Diakoni valittaa

Fotoheppa

Diakoni valittaa lehdessä että monen vähävaraisen asiakkaansa ongelmat vaikeutuvat koska Hämeenlinnassa saa odottaa toimeentulotukipäätöstä monta viikkoa. Diakonin tehtävä on auttaa myös asioinnissa, eikö hän voi tehdä asiakkaansa puolesta kantelua ylemmälle tasolle, koska asiakkaan ei todellakaan kannata oman etunsa takia sitä tehdä. Päätös on tehtävä 7:n arkipäivän sisään. Kaupungin viivettä ei voi käsittää, koska tuen määrä ei vähene sillä, että päätöksiä viivytellään. Tukijonot kannattaisi poistaa, sillä sosiaalityön pitäisi auttaa, ei rangaista asiakastaan vastoin lakia.

12

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paaviko se oli

      Kirkollisveroa maksavat jopa työttömät 80e. vuosi. Puhumattakaan työssäkäyvistä. Varaa on jakaa,antaa vs. omaisuus-ei budjetti. Myykää metsää, tontteja,älkää olko kirkko liilelaitos. Pappinne jo maallistunut.
      En tarkoita että pitää holtittomasti jakaa sosiaalirahaa,kuuluu valtiolle-verojen vuoksi.

      Rikollisuus lisääntyy, huonosaisuuden myötä...miettikääs vähän ja se talouspuoli...Päättäjät vaihtoon ettei ahneus ainoa toiminta malli.

      Srk vuosi budjetti vs. omaisuus=sitähän ei ilmoiteta.

      Samanlaista valitusta kirkolta ,kuin tuki "yrittäjiltä" jotka kuppaavat veronmaksajia.

    • Ziisus cry ist

      Kirkkohan keskittyy nykyään paljon uskonnon sijaan köyhien auttamiseen. Kirkkoneuvoston mädättävä syöpä ovat sinne narsistisesti pesiytyneet yhteiskunnan päättäjät, jotka ajavat kirkkoa koviin arvoihin, säästöpäätökset kurittavat heikkojen auttamista, eivät suinkaan itse koneistoa, jota he itse edustavat. Piru on syvällä kuin syöpä haimassa ja se leviää. Katsokaa vaikka Vanajan kirkkoneuvostoa, hehän niittävät enemmän kuin kylvävät.

    • korintto leo

      Kirkossa ei saisi olla päättävässä asemassa kuin uskovaiset eli seurakuntalaiset. Ei poliittisesti suuntautuneet...
      Pitäisi arpoa normi-ihmisten joukosta ne ketkä haluavat auttaa eikä katsoa tilinpäätöstä.
      Sama kuin sairaaloissa päättävät lääkärit, ja ohjaavat yksityistämiseen=tienaavat itse enemmän.
      Aina palkka kun nousee, se on pois veronmaksajilta töiden loputtua. Kokoomuslainen ja kirkon johtajat eivät eroa millään tavalla toisistaan..tärkeintä on miltä näyttää, ei se miten ihmiset voi.

      Kirkon johto, poliittinen johto-täynnä pelkureita jotka suojaa vaan-omia etujaan.

    • Nyt eroan
      • Totuuden renki

        Kuunteleeko kirkko ja vihreät niityt, voi vittuu miten imelää saatanasta koko kirkko saastunut.


    • fwdwdwe

      Rautio?? Kulmala??? Pahimpia heikkojen ja köyhien lisäverottajia. Jahkonen = pyrkyri. Herranjumala sentään!

    • OMA PERSE

      Ei kai kukaan hullu enään suostu maksamaan leipäpappien perjantaipulloja.

    • avun saanut,antanut

      Kirkosta eroaminen on kuin hylkäisit oman kulttuuri perimäsi. Olet saanut kasteen,tietyn moraali mallin, rippikoulun, vihitty eli paljon hyvää. Älkää erotko kirkosta vaan laitetaan kirkko muuttumaan,kirkon pitää hyväksyä se mitä suurin osa sen jäsenistä halua.
      Emme tarvitse kivenkovia liikemiehiä laskemaan rahoja vaan aitoa auttamista. Kirkko on virkamaistunut ja leipiintynyt, uskovaiset kuin jostain salatuista elämistä.

      Uskoa on se että köyhä auttaa toista köyhää, varakass ihminen auttaa kykynsä mukaan eikä esitä hyvää ihmistä-uskovaista.
      Pitäkää huolta ihmisistä jotka lähellänne, tarvitsee ruokaa,rahaa elämiseen-auttakaa oikeasti eteenpäin-ei hetken apua. Vaatikaa myös jos ihminen muutu vaan hyväksikäyttää-häivy sen elämästä ja jätä ruokaa. Siirrä vastuu vahvemmalle.

      Narkomaanit ja alkoholistit voi unohtaa siihen asti, kun hoitavat itsensä kuiville ja haluavat apua eli älä auta muuta kuin hoitoon asti .
      Sen jälkeen mieti auttamista,useamman henkilön kanssa.

      • Ateisti -ja fiksu! ;)

        Eipähän tuolla kirkkoon kuulumisella enää juurikaan merkitystä pitäisi olla.
        Ateistina käytän järkeäni ja perusmoraaliani.
        Ja ei, kirkolta en saa yhtään mitään, paitsi satunnaisesti heikkoja manipulointiyrityksiä. En pääse esim. vihille samaa sukupuolta olevan kumppanini kanssa.
        Yhdyssanatkin olen oppinut ennen koulua, kirkon mitenkään siihen liittymättä.
        "Uskonto on oopiumia kansalle." -Karl Marx


      • Pentti oinonnen
        Ateisti -ja fiksu! ;) kirjoitti:

        Eipähän tuolla kirkkoon kuulumisella enää juurikaan merkitystä pitäisi olla.
        Ateistina käytän järkeäni ja perusmoraaliani.
        Ja ei, kirkolta en saa yhtään mitään, paitsi satunnaisesti heikkoja manipulointiyrityksiä. En pääse esim. vihille samaa sukupuolta olevan kumppanini kanssa.
        Yhdyssanatkin olen oppinut ennen koulua, kirkon mitenkään siihen liittymättä.
        "Uskonto on oopiumia kansalle." -Karl Marx

        Pultti sopi jenkaan, sillon alko svengaan.


    • Red nek

      Itse olen ainakin käyttänyt yhteiskuntaa ja myös kirkkoa häikäilemättömästi hyväkseni. Sossu maksaa minun elämiseni, kirkko virkistyslomani. Lähdimme koko perhe Kuusamoon karhunkierrokselle sopimaan meidän eroriitoja, joita ei siis ollut, oli hauskaa seurata niitä avioriitoja siellä autiomökeissä kun yhdellekin parille tilattiin lämpöhelikopteri kun aijä lähti kotiin pimeässä. Löytyi. Minun mielestäni kirkko tekee hyvää työtä, lapseni ovat noin 10 vk vuodesta kirkon ruokittavana erilaisillä leireillä ja meille vanhemmillekin löytyy aina se pari-kolme viikkoa kaikilla aterioilla. Nautimme seksistä avoimesti, kun muut riitelevät.

      • uuughnhh

        Heippa Sari!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1555
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1384
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1285
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1166
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe