Thaimaan talous?

se oli sit siinä

No niin, Suomi onkin nyt sitten tekemässä pikkuhiljaa konkurssia ja työttömiä alkaa olla sellaiset yli 500 000.
Valtion omaisuus on myyty ja velkaa niin paljon ettei takaisin enään pysty maksamaan.
Huomasin että ilmeisesti tästä johtuen thaimaalaisten huor#ttelu ja kehitysmaaksi arvosteleminen on jäänyt lähes kokonaan pois palstalla, hyvä niin.
Kaikki tietää Suomen tilanteen mutta osaako kukaan kertoa miten Thaimaalla menee?

28

538

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyväntekijä

Thaimaassa sama ongelma kuin Suomessakin. Luokkaerot suuret köyhillä ei mene hyvin rikkailla taas toisin. Siksi meidän rahakkaiden miesturistien kannattaa kantaa kortemme kekoon ja antaa Thai Ladyjen viihdyttää meitä kaikin tavoin. Samalla tuemme taloudellisesti heidän sukuaan. Thaimaalaisten keskipalkka on noin 12000 THB / kuukaudessa eli noin 370€. Siis 30 vuorokauden palvelumaksut a 1000 THB tytölle 30000 THB eli 700 € hyväntekeväisyyteen. Näin me tuemme omalla osallamme ainakin yhden suvun taloutta.

• 28x...

Oli liikuttavaa lukea hra Hyväntekijän laskelmia tekemistämme taloudellisista hyvistä töistä. Olen vakuuttunut että Herra antaa myöskin armonsa sekä siunauksensa tällaiselle laupeudentyölle. Hän on nyt itse hieman kiireinen mutta lupasi poiketa Pattayalla kun aikaa riittää.
      Viimeisetkin patit opasraukoille lähtöpäivänä lahjoitamme, samoinkuin kulahtaneet t- paitamme. Muistaakseni myöskin Jeesus rättejään repi ja jakeli.

• Hyväntekijä

Jotkut Thai Ladyt ovat minua jumalaksi kutsuneet kiihkeinä hetkinämme ooohh my god voihkaisuineen kliimaksin lähestyessä. Olen heille kyllä aktin jälkeen sanonut etten minä nyt niin suuri herra ole.Suuret teot ja tekoväline minulla kyllä kuulemma on.

• Robertino

Oh voi!
      Ikävää kuulla näitä Hyväntekijän juttuja. Minulle kun aina käy päinvastoin. Pikkuista 30 cm melaani kun vilautan, alkavat jo pelosta kiljumaan ja rasvaus on eka toimenpide ennen asiaan ryhtymistä. Jortikka kun viimein pääsee onnenonkaloonsa, hieman alkupää kenossa, alkaa jo neidon suusta tulla nopeita kieltäviä kommentteja:
      not so match, too pig etw...

Suomivalailla kuitenkin on niin isot revat, että ei tarvitse varoa, vaan täysillä antaa mennä ja lisää vaan huutavat.
      Ei ole tasapuolista tämä elämä kaikille!

• 28x...

Tiedän omista kokemuksistani että herrat ovat törmäilleet hieman samantapaisiin kokemuksiin. Uskon että se on hyvinkin tavallista meidän sananviejien keskuudessa. Thaikondomin keskikoko kun nyt on napakka suomalaisen hirvenkaatajan keskisormeen. Enkä ymmärrä mitä sitä nyt pitäisi siinä sormessa pitää? Olen joskus 7/11 nakin siihen laittanut mutta sekin homma on mennyt ihan naureskeluksi sitten. Se on muuten kivaa kun hotskassa on oppaiden kanssa kivaa. Yksi opas tiesi että minulla on yksi peruspelko Pattayalla. Se on kakkoskadun ylitys. Sitä en tee muuten kuin traktoriin sidottuna ja vedettynä. Tuskin siitä kenellekään mitään iloa olisi niin ettei kukaan ole vaivautunut.
      Mutta siellä maaseudulla on niitä heinähattuja ja niillä on taasen heinää. Eli likka asialle. Tuli sieltä möyhyn kaa. Polttelimme siinä ja naureskelimme kun pojat töllössä mäkeä laskivat. Sitten rupesi panet'tamaan niinkuin heinässä on tapana. Minä siinä pakanaa lähetyssaarnasin ja leuat paukkuivat koko ajan... pälä..pälä...
      Opas sanoi että U spek too mats. Luulin että se tarkoitti että onpa sinulla iso ja olin kauhiasti ylpeä....

