Meillä on 4kk ikäinen poika. Alkuunsa hänellä oli pää koko ajan kääntyneenä vasemmalle. Ei kääntänyt sitä laisinkaan toiseen suuntaan.
Itse alkoi 3kk ikäisenä kääntämään toiseenkin suuntaan. (Ilman jumppaamista).
Nyt siis kääntyy hyvin molempiin suuntiin.
Kun häntä pitää mahallaan niin ei laita päätänsä lainkaan makuuasentoon vaan huutaa ja on naama kiinni lattiassa ja jaksaa sitten nostella sitä taas vähän. Jolloin sitten käännän hänet selälleen.
Nyt hän oppi kääntymään itse mahalleen ja ei siis laita päätänsä maaten.
Yöllä heräsin kun hän oli kääntymässä mahalleen, ja annoin mennä katsoakseni miten toimii päänsä kanssa, mutta ei juurikaan jaksanut pitää sitä pystyssä vaan naama kiinni patjassa. Pienen itkun päästi ja taas pää alas.
Sanotaan et vauva osaa päänsä kääntää niin ettei tukehdu, mutta tämä ei siltä näytä.
Ja en keksi muuta kun koittaa estää ettei yöllä pääse kääntymään.
Ja ton alku tekstin laitoin koska mietin jos se johtuu niskojen kireydestä tai jotai.
Teksti voi olla sekava mut olen kovin huono kirjottamaan. Mut toivottavasti jotai vinkkejä joku osais sanoa.
mahallaan olo
1
110
Vastaukset
- Tirtti
Hei! En nyt oikein tiedä osaanko auttaa, mutta omalla lapsellani (nyt jo 2) oli vauvana pää aina vain oikealle puolelle vielä 3 kk ikäisenäkin.
Ei myöskään osannut laitta päätään "makuu asentoon" .
Itse pistin sänkyyn sellaiset esteet ettei päässyt kääntymään mahalleen, oppi juuri 3 kk ikäisenä.
Me saimme sitten 4 kk lääkäristä lähetteen fyssarille kun pää ei vieläkään kääntynyt kunnolla vasemmalle. Itse en koskaan imettänyt ja tajusin että olen syöttänyt vauvaa aina samalta puolelta. Kun aloin syöttämään myös toiselta puolelta niin alkoi pää kääntyä hyvin myös sinne vasemmalle. Samalla oppi myös kannattelemaan päätään paljon paremmin.
Eli meillä ainakin johtui jossain määrin niskan jäykkyydestä, mikä taisi olla omaa syytäni:(
Taisin olla tyhmä, mutta ei tullut mieleenkään että niskat voisi jumittua jos syöttää aina samalta puolelta.
Myös nuo päänkannattelu taidot kehittyvät yksilöllisesti, voihan olla että teillä kehityt
ään siinä hieman hitaammin ilman mitään selitystä:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397790Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde391989Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251930- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801575Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5929Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812