Putin haluaa Suomen!

rautaa rajalle

Venäjän presidentti Vladimir Putinin entinen avustaja varoittaa Svenska Dagbladetissa, ettei Putin pysähdy Ukrainaan.
Presidentti Putinin entinen avustaja Andrei Illiaronov varoittaa Svenska Dagbladetissa, että Putin haluaa myös Suomen. Illiaronov toimi kuusi vuotta Putinin läheisenä neuvonantajana.

Putin haluaisi Illiaronovin mukaan saada Venäjälle takaisin tsaarinvallan aikaiset rajat. Tsaarin vallan aikana Venäjälle kuuluivat muun muassa Suomi ja Baltian maat. Illiaronov väittää, että Putinin mielestä nämä alueet kuuluvat Venäjälle.

– Suomi kuului Venäjälle 109 vuotta, vuodet 1809-1917. Putinin tavoitteena on, että hän suojelee sitä, mikä kuuluu hänelle ja hänen edeltäjilleen, Illiaronov sanoo lehdessä.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288671327231.html

277

3890

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hehe.

mee nyt helvettiin tuon IL/IS propanoidisi kanssa!!!!

• Persetoffee

Siinä jo yksi kotiryssä hermostui kun Putinin suunnitelmat paljastettiin.

• hönö
        Persetoffee kirjoitti:

Ihan oikeesti, lopettakaa vellihousut tuo panikointi, minä olen elänyt 50- luvulta asti, on ollut lukematon määrä kriisejä, jopa sormet ovat suurvalloilla olleet ydinasenapeilla (Kuubankriisi, Berliininkriisi jne..) Ei Suomeen kukaan ole hyökkäämässä. No. länsi on vain katkera, kun itse havitteli Ukrainaa ja Krimiä, mutta Putini veti aseen nopeammin esiin, länsi jäi nuolemaan näppejään :D. Ei pidä aina uskoa, että länsi on synnitön vailla mitään valtapyrkimyksiä. Putini oli vain tälläkertaa nopeampi.

• 1991
        hönö kirjoitti:

Ihan oikeesti, lopettakaa vellihousut tuo panikointi, minä olen elänyt 50- luvulta asti, on ollut lukematon määrä kriisejä, jopa sormet ovat suurvalloilla olleet ydinasenapeilla (Kuubankriisi, Berliininkriisi jne..) Ei Suomeen kukaan ole hyökkäämässä. No. länsi on vain katkera, kun itse havitteli Ukrainaa ja Krimiä, mutta Putini veti aseen nopeammin esiin, länsi jäi nuolemaan näppejään :D. Ei pidä aina uskoa, että länsi on synnitön vailla mitään valtapyrkimyksiä. Putini oli vain tälläkertaa nopeampi.

Kuka on nopeampi seuraavassa erässä....ja miten se päättyy?

• Arto L

80 luvulla luin päivittäin Kauppalehden ja Kansanuutiset joka oli vasemmistolehti.
        Silloin kansanuutisten uskottavuus oli nolla. Iltasanomat on vajonnut tänä päivänä alemmalle tasolle kuin yksikään lukemani lehti. Tämä uutinen perustuu tietoiseen Svenska Dagbladetin artikkelin vääristelyyn, ja siinä on poistettu alkuperäisen artikkelin tiedot joista ilmenee taustatiedot uskottavuudelle.

Artikkelin SOITTI Dagsbladetiin CATO Instituutti, joka määrittelee tehtävänsä näin
        "laajentaa poliittisen keskustelun parametrejä niin, että perinteiset amerikkalaiset periaatteet otetaan huomioon. Eli suomeksi sanottuna tuottaa propagandaa.

Entinen Putinin TALOUSavustaja on CATO Instituution palkkalistoilla kuusi vuotta ja erosi Putinin kanssa kahdeksan vuotta sitten.

Ruotsalaisille annettiin mahdollisuus verifikoida uutisen tosiasiallisuus, miksi Iltasanomat eivät tarjonneet sitä meille suomalaisille vaan poistivat nämä oleelliset tiedot ja ratsastivat Svenska Dagbladetin nimellä ?

Halveksun sanomalehtien propagandaa, tuli se sitten idästä tai lännestä.
        Haluamme lukea todellisia uutisia, emme painettua propagandaa.

• afaf
        hönö kirjoitti:

Niinhän moni Suomessa sainoi 30-luvullakin "eti Suomeen kukaan hyökkää" kun silloin keskusteltiin armeijan vähentämisestä. Kunkas kävikään. Se ettei suurvaltojen sormi ole painanut nappia loppuun asti, ei tarkoita etteikö sitä jossain vaiheessa tapahdu. Sitten kun tapahtuu, on myöhäistä ruikuttaa.
        Sinä olet selkeästi venäjämielinen, mutta siitä vaan. Minua ei kiinnosta mitä "länsi" ajattelee, minua kiinnostaa miten Suomen käy väkivaltaisen ja paskan valtion lähistöllä, joinka nimi on Venäjä.

• musti8
        hönö kirjoitti:

Ei länsi varmaankaan ole synnitön, mutta jos idän ja lännen välillä täytyy tehdä valinta, niin mitäpä ajattelet: - kumpi on se pienempi paha? 100% puolueettomuslinja on nyt kuljettu loppuun, ja valinta tulee suomen eteen vääjäämättä muutamien kuukausien tai vuosien kuluessa. Se kuinka pitkä tuo aika on, ei ole meistä kiinni. Sitä kannattaa tiedustella moskovasta - aivan samasta paikasta, josta Ukrainan provokaatiota/venäläisvähemmistön pelastamista johdetaan.

nimimerkki: Maailma tarvitsee tekosyitä

• voi russofiilia
        Arto L kirjoitti:

80 luvulla luin päivittäin Kauppalehden ja Kansanuutiset joka oli vasemmistolehti.
        Silloin kansanuutisten uskottavuus oli nolla. Iltasanomat on vajonnut tänä päivänä alemmalle tasolle kuin yksikään lukemani lehti. Tämä uutinen perustuu tietoiseen Svenska Dagbladetin artikkelin vääristelyyn, ja siinä on poistettu alkuperäisen artikkelin tiedot joista ilmenee taustatiedot uskottavuudelle.

Artikkelin SOITTI Dagsbladetiin CATO Instituutti, joka määrittelee tehtävänsä näin
        "laajentaa poliittisen keskustelun parametrejä niin, että perinteiset amerikkalaiset periaatteet otetaan huomioon. Eli suomeksi sanottuna tuottaa propagandaa.

Entinen Putinin TALOUSavustaja on CATO Instituution palkkalistoilla kuusi vuotta ja erosi Putinin kanssa kahdeksan vuotta sitten.

Ruotsalaisille annettiin mahdollisuus verifikoida uutisen tosiasiallisuus, miksi Iltasanomat eivät tarjonneet sitä meille suomalaisille vaan poistivat nämä oleelliset tiedot ja ratsastivat Svenska Dagbladetin nimellä ?

Halveksun sanomalehtien propagandaa, tuli se sitten idästä tai lännestä.
        Haluamme lukea todellisia uutisia, emme painettua propagandaa.

Sinä se jaksat puolustella idoliasi diktaattori putinaa ))

Luuletko oikeasti, että kukaan uskoo höpötyksiäsi, mene takaisin veväjälle putinan peppua nuoleskelmaan.

• Porvari
        musti8 kirjoitti:

Ei länsi varmaankaan ole synnitön, mutta jos idän ja lännen välillä täytyy tehdä valinta, niin mitäpä ajattelet: - kumpi on se pienempi paha? 100% puolueettomuslinja on nyt kuljettu loppuun, ja valinta tulee suomen eteen vääjäämättä muutamien kuukausien tai vuosien kuluessa. Se kuinka pitkä tuo aika on, ei ole meistä kiinni. Sitä kannattaa tiedustella moskovasta - aivan samasta paikasta, josta Ukrainan provokaatiota/venäläisvähemmistön pelastamista johdetaan.

nimimerkki: Maailma tarvitsee tekosyitä

Koska vihaan kapitalismia sanon että itä on pienempi paha ihan senkin takia myös että satutaan olemaan tässä Putinin naapurissa parempi varmaan se valita koska länsimaita joku Suomi ei voisi paskaakaan kiinnostaa.

• hah hah
        Porvari kirjoitti:

Koska vihaan kapitalismia sanon että itä on pienempi paha ihan senkin takia myös että satutaan olemaan tässä Putinin naapurissa parempi varmaan se valita koska länsimaita joku Suomi ei voisi paskaakaan kiinnostaa.

Et ole sattunut huomaamaan, että venäjällä on nykyään vallassa RIISTOkapitalismi. Lyhyessä ajassa tullut enemmän miljardöörjä kuin missään muualla, mutta kansan olot jopa huonommat kuin neuvostoliiton aikaan.

• Porvari
        hah hah kirjoitti:

Et ole sattunut huomaamaan, että venäjällä on nykyään vallassa RIISTOkapitalismi. Lyhyessä ajassa tullut enemmän miljardöörjä kuin missään muualla, mutta kansan olot jopa huonommat kuin neuvostoliiton aikaan.

En sattunut huomaamaan koska Venäjä ei minua paljoa kiinnosta sen tiiän että 85 ihmistä omistaa enemmän kuin 3,5 miljardia ihmistä ja tietääkseni se on länsimaailman juttuja jos asia näin todellakin on Venäjällä (tiedän kyllä että Putin on maailman rikkain presidentti/diktaattori) niin muut pointtini ovat yhä kelpaavia

• Arto L
        voi russofiilia kirjoitti:

Sinä se jaksat puolustella idoliasi diktaattori putinaa ))

Luuletko oikeasti, että kukaan uskoo höpötyksiäsi, mene takaisin veväjälle putinan peppua nuoleskelmaan.

Puolustan totuuden painamista. Silloinkin kun se ei ole mieleistä. Tuo Iltasanomien uutisointi on saavuttanut naurettavan tason, jossa uutisia tietoisesti manipuloidaan.

Osaatko Ruotsia ja voisitko lukea tuon alkuperäisartikkelin ? Tälläista sontaa kirjoitetaan vain Suomen lehdissä, tätä ei löydy edes jenkkilehdistä tai sitten se on jonkun KuKluxKlaanin omakustannuspainos.

Mutta kaupalliset lehdet muualla maailmassa pyrkivät pysymään faktoissa ja ovat ainakin niin fiksuja että eivät kopioi toisen lehden juttuja. Ja noin tiedoksesi että olen Kokoomuksen miehiä 25 vuotta, omayritys ja vuosikymmen palkka toimitusjohtajana kansainvälisellä konsernilla. Ihan helposti et saa minusta stereotyyppiä ihannoimaan Putinia tai Venäjää, kysymys on tässä Iltasanomien halveksunnasta. Nämä tiedot tyhmä apinakin voi tarkastaa, joten Iltis tekee tässä karhunpalveluksen lukijoilleen.

Vai erehdyinkö ja et todellakaan tarkastanut artikkelin taustoja ?

• nyt tiedät
        Porvari kirjoitti:

En sattunut huomaamaan koska Venäjä ei minua paljoa kiinnosta sen tiiän että 85 ihmistä omistaa enemmän kuin 3,5 miljardia ihmistä ja tietääkseni se on länsimaailman juttuja jos asia näin todellakin on Venäjällä (tiedän kyllä että Putin on maailman rikkain presidentti/diktaattori) niin muut pointtini ovat yhä kelpaavia

"Maailmassa on talouslehti Forbesin listauksen mukaan 1125 miljardööriä. Eniten miljardöörejä löytyy Yhdysvalloista, miltei puolet kaikista listalla olleista. Kakkosena tulee Venäjä ja kolmantena Intia."
        http://www.uusisuomi.fi/asiasanat/maailman-rikkaimmat

Huomattavaa on, että ryssät ovat keränneet omaisuutensa pienessä ajassa ja lähes pelkästään rikollisesti, samaan aikaan kansa ei ole juurikaan vaurastunut. USA:ssa ja länsimaissa taas tulot jakautuu paljon tasaisemmin, vaikka onkin menty liikaa ryssätyyliin, Suomessakin kokkareiden johdolla.

• mitä höpötät
        Arto L kirjoitti:

Puolustan totuuden painamista. Silloinkin kun se ei ole mieleistä. Tuo Iltasanomien uutisointi on saavuttanut naurettavan tason, jossa uutisia tietoisesti manipuloidaan.

Osaatko Ruotsia ja voisitko lukea tuon alkuperäisartikkelin ? Tälläista sontaa kirjoitetaan vain Suomen lehdissä, tätä ei löydy edes jenkkilehdistä tai sitten se on jonkun KuKluxKlaanin omakustannuspainos.

Mutta kaupalliset lehdet muualla maailmassa pyrkivät pysymään faktoissa ja ovat ainakin niin fiksuja että eivät kopioi toisen lehden juttuja. Ja noin tiedoksesi että olen Kokoomuksen miehiä 25 vuotta, omayritys ja vuosikymmen palkka toimitusjohtajana kansainvälisellä konsernilla. Ihan helposti et saa minusta stereotyyppiä ihannoimaan Putinia tai Venäjää, kysymys on tässä Iltasanomien halveksunnasta. Nämä tiedot tyhmä apinakin voi tarkastaa, joten Iltis tekee tässä karhunpalveluksen lukijoilleen.

Vai erehdyinkö ja et todellakaan tarkastanut artikkelin taustoja ?

Et ole todistanut mitään uutisessa vääräksi.

• ihan sama
        afaf kirjoitti:

Niinhän moni Suomessa sainoi 30-luvullakin "eti Suomeen kukaan hyökkää" kun silloin keskusteltiin armeijan vähentämisestä. Kunkas kävikään. Se ettei suurvaltojen sormi ole painanut nappia loppuun asti, ei tarkoita etteikö sitä jossain vaiheessa tapahdu. Sitten kun tapahtuu, on myöhäistä ruikuttaa.
        Sinä olet selkeästi venäjämielinen, mutta siitä vaan. Minua ei kiinnosta mitä "länsi" ajattelee, minua kiinnostaa miten Suomen käy väkivaltaisen ja paskan valtion lähistöllä, joinka nimi on Venäjä.

Luovun mielelläni suomesta koska tää on aika pas.ka maa kuitenkin. Voin muuttaa vaikka Norjaan tai muutetaan kaikki norjaan koska s eon rikas maa kuitenkin.

• Kusessa ollaann
        1991 kirjoitti:

Kuka on nopeampi seuraavassa erässä....ja miten se päättyy?

Suomi oli 700 vuotta ruotsalaisten välittömiä orjia. 109 vuotta venäläisten komennuksessa. Tuota sitten meinän ex-kenraali gustav häglund keulii" että venäjä ei tänne suomeen uskalla koska täällä tulee turpiin". Kari rajamäki kävi keulimassa pentagonissa että suomen vihollnen nro 1 on venäjä venäjä venäjä. Karjalaisten juhlassa gustav kiihkoili vanhan vainolaisen vaarasta eli venäjän. Tämä kiihkoilu tapahtui muutama vuosi sitten ihmettin sitä fanaattisuutta mutta nyt ymmärrän että sehän on suomen linja eli hyvä länsi vastaan paha itä. Hyvä kyttä ja paha kyttä asetelma. Elikkä tofellisuudessa ollaankin pohjolan israel ja vanvasti länteen liittoutunet..

Tämän entisen puolustusvoimien komentaja sotkeutui vielä wincapitaan ja hävisi rahojaan paljon. Voi kertoa miehen älykkyydestä jos on ollut jotain win capitan aivopestyjä taukkeja.

• niinvarmaan
        hönö kirjoitti:

Niinpä niin, täällä on noin 20 vuodessa unohdettu kaikki se, mitä vielä Mauno Koiviston aikaan osattiin. Joku voi nimittää sitä - ja varsinkin lehdistö tekee niin purkaessaan huonoa omaatuntoaan - rähmällään oloksi tms. Valitettavasti EU ja sen NATO - sidonnaiset jäsenmaat on osoittautumassa jähmeäksi ja USAn käsikassaraksi, josta on Suomelle vain haittaa Venäjän ollessa tärkeä kauppakumppani. Haitat ovat osaksi jo näkyvissä mm. turisimissa. Suomi olisi kenties voinut toimia välittäjänä Krimin kiistassa, mutta nyt "kuulumme länteen" rinta rottingilla, vaikka talous menisi susille. Huolestuttavaa on, että käynnisssä on pelottelukamppanja, joka mustuttaa paljon Vladimir Zhirinovski kohua EU kansanäänestyksen aikaan. Lisäksi mm. Gustav Hägglund ennusteli massiivisia kansainvaelluksia tänne. Eipä ole näkynyt.
        Nyt vastaava maali on NATO - jäsenyys. Kukaan ei tunnu mainitsevan sitä, että Suomen täytyisi tehdä liuta poliittisia munauksia, että Venäjä tekisi hyökkäyksen tänne. Myöskään puolueetonta tietoa Krimin tilanteesta ei ole saatavissa. Liikehdintää alueilla, jossa vähemmistö on muita kuin venäläisiä, on kyllä sanottu demokratiakehitykseksi.

• anttifasisti
        afaf kirjoitti:

no voi..voi.. mitenkäs 30 luvulla viaton Suomi. Suomalaisten 20-luvun ryöstöreissut Itä-Karjalaan ja äärioikeiston vahva asema 30-luvun alussa ovat tosiasioita, jotka varmasti vaikuttivat Neuvostoliiton johtoon

• niinpä . .
        anttifasisti kirjoitti:

no voi..voi.. mitenkäs 30 luvulla viaton Suomi. Suomalaisten 20-luvun ryöstöreissut Itä-Karjalaan ja äärioikeiston vahva asema 30-luvun alussa ovat tosiasioita, jotka varmasti vaikuttivat Neuvostoliiton johtoon

Olisi vaan pitänyt järjestää änestys suomensukuisten kansojen kesken ja liittää ne alueet "laillisesti" Suomeen. Et vissiin tiedä, että russat ovat tehneet Suomeen paljon enemmän ryöstä- ja tapporeissuja ja tekevät edelleenkin.

• varmaanniin
        niinvarmaan kirjoitti:

Niinpä niin, täällä on noin 20 vuodessa unohdettu kaikki se, mitä vielä Mauno Koiviston aikaan osattiin. Joku voi nimittää sitä - ja varsinkin lehdistö tekee niin purkaessaan huonoa omaatuntoaan - rähmällään oloksi tms. Valitettavasti EU ja sen NATO - sidonnaiset jäsenmaat on osoittautumassa jähmeäksi ja USAn käsikassaraksi, josta on Suomelle vain haittaa Venäjän ollessa tärkeä kauppakumppani. Haitat ovat osaksi jo näkyvissä mm. turisimissa. Suomi olisi kenties voinut toimia välittäjänä Krimin kiistassa, mutta nyt "kuulumme länteen" rinta rottingilla, vaikka talous menisi susille. Huolestuttavaa on, että käynnisssä on pelottelukamppanja, joka mustuttaa paljon Vladimir Zhirinovski kohua EU kansanäänestyksen aikaan. Lisäksi mm. Gustav Hägglund ennusteli massiivisia kansainvaelluksia tänne. Eipä ole näkynyt.
        Nyt vastaava maali on NATO - jäsenyys. Kukaan ei tunnu mainitsevan sitä, että Suomen täytyisi tehdä liuta poliittisia munauksia, että Venäjä tekisi hyökkäyksen tänne. Myöskään puolueetonta tietoa Krimin tilanteesta ei ole saatavissa. Liikehdintää alueilla, jossa vähemmistö on muita kuin venäläisiä, on kyllä sanottu demokratiakehitykseksi.

Mauno ei ainakaan osannut mitään, sössi pankkiasiat eikä tajunnut vaatia Karjalaa takaisin vaikka suorastaan tarjottiin. Tyhjensivät jopa sotilastukikohdat ja suurin osa asukkaista häipyi, mutta eihän mauno. Edes Baltian maille ei olisi suonut itsenäisyyttä.

• anttifasisti
        afaf kirjoitti:

Suomessa fasismin ilmenemismuodot kuohuttivat mieliä yli puoluerajojen. Mutta oli myös paljon niitä, jotka näkivät Hitlerin edustamat aatteet läheisinä ja tervetulleina. Samat aatteet olivat elähdyttäneet suomalaisia jo ennen Hitlerin valtaantuloa 1933.

Itse asiassa suomalainen äärioikeistolaisuus, lapuanliike, jolla oli tukijansa ja ymmärtäjänsä laajoissa yhteiskunnallisissa kerroksissa, ajoittui voimakkaimmillaan vuosikymmenen vaihteeseen. Sen aatteelliset päämäärät olivat lähes samanlaiset Saksan fasistien päämäärien kanssa: työväenliikkeen murskaaminen, kommunismin hävittäminen ja alueelliset vaatimukset ........ eli Suomi on syylistynyt ihmis massamurhan

• niiinvarmaan
        varmaanniin kirjoitti:

Mauno ei ainakaan osannut mitään, sössi pankkiasiat eikä tajunnut vaatia Karjalaa takaisin vaikka suorastaan tarjottiin. Tyhjensivät jopa sotilastukikohdat ja suurin osa asukkaista häipyi, mutta eihän mauno. Edes Baltian maille ei olisi suonut itsenäisyyttä.

Asian viereen, mutta Koivisto ei sössinyt mitään, vaan pankit itse tolkuttomilla luototuksilla ja arvopaperikeinottelulla joka kruunattiin valuuttaluotoilla. Koivisto nimenomaan pyrki pois, homman nähneenä, liiasta presidentin vallasta.
        Karjalassa puolestaan ei silloin ollut eikä edelleenkään ole mitään arvokasta paitsi Jänisjärven pato sähkövoimaloineen. Olisihan siellä kenties rakentajille töitä vähäksi aikaa ollut ja parille suurmaanviljelijälle.

• Suomi ei makupala

Kokoomuslaiset vellihousut ovat rintamakarkureita ja pelkureita,eivätkä ymmärrä ettei Suomea oteta ilman satojen tuhansien hyökkääjän kuolleita ruumiita.Sotakorkeakoulun huippuasiantuntijakin arvioi että korkeintaan 50 000 miestä pystyisi venäjä kriisioloissa sijoittamaan Suomen rajalle ja heistäkin suuri osa aliravittuja jatkuvaa proteiinipulaa kärsiviä reserviläisiä joilla ei olisi mitään motiiviä hyökätä Suomeen.Vaikka venäjä sijoittaisi kaikki 30 ooo erikoisjoukkonsa hyökkäykseen jäisivät he toiseksi Suomen hirviporukalle joka kyllä osaa tapella soilla ja metsissäkin.kaupungithan kriisiolissa olisi tyhjennettävä suurimmalta osin .

• muuan akka
        ihan sama kirjoitti:

Luovun mielelläni suomesta koska tää on aika pas.ka maa kuitenkin. Voin muuttaa vaikka Norjaan tai muutetaan kaikki norjaan koska s eon rikas maa kuitenkin.

TERVE MENOA! Mitä täällä P...a-maassa vetelehdit. Minulle tämä on kotimaa ja isäinmaa. Tuollaiset luopiot voi hyvin poistua.

• muuan akka
        anttifasisti kirjoitti:

Suomessa fasismin ilmenemismuodot kuohuttivat mieliä yli puoluerajojen. Mutta oli myös paljon niitä, jotka näkivät Hitlerin edustamat aatteet läheisinä ja tervetulleina. Samat aatteet olivat elähdyttäneet suomalaisia jo ennen Hitlerin valtaantuloa 1933.

Itse asiassa suomalainen äärioikeistolaisuus, lapuanliike, jolla oli tukijansa ja ymmärtäjänsä laajoissa yhteiskunnallisissa kerroksissa, ajoittui voimakkaimmillaan vuosikymmenen vaihteeseen. Sen aatteelliset päämäärät olivat lähes samanlaiset Saksan fasistien päämäärien kanssa: työväenliikkeen murskaaminen, kommunismin hävittäminen ja alueelliset vaatimukset ........ eli Suomi on syylistynyt ihmis massamurhan

Viron kohtalonko olisit meille aikoinaan toivonut? Luojan Kiitos, ei tarvinnut meidän elää vuosikymmenien orjuudessa ja tietopimeydessä.

Sinähän voi muuttaa tuonne itärajan tuolle puolen, jos sinusta tuntuu, että siellä on elämä makoisampaa. Siellä kun ei ole tuota massamurhaa omallatunnollaan. Hieman naurattaa, Stalin oli todellinen isäaurinkoinen.

• Sanoma Oy

ILTASANOMAT ON SUOMEN HUONOIN LEHTI !!!!!
        SEISKA ON ASIAPITOISEMPI !

• Sanoma Oy
        Persetoffee kirjoitti:

ILTASANOMAT ON SUOMEN HUONOIN LEHTI !!
        SEISKA ON ASIAPITOISEMPI !!!!!!!!!!!!!

• SANOMA OY
        hönö kirjoitti:

ILTASANOMAT ON SUOMEIN HUONOIN LEHTI !!

LEHDELLE PARAS KÄYTTÖ MÖKIN HUUSSISSA !!!!

• Normi tallaaja
        muuan akka kirjoitti:

TERVE MENOA! Mitä täällä P...a-maassa vetelehdit. Minulle tämä on kotimaa ja isäinmaa. Tuollaiset luopiot voi hyvin poistua.

Mistähän sitä voi tietää mitä tapahtuu mitä hallituksessa puhutaan ja mitä presidentit eri maissa päättää asiaoista se on joko spekulaatio tai fakta jolle ei ole takeita että se toteutuu turhaa taistella että mitä Puuttin päättää tehdä voi olla että ei tapahdu mitään tai tapahtuu kannattaa ottaa huomioon sekin että lehdet ja media paisuttaa asioita saadakseen kiinnostuksen vaikka tässä ei välttämättä kyse olekkaan paisuneista jutuista niin silti kaikki ei ole aina totta mitä mediassa huhuillaan huomattu on jo vuosien ajat.

• Saatananvastaisuus
        Kusessa ollaann kirjoitti:

Suomi oli 700 vuotta ruotsalaisten välittömiä orjia. 109 vuotta venäläisten komennuksessa. Tuota sitten meinän ex-kenraali gustav häglund keulii" että venäjä ei tänne suomeen uskalla koska täällä tulee turpiin". Kari rajamäki kävi keulimassa pentagonissa että suomen vihollnen nro 1 on venäjä venäjä venäjä. Karjalaisten juhlassa gustav kiihkoili vanhan vainolaisen vaarasta eli venäjän. Tämä kiihkoilu tapahtui muutama vuosi sitten ihmettin sitä fanaattisuutta mutta nyt ymmärrän että sehän on suomen linja eli hyvä länsi vastaan paha itä. Hyvä kyttä ja paha kyttä asetelma. Elikkä tofellisuudessa ollaankin pohjolan israel ja vanvasti länteen liittoutunet..

Tämän entisen puolustusvoimien komentaja sotkeutui vielä wincapitaan ja hävisi rahojaan paljon. Voi kertoa miehen älykkyydestä jos on ollut jotain win capitan aivopestyjä taukkeja.

En ole reviivi/raja-friikki, mutta on varsin outoa, että juuri alistajia aina palvotaan - niin pakollisella ruotsin kielellä ja kulttuurilla, kuten ihanalla Venäjällä, joka niin "ihanasti" tuo Suomeen "huume-kultaa" sen tuomine rikkauksineen.

Pitäisi joidenkin "ehkä" pitää raja siellä Päässä - sen sijaan, että laittaisi koko kansan kärsimään oman egonsa takia!

• NATO
        Kusessa ollaann kirjoitti:

AIVAN HULU Häglund ois Venäjä tänne hyökänny jos oiis halunnut eikä jäänyt odottaamaann NATO

• katso karttaa
    • Huhhuho

Joo mutta Suomi kuului Venäjälle vain lyhyen aikaa, ei riitä motiiviksi muuta kuin tärähtäneelle mielipuolelle. Täytyy toivoa, että ukko saa botox-myrkytyksen ja halkeaa sitä ennen.

• ...

Botox on parasta

• ehdottomasti.
        ... kirjoitti:

Botox on parasta

Pitäisi vaan pruutata vähän isompi annos tai tavallista vahvempaa. Jos valmistetaan länsimaissa niin pitäisi putinalle tehdä ikioma koktaili.

• !!!!!!!!!!!!!
        ehdottomasti. kirjoitti:

Pitäisi vaan pruutata vähän isompi annos tai tavallista vahvempaa. Jos valmistetaan länsimaissa niin pitäisi putinalle tehdä ikioma koktaili.

ootko myrkyttänyt ihmisiä ? Saatnanan elukka!

• Arto L

Hiukan kritiikkiä enemmän. Tuo Illiaronov työskentelee Cato Institutille jenkeissä Washingtonissa.
        Instituutti määrittelee tehtävänsä: "Laajentaa politiikasta käytävän keskustelun parametrejä niin, että perinteiset amerikkalaiset periaatteet voitaisiin ottaa huomioon"

Eli instituutti palkkaa henkilöitä antamaaan lausuntoja jotka sopivat sen hetken amerikkalais politiikkaan. Cato Instituutin tehtävä on muokata mielipiteitä.

Paljonko voimme siis luottaa Illiaronovin lausuntoihin, hänelle maksetaan noista sanoista ? Ja oli muuten talousneuvoja kokouksissa, eikä mitenkään läheinen Putinille paitsi kerran vuodessa G8 kokouksissa joissa istui samassa huoneessa.

• Lotr A
        Arto L kirjoitti:

Hiukan kritiikkiä enemmän. Tuo Illiaronov työskentelee Cato Institutille jenkeissä Washingtonissa.
        Instituutti määrittelee tehtävänsä: "Laajentaa politiikasta käytävän keskustelun parametrejä niin, että perinteiset amerikkalaiset periaatteet voitaisiin ottaa huomioon"

Eli instituutti palkkaa henkilöitä antamaaan lausuntoja jotka sopivat sen hetken amerikkalais politiikkaan. Cato Instituutin tehtävä on muokata mielipiteitä.

Paljonko voimme siis luottaa Illiaronovin lausuntoihin, hänelle maksetaan noista sanoista ? Ja oli muuten talousneuvoja kokouksissa, eikä mitenkään läheinen Putinille paitsi kerran vuodessa G8 kokouksissa joissa istui samassa huoneessa.

Vai kerran vuodessa samassa huoneessa, etkö hullumpaa keksi russofiili?

• Arto L
        Lotr A kirjoitti:

Vai kerran vuodessa samassa huoneessa, etkö hullumpaa keksi russofiili?

Mitenkäs tuo muu osio ? Illiaronov ei työskentele mielestäsi Cato Instituutille ? Cato Instituutti ei ole mielipiteen muokkaukseen erikoistunut instituutti ? Ja kyllä Illiaronovia oli Putinille läheinen kerran vuodessa olevassa G8 kokouksessa jossa oli mukana koska oli edustajana siellä. Mutta kuka rehellisesti on kuullut koko miehestä ennen tätä uutista ? Tässä kirjanpitäjä selittää mitä toimitusjohtaja ajattelee.

Lapsellista uskoa tällaista uutista. Tämmöiset mielipidemuokkaukset pelottavat vain ihmisiä jotka muutoinkin syövät psyykelääkkeitä. Psyykelääkkeiden käyttäjät tunnistaa sanan RUSSOFIILI käytöstä. Se on RUS alkuinen, joka on muinaista viikinkikieltä ja tarkoittaa kauppiasta. Lopun psyykehäiriöinen keksi itse ja luulee että se tarkoittaa jotakin.

• Mölyt mahaan
        !!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

ootko myrkyttänyt ihmisiä ? Saatnanan elukka!

Entä kuka oli se elukka joka myrkytytti Litvinenkon poloniumilla?

• Sanoihin sisältöä
        Arto L kirjoitti:

Mitenkäs tuo muu osio ? Illiaronov ei työskentele mielestäsi Cato Instituutille ? Cato Instituutti ei ole mielipiteen muokkaukseen erikoistunut instituutti ? Ja kyllä Illiaronovia oli Putinille läheinen kerran vuodessa olevassa G8 kokouksessa jossa oli mukana koska oli edustajana siellä. Mutta kuka rehellisesti on kuullut koko miehestä ennen tätä uutista ? Tässä kirjanpitäjä selittää mitä toimitusjohtaja ajattelee.

Lapsellista uskoa tällaista uutista. Tämmöiset mielipidemuokkaukset pelottavat vain ihmisiä jotka muutoinkin syövät psyykelääkkeitä. Psyykelääkkeiden käyttäjät tunnistaa sanan RUSSOFIILI käytöstä. Se on RUS alkuinen, joka on muinaista viikinkikieltä ja tarkoittaa kauppiasta. Lopun psyykehäiriöinen keksi itse ja luulee että se tarkoittaa jotakin.

Russofilia on vastakkainen termi russofobialle. Sen pitäisi olla kaikille selvää ellei sivistyksessä ole aukkoja.

• Lotr A
        Arto L kirjoitti:

Vai että pääneuvonantaja ei ollut läheinen )) Pääneuvonantajako tapaa putinan vain kerran vuodessa ulkomailla kokouksessa muiden maiden kanssa?

Väitätkö ettei Svenska Dagbladetissa ole tietoa ja arvostelukykyä? Sieltähän tuo uutinen on peräisin.

Lapsellista on uskoa ryssäpropagandaa, vain russofiili toistaa mitä putina selittää. Psyykelääkkeet voisi olla teille tarpeen, mutta tuskinpa niistäkään apua, älykkyyttä kun ei lääkkeillä saa.

• Arto L
        Sanoihin sisältöä kirjoitti:

Russofilia on vastakkainen termi russofobialle. Sen pitäisi olla kaikille selvää ellei sivistyksessä ole aukkoja.

Fobia on ahdistuneisuushäiriö. Eli jos joku kutsuu minua esim. russofiiliksi, se tarkoittaa että en ole ahdistuneisuushäiriöinen. Ja ilmeisesti silloin russofobiseksi voidaan kutsua vastapuolta. Näinhän mina sen ymmärsinkin, eli ahdistuneisuushäiriöiset syövät psyykelääkkeitä ja ovat russofobisia kuten yllä mainitsin ja kun en niitä syö niin olen mitä ilmeisimmin se vastakohta eli russofiili.

Kiitoksia Asian vahvistuksesta

• Arto L
        Lotr A kirjoitti:

Vai että pääneuvonantaja ei ollut läheinen )) Pääneuvonantajako tapaa putinan vain kerran vuodessa ulkomailla kokouksessa muiden maiden kanssa?

Väitätkö ettei Svenska Dagbladetissa ole tietoa ja arvostelukykyä? Sieltähän tuo uutinen on peräisin.

Lapsellista on uskoa ryssäpropagandaa, vain russofiili toistaa mitä putina selittää. Psyykelääkkeet voisi olla teille tarpeen, mutta tuskinpa niistäkään apua, älykkyyttä kun ei lääkkeillä saa.

Älä nyt väitä mustaa valkoiseksi. Mies työskentelee CAto Instituutissa ja instituutin tehtävä on tuottaa lehtipropagandaa. Vai väitätkö edelleen jotain muuta tästä ?

Ja en ole nähnyt svenska dagbladetin uutista etkä ole sinäkään. Mutta henkilöiden faktat puhuvat puolellaan. Ja mistä olet saanut päähäsi että lliaranov olisi Putinin pääneuvonantaja. Hän oli talousneuvonantaja aluksi ja sitten G8 edustaja, ei muuta.

Ei ole ikinä ollut Putinin neuvonantajana siten kuin ymmärrämme neuvonantajan. Hänen roolinsa on verrattavissa Sixten Korkmanin rooliin Jyrki Kataisen neuvonantajana. Vain talousasioita !

Jokaisen näistä tiedoista sinä voit tarkastaa, miksi siis turhaan väität täällä mustaa valkoiseksi ? Keskity tarkastamaan tuo Cato Instituutin tausta, niin ymmärrät miksi mies puhuu tällaisia, se on perkele sen työ josta maksetaan !

• Arto L
        Lotr A kirjoitti:

Luin sen ruotsalaisartikkelin, johon iltasanomien uutisointi perustui. Siinä oli rehellisemmin sanottu että missä mies työskentelee ja että kyseessä ei ollut haastattelu vaan puhelinsoitto, jonka Cato Instituutti suoritti. Se antaa lukijalla mahdollisuuden arvostella tiedon oikeallisuutta.
        Iltasanomat kopioi erillisiä sanoja lausunnosta, mutta jätti nämä oleelliset uskottavuustekijät painamatta omassa artikkelissaan, joten uutiset eivät ole edes vertailukelpoisia. Siinä iltasanomat tietoisesti harhaanjohti lukijoitaan viittaamalla Svenska Dagbladetin tarinaan, mutta jättämällä osia pois jotka nimenomaan kyseenalaistavat uutisen uskottavuuden.
        Iltasanomien uutisestahan saisi käsityksen että tässä on ollut joku vakava haastattelu kyseessä, jossa pohjat on tarkastettu. SvDb artikkelista ymmärtää että se oli puhelinsoitto propaganda tuottavasta instituutiosta.

• luettu on
        Arto L kirjoitti:

Älä nyt väitä mustaa valkoiseksi. Mies työskentelee CAto Instituutissa ja instituutin tehtävä on tuottaa lehtipropagandaa. Vai väitätkö edelleen jotain muuta tästä ?

Ja en ole nähnyt svenska dagbladetin uutista etkä ole sinäkään. Mutta henkilöiden faktat puhuvat puolellaan. Ja mistä olet saanut päähäsi että lliaranov olisi Putinin pääneuvonantaja. Hän oli talousneuvonantaja aluksi ja sitten G8 edustaja, ei muuta.

Ei ole ikinä ollut Putinin neuvonantajana siten kuin ymmärrämme neuvonantajan. Hänen roolinsa on verrattavissa Sixten Korkmanin rooliin Jyrki Kataisen neuvonantajana. Vain talousasioita !

Jokaisen näistä tiedoista sinä voit tarkastaa, miksi siis turhaan väität täällä mustaa valkoiseksi ? Keskity tarkastamaan tuo Cato Instituutin tausta, niin ymmärrät miksi mies puhuu tällaisia, se on perkele sen työ josta maksetaan !

Jossakin uutisessa oli, että pääneuvonantaja ja miksei läheisenä avustajana olisi ollutkin vai väitätkö edelleen jotain muuta tästä? Mistähän sinä luulet tietäväsi Illiaronovin roolin, et mistään.

Läntisiin lähteisiin voi luottaa lähes 100%, ryssiin 0%.Myös sinun luotettavuutesi on bäkmanin kanssa samalla tasolla, tasan 0%

• ilmeisesti..
        Arto L kirjoitti:

Fobia on ahdistuneisuushäiriö. Eli jos joku kutsuu minua esim. russofiiliksi, se tarkoittaa että en ole ahdistuneisuushäiriöinen. Ja ilmeisesti silloin russofobiseksi voidaan kutsua vastapuolta. Näinhän mina sen ymmärsinkin, eli ahdistuneisuushäiriöiset syövät psyykelääkkeitä ja ovat russofobisia kuten yllä mainitsin ja kun en niitä syö niin olen mitä ilmeisimmin se vastakohta eli russofiili.

Älä yritä turhaan päätellä mitään.

Russofiiliko ei voi olla ahdistunut ja USA/Natofobinen, sellainenhan sinä näytät olevan. Kerroit olevasi jopa niin ahdistunut, että aiot lähteä maasta, mikset ole lähtenyt jo ))

• Arto L
        luettu on kirjoitti:

Jossakin uutisessa oli, että pääneuvonantaja ja miksei läheisenä avustajana olisi ollutkin vai väitätkö edelleen jotain muuta tästä? Mistähän sinä luulet tietäväsi Illiaronovin roolin, et mistään.

Läntisiin lähteisiin voi luottaa lähes 100%, ryssiin 0%.Myös sinun luotettavuutesi on bäkmanin kanssa samalla tasolla, tasan 0%

Minun lähteeni ovat nimenomaan läntisiä, sillä maailman suurista kielistä en puhu venäjää enkä espanjaa. En siis voisi lukea Venäläistä puolta asioista, vaikka haluaisin. Mutta Iltasanomatkin puhuu että olisi ollut neuvonantaja mutta kysymys on vain taloudellisesta neuvonantajasta, ei miehestä jonka kanssa Putin puhuisi sisä tai ulkopolitiikasta.
        Koko uutinen puhelinsoitolla tehty, jota iltasanomat sitten muokkasi vielä enemmän sivuraiteille. Ihan huuhaata.
        Ja tiet erosivat jo kahdeksan vuotta sitten. Selitä siis miksi mielipide tuli vasta nyt lehtiin ? Olisiko siinä tekemistä tarvehakuisella mielipiteen muokkaamisella ?

• worry14
        Arto L kirjoitti:

Minua ei huolestuta Illiaronovin lausunnot pätkääkään, vaan se kuinka venäjä nyt käyttäytyy ja siihen yhdistettynä; Vladimir Putinin henkilöhistoria. Samoin olen huolestunut siitä kuinka pitkälle venäjän kansa on valmis menemään antaessaan omat aivonsa valtakoneiston käyttöön? Tällä hetkellä tuo suuntaus näyttää erittäin pahalta. Oppositio on painettu maanrakoon ja venäjällä puhaltaa niin imperialistiset tuulet, että huh! Kansan enemmistö tukee sokeana miestä jonka diktatuurisista ja laajentumishaluisista aikeista voi vain arvailla. Jokainen voitto ilman laukauksia antaa lisää mahdollisuuksia Putinille. Vanha sanontahan on: - Nälkä kasvaa syödessä.

• hah hah
        Arto L kirjoitti:

Minun lähteeni ovat nimenomaan läntisiä, sillä maailman suurista kielistä en puhu venäjää enkä espanjaa. En siis voisi lukea Venäläistä puolta asioista, vaikka haluaisin. Mutta Iltasanomatkin puhuu että olisi ollut neuvonantaja mutta kysymys on vain taloudellisesta neuvonantajasta, ei miehestä jonka kanssa Putin puhuisi sisä tai ulkopolitiikasta.
        Koko uutinen puhelinsoitolla tehty, jota iltasanomat sitten muokkasi vielä enemmän sivuraiteille. Ihan huuhaata.
        Ja tiet erosivat jo kahdeksan vuotta sitten. Selitä siis miksi mielipide tuli vasta nyt lehtiin ? Olisiko siinä tekemistä tarvehakuisella mielipiteen muokkaamisella ?

Luuletko ettei putinalla olisi ollut jo silloin samat mielipiteet ja varmasti kaikki lähimmät virkamiehet tienneet niistä. Nythän se on luonnollista kertoa kun putina toteuttaa sen mistä on silloin puhunut, ei kai niitä kukaan olisi silloin uskonut.

• Putler kaput!
        Arto L kirjoitti:

Russofilia on vähän samanlainen sairaus kuin pedofilia.

http://www.smh.com.au/ffximage/2006/07/07/putin_wideweb__470x351,0.jpg

• Porvari
        worry14 kirjoitti:

Minua ei huolestuta Illiaronovin lausunnot pätkääkään, vaan se kuinka venäjä nyt käyttäytyy ja siihen yhdistettynä; Vladimir Putinin henkilöhistoria. Samoin olen huolestunut siitä kuinka pitkälle venäjän kansa on valmis menemään antaessaan omat aivonsa valtakoneiston käyttöön? Tällä hetkellä tuo suuntaus näyttää erittäin pahalta. Oppositio on painettu maanrakoon ja venäjällä puhaltaa niin imperialistiset tuulet, että huh! Kansan enemmistö tukee sokeana miestä jonka diktatuurisista ja laajentumishaluisista aikeista voi vain arvailla. Jokainen voitto ilman laukauksia antaa lisää mahdollisuuksia Putinille. Vanha sanontahan on: - Nälkä kasvaa syödessä.

"Samoin olen huolestunut siitä kuinka pitkälle venäjän kansa on valmis menemään antaessaan omat aivonsa valtakoneiston käyttöön?"

Yhtä pitkälle kuin jokaikinen aivopesty kansa jota tämä maa päällään pitää

• Arto L
        worry14 kirjoitti:

Putinista on tehty kauhukuva, koska on ensimmäinen vahva johtaja Venäjällä yli 20een vuoteen. Puhumme opposition puolesta, mutta ketäs siellä oppositiossa on ?
        Siellä on Venäjän Kommunistinen puolue joka ei meille olisi mieleinen, toisena on Zirinowskin liberaali puolue joka haluaa suomen liittämistä Venäjään.

Putinin vaihtoehtona ovat siis kommunistit tai suomen Venäjään liittäjät, kummatko heistä olisivat mieluisimpia.

Putin voi olla epämiellyttävä, mutta suomalaisille paras vaihtoehto

• höpöhöpö.
        Arto L kirjoitti:

Putinista on tehty kauhukuva, koska on ensimmäinen vahva johtaja Venäjällä yli 20een vuoteen. Puhumme opposition puolesta, mutta ketäs siellä oppositiossa on ?
        Siellä on Venäjän Kommunistinen puolue joka ei meille olisi mieleinen, toisena on Zirinowskin liberaali puolue joka haluaa suomen liittämistä Venäjään.

Putinin vaihtoehtona ovat siis kommunistit tai suomen Venäjään liittäjät, kummatko heistä olisivat mieluisimpia.

Putin voi olla epämiellyttävä, mutta suomalaisille paras vaihtoehto

Zirinowskilla oli isot puheet, ei muuta, putina on mielisairas diktaattori joka haluaa oikeasti vallata naapurimaat. Jeltsin on tainnut olla ainoa suht järkevä presidentti venäjällä.

• Ei kai muu auta

Nyt pitäs päästä Kremliin kokiksi ja ottaa äidin lihapullat, ne pakasteessa olevat pullat joissa on rotanmyrkkyä, mukaan.

• Paras vaihtoehto

Vähiten ihmisiä kuolee kun tuollaiset hullut tapetaan. Sama olisi pitänyt tapahtua monen muun kohdalla, stalin, hitler, mao, idi amin, leopold, kimit...

Kemppainen meni rahan perässä kokiksi venäjälle ja varmasti moni muukin, mutta parempi, että ryssät itse hoitelee.

• siviilit silpotaan
        Paras vaihtoehto kirjoitti:

Vähiten ihmisiä kuolee kun tuollaiset hullut tapetaan. Sama olisi pitänyt tapahtua monen muun kohdalla, stalin, hitler, mao, idi amin, leopold, kimit...

Kemppainen meni rahan perässä kokiksi venäjälle ja varmasti moni muukin, mutta parempi, että ryssät itse hoitelee.

http://www.youtube.com/watch?v=z_x-RTI1kyA

kute USan pressat.

• atomicbomb
        Paras vaihtoehto kirjoitti:

Churchill, Roosevelt, Truman. yms.

• ou babanaanaa
        siviilit silpotaan kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=z_x-RTI1kyA

kute USan pressat.

hyi helvetti!!! millaisia psykopaatteja täytyy olla, että kykenee pommittaa kilometrien päästä juoksevaa ja aseetonta ?

• Niin varmaan
        ou babanaanaa kirjoitti:

hyi helvetti!!! millaisia psykopaatteja täytyy olla, että kykenee pommittaa kilometrien päästä juoksevaa ja aseetonta ?

Jos terroristi heittää aseensa pois ja juoksee pakoon, niin muuttuuko hän heti viattomaksi siviiliksi?

• Geneve
        Niin varmaan kirjoitti:

Jos terroristi heittää aseensa pois ja juoksee pakoon, niin muuttuuko hän heti viattomaksi siviiliksi?

Itseasiassa kansainvälisten lakien mukaan muuttuu. Aseettomia ei vastarintaa tekeviä ei saa surmata, vaikkeivat olisi siviilejäkään.

• hah hah
        Geneve kirjoitti:

Itseasiassa kansainvälisten lakien mukaan muuttuu. Aseettomia ei vastarintaa tekeviä ei saa surmata, vaikkeivat olisi siviilejäkään.

Noillahan on useinkin räjähteitä vyötäröllä, kranaatteja taskuissa, käsiaseita... mitä tahansa. Millähän perusteella ryssät ovat kiduttaneet ja tappaneet lähes kaikki yli 10v miespuoliset ja raiskanneet lähes kaikki naispuoliset pikkutytöistä mummoihin.

• Nojatuolimarsalkka
        Geneve kirjoitti:

Väärin meni "Geneven sopimuksen asiantuntija". Taistelijan on ensin antauduttava saadakseen sotavangin oikeudet. Taistelija muuttuu siviiliksi vasta sitten, kun hänet on vihollisuuksien päätyttyä kotiutettu. Lisäksi taistelijoiden on taisteltava upseerien alaisuudessa. Nämä yksityiskohdat löytyvät Geneven sopimuksesta ja ovat yleisesti tunnettuja.

• Geneve
        Nojatuolimarsalkka kirjoitti:

Väärin meni "Geneven sopimuksen asiantuntija". Taistelijan on ensin antauduttava saadakseen sotavangin oikeudet. Taistelija muuttuu siviiliksi vasta sitten, kun hänet on vihollisuuksien päätyttyä kotiutettu. Lisäksi taistelijoiden on taisteltava upseerien alaisuudessa. Nämä yksityiskohdat löytyvät Geneven sopimuksesta ja ovat yleisesti tunnettuja.

Ehken et huomannut tuota alkua tuolla. Siinä puhutaan aseettoman miehen pommittamisesta. Sitten kysymys muuttuuko terroristi siviiliksi jos heittää aseen pois ? Kyllä muuttuu, terroristi on lähtökohtaisesti siviili. Hän ei ole ikinä sotilas.
        Muutoinhan kaikki tapetut siviilit olisivat aina terroristejä.

Mutta näkemykseni mukaan edes sotilasta ei saisi pommittaa tässä tilanteessa, koska aseen pois heitettyään voidaan olettaa että hän on halukas antautumaan.
        Tässä on mies vastaan lentokone.

• Sota on raakaa
        Geneve kirjoitti:

Ehken et huomannut tuota alkua tuolla. Siinä puhutaan aseettoman miehen pommittamisesta. Sitten kysymys muuttuuko terroristi siviiliksi jos heittää aseen pois ? Kyllä muuttuu, terroristi on lähtökohtaisesti siviili. Hän ei ole ikinä sotilas.
        Muutoinhan kaikki tapetut siviilit olisivat aina terroristejä.

Mutta näkemykseni mukaan edes sotilasta ei saisi pommittaa tässä tilanteessa, koska aseen pois heitettyään voidaan olettaa että hän on halukas antautumaan.
        Tässä on mies vastaan lentokone.

Terroristit ovat laittomia taistelijoita, kuten palkkasoturit. Geneven sopimus ei suojele heitä. Olkoot vaikka mies vastaan lentotukialus.

• keisari.

Minäkin haluasin jos olisi Putin sotavoimat takana ja 15 vuotta valassa Olihan aatukin vallassa kymmenen vuotta ennekuin hyökkäsi, ihmisluonnon tuntien ja diktaaatoreiden historian n,niin emme näen !00 vuotis itsenäisyyttä 2017

Toivotaan että kyyti ei ole kovin kylmää
      Eihän se olut autonomian ajallakaan, ja Putin Kokee olevansa tasavallan vastustaja ja Jumalan asialla, oikaisee ranskanvallankumouksen barbarian, parhaaat teloitettiin-
      ja bolsevikkien virheet,
      Hän ei koe olevansa enää bolsevikki , vaan Jumalan valitsema mies.
      Suvusamme on vieläkin sanontoja keisari ajasta , taivaalla näkyvä tähti kuvio on keisarin keppi , jota se ei virallsesti ole.

• voi yrittää

Ei tule onnistumaan enää Suomen suhteen, länsimaat eivät sallisi, vaikka paljon helpompaa olisikin kuulumalla Natoon.

• Suorat saant
        voi yrittää kirjoitti:

Ei tule onnistumaan enää Suomen suhteen, länsimaat eivät sallisi, vaikka paljon helpompaa olisikin kuulumalla Natoon.

Eivät ne sallineet vuonna 1939:kään.

Vai mitä?

• mieLpr.
        Suorat saant kirjoitti:

Vai mitä?

Kyllä Suomi sitten joskus saa itsenäisyyden takaisin jos vielä haluaa.
        Voisi olla ehkä v. 2215 viimeistään, historia aina toistaa itseään, kokeillaan nyt ainakin minkälaista on kuulua Neuvoliittoon uudelleen, ehkä kaikkilla olisi taas työtä ja leipää.
        Putinin tarjous pitää ensin kuulla ja sitten Venäjä järjestäköön kansanäänestyksen.

jk. Lappeenrannassa monilla miehillä on venäläiset vaimot ja mitään ongelmaa.

-----------------------

• mieLpr. kirjoitti:

Voisi olla ehkä v. 2215 viimeistään, historia aina toistaa itseään, kokeillaan nyt ainakin minkälaista on kuulua Neuvoliittoon uudelleen, ehkä kaikkilla olisi taas työtä ja leipää.
        Putinin tarjous pitää ensin kuulla ja sitten Venäjä järjestäköön kansanäänestyksen.

-----------------------

Suomi ei ole koskaan kuulunut Neuvostoliittoon - vain sodissa menetetyt alueet siihen kuuluivat.

Itsenäinenhän Suomi ei nytkään ole. Johtajat veivät meidät ensin rämeelle ja sitten suohon.

Systeemimme vain ei ole niin brutaali kuin Venäjällä on; johtajamme hymyilevät kauniisti ja puhuvat pehmeällä äänellä. Katainen suorastaan kehrää.

• jooja.
        mieLpr. kirjoitti:

-----------------------

Joo ja homolakia ei tulisi. Homot eivät saisi enää elää parisuhteessa. Moraali palautuisi sen suhteen niin kuin Jumala on tarkoittanutkin, eli mies ja nainen saa olla avioliitossa ainoastaan.

• muistat hyvin?
        Suorat saant kirjoitti:

Vai mitä?

Vähän eri aika nykyään, kuulutaan EU:n, kumppanuus Naton kanssa ja kiinteä yhteistyö länsimaiden kanssa. Suomettumista harrastaa enää muutama harva kommari, jotka sitäkin äänekkäämpiä täälläkin.

• Tuomiopäivä 33
        muistat hyvin? kirjoitti:

Vähän eri aika nykyään, kuulutaan EU:n, kumppanuus Naton kanssa ja kiinteä yhteistyö länsimaiden kanssa. Suomettumista harrastaa enää muutama harva kommari, jotka sitäkin äänekkäämpiä täälläkin.

"Suomettuminen" voi erittäin hyvin yhä Suomessa. Suunta vain on vaihtunut, nyt sitä harrastetaan auliisti Eorostoliittoa kohtaan.
        Suomessa elää munaton lammaskansa.

• Tuomiopäivä 33 kirjoitti:

"Suomettuminen" voi erittäin hyvin yhä Suomessa. Suunta vain on vaihtunut, nyt sitä harrastetaan auliisti Eorostoliittoa kohtaan.
        Suomessa elää munaton lammaskansa.

Juuri näin. Aina johonkin päin kallellaan, hyväksyntää hakien, voimavarojaan epäillen.

Pienen hetken Suomi oli itsenäinen: 1930-luvulla.

• jupe66
        voi yrittää kirjoitti:

Länsivallat eivät estä venäjää juuri tasan niin kauaa kun suomi ei kuulu Natoon. Rauhankumppanuudella ei ole mitään merkitystä mahdollisen sotilaallisen konfliktin alkaessa. Muutama ry**ä voidaan toki aina asettaa matkustuskieltoon, mutta melkeinpä siihen se jääkin. em. pakotteen teho on jäänyt enemmän kuin kyseenalaiseksi ukrainan kriisin osalta. Maahantunkeutuja on edelleen siellä ja liitti osan ukrainaa omaan valtioonsa, että näin....

• oikea suunta
        jjeeves kirjoitti:

Juuri näin. Aina johonkin päin kallellaan, hyväksyntää hakien, voimavarojaan epäillen.

Pienen hetken Suomi oli itsenäinen: 1930-luvulla.

Länteen pitääkin olla kallellaan, ei yksin pärjätä.

• eri asia
        jupe66 kirjoitti:

Länsivallat eivät estä venäjää juuri tasan niin kauaa kun suomi ei kuulu Natoon. Rauhankumppanuudella ei ole mitään merkitystä mahdollisen sotilaallisen konfliktin alkaessa. Muutama ry**ä voidaan toki aina asettaa matkustuskieltoon, mutta melkeinpä siihen se jääkin. em. pakotteen teho on jäänyt enemmän kuin kyseenalaiseksi ukrainan kriisin osalta. Maahantunkeutuja on edelleen siellä ja liitti osan ukrainaa omaan valtioonsa, että näin....

Ukraina ei kuulu EU:hun ja ryssät olivat valmiiksi laillisesti Krimillä. Pitäisi ehkä tehdä enemmän nytkin muun Ukrainan suojelemiseksi, mutta neuvotteleminen saattaa olla toistaiseksi paras ratkaisu, aika näyttää.

• Näin se vain on
        Suorat saant kirjoitti:

Vai mitä?

Talvisodassa puna-armeijan piti päästä kahdessa viikossa
        Helsinkiin. Kolmessa kuukaudessa eivät olleet päässeet edes Viipuriin.

Silloin voimasuhteet oli Suomen kannalta huonommat kuin nyt. Antaa tulla vaan, tulevat katkerasti sitä istumaan.

• Suomi Natoon
        eri asia kirjoitti:

Ukraina ei kuulu EU:hun ja ryssät olivat valmiiksi laillisesti Krimillä. Pitäisi ehkä tehdä enemmän nytkin muun Ukrainan suojelemiseksi, mutta neuvotteleminen saattaa olla toistaiseksi paras ratkaisu, aika näyttää.

Se että Ukraina ei kuulu EU:hun ei todista EU:n turvallisuustakuiden pitävyydestä puoleen eikä toiseen.

• Suunta kuin suunta
        oikea suunta kirjoitti:

Länteen pitääkin olla kallellaan, ei yksin pärjätä.

Itään pitää olla kallellaan ihan sen takia koska Putin is fucking crazy ja ollaan sen naapurissa, jos Venäjä miehittäisi Suomen EU ja länsimaat antaisi Venäjälle sanktioita ja Putin vastaa: "I don't give a shit" ja sitten EU ja länsimaat jättäisi Suomen sille tielleen.

• Vitun hippi
        Näin se vain on kirjoitti:

Talvisodassa puna-armeijan piti päästä kahdessa viikossa
        Helsinkiin. Kolmessa kuukaudessa eivät olleet päässeet edes Viipuriin.

Silloin voimasuhteet oli Suomen kannalta huonommat kuin nyt. Antaa tulla vaan, tulevat katkerasti sitä istumaan.

Sinne vaan sitten riviin odottamaan kun ne ohjukset tulee niskaan myö lähen Goalle! Koska oli Suomen voimasuhteet silloin huonommat kuin nyt niin myöskin Venäjän voimasuhteet ovat paremmat nyt kuin silloin koska niin se kehitys kehittyy.

• ituhippi
        Vitun hippi kirjoitti:

Sinne vaan sitten riviin odottamaan kun ne ohjukset tulee niskaan myö lähen Goalle! Koska oli Suomen voimasuhteet silloin huonommat kuin nyt niin myöskin Venäjän voimasuhteet ovat paremmat nyt kuin silloin koska niin se kehitys kehittyy.

En näköjään oikein tajua suhteita. Kun suhde kääntynyt Suomen hyväksi, se ei voi samaan aikaan olla kääntynyt myös venäjän hyväksi. Ydinaseita ei kannata laske, edes ryssät ei ole niin hulluja.

• kyllä ryssä on hyvä
        voi yrittää kirjoitti:

Voi v.......ttu kun olis edes vähän toimintaa yläkerrassa.kusessa Suomi on jos liittyy natoon ei veli venäläinen sitä hyvällä kattele .ei häiritä karhua ,,se nousee ja silloin meillä suomi pojilla tulee kakit pöksyihin.mie en käsitä ,usa samanlainen paska riistäjä.sillä erolla että venäläiset ei ole tappaneet niin paljon naisia ja lapsia .

• Suorat sanat

Olemme EU:ssa yhtä itsenäisiä kuin olimme parhaiden tsaarien aikana (ennen 1900-lukua). Monista asioista saatoimme päättää itsenäisemmin kuin nyt EU:ssa. Meillä oli oma rahakin, mutta meidän ei tarvinnut pitää armeijaa.

Ihan sama, kunhan vain olisi hyviä "tsaareja"...

• yfgufuhgus

Meinaatko että olisi jotenkin mahdollista ettei venäläisessä Suomessa alkaisi venäläisten yritysten ja henkilöiden suosiminen kaikilla yhteiskunnan sektoreilla?

• Suorat sanat
        yfgufuhgus kirjoitti:

Meinaatko että olisi jotenkin mahdollista ettei venäläisessä Suomessa alkaisi venäläisten yritysten ja henkilöiden suosiminen kaikilla yhteiskunnan sektoreilla?

En meinaa. Meinaan lähinnä, että jos Suomi olisi Venäjän alaisuudessa, täällä huomattaisiin paljon terävämmin, miten vapauttamme pyrittäisiin kaventamaan.

• Jumalankäsi
        yfgufuhgus kirjoitti:

Eihän suomalaisia suosita muutenkaan millään muulla yhteiskunnan sektoreilla kuin poliittisella ja yrityksetkin vaan juoksee Kiinaan tai Indoneesiaan..

• Vasuri Ville

Tervetuloa, on aikakin että johtajamme tulee auttamaan meitä.
      Suomen hallituskin on todennut että suomi kuuluu kaikille, tosin todellisen johtajamme voittoisan paluun jälkeen suomi ei välttämättä kuulu enää kaikille.

• luulen.

Suojelee? Toivottavasti. Sillä Amerikassa Obamacare- ohjelmalla viime vuonna yritettiin kansalaiset mikrosiruttaa, muttei ilmeisesti onnistunut.

Lisäksi Snowden paljasti amerikkalaisten ja brittien laajan vakoilutoiminnan. Ja luin myös, että Snowden saattaa paljastaa amerikkalaisten sotasuunnitelmat Venäjää ja Kiinaa vastaan. Luulen kuitenkin, että on jo paljastanut ja että Snowdenille tulee jatkoaikaa Venäjällä.

Onko muuten iltalehtin sivuilla jonkinlaista propagandaa?

• niinpä . .

Jos olet ryssäterroristi, sinulla todellakin on syytä pelätä Obamaa, turvaan vaan putinan syliin.

• turvaa terroristiin
        niinpä . . kirjoitti:

Jos olet ryssäterroristi, sinulla todellakin on syytä pelätä Obamaa, turvaan vaan putinan syliin.

Ou bananana we stand of forever with juuu.

Im "really good at killing people"

Obama.

• luulen.
        niinpä . . kirjoitti:

No, tuossa että on ihmisoikeuksian kannattaja ei pitäisi olla mitään pelättävää. Suomessa on laitonta kerätä ihmisten yksityistietoja. Millään oikeudella ei vääryyttä voi oikeuttaa. Olen ihan tavallinen ihminen enkä mikään terroristi, mutten hyväksy ihmisten kidutusta ja vääriä tekoja!

• Tiedän mitä olet
        luulen. kirjoitti:

No, tuossa että on ihmisoikeuksian kannattaja ei pitäisi olla mitään pelättävää. Suomessa on laitonta kerätä ihmisten yksityistietoja. Millään oikeudella ei vääryyttä voi oikeuttaa. Olen ihan tavallinen ihminen enkä mikään terroristi, mutten hyväksy ihmisten kidutusta ja vääriä tekoja!

Kaikki Venäjän kidutukset ja väärät teot olet hyväksynyt. Olet terrorismin tukija.

• hah hah
        luulen. kirjoitti:

Terrorismin estämiseksi on oikeutettua tutkia riskiryhmien tietoliikennettä. Miten luulet ryssien saaneen selville Bostonin pommittajien vaarallisuuden, siellä vaan ei ole tavallisillakaan kansalaisilla mitään vapautta.

• Suomi Venäjälle

Herää vaan kysymys, et huoliiko Putin tällaista velkaperämaata.
      Putin, olet tervetullut suomeen, ei tilanne voi todellakaan enää siitä paheta, vaikka Suomi annettas Venäjälle.
      Ei ainakaan köyhien osalta, koska suomen päättäjillähän ei ole köyhille yhtään mitään annettavaa.
      Mitä sitten vaikka Suomi liitettäs Venäjään, onhan suomen päättäjät jakaneet suomalaisten rahat ympäri eurooppaa, että ei siinä ihan vapaasti vaan.
      Kuka edes haluaisi enää puolustaa suomen päättäjien edustamaa suomea, koska se on riistänyt ja riistää yhä enemmän köyhiä.

• vastaus idiootille

Aivan naurettavaa tekstiä sain lukea! Pitäskö sun kuule muuttaa sinne Venäjälle jos sä luulet siellä asioiden olevan hyvin!? Jos et sattunu tietämään niin Venäjä ei pidä mitään huolta sille kuuluvista "tasavalloistaan" rakennukset ränsistyvät, ihmiset elää kurjuudessa ja köyhyydessä. Voin sanoa että asiat ovat täälä Suomessa nyt paremmin mitä ne olisivat Venäjän vallan alla.

• ole ole olee...

Jos Putin ostaisi Suomen, maksaisi hyvän neliöhinnan ja rahat jaettaisiin tasan, kaikki voisivat lähteä Espanjan lämpöön eläkepäiville!

------------------

• What?!
        ole ole olee... kirjoitti:

Jos Putin ostaisi Suomen, maksaisi hyvän neliöhinnan ja rahat jaettaisiin tasan, kaikki voisivat lähteä Espanjan lämpöön eläkepäiville!

------------------

Mikä on se "hyvä neliöhinta"?

• sff,
    • Peli on selvä
      • Kyllähän Venäjän halu olla suurvalta on selviö. Hah.

Mitä "paljastamisia" siihen tarvitaan?

• Älkää uskoko!

Tälläiset uutiset on naurettavia.Joku jenkkiintynyt venäläinen lietsoo paskapuheillaan pelkoa pöljään kansaan venäjän vieressä.Mitähän äijäparalla on jäänyt hampaankoloon?
      Putinin pitäis ottaa tämä kekkeruusi puhutteluun.

• Putler söi Krimin

Putler ei nyt ehdi puhutella, kun maailmanvalloitus on kesken.

• Rauhoittukaa jo!!!!!

Ärsyttää tämän yhden palstanikkarin tyyli tulla tänne jatkuvasti uutislinkkeineen provosoimaan ja toistamaan iltapäivälehtien paisuteltua uutisia.Jos minulla olisi valtaa, poistaisin tuollaiset juoru-ukon, tai akan jutut samantien.
      Naurettavia ihmiset jotka menee tähän vipuun ja alkaa keuhkoamaan näistä "haloouutisotsikoista"

• Juokse juoru juokse

Niin, kyseessähän on tämä toitottaja taas.
        https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTSTRh-UPmVQWpR-QHWQUjdYF-SYI2Um-R7JuY1SbMcuhmI-Rfecw

Hei ootteko kuulleet, se sanoi, että Puttiini haluaa suomen? Ei ny mun tarttee jatkaa matkaa toiseen talloon, kertomaan.Ootteko kuulleet, Puttiini haluaa suomen?

• pelleoot

No onko sun sit pakko lukea niitä aiheita? Omastamielestä on hyvä että näistä asioista keskustellaan vaikka suurinosa taitaakin olla provoja.

• Privet djadja Putin

Näyttää vääjäämättömästi siltä, että historia toistaa taas itseään. Ja Suomi on toivottomasti yksin. Ei ole NATOlla ja USAlla intressejä turvata Suomea, tätä Venäjän entistä provinssia. Aloitan opportunistina tehokkaan Venäjän opiskelun ja pyrin pärjäämään muutosten myllerrysten keskellä.

• finman

Suksi ny kuuseen ajatuksines...

• dumbman
        finman kirjoitti:

Suksi ny kuuseen ajatuksines...

onneksi kaikilla on oikeus omiin ajatuksiin

• Suomessa on.
        dumbman kirjoitti:

onneksi kaikilla on oikeus omiin ajatuksiin

Venäjällä ei ole.

• Vara on viisautta

Nyt on hyvä aika hieroa läheistä liittolaisuutta suoraan Usan kanssa ja Nato-jäsenyyden hakemus vireille.

Suomen kannattaa myös luopua ydinaseettomuudesta.

• Hoover.

Tuo on vain Andrei Illiaronovin yksittäinen ja henkilökohtainen mielipide, heikko provokaatio jota kukaan ei ota todesta. Venäjän valtion virallinen mielipide ja lausonto asiasta olisi aivan toisenlainen. Kaikkeen epäviralliseen ei pidä uskoa.

Empä jaksa ja viittsi enempää kommentoida moista heikkoa ja yliampuvaa juttua, joka ei ole Venäjän virallinen kanta asiaan

• Vastatuulta

• Tuom.

Venäjän "virallinen kanta" on siirtää rajansa tsaarin aikaisiin mittoihin. Tai siis mikä on Venäjällä virallista? Tällä hetkellä virallisinta on laajentaa punaviivaa kaikin mahdollisin keinoin kaikkeen laajimpaan mahdollisimpaan maailmanvaltaan. Globaalivihollinen vaikkapa Usa. Mutta kaikkea vihollisuutta kannatetaan tällä hetkellä. Maa köyhtyköön, mutta armeija rikastukoon. Jokainen venäläinen nielköön nälkänsä ja köyhyytensä aseiden ja panssareiden edessä.
        Putinin tie on analoginen Hitlerin kohtalon kanssa. Mutta tie ja tuho ovat lyhyemmät.
        Putin voittaa Hitlerin ainoastaan ydinlataustensa suhteen. Hitler olin tehokkaampi konventionaalisilla aseilla.
        Mutta onko Putin se valtias, joka lähtee Israelin vuorille? Krimi on ainakin välttämätön tukiasema, mistä sotajoukot on käytännöllistä kuljettaa Välimerelle.

• Naurettavaa kakkaa

Hoover.Just näin!Uutinen on ihan sekopäinen.Siinä annetaan ymmärtää jopa, että suomi olisi ollut joskus venäjän.Ihan sama tuo Illiaronovi, vaikka olis ollut Putinin siivooja, tai lastenhoitaja.Tälläiset ei ole perillä asioista, mutta juttuja myyvät, kun saavat rahaa.Vähän niinkuin Nykänen seiskassa.Juttu, kun juttu niin aina on kansa suu vaahdossa ja innoissaan.

• relax1
        Naurettavaa kakkaa kirjoitti:

Hoover.Just näin!Uutinen on ihan sekopäinen.Siinä annetaan ymmärtää jopa, että suomi olisi ollut joskus venäjän.Ihan sama tuo Illiaronovi, vaikka olis ollut Putinin siivooja, tai lastenhoitaja.Tälläiset ei ole perillä asioista, mutta juttuja myyvät, kun saavat rahaa.Vähän niinkuin Nykänen seiskassa.Juttu, kun juttu niin aina on kansa suu vaahdossa ja innoissaan.

Ei kannata välittää kaikista p-jutuista.Paras on ottaa itse selvää asiosta,ja varmistaa asiat mahdollisimman monesta lähteestä,(mikä kylläkin vie aikaa)ja vasta sitten lähteä huutelemaan hulluille,ns. propagandan uhreille.

• jupe66

Tämänhetkiseen venäjän valtion viralliseen kantaan uskojilla on itsellänsä vastuu siihen uskomisessa. Alkuunsahan heidän piti vain "suojella" venäläisvähemmistöä krimillä...nyt se on jo liitetty venäjään. Mitä seuraavaksi?

• Arto L
        Naurettavaa kakkaa kirjoitti:

Illiaronov on jo vuosia töissä Cato Instituutissa jonka virallinen tehtävä on muokata poliittisen keskustelun ilmapiiriä amerikkalaisten periaatteiden mukaisiksi.

Eli on toisinsanoen propaganda osasto jota käytetään syytämään lehtijuttuja. Tämä on Cato INstituutin selkeä ohjeistus tähän tilanteeseen, koska Illiaronov on ollut siellä töissä jo vuosia ja uutinen laitetaan lehteen nyt.

• Loppuottelu tulossa
        Tuom. kirjoitti:

Venäjän "virallinen kanta" on siirtää rajansa tsaarin aikaisiin mittoihin. Tai siis mikä on Venäjällä virallista? Tällä hetkellä virallisinta on laajentaa punaviivaa kaikin mahdollisin keinoin kaikkeen laajimpaan mahdollisimpaan maailmanvaltaan. Globaalivihollinen vaikkapa Usa. Mutta kaikkea vihollisuutta kannatetaan tällä hetkellä. Maa köyhtyköön, mutta armeija rikastukoon. Jokainen venäläinen nielköön nälkänsä ja köyhyytensä aseiden ja panssareiden edessä.
        Putinin tie on analoginen Hitlerin kohtalon kanssa. Mutta tie ja tuho ovat lyhyemmät.
        Putin voittaa Hitlerin ainoastaan ydinlataustensa suhteen. Hitler olin tehokkaampi konventionaalisilla aseilla.
        Mutta onko Putin se valtias, joka lähtee Israelin vuorille? Krimi on ainakin välttämätön tukiasema, mistä sotajoukot on käytännöllistä kuljettaa Välimerelle.

Israelilla taitaa olla läheisemmät suhteet Usan kanssa kuin Venäjän kanssa. Syyrian diktaattorin tukeminen vie Venäjän sotaan Israelia vastaan.

• antisemiitti
        Loppuottelu tulossa kirjoitti:

Israelilla taitaa olla läheisemmät suhteet Usan kanssa kuin Venäjän kanssa. Syyrian diktaattorin tukeminen vie Venäjän sotaan Israelia vastaan.

Hyvä ehkä Israel tuhoutuu siinä sivussa.

• Mikayluj

Jos tänne tulee niin nirri menee alta aikayksikön. Niin suurta on ryssäviha jos aletaan muurahaispesää kepillä sotkemaan.

• Saatanan sontiaiset

Ja kotiryssät ensimmäisenä.

• Olen kuullut
        Saatanan sontiaiset kirjoitti:

Ja kotiryssät ensimmäisenä.

Kotiryssille sattuu ja tapahtuu jo päivittäin.

• jupe66

todellakin....mutta niitä keppejä lukuunottamatta meillä ei sitten olekaan juuri muuta millä puolustautua...pelkkä masenne ja rynnäkkökivääri ei enää riitä. SA on alasajettu sellaiseen kuntoon että oikein hirvittää. Seuraavaa kahinaa kun ei ratkaista rintamilla eikä juoksuhaudoissa....on hieman muuttunut sotiminen sitten 1939-1945 jälkeen....

• Niinpäniin
        Olen kuullut kirjoitti:

Kotiryssille sattuu ja tapahtuu jo päivittäin.

Miettikääpä sitä,miten paljon suomella on investoineja tuolla rajan takana?Entä miten paljon rahaa virtaa suomeen venäläisten ostosreissuilla?Entä raaka-ainetuonti?On se kyllä katkera pala niellä,mutta me olemme aikalailla Venäjän kaasun,ja öljyn varassa.Ei tietenkään kokonaan,mutta kannattaisiko meidän tuoda nesteytettyä liuskekivikaasua USA:sta(se on metaania)Se tulisi kalliiksi,eikä olisi kovin vihreää.Itse halveksun vihreitä,ja niiden politiikkaa,mutta välitän maapallon tilasta.Suosin auringosta suoraan saatavaa energiaa(tuuli,paneelit,sekä kehittyneemmät aurinkoenergian muodot,esim.ne jotka säilövät energiaa lämpönä,ja joka voidaan ottaa käyttöön yön pimeinä tunteina)Nyt rönsyilen aiheesta.Stalinin aikainen ryssä ei ole ollenkaan sama ryssä,kuin nykyinen.Yhtenäinen Venäjä ei ehkä olekaan niin "yhtenäinen",jos Putin päättää lähteä maailmanvalloitusretkelle.Ei ole pelkoa,että Suomi miehitettäisiin.Vaikkei EU:lla olekaan yhteistä puolustusta,niin Saksa,Ranska,Ruotsi,ym. varmasti tulisivat apuun,jaPutin tietää sen.

• jupe66
        Niinpäniin kirjoitti:

Miettikääpä sitä,miten paljon suomella on investoineja tuolla rajan takana?Entä miten paljon rahaa virtaa suomeen venäläisten ostosreissuilla?Entä raaka-ainetuonti?On se kyllä katkera pala niellä,mutta me olemme aikalailla Venäjän kaasun,ja öljyn varassa.Ei tietenkään kokonaan,mutta kannattaisiko meidän tuoda nesteytettyä liuskekivikaasua USA:sta(se on metaania)Se tulisi kalliiksi,eikä olisi kovin vihreää.Itse halveksun vihreitä,ja niiden politiikkaa,mutta välitän maapallon tilasta.Suosin auringosta suoraan saatavaa energiaa(tuuli,paneelit,sekä kehittyneemmät aurinkoenergian muodot,esim.ne jotka säilövät energiaa lämpönä,ja joka voidaan ottaa käyttöön yön pimeinä tunteina)Nyt rönsyilen aiheesta.Stalinin aikainen ryssä ei ole ollenkaan sama ryssä,kuin nykyinen.Yhtenäinen Venäjä ei ehkä olekaan niin "yhtenäinen",jos Putin päättää lähteä maailmanvalloitusretkelle.Ei ole pelkoa,että Suomi miehitettäisiin.Vaikkei EU:lla olekaan yhteistä puolustusta,niin Saksa,Ranska,Ruotsi,ym. varmasti tulisivat apuun,jaPutin tietää sen.

Tuohon apuun tuloon mahdollisessa sodassa: Höpö höpö! eivät varmasti liittyisi sotaan toisen liittoutumattoman maan puolesta - siis suomen puolesta. Etenkin kun tällä maalla on ollut kylliksi aikaa miettiä omaa sijoitustaan maailmankartalla myös tulevaisuuden. Suomi on valinnut puolueettomuuden ja vastaa todellakin yksin siitä mitä se joutuu vastaanottamaan tulevaisuudessa.

• kalshnikov

On muuten sen verran amatsuunia, että antaa tulla vaan.Suomi on itsenäinen ja tulee pysymään sellaisena, minä ainakin panen korteni kekoon ja puolustan viimeiseen asti. Ruvetkaahan suomalaiset miettimään kenelle myytte kiinteistöjä ! Rantatontit ja muut maa-alueet !!!!!

• Arto L
        jupe66 kirjoitti:

Tuohon apuun tuloon mahdollisessa sodassa: Höpö höpö! eivät varmasti liittyisi sotaan toisen liittoutumattoman maan puolesta - siis suomen puolesta. Etenkin kun tällä maalla on ollut kylliksi aikaa miettiä omaa sijoitustaan maailmankartalla myös tulevaisuuden. Suomi on valinnut puolueettomuuden ja vastaa todellakin yksin siitä mitä se joutuu vastaanottamaan tulevaisuudessa.

Turha miettiä apuuntulijoita. Putinilla ei ole mitään tuollaisia aikeita. Cato Instituutti, jossa Illiaronov työskentelee on virallinen poliittisen propagandatuotannon yksikkö
        Washingtonissa.

Tämä uutinen on 100 % soopaa, ja Illiaronov työskenteli Putinin kanssa vain kerran vuodessa G8 kokouksissa. Mistä se edes tietäisi mitä Putin ajattelee ? Kirjanpitäjä joka uskoo tietävänsä mitä toimitusjohtaja aikoo tehdä ?

• suollat soopaa
        Arto L kirjoitti:

Turha miettiä apuuntulijoita. Putinilla ei ole mitään tuollaisia aikeita. Cato Instituutti, jossa Illiaronov työskentelee on virallinen poliittisen propagandatuotannon yksikkö
        Washingtonissa.

Tämä uutinen on 100 % soopaa, ja Illiaronov työskenteli Putinin kanssa vain kerran vuodessa G8 kokouksissa. Mistä se edes tietäisi mitä Putin ajattelee ? Kirjanpitäjä joka uskoo tietävänsä mitä toimitusjohtaja aikoo tehdä ?

Taloudellinen pääneuvonantaja ei ole mikään kirjanpitäjä vaan ollut hyvinkin läheisesti tekemisissä putinan kanssa ja varmasti tietää mistä puhuu. Eipä ole putina kieltänytkään, mutta väittihän se ettei Krimillä ole ryssäsotilaita ja etteivät aio liittää Krimiä venäjään. Olet harvinaisen typerä.

• Arto L
        suollat soopaa kirjoitti:

Taloudellinen pääneuvonantaja ei ole mikään kirjanpitäjä vaan ollut hyvinkin läheisesti tekemisissä putinan kanssa ja varmasti tietää mistä puhuu. Eipä ole putina kieltänytkään, mutta väittihän se ettei Krimillä ole ryssäsotilaita ja etteivät aio liittää Krimiä venäjään. Olet harvinaisen typerä.

Oli taloudellinen neuvonantaja ja sitten G8 edustaja. Mutta kiinnitä huomio tuohon että on jo kuusi vuotta tehnyt Cato Instituutin leivissä töitä, ja Cato Instituutti on propagandaa tuottava "yritys" ilman mitään muuta tehtävää.
        Ethän voi olla niin typerä ettet näe uutisen keksittyä sisältöä ? Lue se alkuperäinen ruotsinkielinen uutinen, niin ymmärrät että siinä miehen uskottavuus on nolla. Kyseessä oli puhelinsoitto Cato Instituutista Svenska DagBladetiin.

Iltasanomat kopioi vain osia ruotsalaislehden artikkelista.
        Miksi Illiaranov avasi suunsa vasta nyt, kun ero Putinin kanssa tuli jo kahdeksan vuotta sitten ? Koska nyt tästä lausunnosta maksettiin.
        Krimillä ei ollut uusia sotilaita, mutta siellähän oli Ukrainan ja Venäjän sopimuksen mukaisesti koko ajan 25 000 plus Sevastopolin sotilaat. Älä hölmöile, älä sekoile.
        Venäjä ei myöskään tehnyt pääätöstä Krimistä vaan krimiläiset, ja sen Putin sanoi heti. Se on kuitenkin täysin epäoleellista tähän valheelliseen uutiseen.

Taloudellinen neuvonantaja keskustelee talousasioista, mutta lehdessä hän puhuu sotilasoperaatioista ja ulkopolitiikasta. Uskotko että Putin juttelee kaikesta kaikkien kanssa ja kenraalit vaihtaa kuulumiset esim terveydenhuollon suunnitelmista. Ajattele hiukan todellisuutta äläkä käyttäydy kuin lapsi !

• hah hah
        Arto L kirjoitti:

Oli taloudellinen neuvonantaja ja sitten G8 edustaja. Mutta kiinnitä huomio tuohon että on jo kuusi vuotta tehnyt Cato Instituutin leivissä töitä, ja Cato Instituutti on propagandaa tuottava "yritys" ilman mitään muuta tehtävää.
        Ethän voi olla niin typerä ettet näe uutisen keksittyä sisältöä ? Lue se alkuperäinen ruotsinkielinen uutinen, niin ymmärrät että siinä miehen uskottavuus on nolla. Kyseessä oli puhelinsoitto Cato Instituutista Svenska DagBladetiin.

Iltasanomat kopioi vain osia ruotsalaislehden artikkelista.
        Miksi Illiaranov avasi suunsa vasta nyt, kun ero Putinin kanssa tuli jo kahdeksan vuotta sitten ? Koska nyt tästä lausunnosta maksettiin.
        Krimillä ei ollut uusia sotilaita, mutta siellähän oli Ukrainan ja Venäjän sopimuksen mukaisesti koko ajan 25 000 plus Sevastopolin sotilaat. Älä hölmöile, älä sekoile.
        Venäjä ei myöskään tehnyt pääätöstä Krimistä vaan krimiläiset, ja sen Putin sanoi heti. Se on kuitenkin täysin epäoleellista tähän valheelliseen uutiseen.

Taloudellinen neuvonantaja keskustelee talousasioista, mutta lehdessä hän puhuu sotilasoperaatioista ja ulkopolitiikasta. Uskotko että Putin juttelee kaikesta kaikkien kanssa ja kenraalit vaihtaa kuulumiset esim terveydenhuollon suunnitelmista. Ajattele hiukan todellisuutta äläkä käyttäydy kuin lapsi !

Sinä olet tyhmempi kuin lapsi, aivovammainen vai aivopesty russofiili. Koko ajanhan sinne virtasi ryssäsotilaita venäjältä tunnuksettomina ja jälkeenpäin putina sitten kiitteli armeijaa, vaikka ensin väitti niiden olevan kodinturvajoukkoja. Kaikkea sinä idiootti uskotkin.

Toistelet samaa soopaa kymmenissä viesteissä. Tietysti kerrotaan nyt asiasta joka on ajankohtainen, ei kai tuollaista kukaan olisi ottanut vakavissaan kuusi vuotta sitten. Sota ja talous liittyvät hyvin kiinteästi toisiinsa, varsinkin kun valloitettavilla alueilla on kaasua, öljyä, kaivoksia, teollisuutta...ja maksaa se sotiminenkin, etenkin talouspakotteet. Kaikki ministerit ja neuvonantajat tietävät toisten alojen asiat. Ajattele hiukan todellisuutta äläkä käyttäydy kuin lapsi !

• Shitter oli oikeassa
      • Huhhuhhuhhuhhuhhuh

Haista sinä IS ja IL pitkä .....

• Ryssille terveisiä

Tässäkin on sanomaa http://www.youtube.com/watch?v=C4zgI1rsjb8

• Suomi pysyy Suomena

Ei Putin yht´äkkiä valtaa Suomea,vaikka siihen pystyisikin.Ukrainan kriisin takana on niin paljon juonittelua,ja jenkkien valtaannostama hallitus(ainakin apuna ollut),että tilanne on aivan erilainen,kuin suomen.Katsokaa vaikka karttaa,jossa näkyy kuinka paljon venäjää puhuvia on missäkin maassa,niin saatte jonkinlaisen käsityksen asiasta.Suomen ja Venäjän välit ovat ainakin toistaiseksi kohtalaisen hyvät,eikä suomessa ole paljoakaan venäjää äidinkielenään puhuvia.Oli Krimin äänestys laiton,tai ei,tosiasia on se,että Krimin asukkaat OIKEASTI halusivat liittyä Venäjään.Jos Ukrainan hallitus olisi hoitanut asiat kunnolla aikoinaan,niin äänestyksen tulos olisi ollut toinen,tai sitä ei olisi tullut ollenkaan.Kaikki,jotka vähänkin ovat seuranneet Ukrainan hallinnon toimia ymmärtävät mistä nyt puhun,esim. äänestykset.Äärioikeisto sai tehdä,ja päättää mitä lystäsi.En ole itsekään mikään vasemmistomyönteinen,mutta jotain rajaa hei...

• jupe66

ei se sitä vielä teekään, mutta suomen aika on silti rajallinen. Ensin täytyy hoitaa ukraina pois päiväjärjestyksestä. Jos länsivallat eivät saa muuta aikaan kuin matkustuskieltoja, tämä tuskin moskovaa haittaa. Krimin liittämisellä Putiin näyttää jo nyt voittajalta kotimaassaan ja kansansuosio on taattu. Vielä jos hän onnsituu lohkaisemaan hieman lisää ex. neuvosto-osia ja liittämään ne venäjään.... on hän kansallissankari. Kansansuosio ja rajattomat voimankäyttöoikeudet ovat taattuja myös tulevaisuudessa.

• Poteroon.mars
        jupe66 kirjoitti:

ei se sitä vielä teekään, mutta suomen aika on silti rajallinen. Ensin täytyy hoitaa ukraina pois päiväjärjestyksestä. Jos länsivallat eivät saa muuta aikaan kuin matkustuskieltoja, tämä tuskin moskovaa haittaa. Krimin liittämisellä Putiin näyttää jo nyt voittajalta kotimaassaan ja kansansuosio on taattu. Vielä jos hän onnsituu lohkaisemaan hieman lisää ex. neuvosto-osia ja liittämään ne venäjään.... on hän kansallissankari. Kansansuosio ja rajattomat voimankäyttöoikeudet ovat taattuja myös tulevaisuudessa.

No eihän Suomi koskaan ollut osa Neuvostoliittoa,mutta saattaa silti olla hyvä aika alkaa kaivaa poteroa,ihan varmuuden vuoksi vain.Venäjästä on hyvää vauhtia tulossa samanlainen maailmanpooliisi,kuin jenkeistä.Niillä alkaa olla sormet liian monessa sopassa,ja pian käy niin,että jo nyt vähäiset rahat loppuu kokonaan. Oligarkkien massit on varmasti veroparatiiseissa,joten armeijan rahoitus täytyy löytyä jostain muualta.Tiedetty tosiasia on, että venäläinen marssii parilla perunalla päivässä,ja kakkua riittää tankkeihin.Toinen mikä on varma,ainoa ala,mikä on pysynyt länsimaiden tasolla on asetegnologia,ja sen kehitystyö.Esim.lämpöpainepommi(thermobaric bomb)on tietääkseni venäläinen keksintö.Siltä ei poterokaan suojaa.Pitää olla väestönsuojassa.Tosi lohdullista.

• Optimisti...vaikka
        jupe66 kirjoitti:

Putin varmasti on suosittu kotimaassaan,en voi uskoa että hän haluaa liittää kaikki entisen Neuvostoliiton maat Venäjän valtapiiriin.Se on mahdotonta ilman kolmatta suursotaa,sillä osa ex-NL:n maista kuuluu jo Euroopan Unioniin.Vaikkei EU:lla ole yhteistä puolustusta,Venäjä tuskin ottaa riskin,että koko EU NATO kääntyy sitä vastaan.Ehkä olen hieman optimistinen,mitä tulee tähän asiaan,mutta näin uskon,vaikken pystykään uskomaan,että Putin olisi niin typerä,että sytyttäisi koko euroopan liekkeihin.Todellinen vaara tulee jostain muualta...uskonnosta

• Optimisti...vaikka kirjoitti:

Putin varmasti on suosittu kotimaassaan,en voi uskoa että hän haluaa liittää kaikki entisen Neuvostoliiton maat Venäjän valtapiiriin.Se on mahdotonta ilman kolmatta suursotaa,sillä osa ex-NL:n maista kuuluu jo Euroopan Unioniin.Vaikkei EU:lla ole yhteistä puolustusta,Venäjä tuskin ottaa riskin,että koko EU NATO kääntyy sitä vastaan.Ehkä olen hieman optimistinen,mitä tulee tähän asiaan,mutta näin uskon,vaikken pystykään uskomaan,että Putin olisi niin typerä,että sytyttäisi koko euroopan liekkeihin.Todellinen vaara tulee jostain muualta...uskonnosta

Aika pitkälle samaa mieltä olen. Yhden miehen elinaikana ei valloiteta takaisin kaikkea sitä, mitä oli valloitettu eri hallitsijoiden ja sitten neuvostovallan aikana myöhemmin. Yrityskin tietäisi tuhoon tuomittua voimavarojen hajottamista, vaikka Nato ei pikkusormellaankaan asiaan puuttuisi. Toki Putin tökkii maailmaa ja kokeilee, mitä kaikkea Venäjän ulkopuolella siedetään.

• jupe66
        Optimisti...vaikka kirjoitti:

Venäjän viimevuosien kehitys on ollut lähinnä asevarustelua, sananvapauden tuhoamista, ja ihmisoikeuksien poljentaa. Demokratiasta ei juuri voitane puhua kun keskustellaan venäjän nykytilanteesta. Tällä hetkellä suomella ei vielä ole hätää tai suoranaista uhkaa venäjän puolelta, mutta ei myöskään kykyä torjua sellaista konkreettisesti. Suomella ei ole sotilaallista liittoa kenenkään kanssa ja on lähes 100% varmaa, että jos konflikti syntyy me todellakin olemme ja saamme kestää seuraukset yksin. Objektiivisesti arvioiden; emme kestä niitä.

Suomen Puolustusvoimat on viimevuosien toistuvien leikkausten ja supistusten myötä teknisesti ja taloudellisesti ajettu tilanteeseen, jossa sen toiminta ei ole enää vuosiin vaikuttanut uskottavalta. Juupas-eipäs Nato-keskustelu on aika ajoin ollut voimissaan, mutta koskaan itse päätöksenteko ei ole ollut ajankohtainen ko aiheesta.

Rahaa puolustuskyvyn palauttamiseksi ei todellakaan ole olemassa, eikä tämä asia oleellisesti parane seuraavan 10 vuoden kuluessa. Nykyainainen toimiva puolustus vaatii nykyaikaisia ja tehokkaita aseita, jotka omaavat pitkän elinkaaren. Tällaiset aseet ja asejärjestelmät maksavat todella huikeita summia. Nuo summat ovat sitä luokkaa, etteivät edes pahimmat toiveajattelijat uskalla kuvitella noiden hankintojen olevan mahdollisia. Kaikki varmasti käsittävät, ettei suomella ole edes teoreettisia mahdollisuuksia päivittää puolustuskoneistoaan tasolle, joka kykenisi eliminoimaan mahdollisen venäjän sotilaallisen maahantunkeutumisen tai asettamaan jo pelkällä olemassaolollaan riittävän uhan sen aloittamiselle. 10 mrd. euroa on pikkuraha, kun aletaan varustaa puolustusvoimia sille tasolle jolla niiden todella kuuluisi olla.
        Aiemmin tällä viikolla päätökseen saatetut 2,3 mrd:n leikkauskset seuraavasta budjetista aiheuttivat mielettömän laajan keskustelun ja ymmärrettävästi myös paljon tyytymättömyyttä.

• no jaa . .
        jupe66 kirjoitti:

Venäjän viimevuosien kehitys on ollut lähinnä asevarustelua, sananvapauden tuhoamista, ja ihmisoikeuksien poljentaa. Demokratiasta ei juuri voitane puhua kun keskustellaan venäjän nykytilanteesta. Tällä hetkellä suomella ei vielä ole hätää tai suoranaista uhkaa venäjän puolelta, mutta ei myöskään kykyä torjua sellaista konkreettisesti. Suomella ei ole sotilaallista liittoa kenenkään kanssa ja on lähes 100% varmaa, että jos konflikti syntyy me todellakin olemme ja saamme kestää seuraukset yksin. Objektiivisesti arvioiden; emme kestä niitä.

Suomen Puolustusvoimat on viimevuosien toistuvien leikkausten ja supistusten myötä teknisesti ja taloudellisesti ajettu tilanteeseen, jossa sen toiminta ei ole enää vuosiin vaikuttanut uskottavalta. Juupas-eipäs Nato-keskustelu on aika ajoin ollut voimissaan, mutta koskaan itse päätöksenteko ei ole ollut ajankohtainen ko aiheesta.

Rahaa puolustuskyvyn palauttamiseksi ei todellakaan ole olemassa, eikä tämä asia oleellisesti parane seuraavan 10 vuoden kuluessa. Nykyainainen toimiva puolustus vaatii nykyaikaisia ja tehokkaita aseita, jotka omaavat pitkän elinkaaren. Tällaiset aseet ja asejärjestelmät maksavat todella huikeita summia. Nuo summat ovat sitä luokkaa, etteivät edes pahimmat toiveajattelijat uskalla kuvitella noiden hankintojen olevan mahdollisia. Kaikki varmasti käsittävät, ettei suomella ole edes teoreettisia mahdollisuuksia päivittää puolustuskoneistoaan tasolle, joka kykenisi eliminoimaan mahdollisen venäjän sotilaallisen maahantunkeutumisen tai asettamaan jo pelkällä olemassaolollaan riittävän uhan sen aloittamiselle. 10 mrd. euroa on pikkuraha, kun aletaan varustaa puolustusvoimia sille tasolle jolla niiden todella kuuluisi olla.
        Aiemmin tällä viikolla päätökseen saatetut 2,3 mrd:n leikkauskset seuraavasta budjetista aiheuttivat mielettömän laajan keskustelun ja ymmärrettävästi myös paljon tyytymättömyyttä.

Ei ryssät Suomea pelkästään pommittamalla valloittaisi, siihen tarvitaan sotilaitakin, eikä niille mikään helppo pala olisi tänne tulla, semminkään jos maamiinoja ei ole tuhottu. Arvion mukaan saisivat kokoon vain 50 000 sotilasta ja ryssien nykykunnon tietäen, en ihmettele yhtään jos ei enempää löydy. Eliittijoukkoja ei lähellekään sitä.

Pelotteena Nato olisi ilman muuta paras, mutta uskon, että todellisessa sotatilanteessa saisimme apua sekä EU-maista, että Natolta, vaikka emme Natoon kuuluisikaan.

• jupe66
        no jaa . . kirjoitti:

Ei ryssät Suomea pelkästään pommittamalla valloittaisi, siihen tarvitaan sotilaitakin, eikä niille mikään helppo pala olisi tänne tulla, semminkään jos maamiinoja ei ole tuhottu. Arvion mukaan saisivat kokoon vain 50 000 sotilasta ja ryssien nykykunnon tietäen, en ihmettele yhtään jos ei enempää löydy. Eliittijoukkoja ei lähellekään sitä.

Pelotteena Nato olisi ilman muuta paras, mutta uskon, että todellisessa sotatilanteessa saisimme apua sekä EU-maista, että Natolta, vaikka emme Natoon kuuluisikaan.

Sotilaallisen avun saaminen olisi nyt hyvä varmistaa, ennen kuin mitään tapahtuu. Turvatakuut ovat ainoa pätevä tuen osoitus, sillä ne sitovat takuun antajaa huomattavasti enemmän kuin pelkkä päätöslauselma tai suunnitelma. En jaksa uskoa, että yksikään länsivaltio olisi halukas antamaan tällaisia suomelle. Suomella on ollut 20 vuotta aikaa miettiä ja muuttaa turvallisuuspolitiikkaansa ja suuntautuneisuuttaan, - ilman konkreettista tulosta, joten aika monessa Nato valtiossa saattaisi syntyä sisäpoliittinen kriisi, mikäli maan hallitus sitoutuisi sotimaan suomen puolesta, ilman todellista puolustusliittosopimusta.
        Mikäli tuki EU:lta olisi samanlainen kuin nyt Ukrainalle annettu tuki, se tuskin auttaisi meitä paljoakaan. Henkilökohtaisesti olen todella pettynyt lännen lähinnä muodollisiin pakotteisiin venäjää kohtaan. En kannata uhoamista, mutta nämä ns. pakotteet joita nyt käytetään ovat lähinnä vaivautuneen oloista sympatiaa ukrainalle.

Puolustusliitto ruotsin kanssa on täällä suomessa viimeviikkoina noussut esille hyvin voimakkaasti. Ruotsalaiset ovat kuitenkin olleet tästä asiasta huomattavasti vaitonaisempia Ukrainan kriisin alkamisen jälkeen. Ehkäpä tukholmassa on osattu haskea yhteen paremmin kuin helsingissä: kaksi heikkoa yhdessä, ei välttämättä muodosta riittävää kynnystä valloitushaluiselle valtiolle. Mikä tahansa puolustusliitto jonkun eurooppalaisen tai muun länsivaltion kanssa on parempi kuin nykyinen tilanne. On hienoa että suomalaisilla on edelleen asennetta puolustaa maataan, mutta valitettavasti pelkkä asenne ei kykene pysäyttämään nykyaikaista aseistusta yksinään. Siihen tarvitaan runsaasti materiaalia, ja sitä meillä suomalaisilla ei ole, eikä ole mahdollisuutta saada tulevaisuudessakaan ilman merkittäviä taloudellisia ja poliittisia uhrauksia. Tällä hetkellä olemme käytännöllisesti katsoen yksin, mikäli mahdollinen konflikti koskettaa meitä. Olemme tietoisesti valinneet tämän osan maallemme, eikä nykytilanteesta voi syyttää ketään muuta kuin oman maamme kansaa ja päättäjiä. Tämä asetelma muuttuu oleellisesti heti kun toisin voidaan aukottomasti todistaa. Tällainen todistaminen edellyttää jonkinlaisen selkeän ja sitovan sopimuksen allekirjoittamista. Näen ettei nykytilanteessa olevalle suomelle ole tarjolla muita vaihtoehtoja kuin huono ja vielä huonompi. Kaikista huonoin ja suuririskisin vaihtoehto on se, ettei yhä edelleenkään kyetä tekemään yhtään mitään oman turvallisuutemme takaamiseksi.

• mas0
        jjeeves kirjoitti:

Aika pitkälle samaa mieltä olen. Yhden miehen elinaikana ei valloiteta takaisin kaikkea sitä, mitä oli valloitettu eri hallitsijoiden ja sitten neuvostovallan aikana myöhemmin. Yrityskin tietäisi tuhoon tuomittua voimavarojen hajottamista, vaikka Nato ei pikkusormellaankaan asiaan puuttuisi. Toki Putin tökkii maailmaa ja kokeilee, mitä kaikkea Venäjän ulkopuolella siedetään.

,,,ja ukko on toistaiseksi onnistunut 100% ainakin Ukraina-tökkimisessään. Viikon sisään miehityksen aloittamisesta, krim oli liitetty venäjään. Ei huono tulos näin lyhyellä aikajaksolla vallan sokaisemalle, entiselle KGB-everstille ja miehelle kuka on luvannut palauttaa todellisen suuruuden venäjälle. Ei kai kukaan ole niin naiivi, että uskoo putinin tyytyvän tähän? äijähän suorastaan huokuu intoa koventaa panoksia....ja samalla olla se henkilö kuka loi uudelleen venäjän todellisen suurvalta statuksen. ja duuma siunaa muutaman tunni varotusajalla aivan kaiken mitä putin pyytää. Joten....kuka putinille oikeastaan laittaa vastaan, ellei länsi sitä tee??? Ei kukaan !

• fueller
        mas0 kirjoitti:

,,,ja ukko on toistaiseksi onnistunut 100% ainakin Ukraina-tökkimisessään. Viikon sisään miehityksen aloittamisesta, krim oli liitetty venäjään. Ei huono tulos näin lyhyellä aikajaksolla vallan sokaisemalle, entiselle KGB-everstille ja miehelle kuka on luvannut palauttaa todellisen suuruuden venäjälle. Ei kai kukaan ole niin naiivi, että uskoo putinin tyytyvän tähän? äijähän suorastaan huokuu intoa koventaa panoksia....ja samalla olla se henkilö kuka loi uudelleen venäjän todellisen suurvalta statuksen. ja duuma siunaa muutaman tunni varotusajalla aivan kaiken mitä putin pyytää. Joten....kuka putinille oikeastaan laittaa vastaan, ellei länsi sitä tee??? Ei kukaan !

Oliko siellä Krimillä amerikkalaisia joita Obama kiirehti auttamaan?.Yleensä kun suurvallat puolustaa kansalaisiaan,hehän ovat erilaisissa pykälissä todenneet että he voi käyttää asevoimia kansalaisten turvaamiseksi.Ottaen huomioon minkälaista porukkaa nousi Kiovassa valtaan,niin en kyllä suuresti ihmettele Putinin esiinmarssia.Sen sijaan jenkkien näyttävää höyryä asian tiimoilta ihmettelen.Jos yli 90% krimistä haluaa liittyä Venäjään niin ei kai se ole Putinin vika.Nyt joukolla uskomaan valheellistalänsipropagandaa ja eikun nato jäsenyyttä hakemaan Suomen pellet!

• fueller
        jupe66 kirjoitti:

Mielestäni suomen asemenot voitaisiin leikata lähes nollaan.Tämän Ukrainan kriisin vuoksi sotahullut lietsovat sotapsykoosia ja Venäjä vihaa.Ilmapiiriä rakennetaan Nato myönteiseksi.Sairasta.Yhteiskunnassa on tällä hetkellä rahantarvetta tärkeämpiinkin kohteisiin kun panssarivaunuihin tai ohjuksiin.Suomessa riittää tehokas rajavalvonta ja lempeät suhteet kaikkiin rajanaapureihin.Ei nykyisen tyyppiset,EU:n masinoimat ja vihamieliset.Tuomioja tule pois pilaamasta tulevaisuutta.

• ...

Suomi kuului 600 vuotta Ruotsiin ennen kuin kuin ryssät vääryydellä ja viekkaudella valtasivat ja ryöväsivät Suomen itselleen 1809. Ryssillä ei ole kertakaikkiaan mitään oikeuksia Suomen suhteen. Ryssät ovat myös anastaneet Venäjän alueen sen alkuperäisasukkailta eli ugreilta ym.

• Oikeastaan homman "veturina" 1809 tapahtumille oli Ranska. Mahtinsa huipulla oleva Napoleon sopi Tilsitissä Venäjän tsaarin kanssa, että Venäjä Ruotsia vastaan hyökkäämällä saisi Ruotsin liittymään mannermaasulkemukseen, ja niin Ruotsi nitistettiin Suomi valtaamalla. Ruotsi jopa valitsi tulevaksi hallitsijakseen Napoleonin upseerin, Bernadotten, joka on Ruotsin nykykuninkaallisten esi-isä.

Venäjälle kyllä Suomi tietysti kelpasi; samantyyppinen sopimus oli Neuvostoliiton ja kansallissosialistisen Saksan sopimus 1930-luvun lopulla siitä, että Neuvostoliitto voi rauhassa käyttää hyväkseen Baltian - ja Suomen.

Siis suo siellä, vetelä täällä. Kyllä ns. länsi syöttää Suomen Venäjälle, jos hyviä sopimuksia tehdään.

• jupe66
        jjeeves kirjoitti:

Oikeastaan homman "veturina" 1809 tapahtumille oli Ranska. Mahtinsa huipulla oleva Napoleon sopi Tilsitissä Venäjän tsaarin kanssa, että Venäjä Ruotsia vastaan hyökkäämällä saisi Ruotsin liittymään mannermaasulkemukseen, ja niin Ruotsi nitistettiin Suomi valtaamalla. Ruotsi jopa valitsi tulevaksi hallitsijakseen Napoleonin upseerin, Bernadotten, joka on Ruotsin nykykuninkaallisten esi-isä.

Venäjälle kyllä Suomi tietysti kelpasi; samantyyppinen sopimus oli Neuvostoliiton ja kansallissosialistisen Saksan sopimus 1930-luvun lopulla siitä, että Neuvostoliitto voi rauhassa käyttää hyväkseen Baltian - ja Suomen.

Siis suo siellä, vetelä täällä. Kyllä ns. länsi syöttää Suomen Venäjälle, jos hyviä sopimuksia tehdään.

länsi tuskin syöttäisi suomea venäjälle, mikäli meillä ja lännellä olisi jokin sopimus sotilaallisesta liittoutumisesta. Ei ole kahta viikkoakaan kun Usan kertoi kaikille baltianmaiden johtajille puolassa järjestetyssä tapaamisessa kuinka nato takaa heidän turvallisuutensa. Sanojensa tueksi nato lähetti muutaman hävittäjälentueen valvomaan baltian ja puolan ilmatilaa.

suomelle tällaista takuuta ei esitetä, sillä me olemme tietoisesti valinneet puolueettomuuden. Eli yksin ollaan yhä edelleen...

• jupe66 kirjoitti:

länsi tuskin syöttäisi suomea venäjälle, mikäli meillä ja lännellä olisi jokin sopimus sotilaallisesta liittoutumisesta. Ei ole kahta viikkoakaan kun Usan kertoi kaikille baltianmaiden johtajille puolassa järjestetyssä tapaamisessa kuinka nato takaa heidän turvallisuutensa. Sanojensa tueksi nato lähetti muutaman hävittäjälentueen valvomaan baltian ja puolan ilmatilaa.

suomelle tällaista takuuta ei esitetä, sillä me olemme tietoisesti valinneet puolueettomuuden. Eli yksin ollaan yhä edelleen...

Kun Venäjä jossain vaiheessa ryhtyy varmistamaan Latviassa ja Liettuassa olevien venäläisten turvallisuutta ja asemaa konkreettisesti, ja kun Nato lunastaa takuunsa, maat ovat sotatantereina meripihkarannikkojansa myöten. Nämä maat ovat ohjelmassa ennen Viroa Kaliningradin sijainnin takia ja siksi, että niissä on suhteellisen paljon venäläisiä (tosin Virossakin on). Hyvässä lykyssä tehdään sitten kauppoja: maat saavat säilyttää muodollisen itsenäisyytensä kunhan lupaavat venäläisväestölle mittavia myönnytyksiä ja erioikeuksia. Natolle ok, itsenäisyys ja rajathan säilyvät...

Jos Suomi ei ole silloin Natossa, Venäjä ei katso Pietarin olevan välittömästi uhattuna, ja Nato-Viro taas tutisee pelokkeesta vaikuttuneena. Kaikki ovat tyytyväisiä ja myhäilevät: "Rauha meidän aikanamme".

• jupe66
        jjeeves kirjoitti:

Kun Venäjä jossain vaiheessa ryhtyy varmistamaan Latviassa ja Liettuassa olevien venäläisten turvallisuutta ja asemaa konkreettisesti, ja kun Nato lunastaa takuunsa, maat ovat sotatantereina meripihkarannikkojansa myöten. Nämä maat ovat ohjelmassa ennen Viroa Kaliningradin sijainnin takia ja siksi, että niissä on suhteellisen paljon venäläisiä (tosin Virossakin on). Hyvässä lykyssä tehdään sitten kauppoja: maat saavat säilyttää muodollisen itsenäisyytensä kunhan lupaavat venäläisväestölle mittavia myönnytyksiä ja erioikeuksia. Natolle ok, itsenäisyys ja rajathan säilyvät...

Jos Suomi ei ole silloin Natossa, Venäjä ei katso Pietarin olevan välittömästi uhattuna, ja Nato-Viro taas tutisee pelokkeesta vaikuttuneena. Kaikki ovat tyytyväisiä ja myhäilevät: "Rauha meidän aikanamme".

Väitän edelleen sitkeästi, ettei moskovasta löydy henkilöä tai hallintoa joka aloittaa sodan Nato-liittymää vastaan. Tällaisessa sodassa olisi paitsi Nato-ylivoima, niin myös mm. Usalla erittäin paljon arvovaltakysymyksiä, joten se uskaltaisi laistaa vastuustaan kasvojensa menettämisen pelossa Euroopassa, ja myöskin oman kansansa silmissä, sillä yhä edelleen venäjä/moskova on asia josta usan kansa ei erityisemmin pidä ja yhä edelleen se koetaan uhkana usan turvallisuudelle. . Myöskin perinteiset ns. Naton eurooppalaiset perustajajäsenet omaavat erittäin vahvat sidonnaisuudet natoon. Tämä sitoutuneisuus aukottomaan puolustukseen tunnustetaan myös venäjällä.

• Keisarin vaatteet
        jjeeves kirjoitti:

Putlerin valloitukset eivät välttämättä ole järkeviä vaan hänelle on tärkeätä että valloituksia tehdään, silloin tyhmä kansa hurraa ja sen kansallistunne kasvaa. Valloituksissa ei tarvitse siksi olla enempää järkeä kuin jääkiekko-ottelussakaan. Valloituksia tehdään mieluiten siellä missä on helppoa se tehdä.

• Johtopäätös
        Keisarin vaatteet kirjoitti:

Putlerin valloitukset eivät välttämättä ole järkeviä vaan hänelle on tärkeätä että valloituksia tehdään, silloin tyhmä kansa hurraa ja sen kansallistunne kasvaa. Valloituksissa ei tarvitse siksi olla enempää järkeä kuin jääkiekko-ottelussakaan. Valloituksia tehdään mieluiten siellä missä on helppoa se tehdä.

Tässä tullaan siihen, että Suomen puolustusta on vahvistettava ja NATO-jäsenyys on suotavaa.

• fueller
        jupe66 kirjoitti:

Väitän edelleen sitkeästi, ettei moskovasta löydy henkilöä tai hallintoa joka aloittaa sodan Nato-liittymää vastaan. Tällaisessa sodassa olisi paitsi Nato-ylivoima, niin myös mm. Usalla erittäin paljon arvovaltakysymyksiä, joten se uskaltaisi laistaa vastuustaan kasvojensa menettämisen pelossa Euroopassa, ja myöskin oman kansansa silmissä, sillä yhä edelleen venäjä/moskova on asia josta usan kansa ei erityisemmin pidä ja yhä edelleen se koetaan uhkana usan turvallisuudelle. . Myöskin perinteiset ns. Naton eurooppalaiset perustajajäsenet omaavat erittäin vahvat sidonnaisuudet natoon. Tämä sitoutuneisuus aukottomaan puolustukseen tunnustetaan myös venäjällä.

Sinä voit mennä yksiksesi siihen natoon.Natohan tässä vuosien varrella lähestyy koko ajan Venäjän rajoja.Ukraina on hyvä esimerkki lännen laajentumispyrkimyksistä.Nyt saivat vaan natokin sopivan kaverin vastustajaksi joka ei taka-askeleita ota!Suomi on nykyisin maailman suurimman sotarikollisen USAN sylikoira jossa EU auttaa parhaansa mukaan!

• fueller
        Johtopäätös kirjoitti:

Tässä tullaan siihen, että Suomen puolustusta on vahvistettava ja NATO-jäsenyys on suotavaa.

Metsään menee että soi!

• 1 hlö
        fueller kirjoitti:

Metsään menee että soi!

Suomen metsissä on mukavampaa kuin Venäjän aroilla.

• Rysslandia

Venäjä kuuluu suomelle..

• Suomi elää täysin eri aikakautta kuin Venäjä. Venäjällä ei kunnioitetan puhdasta luontoa, ihmisoikeuksia, tasa-arvoa, demokratiaa. Olemme siis sivistyksessä vähintään 100 vuotta edellä. Ei Suomaliset sopeudu enää tuohon aikaan. Tavallinen Venäläinen on aivopesty jo toisessa sukupolvessa. Se tarvitsee aina jonkun joka sanoo miten asiat ON. Siis diktaattorin. Putin osaa probagandan ja siis hallitseen kansalaisiaan suvereenisti isä Stalinin tavoin.
        Kriisitilanteesa Venäjää vastaan voidaan puolustauta vain heidän omalla aseellaan probagandalla. Isku Venäjään vastaan tulee tehdä vain iskemällä siihen yhteen puujalkaan minkä varassa koko maa seisoo. Siis ÖLJYYN. Boikotoimalla heidän öljyn vientiä Eurooppaan ja Kiinaan. Tämä riittää ja Venäjä polvistuu.

• jupe66
        rr55 kirjoitti:

Suomi elää täysin eri aikakautta kuin Venäjä. Venäjällä ei kunnioitetan puhdasta luontoa, ihmisoikeuksia, tasa-arvoa, demokratiaa. Olemme siis sivistyksessä vähintään 100 vuotta edellä. Ei Suomaliset sopeudu enää tuohon aikaan. Tavallinen Venäläinen on aivopesty jo toisessa sukupolvessa. Se tarvitsee aina jonkun joka sanoo miten asiat ON. Siis diktaattorin. Putin osaa probagandan ja siis hallitseen kansalaisiaan suvereenisti isä Stalinin tavoin.
        Kriisitilanteesa Venäjää vastaan voidaan puolustauta vain heidän omalla aseellaan probagandalla. Isku Venäjään vastaan tulee tehdä vain iskemällä siihen yhteen puujalkaan minkä varassa koko maa seisoo. Siis ÖLJYYN. Boikotoimalla heidän öljyn vientiä Eurooppaan ja Kiinaan. Tämä riittää ja Venäjä polvistuu.

Euroopan kohdalla tuo voisi vielä toimia, mutta aika haastava projekti saada Kiina boikotoimaan öljyntuontia venäjältä, - etenkin jos hinta on kohdallaan. Kiina jos kuka tarvitsee tulevaisuudessa öljyä, alati kasvavin määrin. Onhan Kiinan "öljypolitiikka" jo pitkään etsinyt mahdollisuuksia ja kumppaneita ympäri maailmaa, - mm. afrikasta, josta kiina on ostanut oikeuksia öljyyn varsin avokätisillä summilla ja teoilla.

• mutta . .
        jupe66 kirjoitti:

Euroopan kohdalla tuo voisi vielä toimia, mutta aika haastava projekti saada Kiina boikotoimaan öljyntuontia venäjältä, - etenkin jos hinta on kohdallaan. Kiina jos kuka tarvitsee tulevaisuudessa öljyä, alati kasvavin määrin. Onhan Kiinan "öljypolitiikka" jo pitkään etsinyt mahdollisuuksia ja kumppaneita ympäri maailmaa, - mm. afrikasta, josta kiina on ostanut oikeuksia öljyyn varsin avokätisillä summilla ja teoilla.

Tarvittaessa voidaan käyttää talouspakotteita Kiinaakin vastaan, kansalaisten omaehtoinen ostoboikottikin vaikuttaisi paljon. Pelkästään Kiinan ostot ei kuitenkaan pidä venäjää pystyssä, omatkin talousasiantuntijat varoitelleet jo nyt talouden olevan erittäin heikossa kunnossa.

• fueller
        jupe66 kirjoitti:

Tässä ne huippuanalyytikot pohtii!Ei boikotoi Kiina Venäjää vastaan mitään.Kaikkihan sen tietää että Kiina ja Venäjä on läheisissä suhteissa toisiinsa.Oma visio on että panevat yksissä tuumin joku päivä sen USAN vielä polvilleen,mahdollisesti aseellisesti.Täytyy muistaa että arvomaailma jota itä edustaa on paljonkin toinen kuin lännessä jossa homot ym nousee valtaan.Se ei tapahdu idässä.

• 1809 ?

miten kuuluu hänelle, put on synt v1950-52 heh ?

• Venäjä kuuluu

Kiinalle Suomelle, Saksalle

• voihan sitä haluta

Suomi kuului Venäjälle vain n. 100 vuoden ajan. Sitä ennen nykyinen Suomen alue oli osa Ruotsia n. 600 vuotta. Aikaisemmin ei edes ollut mitään Suomea valtiollisessa mielessä vaan alue oli hyvin harvaan asuttu. Hajanaista valtaa pitivät eri heimot omilla viljely- ja metsästysalueillaan.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ruotsin_vallan_aika_Suomessa

"Ruotsin vallan aikana Suomi liitettiin osaksi läntistä kristikuntaa sekä läntisen Euroopan kulttuurista, yhteiskunnallista ja taloudellista järjestystä, jonka pohjalta syntyivät muun muassa markkinatalous, perustuslailliset valtiomuodot ja legalistisiin laillisuusperiaatteisiin sidottu hallinto. Suomi oli valtakunnan rajamaa, mikä toi alueelle lukuisia sotia ja ryöstöretkiä. Esihistorialliselta ajalta periytyvät suomen kieli sekä eräät kansanuskon ja -kulttuurin piirteet säilyivät Ruotsin vallan aikana, vaikka muuttuivatkin uusiin olosuhteisiin mukautuessaan.[2]"

• No voikun

Tuo kaikki on varmastikin totta,mutta nyt eletään 2000-lukua.Ihmisten pitäisi todellakin alkaa tehdä laajempaa yhteistyötä,niin avaruustegnologian,kuin agrokulttuurinkin osa-alueilla.0,1 promillea omistaa melkein kaiken,ja meille muille jää jämät.Jos ajatellaan,että paperi on vain paperia,ja tilit on vain ykkösiä ja nollia,niinmaailman rikkaimmilla ei oikeastaan ole kuin housut /hame jaloissaan,ja ne,kellä on viljaa ja karjaa on todellisia ruhtinaita.Koko rahatalous on mennyt aivan päin sitä mitä ei saa sanoa.Afrikasta tuodaan enemmän elintarvikkeita,kuin sinne viedään.Sitten ihmetellään miksi niin moni haluaa pois sieltä.Onhan sodatkin yksi syy,muttei ainoa,ei edes tärkein.Monikansalliset suuryhtiöt.MONSANTO.ISLAM.Siinä niitä syitä ihan tarpeeksi.Pienet lapset kaivoksessa.Hullut ääri-islamistit vielä lisäksi. Siinä on monta syytä lähteä pakoon Afrikasta.Meinasi unohtua kiinalaiset,jotka haalii maa-alueita Afrikasta,ja tuottaa niillä ruokaa poisvietäväksi(Kiinaan).Surettaa!

• Arto L
        No voikun kirjoitti:

Tuo kaikki on varmastikin totta,mutta nyt eletään 2000-lukua.Ihmisten pitäisi todellakin alkaa tehdä laajempaa yhteistyötä,niin avaruustegnologian,kuin agrokulttuurinkin osa-alueilla.0,1 promillea omistaa melkein kaiken,ja meille muille jää jämät.Jos ajatellaan,että paperi on vain paperia,ja tilit on vain ykkösiä ja nollia,niinmaailman rikkaimmilla ei oikeastaan ole kuin housut /hame jaloissaan,ja ne,kellä on viljaa ja karjaa on todellisia ruhtinaita.Koko rahatalous on mennyt aivan päin sitä mitä ei saa sanoa.Afrikasta tuodaan enemmän elintarvikkeita,kuin sinne viedään.Sitten ihmetellään miksi niin moni haluaa pois sieltä.Onhan sodatkin yksi syy,muttei ainoa,ei edes tärkein.Monikansalliset suuryhtiöt.MONSANTO.ISLAM.Siinä niitä syitä ihan tarpeeksi.Pienet lapset kaivoksessa.Hullut ääri-islamistit vielä lisäksi. Siinä on monta syytä lähteä pakoon Afrikasta.Meinasi unohtua kiinalaiset,jotka haalii maa-alueita Afrikasta,ja tuottaa niillä ruokaa poisvietäväksi(Kiinaan).Surettaa!

Sitä yhteistyötä tehdään koko ajan näiden propagandojen takana. Illiaronov tekee työtään Cato Instituutille ja ko. instituutin tehtävä on muokata poliittista keskustelua amerikkalaisten periaatteiden mukaiseksi.
        Eli puhdasta propagandaa, vailla totuuden hiventäkään.

Mutta tällä viikolla venäläinen, amerikkalainen ja kiinalainen menivät venäläisellä raketilla avaruuteen ja näinhän se on ollut viimeiset 3 vuotta. Kaikki avaruuslennot on lähteneet Venäjältä, kun vain heillä on laitteisto kunnosa.

Ei Putin välitä Illiaronovin lausunnosta koska tietää että mies tekee työtään. Obama tietää ettei Putin välitä. Mutta tarkoituskaan ei ole oikeasti vaikuttaa vastustajaan, vaan suomalaisten ja muiden idioottien mielipiteisiin jotka ottavat nämä uutiset tosissaan.

• Lotr A
        Arto L kirjoitti:

Sitä yhteistyötä tehdään koko ajan näiden propagandojen takana. Illiaronov tekee työtään Cato Instituutille ja ko. instituutin tehtävä on muokata poliittista keskustelua amerikkalaisten periaatteiden mukaiseksi.
        Eli puhdasta propagandaa, vailla totuuden hiventäkään.

Mutta tällä viikolla venäläinen, amerikkalainen ja kiinalainen menivät venäläisellä raketilla avaruuteen ja näinhän se on ollut viimeiset 3 vuotta. Kaikki avaruuslennot on lähteneet Venäjältä, kun vain heillä on laitteisto kunnosa.

Ei Putin välitä Illiaronovin lausunnosta koska tietää että mies tekee työtään. Obama tietää ettei Putin välitä. Mutta tarkoituskaan ei ole oikeasti vaikuttaa vastustajaan, vaan suomalaisten ja muiden idioottien mielipiteisiin jotka ottavat nämä uutiset tosissaan.

Jaksat vain suoltaa soopaasi. Onko Suomessa jo toinen bäkmän vai sama hulluko se siellä vaahtoaa ))

• Arto L
        Lotr A kirjoitti:

Jaksat vain suoltaa soopaasi. Onko Suomessa jo toinen bäkmän vai sama hulluko se siellä vaahtoaa ))

Oikaisen hiukan näitä tietoja lukutaidottomia varten jotka eivät osaa hankkia tietoa.
        Jos ihmisen tietolähteenä on Iltasanomat, niin saa varsin erikoisen kuvan maailmasta. Svenska Dagbladetin tulisi haastaa Iltasanomat oikeuteen uutisensa vääristelystä.

• hah hah
        Arto L kirjoitti:

Oikaisen hiukan näitä tietoja lukutaidottomia varten jotka eivät osaa hankkia tietoa.
        Jos ihmisen tietolähteenä on Iltasanomat, niin saa varsin erikoisen kuvan maailmasta. Svenska Dagbladetin tulisi haastaa Iltasanomat oikeuteen uutisensa vääristelystä.

Ehdotapa tuota Svenska Dagbladetille, nauravat päin näköä. Mikset haasta itse, ota vaikka bäkmanni avustajaksi, saadaan kaikki nauraa.

• n-i-t-u-p

Oliko nämä kiakkoviaraat Putinin työharjoittelijoita?

• 345

Ryssäksi en rupea!. Vain kuolleen ruumiini yli.

• Putin
        345 kirjoitti:

Ryssäksi en rupea!. Vain kuolleen ruumiini yli.

Jos Venäjä Suomeen hyökkäisi niin se olisi todellakin kuolleen ruumiisi yli.

• lenin

Ois halpaa kun olisinme ryssiä ihan oikeesti
      onko sillä niin väliä enäää onko ryssä vai suomalainen

• KK nakuttaa

Tervetuloa koittamaan

• pää kylmänä

Putin kiitti armeijaa ja sanoi Krimin olleen vasta harjoitus.
      Harjoitus mihin?

Ei Putin niin hullu ole että alkaisi sotimaan vahvempaa vastaan, turpiinhan siinä tulisi ja pahasti. Heikompaansa se koulukiusaajakin kiusaa.
      Mutta Putin voi napsia ajan kanssa yksi kerrallaan. Putinin toiveuni on koota tsaarin imperium takaiin ja siihen kuuluu myös Suomi.
      Balttia ja Puola ovat Natojäsenyyden vuoksi vaikeampia mutta Suomi on samassa seurassa kuin trion muut jäsenet eli Ukraina ja Georgia.
      Pruotsi ei ole rajanaapuri eikä ole ollut tsaarin imperiumin osa.

Mitään järkeähän moisilla valloituksilla ei ole , mutta oliko sitä yhtään sen enempää historian aikaisemmilla valloittajilla ja kansojen alistajilla?
      Kaikkea ei politiikassakaan voi järkisyillä selittää. Diktatuurissa yhden miehen on helpompi toteuttaa toiveuniaan maailman herruudesta kuin monikulttuurisessa demokratiassa.

• resupsevp

Tässä sitä taas ollaan kurahousut kintuissa ja syyllinen on Tarja Halonen joka
      halusi poistaa toverinsa puuttinin käskystä maamiinat suomesta!
      Ainoa pienen valtion puolustuskyky poistettiin halosen toimesta!
      Miksi älylliset armeijan miehet eivät puuttuneet asiaan???????

• ei vielä ei vielä

Maamiinat ovat visusti tallessa ja toivottavasti pysyvätkin.

• Arto L

Venäjä (eikä muuten USAkaan) ole poistanut miinojaan. Eivät kuulu sopimuksen ratifioineisiin maihin. Eli ei se ohje tullut idästä, vaan itse asiassa lännestä.

Kanada ehdotti, englanti ja ranska peesasi. Ja me hölmöt menimme mukaan.
        Venäjä ei alunperinkään lähtenyt tähän sopimukseen. USA allekirjoitti periaate päätöksen, mutta ei sitten ratifioinutkaan. Me pienet hölmöt olemme nyt ilman
        miinoja mutta saahan sitä ostaa korvaavia ohjusjärjestelmiä.

• jaah
        Arto L kirjoitti:

Venäjä (eikä muuten USAkaan) ole poistanut miinojaan. Eivät kuulu sopimuksen ratifioineisiin maihin. Eli ei se ohje tullut idästä, vaan itse asiassa lännestä.

Kanada ehdotti, englanti ja ranska peesasi. Ja me hölmöt menimme mukaan.
        Venäjä ei alunperinkään lähtenyt tähän sopimukseen. USA allekirjoitti periaate päätöksen, mutta ei sitten ratifioinutkaan. Me pienet hölmöt olemme nyt ilman
        miinoja mutta saahan sitä ostaa korvaavia ohjusjärjestelmiä.

Niillä miinoilla mitään tee, jos sieltä laitetaan pari "jytkyä" tulemaan.

• Näkijä †

Lauantaina 29.3.2013 istuskelin kiitoksessa, rukouksessa ja ylistyksessä, välillä olutta juoden. Yhtäkkiä minä näin silmieni edessä tummanvihreitä kangaspäällysteisiä kypäriä silmänkantamattomiin. Se neliönmuotoinen kuva, joka silmieni eteen tuli, oli täynnä kypäriä kuvattuna päältäpäin. Minulta kysyttiin: "Mitä näet?" Vastasin: "Paljon vihreitä kypäriä." Sen jälkeen tuli sanat: "Suomi varustautuu sotaan Venäjää vastaan. Venäjä hyökkää Suomeen kesäkuun 13. päivä tänä vuonna."

Monesti on Putin puhunut jo viime syksystä asti, että Hänen vihanmaljansa on nyt tullut täyteen Suomen syntien tähden.

• Käy miten käy

Putler on jumalasi vai?

• kaksinaismoraalista

Lännessä uskotaan joskus liian herkästi perinteisissä itäisissä kulttuureissa hirmuhallintoa vastustavan oppositiojohdon automaattisesti olevan demokratian asialla. Itäisissä kulttuureissa oppositiojohtajat usein käyttävät kärsivää kansaa hyväkseen päästäkseen uusiksi hirmuhallitsijoiksi entisten tilalle. Putin on kasvanut siinä kulttuurissa ja ilmeisesti hänen mielestään demokratia ei sovi etenkään slaaveille, mutta sitähän ei sovi sanoa ääneen tässä lännen pilaamassa maailmassa. Kuitenkin Venäjän eliitin lapset käyvät kalliita yksityiskouluja Natomaissa ja perheetkin asuvat siellä.
      Pelkkää terrorismia ja kiristämistä on käyttää ulkomaille siirtyneiden venäläisten suojelua keppihevosena lisätilan saamiseksi ennestään jo maailman pinta-alaltaan suurimmalle maalle joka kuitenkin on väestöltään kutistuva kehitysmaa. Laajeneminen ei korjaa heidän ongelmiaan vaan levittää kurjuutta. Venäjän johto nyt vaan haluaa lisää syitä mennä urheasti suojelemaan ulkomaille muuttaneita venäläisiään. Putin ei pidä alkuunkaan idässäkin ajoittain orastavasta demokratiasta vaan haluaa maailmanlaajuisen diktatuurisen imperiumin ja asiat vanhaan malliin jossa kärsimään tehty kansa tiesi paikkansa, (ei tulisi liikakansoitustakaan).

• EI SAA SALLIA ENÄÄ KAKSOIS KANSALAISUUTTA !
        Silloin saadaan Putinilta yksi ase pois. Venäläiset ovat perinteisesti parempia probagandassa siksi he osaavat taitavasti käyttää ulkomailla asuvia kansalaisiaan sodan alkuvaiheessa hyväkseen provosoijina. Näin tehtiin myös Krimillä.
        JOs annettaisiin VIISUMIVAPAUS jota monet Suomalaisetkin poliitikot ovat kannattaneet niin se olisi Putinille täysin vatustamaton ase. Silloin Suomeen voitaisiin lähettää vaikka 5 milj Venäläistä "turistia" maastopuvuissaan ja maa olisi valloitettu ampumatta laukaustakaan muutamassa viikossa.
        Venäläiset akitoivat myös sosiaalisessa mediassa. Myös Suomessa.
        Tässä Suomen puolustusvoimille riittää uutta haastetta !

• Ne pihlajanmarjat

Lopputilin saaneilta saa yleensäkin tietää" totuuden" ex-pomosta.
      Ei yhtään katkeruutta ja koston halua,yleensä kesken kauden ulos potkituilla.
      Joten tätä taustaa vasten uutinen oli "järkyttävä tosi asia"

• hah hah

Vai oikein potkut )) Älysi vaan jättää hullun diktaattorin ja uppoavan laivan.

• Myös Suomeen

suomen naisen ? Kaikki ruskki miehet ja naiset halu Venäjältä pois !?

• dag

Kokoomus pääministereinen haluaa natoon ilman että kansa haluaa sotaliittoon. Hitlerin aikaa palvova suomen pääministeri on kaksijakoinen politiikko kun suomea ajaa taas kurimuksen tielle.
      Nato vaatii myös vasta palveluksia joihin liittyminen natoon edellyttää.

• Tämä pitää

Antaa tulla vaan. Itse olen sen ikäinen etten rintamalle kelpaa mutta kotona on hirvikivääri kiikaritähtäimellä. Enköhän pari ryssää ehdi ampumaan ennen kuin saavat minut hollille. Kaltaisiani on kymmeniä tuhansia joten ei tule olemaan mikään helppo valtaus ja jos siinä onnistuvat miehitysjoukkojen elämä on kovin raskasta.

• PROPAGANDA SOTA !
        Sota on muuttanut muotoaan ja käydään lähes täysin PROPAGANDAN keinoin.
        Tällä aseella Venäjä on täysin suvereeni mestari. Kommunistiaikana he lolivat sellaisen proganda koneen, jolla aivopestiin kansalaiset tosi tehokkaasti. Kehen se ei uponnut niin poistettiin joukosta joko vankilaan tai ammuttiin. Onnekkaimmat loikkasivat. Nyt Putin on kaivanut tuon aseen uusiokäyttöön. Krimi on tästä hyvä esimerkki. Ensin pannaan omaa väestoä provosoimaan paikan päälle, sitten maastopukumiehet perässä ja armeija on taustalla tukena aseineen. Näin se meni.
        Diktatuurissa tämä toimii ja on pelottava ase. Nyt pitää Euroopassa herätä tähän uuteen sodan muotoon. Ei ullakolta hirvikivääriä kaivamaan vaan nuoret tietokoneineen sosiaalimadiaan. Ei saa provosoitua vaan tulee provosoida. Nato tarvitaan kuitenkin taustalla. Sitä Venäjä on jo tottunut kunnioittamaan.

• oma syynsä

Natoa pukkaa ja siitä saa Putin syyttää itseään.

• Uusi vierailija

Viime päivinä on keskusteltu paljon siitä, että Venäjä käyttää ulkomailla asuvien venäläisten oikeuksien puolustamista omassa politiikassa ja se hermostuttaa joitakin maita erityisen paljon. Ei tarvitsisi keskustella venäläisten oikeuksista, jos oikeudet olisivat kunnossa.
      Kun väitetään, että Suomessa asuvilla venäläisillä on samat oikeudet kuin suomalaisillakin, tämä väite kuulostaa vähintään naurettavalta. Jopa Suomen kansalaisina venäläiset ovat oikeasti ”toisen luokan” kansalaisia. Venäläistaustaisilla Suomen kansalaisilla ei ole edes oikeutta asua samassa maassa vanhempiensa kanssa ainakaan Suomessa, jos vanhemmat sattuvat olemaan Venäjän kansalaisia. Venäläistaustaisten Suomen kansalaisten lapsilla samalla ei ole oikeutta isovanhempiin, jos isovanhemmat sattuvat olemaan Venäjän kansalaisia. Oleskelulupaa venäläisille mummolle ja papalle ei vaan saa, vaikka kuinka olisi valmis itse elättämään ja tarvittaessa hoitamaan heitä.
      Suomen laki kertoo, että isovanhemmat (ja vanhemmatkin sitten?) eivät ole perheenjäseniä. Hyvin menee - kun vanhemmat ovat hoitaneet kasvatushomman, sitten he eivät enää ole perheenjäseniä. Minusta tämä on sairasta. Mutta ilmeisesti suurimmalle osalle suomalaista on tosiaan täysin mahdotonta kuvitella että jotkut haluavat huolehtia omista vanhemmista (HS-gallup: Suomalaiset torjuvat iäkkäiden vanhempien elatusvelvollisuuden).
      Ja jos haluaa huolehtia omista vanhemmista, sitten monien suomalaisten mielestä ei ole asiaa Suomeen vaikka olisikin Suomen kansalainen, kun yleisin vastaus kritiikkiin on: jos ette pidä kohtelusta, painukaa takaisin Venäjälle. Oikeus kertoa mielipiteensä ja kritisoida taitaa olla myös varattu vain niille oikeille suomalaisille.
      PS. Helsingin Sanomat ei julkaissut tätä kommenttia – se siitä sanavapaudesta.

• Maassa maan tavalla tai pois maasta !
        Venäläset ulkomailla ovat turvallisuus uhka kyseilelle maalle, koska Putin voi lähettää "maastopukuisia" auttajia !

• Uusi vierailija
        rr55 kirjoitti:

Maassa maan tavalla tai pois maasta !
        Venäläset ulkomailla ovat turvallisuus uhka kyseilelle maalle, koska Putin voi lähettää "maastopukuisia" auttajia !

Ne venäläiset sattuvat vain olemaan Suomen kansalaisia eikä maan tapakaan ole kovin hyvää jos se on epätasa-arvoista ja syrjivää. Ja jos heitetään maasta pois kaikki kansalaiset jotka ovat eri mieltä, tulee sitten hyvin mielenkiintoinen lopputulos. Lisäksi siihen saakka kun venäläisillä on puolet perheestä Venäjällä Suomen lainsäädännön vuoksi, he joutuvat väkisinkin olemaan lojaaleja myös Venäjälle.

• voe pyhä sylyvi!

Meinaat, että kun joku pääsee kehitysmaasta Suomeen elämään ja töitä tekemään, niin sen jälkeen pitäisi saada tuoda koko suku mukanaan? Tuon asian mitätöimiseen ei tarvitse edes laskutaitoa vaan vähän suhteellisuudentajua.

• voi russofiilia
        Uusi vierailija kirjoitti:

Ne venäläiset sattuvat vain olemaan Suomen kansalaisia eikä maan tapakaan ole kovin hyvää jos se on epätasa-arvoista ja syrjivää. Ja jos heitetään maasta pois kaikki kansalaiset jotka ovat eri mieltä, tulee sitten hyvin mielenkiintoinen lopputulos. Lisäksi siihen saakka kun venäläisillä on puolet perheestä Venäjällä Suomen lainsäädännön vuoksi, he joutuvat väkisinkin olemaan lojaaleja myös Venäjälle.

Ei mikään maa ota vastaan yhtä työntekijää ja kaikkia sairaita sukulaisia elätettäväksi. Täällä on aivan liikaa työikäisiäkin ryssiä elätettävänä, puolet niistä vankilassa, toinen puoli ei ole vielä jäänyt kiinni.

• Uusi vierailija
        voi russofiilia kirjoitti:

Ei mikään maa ota vastaan yhtä työntekijää ja kaikkia sairaita sukulaisia elätettäväksi. Täällä on aivan liikaa työikäisiäkin ryssiä elätettävänä, puolet niistä vankilassa, toinen puoli ei ole vielä jäänyt kiinni.

Osaatteko hyvät ihmiset yhtään lukea? Ensinnäkin puhuin vanhemmista, ei koko suvusta. Toiseksi, puhuin Suomen kansalaisista, ei kaikista kehitysmaiden työntekijöistä. Ja kolmanneksi, ne Suomen kansalaiset jotka hakivat venäläiselle mummolleen Suomen oleskelulupaa, halusivat itse elättää häntä. Eikö se mitenkään mahdu päähän, että on oikeasti olemassa ihmisiä, jotka eivät halua passittaa vanhempansa vanhainkotiin? Suomen kansalaisuus ei tee automaattisesti sydämettömäksi.

Ja vielä toinenkin asia. Maahanmuuton ja erityisesti kansalaisuuden asiassa pitää joko laittaa rautariippu rajalle tai sitten kohdella ihmisiä ihmisinä jos ja kun heistä on tehty maan kansalaisia. Muuten tulee samanlainen "yllätys" kuin Ukrainalle krimilaisten äänestyksestä - ihmiset yleensä eivät pidä kun heitä kohdellaan "kakkosluokkana", sama koskee krimiläisiä tai mitä tahansa muuta ihmisryhmää.

Ja lopuksi, jos joku ei vielä huomannut - ajat ovat muuttuneet. Venäläiset eivät enää tule Suomeen elätettäviksi, vaan enemmänkin pitävät Suomen taloutta pystyssä, erityisesti siinä itärajalla. Ja ne venäläiset joista tuli Suomen kansalaisia viime vuosina ovat kyllä töissä eivätkä sossun luukulla eivätkä he tulleet Suomeen sen takia että tämä on niin ihana paratiisi, vaan jokaisella on oma henkilökohtainen syy, jolla ei ole mitään tekemistä Suomen sossun kanssa. Pitäkää sossunne :)

• Maasta pois

Joo, heitetään vain kaikki pois maasta. Ei vain jää ketään vaihtamaan vaippoja suomalaisille vanhuksille, kun niin monet suomalaiset (tai Hesarin lukijat?) eivät omia vanhempia huoli, eiväthän ne vanhemmat ole edes perheenjäseniä...

• pystyssä joo

Osaatteko hyvät ihmiset yhtään lukea? Ensinnäkin puhuin vanhemmista, ei koko suvusta. Toiseksi, puhuin Suomen kansalaisista, ei kaikista kehitysmaiden työntekijöistä. Ja kolmanneksi, ne Suomen kansalaiset jotka hakivat venäläiselle mummolleen Suomen oleskelulupaa, halusivat itse elättää häntä. Eikö se mitenkään mahdu päähän, että on oikeasti olemassa ihmisiä, jotka eivät halua passittaa vanhempansa vanhainkotiin? Suomen kansalaisuus ei tee automaattisesti sydämettömäksi.

Ja vielä toinenkin asia. Maahanmuuton ja erityisesti kansalaisuuden asiassa pitää joko laittaa rautariippu rajalle tai sitten kohdella ihmisiä ihmisinä jos ja kun heistä on tehty maan kansalaisia. Muuten tulee samanlainen "yllätys" kuin Ukrainalle krimilaisten äänestyksestä - ihmiset yleensä eivät pidä kun heitä kohdellaan "kakkosluokkana", sama koskee krimiläisiä tai mitä tahansa muuta ihmisryhmää.

Ja lopuksi, jos joku ei vielä huomannut - ajat ovat muuttuneet. Venäläiset eivät enää tule Suomeen elätettäviksi, vaan enemmänkin pitävät Suomen taloutta pystyssä, erityisesti siinä itärajalla. Ja ne venäläiset joista tuli Suomen kansalaisia viime vuosina ovat kyllä töissä eivätkä sossun luukulla eivätkä he tulleet Suomeen sen takia että tämä on niin ihana paratiisi, vaan jokaisella on oma henkilökohtainen syy, jolla ei ole mitään tekemistä Suomen sossun kanssa. Pitäkää sossunne :)

Työllistävät sairaaloita, vakuutusyhtiöitä, poliisia, oikeuslaitosta, vanginvartijoita...

Sieltä niitä tulee perässä enemmänkin elätettäviä jos osa otetaan. Luuletko, että oikeasti olisivat kyenneet maksamaan kaikki tulevat sairaalakulut kokonaan, eikä vaan omavastuun. Tuskin lainsäädäntökään antaisi siihen mahdollisuutta yhteiskunnan ylläpitämissä ja yksityisellä olisi todella kallista.

Toimii se valikointi muuallakin. Turistiksi vain jos riittävästi rahaa, asumaan vain jos on työpaikka, eikä välttämättä sittenkään tai avioliiton kautta ja siinäkin pitää olla tarkkana, ettei ole järjestetty. Sillä tavalla tänne on jo tullut paljon, erotaan heti kun mahdollista.

Maanmyynti pitäisi kieltää ehdottomasti, eihän russatkaan myy edes suomalaisille kuuluneita maita.

• mies.poet

Propeganda

• sitä saa mitä tilaa.

Meillä on viimeiset 20v päästetty sivareiksi helpolla. Nyt tämä tulee kostautumaan Suomelle. Minkäänlaista pelotetta ei ole olemassa jopa varuskuntia alasajettu. Armeija todella heikossa kunnossa. Hinta tulee olemaan Suomelle kallis vielä..

• Si Vari

Rohkeutta, kyllä te pärjäätte! Mä pidän sillä aikaa vaikka jotain varastoa siistinä.

• noo . .

Ryssistä paljon suurempi osa pakoillee armeijaa tai saa vapautuksen rahalla tai terveydellisistä syistä. Suurin osa juoppoja, huumeiden käyttäjiä ja elinikäkin alle 60 vuotta. Tuskin ollaan missän suhteessa heikommilla kuin viime sodissa, ei ne ydinaseita kuitenkaan voi käyttää.

• Jotain rajaa
        noo . . kirjoitti:

Ryssistä paljon suurempi osa pakoillee armeijaa tai saa vapautuksen rahalla tai terveydellisistä syistä. Suurin osa juoppoja, huumeiden käyttäjiä ja elinikäkin alle 60 vuotta. Tuskin ollaan missän suhteessa heikommilla kuin viime sodissa, ei ne ydinaseita kuitenkaan voi käyttää.

Ryssistä 90% ikäluokasta pinnaa asepalveluksen joten ei heillä ukkoja ole mielin määrin. Kalusto on pääasiassa neuvostoaikaista romurautaa. Tuo paskasakki sai Afganistanissa ja Tsesenian ensimmäisessä sodassa turpaansa resupekkasisseiltä. Ja tuota sakkia pitäisi kusi sukassa pelätä, älkää nyt viitsikö.

• PikkuMyy ja täysikuu

Stalin, Hitler, Putin saman henkisiä kaikki. Arvaamattomia ja mielenvikaisia kaikki. Samaan kastiin kuuluu myös pojois-Korean Ili. piekkarilla otsaan niin maailma paranis. Se vain kun näillä on yhteistä tyhmä kansa joka tottelee, näinhän niitä suurmiehiä syntyy.

• eippä

Stalin ja Hitler ovat historiaa...Kim koreasta on riittävän kaukana suomesta. V.Putin sen sijaan on aivan liian lähellä suomea. Ko. valtionpäämiehellä on nyt sellainen draivi päällä, että oksat pois. Ja maan parlamentti kansa taitavat seistä aika tanakasti Putinin takana. Oppositio on vaiennettu aika tehokkaasti. Mitä tulee seuraavaksi ja kenelle? ...veikkaan Moldovaa.

ja meillä on 1300 km yhteistä rajaa tämän kokonaisuuden kanssa...

• Putinhasnobrain

Putin on vähän pimahtanut kun haluaa näyttää kaikille kuka on bosse

• musti8

Pahinta kaikessa on se, että hänellä taitaa olla lähes rajaton kansan tuki takana... ensimmäinen veretön voitto takana, palautettaessa venäjän suuruutta.

• Ei ole
        musti8 kirjoitti:

Pahinta kaikessa on se, että hänellä taitaa olla lähes rajaton kansan tuki takana... ensimmäinen veretön voitto takana, palautettaessa venäjän suuruutta.

kansan rajatonta tukea.

Puolueettomia galluppeja ei Venäjällä tehdä. Kaikki tiedotusvälineet syytävät vain propagandaa. Diktatuuri on diktatuuri...

• 17cm
        musti8 kirjoitti:

90% asevelvollisista luistaa armeijan lahjomalla tai muilla suhteilla ja vain ääliöt menevät Venäjän armeijaan ramboilemaan, mutta moni päätyy kaulakiikkuun, kun vähän simputetaan. Osan hakevat äidit kotiin.

Venäläinen on kyllä isämaallinen ja mahtaileva, pitää leikkiä suurvaltaa ja nähdä vaikka nälkää, että rahaa riittää aseisiin, kunhan niitä käyttää joku toinen. Tämä on ainoa syy miksi Putin on vielä vallassa.

• musta kylki kummalla
        Ei ole kirjoitti:

kansan rajatonta tukea.

Puolueettomia galluppeja ei Venäjällä tehdä. Kaikki tiedotusvälineet syytävät vain propagandaa. Diktatuuri on diktatuuri...

Ei tehdä Venäjällä puolueettomia gallupeja - mutta ei tehdä kyllä länsimaissakaan.

• jaa . .
        musta kylki kummalla kirjoitti:

Ei tehdä Venäjällä puolueettomia gallupeja - mutta ei tehdä kyllä länsimaissakaan.

No on täällä ainakin useammanlaisia galluppeja ja mikä tärkeintä, vaaleissa ei voittajaa tiedä etukäteen kuten venäjällä.

• ...
      • Yllätys?

Se on myös teidän salaneukkujen vanha kansallishymni.

• tikkakoskenmannekiin

Pojat perkele kyllä se ryssä nyt taitaa hyökätä eiköhän puolusteta isänmaata viimeiseen mieheen asti!

• sitäkin obama

haluaa ?

• hav.2

Eiköhän se lapsukaiset ole niin, että muutamat kokoomuksen kansanedustajat ovat suurin uhka Suomelle.

• mummoikäen

Mikä sitä Putinia vaivaa?

Eikö se nuori urheilja nainen huolinutkaan ihme miestä. Vai mikä sitä KGB AGENTTIA VAIVAA?

Jos tänne meinaat tulla niin täältä tulee tutaa!!

• ei hivele silmää
    • Hölmölä venäjälle?

Mitä Putiini tekis tämmösellä hölmölällä.Ihmisiä jää työttömiks ja tukia leikataan ja hinnat nousee.Eiköhän siellä Putiinilla ole tarpeeks omia ongelmia.

• Semper Fidelis

Suomen pitää nyt nostaa valmiuttaan ja näyttää se itään päin.
      Venäläisten Pihkovassa sijaitseva maahanlaskudivisioona ja sen kylkiäisenä oleva erikoisjoukkoprikaati ovat siirretyt "jonnekin", esim. osittain Ukrainaa vastaan, kuten Krimille. Pihkova on perinteisesti varattu luoteen suuntaan, siis Pohjoismaita vastaan tai niitä varten. Myös Moskovan suunnalla sijaitseva Ivanovon maahanlaskudivisioona on siirretty muualle, esim. Krimille, kukaties.
      Krim on vain koetinkivi, kuinka länsi reagoi.
      On naivia ajatella, että Venäjä ei tee Suomen suhteen mitään. Suomi on Venäjän karhun edessä oleva haukkapala, joka miellyttää ja tuoksuu hyvälle.
      "Come to Mama and make my day!" voisi olla viesti Venäjälle nyt, kun se isottelee voimillaan. On virhe ajatella, että Venäjä pystyisi ottamaan Suomen ihan noin vain. Syntyy aseellisia yhteenottoja ihan varmasti. Venäjän ensikäden toimintoja on tällaisessa invaasiossa lähettää maahanlaskujoukkojen sisääntuloon tarkoitetuille lentokentille varmistavia joukkoja, spetznatseja, vanhanajan mittapuun mukaan desantteja, sobotaasiin ja häirintään erikoistuneita pieniä ryhmiä.
      Venäläisten radioliikenne on lisääntynyt. Kun se hiljenee, on liian myöhäistä enää toimia. Sitten on vain yritettävä toimia, miten parhaaksi nähdään.
      Noin 2 km kiitoradalliset lentokentät tulisi nyt heti varmistaa. Kaikki raskasta kalustoa kestävät tiet idästä rajan yli tulee varmistaa. Näillä tieurilla olevat sillat, kapeikot, kaarteet ja muut vastaavat strategis-taktiset paikat pitää panostaa valmiiksi ja vartiointi jätettävä paikalle.
      Diplomaatit liikkeelle! Eikä saa enää rähmäillä eikä mitään anneta korvikkeeksi jostakin! Kun karhu haukkaa ja maistuu hyvälle, haukataan lisää!
      NATO ei enää meitä auta. On nyt jo myöhäistä. Ovi meni kiinni.
      Yleisradio voi jatkossa jakaa oikeata infoa kansalaisille. Tähän mennessä se on sensuroinut meiltä paljon tietoa, kuten esim. nuo maahanlaskudivisioonien siirrot.
      Pietarin-Murmanskin välisellä osuudella olevat venäläiset joukot ovat nostaneet valmiuttaan ja niitä on siirrelty. Ilmavoimat ovat myös tällä alueella olleet normaalista poikkeavassa liikkeessä.
      Seurataan tilanteen kehittymistä.
      Pitäkää lippu korkealla!

• cladi

pienempi paha ois venäjään liittyä kuin natoon.pieni velkanen suomi,millä ei mitään rikkauksia tai erityisarvoa tänäpänä,tuskin putinia kiinnostaa pätkääkään ottaa riesakseen.

• ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

SIINÄPÄN HALUAA MUN ELÄMÄ MUUTENKIN ON YHTÄ HEL-VETTIÄ JONKA SAI KOKOOMUS AIKAAN. MISTÄÄN EI TUU SENTIN SENTTIÄ JA JOKA LUUKULLA PITÄS OLLA NÖYRÄNÄ LAKKI KOURASSA NÖYRISTELEMÄSSÄ. JOS OIS SOTA NIIN AINAKI TUNTIS ETTÄ MINUNKI ELÄMÄLLÄ ON TARKOITUS! MINÄ EN EES HÄTKÄHTÄS JOS TULIS YHTÄKKIÄ VAIKKA YDINSOTA, SIINÄPÄHÄN TULIS OIKEASTAAN SE OLIS VAAN HELPOTUS.

• ppeeppii

mitäs suomalaisille sit käy ku suomi on vallattu joutuuko johonki siperiaan pakkotyö leireile toisen luokan kansalaisina vai mitä ? :o en usko että ainakaan hyvin käy :/

• körtti

jos Putin haluaa suomen ,se koittanee sitä suomen ollessa heikommillaan eikä vielä NATOSSA .eli mahdollisimman pian .

• NATO, tuo

• ylil

Miksi?

• hymyilyvää viisautta

mutta meidän maamme hallitus ei halua eikä obamakaan kun ei halua sotaa eikä ole ikinä halunnutkaan muuten vaan pitää harjoitusleirejä partiopojille ja tytöille mailmailla kun on koko mailman pelastaja ja hyväntekijä . ennen aikaiset vaalit äkkiä ja Aleksander stub presidentiksi se on ainoa mahdollisuus silloin meillä kakilla olisi vihdoinkin aihetta hymyyn pitkästä aikaa .

• turhautunut1

Putin voi haluta suomen.mutei sitä saa.Suomella on kuitenkin kytköksiä Länsi-Euroopan,ja muun maailman kanssa,ettei Putinkaan rupea leikkimään tulella Suomen kanssa.Korostan,että Krim,jaUkraina ovat demokraattisuuden tasoltaan täysin eritasolla Suomen kanssa.Ukrainassa on vallassa sotilasjuntta,ja Suomessa...enpä tiedä.Taitaa iso raha päättää Suomessa(kin).Päätökset tehdään jossain salaisissa,tai ei niin salaisissakaan paikoissa.Eduskunta on monessa asiassa vain kumileimasin,ja puoluekuri pitää.