• Patilan Ossi

Niinpä, Ossillekin on tapahtunut kaikenlaista Pattiksen syövereissä.
      Olipa kerran, niinhän kaikki kauniit tarinat alkavat...
      Niin olipa kerran oli kait 1998 luku, kun Ossikin tapasi elämänsä Ladyn(kaikkihan tietävät kauniiden opasneitosten lempinimeksi Ladyn), ollaan sitten Pattiksella, Bkk:ssa, Khoratissa, Lopburissa jne...
      Tämän herttaisen tyttösen tapasin Walking Streetin alussa olevassa isossa baarissa, jossa oli monia osastoja eri operaattoreilla, vältän tietoisesti käyttämästä sutenöörin arvostettua arvonimeä. Pienen juttelun jälkeen saimmekin mama`sanin kanssa hyvän henkisen yhteyden ja uuden kiihkeän neitoseni kanssa siirryimme Jompparin korkeimpaan hotelliin...

Ossi jättääkin loput lukijoiden mielikuvituksen varaan ja siirtyy nyt tumman kaunottaren lämpimään syleilyyn...

• Patilan Ossi

Oho` Ossilla unohtuikin kertoa, että nyt Suomessa käperryn kaunottareni pehmeään ja lämpöiseen syliin...
      Me osaajat, kun saamme hankittua tuon Visankin kolmeksi kuukaudeksi viehkoille neitosillemme.

• Ossin kaveri
    • nähty se onnela

Thaimaassa menee kaikki päin p-tä.Puoli vuotta protestoitu.Mitään päätöksiä ei saada aikaan,kun ei ole toimintakykyistä hallitusta.
      Autoteollisuus ym muuttaa kiivaasti naapurimaihin Indonesiaan.Turistivirta on kääntynyt rajuun laskuun mellakoiden ja väkivallan vuoksi.
      Riisvarastot mätänee korruptiopolitikoinnin seurauksena ja viljelijät eivät saa rahojaan.
      Liikenne kurjistuu.Maailman ykkönen liikennekuolemien suhteen.
      Tulvat on tiedety tuhansia vuosia,mutta porukka on niin alkeellista,että eivät osaa patoja säännöstellä eivätkä tehdä tulvantorjunta suunnitteluita ja rakennelmia.
      Sinne vaan onnelaan.Poliisi rakastaa falangia oikein paljon ja tykkää kerätä pikkusen taskurahoja ns teerahoja yhdeltä sun toiselta.
      jne jne

• Thaimaan talollinen

Kappas vaan... ja miten se jatkuikaan...
      Onpahan onnelan nähneellä varsin negatiiviset kokemukset Thaimaasta, liekö mennyt viimeisetkin siemenperunat???
      En voi todellakaan olevani Thaimaan liikenteen taitaja, mutta muutama tuhat kilometriä on tuolla tullut appiukon autolla ajeltua ja yhtäkään sakkoa ei ole tullut, tosin vain pari kertaa pysäytetty.
      Katkeruuden äänellä taitaa kokemuksistaan kertoa onnelan mies.

Thaimaahan kannattaa sijoittaa vain sen verran, kuin on varaa menettää...

Onnelan olen myös nähnyt!
      Vaimon suku viljelee lähinnä sokeriruokoa, maissia ja auringonkukkaa ja hyvin on mennyt, ei tarvitse avustuksia lähetellä Suomesta.
      Ainahan poliittinen tilanne Thaimaassa on ollut, enemmän kuin sekava ja jatkunee samanlaisena edelleen. Vahinko, ettei arvostettu Kuningas ole riittävässä kunnossa ottaakseen ohjat käsiinsä.
      Ikävää kuunnella katkeroituneen henkilön itsetilitystä Thaimaasta, mutta mehän katamme kukainenkin oman pöytämme, niin siellä, kuin täällä...

• eihitossa

"Thaimaan talollinen" oletko huomannut,että riisisadon valmistuttua naisväki joutuu lähtemään Pattayalle/Phukettiin myymään itseään ja ukko Bangkokiin taksikuskiksi tai nälkäpalkalla tehtaisiin.Lapset jää raihnaisten sukulaisten hoidettaviksi,lue oman onnensa nojaan useimmiten.Onko se kaunista perhe-elämää.
      Suurin osa jos ei kisko thaiviinaa niin jaksaakseen töissä ja muutenkin, vetelee sitten huume- yabaa,että jaksaa seuraavaan päivään.
      Katso hyvä mies mitä ympärilläsi tapahtuu.
      Koululaitos on mätä.
      Sanotaan ,että on lähes ilmaista sairastaa ja käydä sairaalassa.Saathan sieltä kymmenen nimetöntä lääkepussukaa.Sairauksiahan niillä ei paranneta vaan peitetään myrkkyjen alle.
      Katso minkälaisilla myrkyillä vilja ja hedelmät kasvatetaan.
      Lapsityövoima tehtaissa.
      Käväsehän deittipalstoilla.Siellä on satojatuhansia thainaisia,jotka haluavat maasta pois.Tiedätkö miksi?

• ei tekopyhä

mutta eikö ne huoraa naiset Suomessakin. Opiskelijat jopa rahoittaa opintonsa jakamalla sitä. Mikä ihme tuo on ja näin se on kaikkialla maailmassa ei vaan Thaimaassa.

• Lyyli Leveäperä

Thaimaan talollinen,hauska nimimerkki.Milloin Thaimaassa on alettu falangeille taloja myymään.Ok,talo voi olla mutta se on toisten maalla.Talolainat ym maksut tietysti hoitelet,mutta vaimo suku voi yks kaks sanoa,että sinua tässä ei enää tarvitakaan,lähehän läpytteleen toisiin maisemiin.Sinne jää talollisen talot.Niinhän sitä sanotaan,että Thaimaahan ei kannata enempää sijoittaa kuin sen minkä on valmis häviämään.
      Onnea! sillä sitä sinä tarvitset.

• Thaimaan talollinen

Noh`niin saatinhan, jälleen oikein asiallista keskustelua aikaan... ;)

Tänne nyt olen kirjoitellut monillakin nimimerkeillä ja kuten kerroin Thaimaahan kannattaa sijoittaa vain sen verran, kuin on varaa menettää.
      Niinpä olen sen tehnytkin, mutta vain murto-osaksi, kun tuota maallista mammonaa on kertynyt menetettäväksi enemmän, kuin ehdin menettää.

Hitot ja Leväperät saavat puolestani elää miten haluavat, minä elän kuten tahdon ja
      varallisuuteni kyllä riittää, mikäli Thaimaassa jotain tapahtuisi.

Vaimon sukukaan ei mitään köyhälistöä ole...
      Varojeni hallinnan olen sijoituksien pääomaa lukuunottamatta antanut vaimoni hallintaan, siitä hän ystävällisesti jonkun tonnin kuussa antaa "köyhäinapuna" minullekkin ja Tietenkin Thaimaahan lähettelee tilillemme pääomaa siellä käytettäväksi. Minulle järjestely sopii erinomaisesti, ei tarvitse noita raha-asioita pohtia, vaan saa elää elämää täysillä.
      Toki minullakin on rajani ja yli tonnin ostoksista haluankin vaimolta selityksen, miksi, mihin tarkoitukseen etc.

