vatsa sekaisin

outo lintu

Esiintyykö muilla vaihtari oireissa ripulia. Menkat vielä tulee, mutta muuten oireet hyvinkin selkeät, kuumia aaltoja, yöhikoilua, hermojen kireyttä, hiusten haurastumista jne.
Uutena vaivana alkoi selittämätön ripuli. Ei mitään vesiripulia, vaan vatsa aina sekaisin, välillä aamulla välillä illalla. Ei kuitenkaan koko päivää, joten syömään pystyy kyllä. Vessaan saa juosta kesken työpäivän, joka nyt ottaa eniten päähän.
Lisäksi vatsassa kuplii koko ajan. Onko kellään kokemusta ja jos on, onko apua.
Lisään vielä että ruokavaliossa ei varmaankaan vika.

17

4790

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tottunut jo

      Hei..juu todella tuttua aamuisin jopa niin että vatsaa ihan kouristaa...ja koko aamupäivä vähän väliä saa käydä ja sitten taas ihan normaali.

    • outo lintu

      No hyvä, tai ei hyvä että vatsa on sekaisin, mut hyvä etten ole ainoa. Rupesin jo miettimään onko vika korvien välissä. Meinaa nää oireet muutenkin jo päätä sekottaa. Auttaako sulla mikään siihen vatsaan, vai onko tääkin nyt vaan kestettävä.

      • tottunut jo

        :) mulla se menee sitten aina jonkin ajan kuluttua ohi...sitten oonkin välillä ihan vatsa kovalla...muutama kova pipana...ihan yhtä vuoristorataa....ja joskus niinkin että aluksi ihan kovalla..sitten vähän löysempää ja loppu melkein ripulia ..siis saman istunnon aikana.. ;( kai tää sit ohi menee tääkin vaihe... toivotaan..


      • Kaikki yhtä sekamelskaa
        tottunut jo kirjoitti:

        :) mulla se menee sitten aina jonkin ajan kuluttua ohi...sitten oonkin välillä ihan vatsa kovalla...muutama kova pipana...ihan yhtä vuoristorataa....ja joskus niinkin että aluksi ihan kovalla..sitten vähän löysempää ja loppu melkein ripulia ..siis saman istunnon aikana.. ;( kai tää sit ohi menee tääkin vaihe... toivotaan..

        Myös mulla vatsa oirehtii,vaihtarit toista vuotta päällä.Hyvä ettei välillä housuihin tule.Ennen toimi suoli niin tarkasti,ei tarvinnut kuin se kerta päivästä käydä.


    • outo lintu

      No tätähän se on, niinkun tottunut jo kuvasi, samalla istunnolla voi tulla vaikka mitä. Kokeilin vähähiilihydraattista ruokavalio, ei siis täysin karppilinjaa, vaan sokerit, valkoiset viljat, leivät ym jätin pois (oli ihan gynen neuvo). Siitä oli pieni apu ja luulinkin päässeeni eroon vaivasta.... Mutta nyt taas kun vaihtarioireet pahentuneet, pahentunut myös tuo vatsan oikuttelu.
      Tuntuu menevän aaltoina kaikki nämä, välillä pahempia ja välillä hetken paremmin.
      Mutta ei auta kun kestää, onneks toivottavasti jossain kohdin ohi menee.
      Täytyy vaan varustautua niin, että kassissa on joka ikinen päivä ripulilääkkeitä, muuten ei parane kodin ulkopuolelle lähteä:(

    • aösldkf

      Maitohappobakteerit auttaa - aamulla ja illalla.

    • outo lintu

      Täytynee kokeilla noita maitohappobakteereita, ne kun on täysin turvallisia syödä ihan päivittäin. Ärsyttää toi ripulilääkkeiden popsiminen. Kiitos vinkistä.

      • Huoh66

        Kokeile Lifen omaa maitohappobakteerituotetta. On ainakin minulle sopinut todella hyvin, auttoi syksyisen antibioottiripulinkin selättämisessä.


    • Huoh66

      Kyllä, välillä on maha löysällä ja kupruilee ja vessassa saa käydä useamman kerran päivässä (ennen säännöllisesti kerran, aamulla). Minulla on epäilty ärtyvää suolta ja joulun alla oli parin viikon antibioottiripuli, mutta yhdistän kyllä pääasiassa nämä nykyiset uutuudet vatsan toiminnassa vaihtareihin. Tähystykset on tehty eikä kummastakaan päästä löytynyt mitään poikkeavaa (vaikka refluksiakin on jonkin verran, mutta ei siis tulehdusta tai haavaumia vatsassa). Ikää on nyt 47 ja noin puolitoista vuotta sitten iski oikein arsenaali outoja oireita niiden entisten menkkojen heittelyn ja yöhikoilun lisäksi. Lääkärissä on tutkittu melkolailla koko akka eikä onneksi ole mitään vaarallista löytynyt. On tää melkoista seikkailua tää vaihtareiden lähestyminen...:(.

      • outo lintu

        No sitähän se mullakin on, eli ei vielä edes menkat loppuneet, mutta oireet nyt jo kamalat. Toivottavasti ei tästä enää pahene. Haen tuota lifen maitohappobakteerivalmistetta, kun seuraavan kerran poikkean siellä.
        Mulla kanssa epäilty ärtyvää suolta, keliakiaa ja ties mitä, mutta ihan selkeästi näihin vaihtarioireisiin tämän liitän.


    • outo lintu

      Oli ihan pakko palata aiheeseen. Hain noita maitohappobakteereja ja ainakin nyt näyttäisi siltä, että ne toimii:) Kiitos vain sinulle Huoh66!
      Outoa, että näinkin helposti löytyi apua, enpä ollut tajunnut edes kokeilla.
      Edelleen siis vatsa on herkempi kun normaalisti, ja kiertää välillä oudosti, mutta muu toiminta täysin normaalia:) Ei siis tarvi pelätä ja kantaa syödä noita ripulilääkkeitä. Yksi vaiva näissä loputtomissa oireissa vähemmän on aina plussaa:)

      • outo lintu

        Niin ja nimimerkki aösldkf, kiitos sinullekin myös vinkkasit noista.


    • aösldkf

      Kiva kuulla että toimii! Ja yleensä tosiaan vaikutuksen huomaa ihan parissa päivässä :) Toinen hyvä tuote, jos kärsii ärtyvästä suolesta, on Agiocur. Tuota saa apteekista ja mainostetaan ulostuslääkkeenä, mutta on tosi hellävarainen ja helpottaa vatsaongelmia myös tosi paljon. Mutta jos noi maitohappobakteerit jo helpottaa tarpeeksi, hyvä niin :)

    • Huoh66

      Outo lintu - hieno homma että auttaa! Ennen kuin löysin tuon Lifen oman tuotteen, kokeilin esim. LactoSeveniä mutta ei ollut siitä samalla lailla apua. On niissä eroja noissa maitohappobakteereissakin.

    • Anonyymi

      Missä tuota Life maitohappoa myydään?

    • Anonyymi

      Ah ihanaa löytää tämä ketju!!! Juuri istuin ja googlasin voiko vaihtarit aiheuttaa ripulia. Muitakin oireita on kuten yöhikoilu, uniongelmat, mielialan heilahtelut, mutta ripulia en ensin osannut yhdistää tähän. Vielä olen kärvistellyt omillani, mutta olisikohan hormoneista apua - myös ripuliin 🤔

    • Anonyymi

      Kiitos sulle joka annoit vinkin Lifen maitohapoista,sain niistä avun jo parivuotta kärsineenä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5484
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      21
      2440
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      50
      1674
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1297
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe