Siis Dobermann irti tai löysässä hihnassa Helsigissä, ja pääsi puremaan sokeaa koiraa.
Koiran omistaja ei edes yrittänyt käskyttää koiraa, mutta sensijaan huuteli sokealle miehelle ikävästi, eikä suostunut kertomaan nimeään.
Törkeää! Valvontakameran mukaan koira oli ollut ainakin irti hetkeä aiemmin, joten varmaan tuolloin puremisen alkaessakin, sillä omistaja ei ollut heti paikalla tai sellainen käsitys tuosta tuli.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014032718162602_uu.shtml
Mistä näitä vastuuttomia ja kyvyttömiä, epäkohteliaita koiranomistajia riittää?
Aivan liian pienet korvaukset joutui muija maksamaan . 150 € sokea miehelle, joka traumatisoi puremisesta.
Elämme maassa, jossa uhri joutuu aina maksamaan enemmän. Eikö mitään ole tehtävissä?????
Irti ollut Dobermann puri sokeaa miestä reiteen
26
194
Vastaukset
- Koirat kiinni
Siis puri tosiaankin sokeaa miestä, ei sokeaa koiraa, sillä koira oli ihan näkevä ja sokean miehen opaskoira! Hauska moka - tuo koiranomistaja mokasi paljon pahemmin ja se ei ole hauskaa yhtään.
- Kkkppppp
L-O-P-E-T-A D-O-G H-A-T-E-R
- kipale
Mielestäni toi oli kyllä ihan asiallinen kirjoitus. Lopettakaa nyt jo toi dh paska. Kaikki ei näköjään kestä jos koirista sanotaan yhtään huonoa sanaa. Kattokaas kun on olemassa niitä kusipäisiäkin rakkeja ja omistajia! Kohta varmaan joku tulee lässyttään että minä olisin dh...hankkikaa elämä
- Gagnamstyle
kipale kirjoitti:
Mielestäni toi oli kyllä ihan asiallinen kirjoitus. Lopettakaa nyt jo toi dh paska. Kaikki ei näköjään kestä jos koirista sanotaan yhtään huonoa sanaa. Kattokaas kun on olemassa niitä kusipäisiäkin rakkeja ja omistajia! Kohta varmaan joku tulee lässyttään että minä olisin dh...hankkikaa elämä
Kuulehan kun dh on itse aiheuttanut tämän "dh paskan" ja jauhaa samaa aina vaan. Kirjoittelee milloin milläkin nimellä jne.. Tietty kun ei omassa elämässä tapahdu mitään niin on pakko yrittää pilata toisten elämä häiriköimällä, on se jo nähty moneen kertaan. Sitäpaitsi dh:n kirjoitustyylin tuntee moni vakkarilukija, siksi näitä syytöksiä on. Montakertaa on jauhettu myös se asia että negatiivistakin saa koirista sanoa, dog haterin tyyli ei vaan asiallista ole, siksi dh-viha! Nyt kun tyyppi on saanut luotsinkin päälleen niin on vaihtanut tyyliään kiltimpään että saa sitä dh paskaansa jatkaa. Näin. Ja että oliko vielä jotain sanottavaa?
Noniin ei tästä aiheesta nyt sitten enempää. - dbdfbg
Tästä viestistä lähtee ilmoitus poliisille. Tässä kehotetaan lopettamaan eli tappamaan Dog Hater -niminen kirjoittelija. Tämä on selkeästi sääntöjen vastainen, väkivaltaan yllyttävä viesti.
- kipale
Gagnamstyle kirjoitti:
Kuulehan kun dh on itse aiheuttanut tämän "dh paskan" ja jauhaa samaa aina vaan. Kirjoittelee milloin milläkin nimellä jne.. Tietty kun ei omassa elämässä tapahdu mitään niin on pakko yrittää pilata toisten elämä häiriköimällä, on se jo nähty moneen kertaan. Sitäpaitsi dh:n kirjoitustyylin tuntee moni vakkarilukija, siksi näitä syytöksiä on. Montakertaa on jauhettu myös se asia että negatiivistakin saa koirista sanoa, dog haterin tyyli ei vaan asiallista ole, siksi dh-viha! Nyt kun tyyppi on saanut luotsinkin päälleen niin on vaihtanut tyyliään kiltimpään että saa sitä dh paskaansa jatkaa. Näin. Ja että oliko vielä jotain sanottavaa?
Noniin ei tästä aiheesta nyt sitten enempää.Miksi vastata sellaiselle jota luulee dH:ksi? Kai senkin kirjottelu loppuis jos ketään ei kiinnostais ja kukaan ei lähtisi sen juttuihin
- kipale
dbdfbg kirjoitti:
Tästä viestistä lähtee ilmoitus poliisille. Tässä kehotetaan lopettamaan eli tappamaan Dog Hater -niminen kirjoittelija. Tämä on selkeästi sääntöjen vastainen, väkivaltaan yllyttävä viesti.
Voi että sitten niin...
- 4+19
kipale kirjoitti:
Miksi vastata sellaiselle jota luulee dH:ksi? Kai senkin kirjottelu loppuis jos ketään ei kiinnostais ja kukaan ei lähtisi sen juttuihin
Sitähän täällä on useasti toitotettu, hyvän yrityksen pilaavat aina kaksi asiaa:
- doghaterin puolustajat, komppaavat yllyttämällä jatkamaan tai uskovat kirjoittajan olevan joku muu kuin dh, ja esille tuovat tämän luulonsa
- ne joiden on vain ihan pakko kommentoida, jotain vain, ilman oikeaa sanottavaa, tai sitten provosoituvat
Helppohan se olisi jos kukaan ei kommentoisi yhtään mitään, aina vaan löytyy joku joka homman pilaa.
- Koirat kiinni
En todellakaan ole doghater, vaan ihan koirallinen ja koirista pitävä tyyppi, mutta ajattele ja kirjoittele ihan mitä haluat.
- Ellet ole Dh
niin kannattaako kirjoittaa kuten hän? Kyllä sun tekstistäsi voisi päätellä että olet Dh, joka yrittää nyt sivistyä palstalle sopivaksi ettei kaikkia sen kirjoituksia poistettaisi. Viestistäsi nyt jäi epäselväksi ainakin että kuinka paljon sokea sitten joutui maksamaan tälle dobermannin omistaneelle "muijalle"? Artikkeli ei ainakaan puhunut mielestäni sanaakaan siitä että olisi joutunut maksamaan.
Mutta sinänsä nimimerkkisi sisältämän ajatuksen kanssa olen täysin samaa mieltä eli koirat kiinni. - sehän puuttuisikin
Ellet ole Dh kirjoitti:
niin kannattaako kirjoittaa kuten hän? Kyllä sun tekstistäsi voisi päätellä että olet Dh, joka yrittää nyt sivistyä palstalle sopivaksi ettei kaikkia sen kirjoituksia poistettaisi. Viestistäsi nyt jäi epäselväksi ainakin että kuinka paljon sokea sitten joutui maksamaan tälle dobermannin omistaneelle "muijalle"? Artikkeli ei ainakaan puhunut mielestäni sanaakaan siitä että olisi joutunut maksamaan.
Mutta sinänsä nimimerkkisi sisältämän ajatuksen kanssa olen täysin samaa mieltä eli koirat kiinni.Vai vielä rakin omistajalle maksaa. Tuleehan sitä kuluja lääkäristä ja paljon enemmän jos joutuu kulkemaan taksilla ellei uskalla enää jalan liikkua.
- kiinni koirat
Olisiko purruksi tulleen näkörajoitteisen henkilön pitänyt koiranomistajien mielestä vielä maksaa dobermanniqa irti juoksuttaneelle -ei muijalle vaan nuijalle- siitä ilosta että sai hyökkäyksen kohteena ja purtavana sekä tuli taatusti aremmaksi liikkumaan omatoimisesti hyvän oppaansa kanssa???
- koira kiinni
Varmasti hyvin harva, jos kukaan, koiranomistaja puolustaa tässä dobberin omistajaa tai syyttää sokeaa. Kyllä se niin on, että syy on täysin dobermannin omistajan. Jos koira olisi ollut asianmukaisesti kytkettynä, tällaista ei olisi tapahtunut.
- Hihnat sekaisin
Niin, ja kytkettynä oleminen ei ole sitä, että hihna on puolen kilometrin löysällä, omistaja "lemmikin" vanavedessä ja jykeväleuka etummaisena. Näitä Seppoja riittää, ja jää vielä ylikin.
- Koirat kiinni
Hei nimimerkki "Ellet ole Dh"
Eikö se menisi aika vaikeaksi, jos jokaisen pitäisi alkaa miettimään omaa kirjoitustyyliään, ettei vain vahingossakaan kirjoita kuten joku doghater?