Näin "pikkuhulluna" olen yli kymmenenvuotta tätä avio-onnea Thaivaimoni kanssa saanut nauttia ja hyvin on mennyt, mutta menköön vaan...

Kateilijoita ja epäilijöitä löytyy aina, heistäpä en välittele...

• voi voi

Thaimaassa ei ole työporukalla isot tulot mutta palkka on puhtaana käteen eli veroja ei ole. Ja kaikki maksaa murto-osan meidän hinnoista eli ei heillä ole mitään hätää. Valtiolla ei ole velkaa lainkaan ja teollisuus valtaa maata kun suuret kansainväliset yritykset perustaa tehtaita sinne. Samsung, Sony, Toyota jne jne.
      Meillä on 10 vuoden päästä tosi hätä mutta Thaimaassa menee todella lujaa.

• Hyväntekijä

Thaimaan hotellisiivojat tekevät 11 tuntisia työpäiviä ja heidän kuukausi ansiot on 7000-7500 THB. Kerran Hua Hinissä erästä siivooja Ladya avustin, hän nuo palkat kertoi. Päivisin vain pikaiset kerkesimme huoneessani ja illat Ladyn pienen pienessä yksiössä avustusta sain ja annoin. Ei olepaikallisilla helppoa. Nykyään Lady ei enää asusta kalliissa Hua Hinissä vaan Bangkokissa.

• voi voi
        Hyväntekijä kirjoitti:

Thaimaan hotellisiivojat tekevät 11 tuntisia työpäiviä ja heidän kuukausi ansiot on 7000-7500 THB. Kerran Hua Hinissä erästä siivooja Ladya avustin, hän nuo palkat kertoi. Päivisin vain pikaiset kerkesimme huoneessani ja illat Ladyn pienen pienessä yksiössä avustusta sain ja annoin. Ei olepaikallisilla helppoa. Nykyään Lady ei enää asusta kalliissa Hua Hinissä vaan Bangkokissa.

Bangkok on kallein alue koko Thaimaassa. Miksi väität muuta?

• salli mun nauraa
        voi voi kirjoitti:

Bangkok on kallein alue koko Thaimaassa. Miksi väität muuta?

Bangkok on edullisempi kuin kaikki turistirysät, kun osaa kulkea muualla kuin Silomin alueella.

• Kalle Keheveli

Thaimaassa ei mene muilla lujaa kuin rosvoilla ja suomalaisilla kaljaveikoilla.
      Joo mitä työporukoita tarkoitit?
      Menepä esimerkiksi katseleen rakennusporukan oloja.Työpäivät 12 tuntia pimeästä pimeään lauantait.
      Suojavarusteista kypäristä ym ei tietoakaan.
      Asuvat jossain rakennustyömaan tontin reunalla jossain muovi- ja peltikyhäelmien suojissa.Pesupaikkaa vessoista puhumattakaan ei ole.Päiväpalkka 200-300 bahtia eli noin 5-7 euroa.
      Pitkä on kuule matka suomalaiseen hyvinvointiin noilla raukoilla rajoilla.

• Controller internat

Kansainvälisten yritysten asiantuntija - ja johtotehtävissä palkkataso Thaimaassa on korkeampi kuin Suomessa. Verotuksen taso on suurinpiirtein samalla tasolla palkkaveron osalta, välilliset verot ovat pienemmät.

• kambodzhalaisia

Pääpiirteissään noin. Erona Suomeen on kuitenkin kolminkertainen määrä työntekijöitä ja 2 tunnin siesta keskipäivällä. Muita taukoja myös yhteensä tunnin verran. Eli työaika 9 tuntia, korkeintaan, vaikka työpaikallaoloaika helposti 12 tuntia. suurin osa raksamiehistä on pimeää, laitonta työvoimaa köyhistä naapurimaista.

