Eri kenneleiden pk-collieden hinnat?

netin poropeukalo

Ihan mielenkiinnosta ajattelin kysäistä, että minkä hintaisia pk-colliet ovat tätänykyä? Onko kuinka paljon eroja eri kenneleiden välillä? Kennelliitossa ei näy kuin tällähetkellä pentuvälityksessä olevien koirien hinnat, mutta kuinka paljon heitto on sitten kenneleiden välillä. En siis ole koiraa hankkimassa, mutta jos joskus innostuisi etsimään koiraa niin milainen on hinta-laatu suhde? Loistavaa olisi jos löytyisi eri kenneleiden kasvattien omistajia niin saa mahdollisimman laajan käsitteen:) Tälläinen "turha" kysely ihan vain koska olen utelias ihminen, joka ei osaa etsiä netistä tietoa :D

4

223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tärkeät asiat ekaks

Hinta-laatu-suhde? Anteeksi vain, muttei ne telkkareita tai kännyköitä ole, joissa kalliimmalla saa enemmän ominaisuuksia. Koiranpennun hinta on se, mitä kasvattaja katsoo hyväksi pyytää ja laatu taas on pennun vanhemmiltaan perimät geenit lisättynä pentuaikaisen kehityksen vaikutuksella.

Hinta, jonka ostaja on valmis maksamaan, on sitten eri asia, mutta jos satanen sinne tai tänne ostovaiheessa on merkitsevää, ei koko hankinta ehkä ole oikealla tolalla. Ostohinta on vain alkusoittoa sille, mitä koiraan vuosien varrella menee sapuskoina, pakollisina terveyskuluina (rokotukset) ja mahdollisina muina kuluina, jos koira sattuu sairastumaan tai loukkaantumaan. Jne.

Jos olisit colliepentua ostamassa, opettele netinkäyttöä tai hanki osaava kaveri, joka etsii tietoa. Ja selvitä ensisijaisesti se laatu eli mahdollisen pennun vanhempien ja sukujen tietoja terveyden, luonteen yms. osalta. Sitten, kun tuntuu, että kriteereihisi sopiva pentue olisi tyrkyllä, on oikea hetki miettiä hintaa.

Tämä ei varmaan ollut haluamasi vastaus, mutta silti. Olen kyttäillyt sopivaa pentua pidempään ja kerinnyt katselemaan Kennelliitostakin hintatasoa. Aika samoissa on pyörinyt kuin siellä just tällä hetkellä olevan pentueen hinta on, kallein taisi olla parisataa enempi ja ehkä jossain välissä oli joku muutaman kympin halvempi. Siitä olen saanut omaan hankintaani osviitan, mitä pentu ehkä tulee maksamaan.

• anteeksivain

Netin poropeukalohan sanoi ettei ole hankkimassa koiraa, mutta kyseli muuten vain kiinnostuneena.

• Ei pahalla kellekään

Collien osto on tuuri kauppaa. Collien laatu on aikalailla yksilö kohtaista. Ei voi sanoa mistä laadukkaan koiran onnistuu parhaiten saamaan. Hintaluokka taitaa nykyisin olla yleisesti alle 1000€.

Kerran itse kyselin collieiden pentuvälityksen kautta pentuja ja sain vastaukseksi, että jokainen kasvattajahan omiaan maasta taivaaseen kehuu, mutta ei voi sanoa mistä oikeasti hyvän saisi.

• Kirppu671

Mikä on toisen hyvä on toisen huono ja päin vastoin. Joku ei ottais mun koiria kirveelläkään ja jonkun mielestä ne on ihan siedettäviä.

Nyt verotusarvohinta on 950 €

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      48
      3507
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      124
      2802
    3. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      40
      2454
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      65
      2177
    5. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      431
      1747
    6. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      62
      1227
    7. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      56
      1123
    8. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      259
      1059
    9. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      65
      1011
    10. 45
      978
    Aihe