• Zen sniper

Hei Haloo, ei täällä ole kun kiukkuisia, v**umaisia katajaisen kansan edustajia, jotka ottaa mielummin nikkeliä otsikkoon kun opellee kyrillisiä aakkosia... tervetuloa Putin, Lapua 338 & Co toivottaa sinut ja miehesi tervetulleeksi! :)

• hoh ja hoi

Just joo, iltasanomien uutiset ovatkin maailman uskottavimpia!

• isohko Äiti

Ei Putler meitä saa muutoin kuin tappamalla kaikki .

Hullu se on!

• politrukki
        isohko Äiti kirjoitti:

Ei Putler meitä saa muutoin kuin tappamalla kaikki .

Hullu se on!

höpö höpö!

• Älyhoihoihoi

hoh hoijaa on taas mopot alkaneet keulimaan.
      Putin ei halua suomea vaikka ilmaiseksi sais!
      Suomessa ei ole mitään mistä olisi venäjälle hyötyä.
      Suomen maa-alueet olis lähinnä rasite venäjälle.

• Kuten Karjalakin

on ollut rasite, kun katselee missä kunnossa tuo maanosaparka on...

• politrukki

paskaa!ollaan oltu enemmän ruotsin vallan alla kuin venäjän.venäjä on meille mah-
      dollisuus ei vihollinen.ihmeen syvässä meillä on venäjän pelko.putinia ei tällänen
      kärpäsen paska kiinnosta.meitä johtaa kyvyttömät johtajat joilla ei oo munaa....
      venäläiset ovat suurvalta se pitää muistaa.

• Mopo käsistä

Mielenkiintoista seurata ihmisten panikointia median lietsoman Venäjän uhan takia. Jos luulette, että EU:n (mm suomen) media on luotettava, niin avatkaa silmänne. Aivan ilmiselvää Venäjä-vastaista propagandaa ja pelon lietsomista turhasta. Mediasota on ollut jo kauan käynnissä, eikä puelueetonta uutisointia valtion tiedonlähteistä ole olemassakaan, harmi, kun suurin osa ihmisistä nielee kaiken.

Miksi helvetissä Venäjä hyökkäisi suomeen? Siellä on tilaa ja maavaroja vaikka muille jakaa. Miksi Suomi kiinnostaisi Venäjää? Ei ne halua sotaa sen enempää, kuin kukaan muukaan. Lukekaa vähän lisää Iltalehteä, sieltä ne totuudet tulee juu...

Krimin tapaus on pikkasen eri luokkaa, se kun on lähes aina kuulunutkin Venäjän alueeseen ja siellä asuu reilusti suurin osa väestöstä Venäläisiä. Putinia ei tietääkseni voisi vähempää kiinnostaa muu Ukraina, eikä sen ole missään vaiheessa ollut tarkoituskaan yrittää liittää sitä Venäjään. Krimillä oli kansanäänestys (EU:n mukaan laiton, miten vitussa KANSANäänsestys jo terveen järjen mukaan voi olla laiton) Oli siinä tuloksen viilaamista tai ei, ilmiselvää on, että ihmiset kannattaa siellä Venäjää, niin antaa niitten liittyä sinne, kun kerran haluavat.

Toinen asia mikä ihmetyttää, EU:n ja USA:n määräämät taloudelliset ja muut pakotteet Venäjää vastaan; MIKSI? Miksi EU ja USA puuttu ylipäätään tilanteeseen huutelemalla sinne suuntaan miten pitäisi tehdä, kun ei asia meille paskanvertaa kuulu, antaa niiden selvittää välit keskenään. EU:n on hyvin vaikeaa ymmärtää Venäjän ja Ukrainan pitkää yhteistä historiaa, kansa kun on käytännössä yhtä ja samaa. Kuka niistä pakotteistä hyötyy? No ei kukaan, paskotaan omaan postilaatikkoon. EU:llakaan, kun ei turhan hyvin mene tällä hetkellä, niin vaikeutetaan vielä entisestään hankalaa taloudellista tilaa pakotteilla jne. Suomellekin Venäjä on tärkeä kauppakumppani, eikä sitä suhdetta ole järjen mukaan kannattavaa paskoa, Suomi kun siitä enemmän kärsisi.

Valitettavasti tällä hetkellä Suomen asioista (niistä isoista linjoista varsinkin) päättää EU, joten paha mennä vaikuttamaan.

Vielä sellainen asia tuli mieleen; Miksi media on ollut täysin hiljaa Ukrainan nykyistä hallintoa koskevista asioista. Netistä löytyy paljon materiaalia, jotka viittaa siihen, ettei siellä asiat olisi ainakaan parempaan suuntaan mennyt. Ukrainalaiset itse ovat kääntyneet tätä ääri-oikeistolais hallintoa vastaan. Muutenkin todella hämärää,miten Ukrainan vallankumousta on uutisoitu; "poliisi on ampunut mielenosoittajia" jne. Siitä ei ole mainintaa, että nämä "mielenosoittajat" ovat olleet itse erittäin hyvin aseistettuja, eivätkä ole epäröineet niitä aseita käyttää (yli 100 uhria). Olen itse nähnyt videoita,missä nämä vallankaappaajat ovat tykittäneet poliisia molotovin koktaileilla säälimättä minkä kerkiää.

Kuvitellaan, että SUomessa nousisi vastaava mellakka, kyllä luulen, että suomenkin poliisi/erikoisjoukot turvautuvat siinä kohtaa koviin aseisiin, ei ole paljon muita vaihtoehtoja siinä kohtaa.

Venäjä sen sijaan on se kaiken paha alku, niiden armeijan toimesta on tainnut tähän asti kuolla se 0 ihmistä, mutta kaikki paska menee silti sinne suuntaan.

Avatkaa ihmiset silmät, ainakin siinä mielessä, ettette uskoisi sokeasti mediaa, vaan tutkisitte asioita vähän itsekseen, ennen, kun tullaan tänne laukoamaan tutuuksia.

• itsestäänselvää

Venäjä oli virallisesti tunnustanut Ukrainan sellaisena kuin se on, eli Krimin niemimaa on osa Ukrainaa. Venäjä oli myös allekirjoittanut koskemattomuussopimuksen Ukrainan kanssa. Ukrainan erotettu presidentti pakeni Venäjälle kaverinsa Putinin luo ja pyysi Putinia viemään Venäläisen kansanäänestyksen Ukrainaan. Ei ole mitään oikeutta, tarvetta tai kiirettä mennä järjestämään toiseen maahan äänestystä ja liittää se itseensä.

• sfdsf
        itsestäänselvää kirjoitti:

Venäjä oli virallisesti tunnustanut Ukrainan sellaisena kuin se on, eli Krimin niemimaa on osa Ukrainaa. Venäjä oli myös allekirjoittanut koskemattomuussopimuksen Ukrainan kanssa. Ukrainan erotettu presidentti pakeni Venäjälle kaverinsa Putinin luo ja pyysi Putinia viemään Venäläisen kansanäänestyksen Ukrainaan. Ei ole mitään oikeutta, tarvetta tai kiirettä mennä järjestämään toiseen maahan äänestystä ja liittää se itseensä.

"Ukrainan erotettu presidentti pakeni Venäjälle kaverinsa Putinin luo ja pyysi Putinia viemään Venäläisen kansanäänestyksen Ukrainaan"

Mieti hetki uudestaan. Kuka sen Janukovichin on erottanut? Kiovassa mellakan nostanut väkijoukko? Milläs helvetin valtuuksilla niillä on oikeus erottaa maan presidentti? Janukovich pekeni, koska se olisi yksinkertaisesti tapettu, jos se olisi jäänyt Kiovaan/Ukrainaan, kyllä luulen että sinäkin olisit saattanut paeta henkesi uhalla. Putin ja Janukovich eivät todellakaan ole kavereita. Putin on ainakin julkisesti kritisoinut paljon Janukovichin toimia, ja sanoi, ettei sillä kyllä ole poliittista tulevaisuutta enää.

Taas lauotaan totuuksia tietämättä.

• ei vaan
        sfdsf kirjoitti:

"Ukrainan erotettu presidentti pakeni Venäjälle kaverinsa Putinin luo ja pyysi Putinia viemään Venäläisen kansanäänestyksen Ukrainaan"

Mieti hetki uudestaan. Kuka sen Janukovichin on erottanut? Kiovassa mellakan nostanut väkijoukko? Milläs helvetin valtuuksilla niillä on oikeus erottaa maan presidentti? Janukovich pekeni, koska se olisi yksinkertaisesti tapettu, jos se olisi jäänyt Kiovaan/Ukrainaan, kyllä luulen että sinäkin olisit saattanut paeta henkesi uhalla. Putin ja Janukovich eivät todellakaan ole kavereita. Putin on ainakin julkisesti kritisoinut paljon Janukovichin toimia, ja sanoi, ettei sillä kyllä ole poliittista tulevaisuutta enää.

Taas lauotaan totuuksia tietämättä.

Kukako erotti. Janukovich ja valtaosa hallituksen ministereistä pakeni mellakoita Kiovasta. Puhelinkeskusteluissa parlamentin eri jäsenten kanssa Janukovich oli aluksi myöntyväinen eroamaan itse, jopa hänen oman puolueensa edustajat suosittelivat eroa. Vähän myöhemmin Janukovich muutti kuitenkin mielensä eroamisesta. 450 -jäsenisen parlamentin 328 edustajaa äänesti sitten poissaolevan Janukovichin erottamisen puolesta.

• Tärkeä fakta
        ei vaan kirjoitti:

Kukako erotti. Janukovich ja valtaosa hallituksen ministereistä pakeni mellakoita Kiovasta. Puhelinkeskusteluissa parlamentin eri jäsenten kanssa Janukovich oli aluksi myöntyväinen eroamaan itse, jopa hänen oman puolueensa edustajat suosittelivat eroa. Vähän myöhemmin Janukovich muutti kuitenkin mielensä eroamisesta. 450 -jäsenisen parlamentin 328 edustajaa äänesti sitten poissaolevan Janukovichin erottamisen puolesta.

Eli parlamentti erotti Janukovitshin eikä mielenosoittajat.

• sigfrid67

Voi ressukat kun olette paniikissa naapurimaan takia. Häpeän tunnustaa olevani suomalainen, kun lukee edelläolevia kirjoituksia (horinoita). Voi taivas. Suurin osa aivan täyttä sontaa ja ihan täysin vailla minkäänlaista tietämystä! Minkä ihmeen takia te kirjoitatte tänne, jos teillä ei ole mitään tietoakaan, oikeastaan mistään kyseessä olevasta asiasta!? Onhan noita muitakin tarinankertomispaikkoja, joihin voitte mennä satuileen.
      Missä ihmeessä olitte historian koulutunneilla ja ettekö ihan tosissanne tunne edes kotimaannekaan historiaa 1100-luvulta tähän päivään, kahakoineen ja sotineen, kuin myös poliittisine historiikkeineen??
      Muutama huippytyyppi oli ketjussa mukana, joka pelasti minut myötähäpeältä. Olivat osanneet kirjoittaa aivan oikeaa asiaa.
      Suurin osa kirjoittajista ei ole varmaan koskaan nähnyt edes Venäjän karttaakaan.

• tseba1

Olen valmis wehrmachtin kanssa menemään Venäjälle hakemaan isäni maat takaisin.

• tseba1

Kuten tiedämme venäläiset sotilaat ovat pelkureita ja ovat olleetkin.

• TSABEA<1
        tseba1 kirjoitti:

Kuten tiedämme venäläiset sotilaat ovat pelkureita ja ovat olleetkin.

Olen käynyt Venäjällä paljonkin, eikä voi muuta sanoa kuin että paska haisee!

• tseba1
        TSABEA<1 kirjoitti:

SINISILMÄISET SUOMALAISET TULEVAT SEN VIELÄ HUOMAAMAAN
        A

• tseba1
        tseba1 kirjoitti:

SINISILMÄISET SUOMALAISET TULEVAT SEN VIELÄ HUOMAAMAAN
        A

Putin menetti (muka juristina) asemansa väärentämällä vaalituloksen. Siitä seuraa, että Venäjän valtio on illelgaali.

• tseba1
        tseba1 kirjoitti:

Putin menetti (muka juristina) asemansa väärentämällä vaalituloksen. Siitä seuraa, että Venäjän valtio on illelgaali.

Olen menossa pääsiäisenä Berliiniin ehakemaan seuraa tälle ajatukselle Veääjän valloittamiseksi.

• tseba1
        tseba1 kirjoitti:

Olen menossa pääsiäisenä Berliiniin ehakemaan seuraa tälle ajatukselle Veääjän valloittamiseksi.

Kuten Mein Kampfissa todetaan bolsevismin(siis minun opiskelukavereiden 70 luvulla=Jukka Laakso yms kommunistit) olemassaols ei ole nötig

• tseba1
        tseba1 kirjoitti:

Kuten Mein Kampfissa todetaan bolsevismin(siis minun opiskelukavereiden 70 luvulla=Jukka Laakso yms kommunistit) olemassaols ei ole nötig

Miksei muutenJohann Bäckmann ym ole syytteessä maanpetoksesta.kKsyn valtakunnansyyttänvirastolta; miksei ilmeisen selvästi Suomen etua loukkaava mnies joudu syytteeseen?

Pelkäätteköt te jotain?

• tseba1
        tseba1 kirjoitti:

Miksei muutenJohann Bäckmann ym ole syytteessä maanpetoksesta.kKsyn valtakunnansyyttänvirastolta; miksei ilmeisen selvästi Suomen etua loukkaava mnies joudu syytteeseen?

Pelkäätteköt te jotain?

Niinpä niin, kukaan ei uskalla vastata: Perkele! Ryssä on ryssä aina, ettekö te sitä ymmärrä!
        Herätkää!

• sdasd
        TSABEA<1 kirjoitti:

No miksi hel**ssä sitten käyt siellä?

Olen käynyt SUomessakin monissa paikoissa missä tuo mainitsemasi asia haisee.

Tollanen tekopyhä kusipäisyys vi***taa eniten.

• Pitää odottaa
        tseba1 kirjoitti:

Niinpä niin, kukaan ei uskalla vastata: Perkele! Ryssä on ryssä aina, ettekö te sitä ymmärrä!
        Herätkää!

Josif Pacman on Putinin suojeluksessa. Ei voi tehdä mitään ennen sodan syttymistä, ellei Suomi liity Natoon.

• ei nyt sentään...

Ei kuulkaa Putin uskalla "ottaa" Suomea :D!! mitä te kuvittelette...
      Kyllä olisi sen verran vahvat voimat Suomea tukemassa, jos niin kävisi (Yhdysvallat mm) ettei se kuulkaa uskalla, eikä ehkä haluakaan. Tulis melkoset ongelmat Venäjälle sen jälkeen. Ei Putin ole niin tyhmä.
      Sitä paitsi Suomen ja Venäjän välit ei ole sama asia kuin Venäjän ja Ukrainan välit.
      Suomella ja Venäjällä menee hyvin! :)

• pete86

Aivan naurettava keskustelu ylipäätään. Kunnon SUOMI-juntit tulee tänne lietsomaan tota Venäjän-hyökkäyspaskaa.

Niin kuin muutama on aikaisemmin maininut, ei Putinia vois vähempää kiinnostaa Suomen valloittaminen, siitä ei olisi yksinkertaisesti mitään hyötyä, koska Venäjällä on paljon tilaa ja luonnonvaroja, mitä se tekisi suomella? Ja ennekaikkea, sotaa ei halua kukaan, se paskoisi maan talouden entisestään.

Isänmaallisuus on hyvä ja kunniallinen asia, niin sitä pitääkin, mutta siitä junttiudesta voisi jotkut alkaa pikkuhiljaa pääsemään eroon.

Naurettavia jotkut kommentit, tyyliin "kyllä mulla on kotona hirvikivääri kiikaritähtäimellä, kyllä sillä muutaman ryssän saa, kun hyökkäävät"

Voitte jatkaa sitä hirvimetsästystä ihan rauhassa, mut ei tarvi tulla tänne uhittelemaan ja lietsomaan vihaa, kukaan kun ei ole hyökkäämässä.

• Putler kaput
        pete86 kirjoitti:

Aivan naurettava keskustelu ylipäätään. Kunnon SUOMI-juntit tulee tänne lietsomaan tota Venäjän-hyökkäyspaskaa.

Niin kuin muutama on aikaisemmin maininut, ei Putinia vois vähempää kiinnostaa Suomen valloittaminen, siitä ei olisi yksinkertaisesti mitään hyötyä, koska Venäjällä on paljon tilaa ja luonnonvaroja, mitä se tekisi suomella? Ja ennekaikkea, sotaa ei halua kukaan, se paskoisi maan talouden entisestään.

Isänmaallisuus on hyvä ja kunniallinen asia, niin sitä pitääkin, mutta siitä junttiudesta voisi jotkut alkaa pikkuhiljaa pääsemään eroon.

Naurettavia jotkut kommentit, tyyliin "kyllä mulla on kotona hirvikivääri kiikaritähtäimellä, kyllä sillä muutaman ryssän saa, kun hyökkäävät"

Voitte jatkaa sitä hirvimetsästystä ihan rauhassa, mut ei tarvi tulla tänne uhittelemaan ja lietsomaan vihaa, kukaan kun ei ole hyökkäämässä.

Aika näyttää hyökkääkö Venäjä silti, mutta Suomea puolustetaan ollaan sitten juntteja tai ei.

• Niin se on

RAS_PUTIN haluaa Suomen?

• Suomi-neito

Annetaanko jos se kerran kovasti haluaa?

• NATO

EI haluaa Suome ois se j o hyökännyt jos ois halunnut eikä jäänyt odottamaan NATO

• suomalainen...

Mekin voitaisiin vaatia Karjalaa takaisin? =)

• 9+20

Jos Suomi vaatii karjalaa takaisin, venäjä voi sitten vaatia Suomea takaisin 1323 Pähkinäsaarenrauhan vuoksi, jossa Karjala jaettiin idän ja lännen kesken.

Sitä ennen Suomi oli kuitenkin ollut enemmän Ruotsin yhteydessä.

• Bror-Erik

Venäjäkin voisi vaatia Haminan rauhan rajoja,mutta ei sitä tee vaan pitää hyvää naapurisopua ja ystävyyttä Suomen kanssa mielekkäämpänä.

• Mihin merkit viittaa

Miksi Katainen ja kumppanit haluavat äkkiä Brysseliin? Miksi Wahlroos siirtyi kirjoille Ruotsiin? Pelkkää sattumaako vai varautumista tulevaan?

• ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

SE ON HYVÄ LOPPUIS TÄMÄ SAA-TANAN PORVARIEN VIT-TUILU KÖYHÄLISTÖLLE

• Venäjällä on

massiiviset tuloerot Suomeen verrattuna.

Idiootti;)

• Mönkään meni

Venäläiset nauravat heille asetetuille matkustusrajoituksille.

• pierutt

kyll on niin mulkku äijä miks pitää uhota sill on gelttii ja sillai vai onko uus stalin ampukaa joku fiksu sen ....

• Aikamme loppuu

Putinia edeltäneet maailmanvalloittajat Napoeon ja Hitler epäonnistuivat saamaan Moskovan hallintaansa ja Stalin myrkytettiin ennen kuin hän ehti aloittaa ydinsodan, mutta Putin hallitsee Moskovaa ja hänen salaiset arneijansa ovat jo liikkeellä.

• Miettivä Mockba

Olisi siinä Putinilla "uusien pikku vaavelivenakkojen" ruokkiminen. Kun rupee miettimään, että kuinka paljon on nykyään asukasluku entisissä NL:n maissa. Eli isona tulee siis ISOJA-VENÄJÄ-KARHUJA! No itse kun Itä-Suomesta niin sitä itärajaa pitää "kytätä" nyt entistä tarkemmin. Eli PRIVET ROSSIJA!

• Ruokarauha

Se on niin, että käytännössä Putin on syrjäytetty. Presidentti toki, mutta isommat kenraalit ovat vallassa. Ei liene kovin uutta itänaapurissamme. Terveisiä Tehtaankadulle. Olette te taas sotkussa, mutta kai siihen vuosien myötä tottuneet.

• 9999

Putin kaskustelu nytt tksi arvostelija POISTETTU no kun on matsomies lenttää ankkojen kanssa mutt eipähän ole kanttia lähtee kansalliselle avaruus asemalle
      Pelkää jos vahingossa menis ohi toivottavasti sitt löytäis muutakin elämää alkais siellä sitt komentelee...

• Anonyymi

Dejavu ilmiö tuli tätä lukiessa.

• Anonyymi

Venäläiset, ottakaa järki käteen ja tuhotkaa Putin, muutoin te tuhoudutte itse kun hän hajottaa kansakuntanne!

• Anonyymi

VL vajaiden liitto ja VKK valta kuuluu kremlille on tekemässä Suomessa myyräntyötä putin hyväksi. Nämä myyrät on putinille niitä hyödyllisiä idiootteja.

• Anonyymi

Ei kait Suomea halua tai ei Suomessa ainakaan ole mitään venäjänmielisiä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kait Suomea halua tai ei Suomessa ainakaan ole mitään venäjänmielisiä

Ei. Putin haluaa tallentaa veljellisen Suomi. Venäjä on Suomi suuri ystävä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei. Putin haluaa tallentaa veljellisen Suomi. Venäjä on Suomi suuri ystävä.

Putin olla hieno mies ja Suomi aina olla historiallinen osa suuri ystävällinen Venäjää. Venäjä otta Suomi iso karhunhalaus.

• Anonyymi

Gotler-Putler ja Metukka-Medjeevev syötetään koirille.

• Anonyymi

Suomeen tulee kallioluolaan automaatti ohjauksella toimivat"kuolleen miehenkytkin" nykyaikaisilla valmiuksilla, varmistaa että koko venäjä on tuhkaa/radioaktiivinen, jos venäjä tekisi ensi iskun. Nato haluaa sen. se turvaa muun maailman, venäjä aloittaessaan sodan tekee itsemurhan.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7748
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3722
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1160
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1013
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      973
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      772
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      268
      703
    Aihe