaa ristiriitaisesti "vanhemman pitäisi vain panostaa enemmän, turhia tuollaiset suojukset" ja kuitenkin on itse hankkinut kaappeihin lapsilukot. Miten ne lapsilukot eroavat siitä hellansuojuksesta? Jospa jonkun lapsi ränkkää sitä hellaa samalla innolla kuin teidän lapsenne niitä laatikoita? Ja sitä iänikuista kateellisuuskorttia ei tarvitse vetää esiin, koska kuten sanoin, minulla on sopeutuvainen ja helposti totteleva lapsi. En vain jaksa ymmärtää miten jotkut näkevät asiat pelkästään sen oman lapsensa kautta. Mutta tämä tästä, eiköhän asia tullut jo selväksi.


      • miten lapsesi
        mnii kirjoitti:

        Ah, ihanaa. :) Taas joku fiksu, jonka mielestä lapset eivät saa mitään osata, aina pitää ajatella vain vaikeita tapauksia ja herran jumala, varmasti ei saa kertoa ainakaan siitä, että joku on onnistunut. Kyllä on meilläkin herra kaivanut kaapit tyhjiksi kymmeniä kertoja, ja siksi pistettiin niihin lapsilukot. Ja kappas, sanoinko, että hän on jopa jo kaksi? Taisinpa sanoa. Että ehkä siihen meni meilläkin aikansa opettaa, ettei johonkin kosketa?

        Minä saan turpaani välillä, kun lapsi ei osaa olla innostuksissaan hutkimatta liian lujaa, ja kyllä on itkuissa ollut pitämistä. Vaan enhän minä saa tulla kertomaan, että sama lapsi osaa muutakin, kun pitäisi vaan niistä surkeista asioista sanoa.

        Menepä joskus laskemaan kymmeneen toiseen huoneeseen, ennen kuin vedät noin ruman herneen nokkaasi siitä, että joku joskus koettaa sanoa, että hei, AINA EI TARVI AJATELLA, ETTÄ LAPSEN KANSSA TÄYTYY VAIN TAPELLA. Se ei ole mitään erinomaisuuden ylistämistä, sen on sen kertomista, että lapsi voi kyllä osata. Mitä lie itse teet tuossa, kuin juurikin suoraan arvostelet ja pönkität itseäsi, kun toista tulet moittimaan, vaikka ihan aidosti meinasin, että kyllä lapselle voi asioita opettaa. Huh huh....

        opetitkaan ettei kaappeihin kosketa kun kerran hankit lapsilukot oviin..


    • Emme tarvinneet

      Meillä koneen täytyy olla hyvin suljettu, että näppäimistö edes toimii. Päivällä koneen luukku on vain kiinni, mutta nappulat eivät toimi, jos luukku ei ole "naksautettu" kiinni.

      Taapero ei ole ainakaan vielä yrittänyt avata luukkua ja tuskin siinä onnistuisikaan, kun juuri ja juuri ylettyi nappuloille. Kiinnostuskin koneeseen meni, kun mitään ei tapahtunut, vaikka nappuloita kuinka paineli. Koneesi voi toki olla erilaista mallia, joten en pysty asennoitumaan tilanteeseenne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      417
      1762
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1390
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1378
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      125
      1304
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      922
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      891
    9. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      116
      885
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    Aihe