salasana hukassa

järjestelmävalvoja

mulla on todella paha ongelma ja en tiedä löytyykö tähän edes vastausta mutta jos joku tietää niin oisin oikeesti todella kiitollinen
jos vastaisit!
elikkä oon vaihtanut tietokoneen salasanaa.
Olen ainut käyttäjä siinä koneessa.En millään tajua miksi kone ilmoittaa että salasana ei ole oikea kun yritän käynnistää koneen?????
oon ihan varma että kirjoitin oikein ja caps Lock pois päältä ja koittanut vanhaa salasanaa mutta ei vaan onnistu!en ole voinut mitenkään kirjoittaa salasanan vaihdossa salasanaani väärin sillä kone pyysi toistamaan salasanan vielä toisen kerran.
Elikkä jos joku sattuis tietää että saanko koneen enää mitenkään ikinä päälle?
uskon että on myös muitakin jotka on unohdanut tietokoneen salasanan, joten tähän on pakko olla joku ratkaisu...
pliis vastatkaa jos osaatte.

20

23301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • L0pht

      vaan yrittää löytää kohta missä näppäilit
      väärin, yleensä viereinen näppäin tai
      painoit vaistomaisesti shiftiä, esimerkiksi.

      Menee todennäköisesti uudelleenasennukseen.

      Tästä oppii myös, että pitäs käyttää toista
      täydet valtuudet omaavaa tiliä ja jättää
      varsinainen järjestelmänvalvojan sana varmaan
      talteen.

      Kräkkäysneuvoja täällä varmaan harva jakelee,
      koska tyypillisesti niitä kysellään juuri siten
      kuin sinä, sorry.

      • Järjestelmävalvoja

        toivottavasti joku "selväjärkinen" voi vastata mulle...en kiitos tartte mielipiteitä siitä mitä oon mennyt sähläilemään


      • L0pth
        Järjestelmävalvoja kirjoitti:

        toivottavasti joku "selväjärkinen" voi vastata mulle...en kiitos tartte mielipiteitä siitä mitä oon mennyt sähläilemään

        Toivotan onnea koneen kräkkäämisessä.


      • Oiskoapua
        Järjestelmävalvoja kirjoitti:

        toivottavasti joku "selväjärkinen" voi vastata mulle...en kiitos tartte mielipiteitä siitä mitä oon mennyt sähläilemään

        Voi olla, että kone ei vaihtanutkaan salasanaa, kokeile vanhaa salasanaa.


    • Admin

      Taitaa olla paras vain asentaa käyttis uudelleen. Ja turhaan moitit vastaajia, koska itehän olet töppäillyt, olisit iloinen et joku vaivautuu edes vastaamaan muutakin kuin jotakin ölömölöä kuten joillakin palstoilla näkyy olevan tapana.

      Emme opeta täällä murtautumaan koneisiin, koska emme tiedä oletko todella koneen oikea "ainoa käyttäjä" !

      • järjestelmävalvoja

        tiedoks vaan että vihaan koneita,tyhmät vaan yritää varastaa niitä :D
        juuh elikkä mä oon järjestelmävalvoja ( löytyy salasana) sekä käyttäjätilin salasana. kaikki löytyy mutta en vaan tajuu miksi ei käy???!se ongelma tässä on...
        jotkut neuvoi että pitää käynnistää vikasietotilassa. elikkä painaa F8 ennen käynnistämämistä???? silloin pitäis tulla ikkuna jossa saa valita kaikkee juttui...mut ei mul ainakaan täs windows xp ssä toimi...


    • tumppu
      • Jouh

        Jos kyseessä on Win XP niin mene vikasietotilan kautta luomaan uusi tunnus, järjestelmänvalvojan oikeuksilla ja boottaa kone ja kirjaudu luomalla tunnuksella.


      • tumppu
        Jouh kirjoitti:

        Jos kyseessä on Win XP niin mene vikasietotilan kautta luomaan uusi tunnus, järjestelmänvalvojan oikeuksilla ja boottaa kone ja kirjaudu luomalla tunnuksella.

        ..jos kyseessä on nimenomaan adminin salasana? Sehän voi myös olla koneen ainoa käyttäjä..

        -T


    • password?
    • Jokuko

      Missä oikein vika? Etkö saa KONETTA käyntiin vai pelkkää WINIÄ? Edelliseen auttaa biossin resetointi jumpperilla tai pariston poistolla joksikin aikaa. Jälkimmäiseen herää kysymys, että miksi salasana, jos olet AINOA käyttäjä? Winiinhän pääsee tosiaan vikasietotilassa tai ohittamalla salasanakysely ja sitten poistamalla koko salasana.

      • Tilhi2

        Pitäisi saada tietsikka auki, on unohtunut salasana. Koneessa on Win2000 NT, miten saa windowsin salasanan ohitettua tai miten muuten koneen auki?


    • tsipale

      lataa \ophcrack-xp-livecd-2.3.1.iso
      TAI vista versio. sillä pääsee kun poltat levylle vaikka CDburnerXP:llä tai saa sen usbille mut tarvii Tazusb.exe hommelin nii se asentaa sitten vaan buuttaa seedeellä tahi utsbilla

      • veljelle

        Millä kun et saa konetta auki?


    • veljelle

      No niin kysymys läppärin avaamisesta, joka on suljettu henkilökohtaisella salasanalla.
      Tässä tapauksessa läppärin omistajalla muistisairaus, eikä siten muista salasanaa. Koneessa näkyy käyttäjä tunnus ja salasanaruutu, siis miten avata kone, jotta pääsee hoitamaan k.o. henkilön pankki, y.m. muita asioita?

      • justjooniin

        Kyllä voit ne asiat hoitaa ihan omallakin koneella, rosvo!


      • Et pääse nykykoneella mitenkään järkevästi käsiksi henkilön accountteihin. Mutta sisällön voi varmuuskopioida (niin kauan kuin kovalevy ei ole kryptattu) esimerkiksi boottaamalla linux LiveCD:hen.

        Eli pankkijuttuihin lähinnä on tärkeää että hommaat vain tilin omistavan henkilön mukaan pankkiin henkkareiden kanssa antamaan sinulle oikeuden.


    • Toivotonta

      No semmonen murhe että ukko ei päässy koneelle ja muutti itsensä käyttäjäks eikä muista salasanaa enkä pääse pelkää enää huoh..mitä tehdä ? Onneks on läppäri ..

      • Tuossssssanoinnnnnnnn

        Ubuntun kanssa on aina hankalaa, ota ja asenna se ubuntu uudestaan. En ole ubuntun käyttäjä, mutta näinhän pojat näyttää kaikkia opastavan, vaikka sivullisestaa saattaa näyttää siltä että kysyjällä on onglma Internet Explorer 11 selimen kanssa.


    • Anonyymi

      Parempi myöhään, kun ei milloinkaan. Olen selvittänyt omalta kohdaltani vastaavanlaisen ongelman. Ainakin pidempien päivitysten jälkeen koneeni ei hyväksy minkäänlaista salasanaa, vaikka sana olisi ihan oikea.
      Tulin siihen tulokseen, että kone pitää tärkeämpänä saada päivityksensä heti voimaan. TS. sammuta ensin ja käynnistä uudelleen kone. Jonkin ajan kuluttua uudet päivitykset tulevat voimaan. Nyt kone jo hyväksyy sen oikean antamasi salasanan.
      Tämä ei ole koneen vika, vaan tästä vastaavat päivityksien ohjelmoijat työpaikoillaan.

      Senjori

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3481
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      185
      1567
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1297
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1162
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      825
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      794
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      789
    9. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      48
      786
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe