Kuulutko siihen senioriryhmään joka on vaihtanut lemuavan alkoholin rauhoittaviin lääkkeisiin? Solahtaako pamipurkki käsilaukkuun kun lähdet kotoa taskumatin sijasta? Koskee sekä naisia että miehiä, mutta taitavat naiset syyllistyä siihen enemmän.
Miehet ottavat edelleen enimmäkseen alkoa rohkaisuksi, mutta naiset pipertävät pillereiden kanssa.
Oletko samaa mieltä, että kyseinen trendi vallitsee varsinkin seniorirouvien keskuudessa.
Vaihtuiko alkoholi pameihin?
20
159
Vastaukset
- ||||
Ei ole minulle läheinen asia, joten mieti itse mielessäsi.
- *Kukkahame*
Sullehan pitää vastata, sikshän sä kirjoitit kysyen.
Kirjoitin tuohon aikaisempaan kejuun syöväni kapseleita joita nuoriso käyttää pannunsa sekoittamiseen.
Sanon vain sen että hermosärkyyn sain sen lääkkeen ja kun se otetaan suun kautta se ei sekoita päätä/pannua.
Nuoriso liottaa kapselin sisällön nesteeseen ja laittaa sitten suoneen, tämän kirjoitin siksi että jos aloittaja haluaa kokeilla kapseleita, niitä ei voi työntää suoraan suoneen ;-))))) - En ota mitään
lääkkeitä, sillä terveyskirjastossani oma kansioni alkaa:
"Ei mitään pysyviä sairauksia." Tuhannet miehet tainnuttavat viinamadon tuhdilla %-juomalla. Annostelu on tässä iankaikkisen tärkeää; liian vähän mato ei kuole, paljon, palaa jostain vastustus kykyisenä. Siihen ei tepisi mikään.
Ei hyväin aika - silloin ollaan vaan peli menetetty. Taudit lienevät yksilöllisiä. Omani talttuu vaan parasetamolin kanssa. Elimistöni kestä hyvin ton täsmälääkkeen.
Sydänoireiden rauhoittamiseen olen löytänyt hyvän keinon. Meditointi sen rauhoittaa. Hyvin harvoin tulee monituntisia yövalvomisia. En ole löytänyt, edes kokeillut unilääkettä, ettei siitä tulisi tapa.
Myöskään depressio- tai ahdistuskohtauksiin en käytä lääkkeitä. Koen niiden alhot, rotkot luomuna. Kun pinnalle jollain keinolla pullahdan, ne palaavat ehkä 10 cirqonia lievempinä, niin uskon.- Lueskelija
Sama pätee naisten joukossa viihtyvien viinamatojen ruokkijoita.
Huomattu on.
- herää!!
Ihan kuin olisit katsellut jotain ikivanhaa amerikkalaista leffaa.
- juomatta me
Kun koskaan ei ole ollut humalassa, voisiko olla joku sairaus?
Olen kyllä tuuminut, että jos opettelisin juomaan olutta, kun sekään ei ole koskaan maistunut, mieheni pullon suusta joskus maistoin ja pahaa oli; mutta jos opettelisin ja siihen olen saanut vastauksen, ei enää kannata opetella. Olen kai liian vaha oppimaan!
Kun ei sairaskertomuksessani lue, että otetaan kerran, tms. päivässä, enpä ole lääkkeitä kaappiini kantanut, eikä lääkärini keksisi mihin vaivaan lääkkeitä määräsi.
Asiallista asiaa, mutta tämä palsta tuskin ihan oikea kanava aloittaa kysymällä otatko.
Paremminkin olisit voinut kysyä, mitä mieltä lääkkeiden käytöstä ja alkoholista,
ei olisi tuntunut niin johdattelevalta ja tarkoitushakuiselta.
Mitäpä se muuten kenenkään lääkkeiden käyttö kenellekään kuuluukaan!
Kerroin vain omani, en käytä mitään, se on; mitään muuta kuin särkypillerin hyvin harvoin niska ja hartiakipuun.
En tunne vakituisesti alkoholia käyttäviä naisia, en pilleristejäkään ja liikaa alkoholia käyttäviä miehiäkään ei tuttavapiiriini kuulu.
Seuransa ja tapansa kun voi valita.- en karsinoi
En valitse ystäviä enkä hylkää sen perusteella, joutuvatko lääkkeitä syömään. En pidä yhtään sen parempana sellaista joka ainakin julistaa selviävänsä ilma lääkkeitä hyvän perimänsä ja hyvien elämäntapojensa takia. Jos oluesta pitää, se on ok ja jos ei pidä, ei siitäkään tarvitse numeroa tehdä. Ystävieni Alkon käytöstä en ole perillä eikä kiinnosta, ei se ole ainakaan ystävyyttä häirinnyt. Terveitä ja sairaita on absolutisteissakin . Tavallinen syy täyskieltäytymiseen on alkoholismi. Entinen alkkis ei voi ottaa yhtään pisaraa.
- 1944
en karsinoi kirjoitti:
En valitse ystäviä enkä hylkää sen perusteella, joutuvatko lääkkeitä syömään. En pidä yhtään sen parempana sellaista joka ainakin julistaa selviävänsä ilma lääkkeitä hyvän perimänsä ja hyvien elämäntapojensa takia. Jos oluesta pitää, se on ok ja jos ei pidä, ei siitäkään tarvitse numeroa tehdä. Ystävieni Alkon käytöstä en ole perillä eikä kiinnosta, ei se ole ainakaan ystävyyttä häirinnyt. Terveitä ja sairaita on absolutisteissakin . Tavallinen syy täyskieltäytymiseen on alkoholismi. Entinen alkkis ei voi ottaa yhtään pisaraa.
Ei ole lääkkeitä eikä lääkekuluja. Hoidan terveyttä ja kuntoani.
Ei maistu alkoholikaan liiemmin. Lasillenen muutama kerta vuodessa,
Elämässä on paljon muita iloja, jotka tekevät sen mielenkiintoiseksi. - ...sitten taas ei
en karsinoi kirjoitti:
Sanotaan että alkoholisoituneella ja siitä kuiville kavunneella on vain yksi oikea valinta, ei tipantippaa.
Kaikenlaisia muunnoksia tästäkin on. Kun työpaikka meni työmaakännäilyn takia niin jouduin ottamaan katkaisuhoidon jälkeen tämän tosissaan.
Otin viime vuonna useampia kännejä "täyskäki" tilaan asti. Kuitenkaan ei tehnyt mieli enää seuraavana päivänä jatkaa kaksin käsin juomista.
On se pelko, että ottaminen jää päälle. Nyt avattu pullo on säilynyt yli kuukauden. Joskus tulee päälle niin pahoja psyykkisiä tilanteita, että niiden yli pääsemisessä lasi. pari auttaa pahimman yli.
- I. Havukka-aho
Jos tautiseksi ja vammaseksi syntyy on hyvä että lääketiede välittäjineen tulee apuun.
Ketään ei voi leimata elää miten vain, lääkkeillä tai ilman.
Jos joku ei hyväksy lääkkeiden käyttöä esim pitkäaikaissairaudessa on epäilijällä varmasti luulotauti eikä siihen ole vielä lääkitystä keksitty.
Tämä kannanotto ei ole tarkoitettu kenellekään vain yleisellä tasolla mietin tykönäni.
Jokin aika sitten oli 50mg aspiriini päivässä kova sana, no joo olikohan jollekin apua, itse olen sille allergtinen. - ....<3
En tarvitse kumpaakaan. Viiniä nautin Lauantai-iltaisin pari kertaa kuussa. Joskus puolikas unitabletti, harvemmin kuin kerran viikossa. Nivelrikko valvottaa joskus särkylääke yksin ei tuo apua.
- mitä on pami
Mikä on pami?
En ole koskaan kuullut tuollaisesta lääkkeestä?
Alkoholismiin on olemassa joitain lääkkeitä, mutta eipä tule mieleen nimi, kun olen niistä vain lukenut.
Jos on sairaus tai vaiva johon on lääkitystarve, ilman muuta lääkkeet on otettava.
Eräs tuttavan tuttava laittoi sairaalassakin saamansa lääkkeet patjan alle ja siellä ihmeteltiin kuinka ei haavatulehdus parane.
Ohjeen mukaan ja oikein annosteltuna lääkkeet ovat sairauden ja oireiden hoitoa, ei mitään väärinkäyttöä.
Kultaakin kun saa lääkkeenä ja koristeluunkin sitä käytetään, jopa kakkuihin.
Siihen ei kannata tulla riippuvaiseksi.- tiedoksi vaan
pami on liikealanammattiliitto !
ei sitä syödä heh,
- eipäs ny höpistä -
tyhmiä, alottaja taitaa olla erehtyny pahoin , ei kaikki ole juoppoja,
Alottaja on erehtyny pahoin, eiköhän se pieni purkki käsilaukussa ole NITROJA ,
joskus joutuu ottamaan kaupungilla likkuesakin kielen alle yhden , on paha sydänvika rytmihäiriöineen ja kipuineen,
happivajaus pysäyttää ihmisen kuin ihmisen ja siihen on hyvä lääke nitrot,
ei paranna mutta helpottaa joksiki aikaa oloa, kunnes potkasee tyhjää sen viimesen kerran , - paMpaM
Minä veikkaan diapamin olevan aloittajalle tuttu lääke.
- ,.,
Eipä tule muu minunkaan mieleen.
Koskaan ei ole tulut mieleen kännätä auton ratissa, saati muiluttaa muutakaan päätä vääntävää suuhunsa.
Puhukoon he, joille se on ongelma, kai heitäkin löytyy. - Paministit
,., kirjoitti:
Eipä tule muu minunkaan mieleen.
Koskaan ei ole tulut mieleen kännätä auton ratissa, saati muiluttaa muutakaan päätä vääntävää suuhunsa.
Puhukoon he, joille se on ongelma, kai heitäkin löytyy.Tässwä asiaa vanhusten rauhoittavienlääkkeiden käytöstä.
http://www.potilaanlaakarilehti.fi/tiedeartikkelit/vanhukset-kayttavat-rauhoittavia-ja-unilaakkeita-vuosien-ajan/
http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/vanhukset kayttavat psyykenlaakkeita liian pitkaan/a768872
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=uut05841&p_teos=uut&p_osio=&p_selaus=
http://fi.wikipedia.org/wiki/Bentsodiatsepiinit
- 2% olut. Ei!
Nostakoot vaan lyhytnäköisyydessään viinaksien hintaa hallitusherrat butjettivaikeuksissaan, kotipolton lisääntymistä se tietää.
Eivät toimen äijät pillerilinjalle mene. Jostain ne se perjataipullonsa hakevat.Kotipoltosta en tiedä, mutta alkukesän raparperiviini ja loppukesän karpalo/puolukka/mustikkaviini ovat poikaa talvi-iltojen ilona, kohtuudella nautittuna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706824
- 594582
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s353853- 673135
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161925Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271656- 171640
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401553- 341419
- 1431197