Aion kirjoittaa omalla tavallani jatkossakin. Tarkoitukseni on olla asiallinen ja mielellään ystävällinen "keskustelija". Joskus tulee väärinkäsityksistä johtuvia luuloja, että joku on epäasiallinen, mutta eipä ole tainnut kukaan minua aiemmin doghateriksi luulla. :)
Minä kirjoitin: "Aivan liian pienet korvaukset joutui muija maksamaan, 150 € sokea miehelle"
Ja sinä kirjoitit/kysyit minulta seuraavasti:
"Viestistäsi nyt jäi epäselväksi ainakin että kuinka paljon sokea sitten joutui maksamaan tälle dobermannin omistaneelle "muijalle"?"
Eli vastaus kysymykseesi on tuossa alkuperäisessä lauseessani. Koiran omistaja "muija" siis joutui maksamaan sokealle miehellle 150 € korvausta, eli tosi vähän. Sokean miehen ei luonnollisesti tarvinnut maksaa korvauksia kenellekään.- isoisoäiti
Täällä pyörii piiri pieni, joka on oikein kärkäs kuvittelemaan kaikkia kirjoittajia DH:ksi, vain siksi että saisivat jonkunlaisen riitaketjun aikaiseksi.
Hänellä on omat vankkumattomat mielipiteensä koirista ja vähän omistajistakin, turha niitä on mennä esm. kirkko kuulolla palstalle puhumaan, siellä ne ei kiinnostaisi ketään. Täällä mielipide tulee asianosaisten tietoon ja kun sen hieman kärjistäen esittää, herättää myös vastakaikua.
Itse juuri nähneenä belkkarin käyvän opaskoiran kimppuun, tuo sokean pureminen nostattaa hiuksetkin pystyyn,jos ei koirakko muuhun kykene menköön puolestani saunan taakse - Mummolle vastaus
isoisoäiti kirjoitti:
Täällä pyörii piiri pieni, joka on oikein kärkäs kuvittelemaan kaikkia kirjoittajia DH:ksi, vain siksi että saisivat jonkunlaisen riitaketjun aikaiseksi.
Hänellä on omat vankkumattomat mielipiteensä koirista ja vähän omistajistakin, turha niitä on mennä esm. kirkko kuulolla palstalle puhumaan, siellä ne ei kiinnostaisi ketään. Täällä mielipide tulee asianosaisten tietoon ja kun sen hieman kärjistäen esittää, herättää myös vastakaikua.
Itse juuri nähneenä belkkarin käyvän opaskoiran kimppuun, tuo sokean pureminen nostattaa hiuksetkin pystyyn,jos ei koirakko muuhun kykene menköön puolestani saunan taakseNiin,kun on yksi ainoa hullu joka täällä jatkuvasti avautuu,saa se riidan aikaiseksi ihan väkisin.Jos et Dh:ta vastusta niin ainakin sinua luullaan häneksi,vähintään.Te mummon kaltaiset olette juuri niitä jotka pitävät tämän häirikön täällä pysymistä yllä,kehumalla ja puolustelemalla.Minä ainakin vihaan tollaista ajattelua,antaa kaikkien kukkien kukkia-tyyliä.Häiriköt pilaavat tämän palstan,tätä ei ole kehitetty riitelyyn vaan asialliseen mielipiteiden vaihtoon.Säännöissäkin häiriköinti ja kiusaus on kielletty nii miksi haluat sallia sen,kysyn vaan?
- dog hater
"Eikö se menisi aika vaikeaksi, jos jokaisen pitäisi alkaa miettimään omaa kirjoitustyyliään, ettei vain vahingossakaan kirjoita kuten joku doghater?
"
Menisihän se vaikeaksi. Mutta koita jaksaa tosi monella koiraharrastajalla flippaa sen verran päässä, että alkaa todellisuudentaju hämärtymään... - isoisoäiti
Mummolle vastaus kirjoitti:
Niin,kun on yksi ainoa hullu joka täällä jatkuvasti avautuu,saa se riidan aikaiseksi ihan väkisin.Jos et Dh:ta vastusta niin ainakin sinua luullaan häneksi,vähintään.Te mummon kaltaiset olette juuri niitä jotka pitävät tämän häirikön täällä pysymistä yllä,kehumalla ja puolustelemalla.Minä ainakin vihaan tollaista ajattelua,antaa kaikkien kukkien kukkia-tyyliä.Häiriköt pilaavat tämän palstan,tätä ei ole kehitetty riitelyyn vaan asialliseen mielipiteiden vaihtoon.Säännöissäkin häiriköinti ja kiusaus on kielletty nii miksi haluat sallia sen,kysyn vaan?
Vai oli mummolle oikein vastaus!
Nyt on pakko pikkulikalle tuottaa pettymys, ensinnäkään viestissäni en kysynyt mitään, jos en siten vastaustakaan löytänyt.
Sinähän saat aivan rauhassa vihata ketä ja mitä tahansa, minä taas suon sanavapauden sinullekkin, mutta samalla hieman ihmettelen millaiseen asialliseen keskusteluun olet kykenevä. - Mummotonkieroja
isoisoäiti kirjoitti:
Vai oli mummolle oikein vastaus!
Nyt on pakko pikkulikalle tuottaa pettymys, ensinnäkään viestissäni en kysynyt mitään, jos en siten vastaustakaan löytänyt.
Sinähän saat aivan rauhassa vihata ketä ja mitä tahansa, minä taas suon sanavapauden sinullekkin, mutta samalla hieman ihmettelen millaiseen asialliseen keskusteluun olet kykenevä.Ne kysyy kysymättä ja vastaavat vastaamatta. Riippumatta kuka kysyy tai kuka vastaa...
- dog hater
"Elämme maassa, jossa uhri joutuu aina maksamaan enemmän. Eikö mitään ole tehtävissä????? "
Ei ole, siitä pitää palstan luotsit huolen.Ja naisella "ollut jo 5 vuotta koiria", on ilmeisesti pitkä ja vankka kokemus koiranpidosta -omasta mielestään.
Ei ihme että onnettomuuksia sattuu kun näkemys koirankasvatuksesta on tuota tasoa...- Ei vuodet merkitse
Vitikonpaarustaja kirjoitti:
Ja naisella "ollut jo 5 vuotta koiria", on ilmeisesti pitkä ja vankka kokemus koiranpidosta -omasta mielestään.
Ei ihme että onnettomuuksia sattuu kun näkemys koirankasvatuksesta on tuota tasoa...5v ollut koiria.. Tuota, ei ne vuosien vähyys tai suuri määrä kerro aina kokemuksen määrästä, itsellä ollut vuosikymmen koiria, kolmas nyt menossa. Väitän tulkitsevani aika hyvin niiden käytöstä noinkin "vähäisellä" kokemuksella. Myös lapsena, jolloin minulla ei ollut omaa koiraa, ainoastaan naapurin hoitokoira, olin paljon koirien kanssa tekemisissä. Luin niistä paljon koska halusin aina koiran, vietin niiden kanssa aikaa, silittelin ja tutustuin. Aikuisena hankin ekan omani ja nyt tosiaan olen omistanut niitä 3.
5 vuottakin voi olla intensiivistä koiran omistusta jos sen kanssa harrastetaan paljon ja ollaan, vähän eroaa sellaisesta jolla on 20v ollut koiria ja sen kanssa ei tehdä mitään muuta kun maataan sohvalla. Ja joku jolla on ollut 30 vuotta koiria, verrattuna sellaiseen jolla on ollut 50 vuotta, nämä eivät eroa enää toisistaan pelkkien vuosien perusteella.
JA vielä, vaikka jollain olisi ollut 100 v koiria, ei tarkoita että koiran hallitsisi aina. Koira on eläin joka elää vaistojensa varassa, ja tekee lopulta niinkuin vaistot käskevät. Ei sillä, koulutukseen voi vaikuttaa jonkin verran, mutta aina pitää muistaa sen olevan toisinaan ihmisen vaikutusvallan ulottumattomissa.
Koiranomistusvuosien kanssa tällä ei kuitenkaan ole välttämättä mitään tekemistä. - Puremajäljet
Vitikonpaarustaja kirjoitti:
Ja naisella "ollut jo 5 vuotta koiria", on ilmeisesti pitkä ja vankka kokemus koiranpidosta -omasta mielestään.
Ei ihme että onnettomuuksia sattuu kun näkemys koirankasvatuksesta on tuota tasoa...Mitä kauemmin koira talossa, sitä enemmän se määräilee omistaja- ressukat menevät perässä. Koirat taluttavat omistajiaan, ja räyske sen kuin yltyy.
- Mämmiä
Puremajäljet kirjoitti:
Mitä kauemmin koira talossa, sitä enemmän se määräilee omistaja- ressukat menevät perässä. Koirat taluttavat omistajiaan, ja räyske sen kuin yltyy.
Hah mitä pashaa taas...meillä ei ainakaan koirat määrää, eikä kyllä kellään muullakaan tutulla...
- toni.
nimiä?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191632
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991468Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36864Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29839Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?36759Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50756Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56708Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37700Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s42699Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37663