Sen siestan kuitenkin voisi omaksua Suomeenkin niin saisi käydä talvella valoisaan aikaan ulkona.

• voi voi
        kambodzhalaisia kirjoitti:

Pääpiirteissään noin. Erona Suomeen on kuitenkin kolminkertainen määrä työntekijöitä ja 2 tunnin siesta keskipäivällä. Muita taukoja myös yhteensä tunnin verran. Eli työaika 9 tuntia, korkeintaan, vaikka työpaikallaoloaika helposti 12 tuntia. suurin osa raksamiehistä on pimeää, laitonta työvoimaa köyhistä naapurimaista.

Sen siestan kuitenkin voisi omaksua Suomeenkin niin saisi käydä talvella valoisaan aikaan ulkona.

Thaimaassa työviikko on 7 päivänen mutta niin myös Japanissa. Me maataan viikossa 2 päivää mutta sen kyllä huomaa mihin se on johtanut.

• voi voi

maassa maan tavalla ja myös Suomessa kuolee rakennuksilla 5-10 per vuosi. 5 eurolla saa vaikka mitä siellä. Ruoka maksaa 20 senttiä kerta.

• 28x...

Minäkin lomillani mielelläni jään aina seurailemaan ohikulkiessani kaikenlaisia rakennustyömaita Pattiksella, alan mies kun olen. Joskus siihen pomo tulee rupattelemaan kun ihmettelee mikä äijä siinä päivystää. Olen kysellyt palkkoja mitä maksavat rakennusmiehille. On palkka hieman venyvä. Yksi sanoi maksavansa akoille 250 ja hyville miehille jopa 500 patia/pv. Yhdellä työmaalla pomo sanoi että aputöissä on nyt Kambutsealaisia kun ovat puolet halvempia.
      Että se tonni minkä me satunnaiset matkaajat oppaalle maksamme on nelinkertainen verrattuna raksaduunariin. Lisäksi duuni on ihan vähän siistimpää ja kevyempää ja saa jopa orkkuja ja siitä maksetaan. Oppaan homma on unelmaduuni jos ei tule pitkiä holdausaikoja. Eikä sovi vähätellä opastyön luontaisetuja; ilmainen kämppä ja ruoka, usein farangi ostaa oppailleen ties mitä kamaa.

Olinpa x oikein riemutuulella je kovaa meni. Oppaita oli 3 joita vaihdoin joka pv yhden pois. Kaikki oppaani olin kihlannut eili ostin aina "vaimoille" kultasormuksen. Pienen tosin mutta kuitenkin. Hintarajaksi olin pistänyt 3000 patia mitä myyjäukkeli totteli eikä akoille sitten kalliimpia esitellytkään. Oli kova moraaliruuvi mulla päällänsä, tuumailin ettei sitä nyt panes'kellakaan muita kuin kihlattuja morsiamia.

• se siitä elintasosta

Lasten aliravitsemus on edelleen korkea Thaimaa | By Digital Content
      BANGKOK, 27. toukokuuta -Lasten aliravitsemuksen määrä Thaimaassa on kasvanut vuodesta 2006 vuoteen 2012, selvityksen mukaan lasten tilannetta ja naisten.... ...
      (MCOT online-uutiset)
      - TNA 27.05.2014

• sssssa

joo ei ne ole mitään D-vitamiinin puutteesta kärsiviä ylipainosia diabetes-kakaroita.

• tietomiesmaan

Thaimaassa on muuten huippukorkeat diabetes lukemat aikuisilla.Otahan selvää.Valitettavasti vaan niiden hoito on retuperällä.

Nälkäänäkevät lapsoset on lähinnä Isaanisssa.Bankokin seudulla samanlaisia pulleroita kuin Suomessa.

Thaikut on yllättäen toiseksi lihavin kansa Kaakkois-Aasiassa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5739
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4490
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe