Meillä on 4kk ikäinen poika. Alkuunsa hänellä oli pää koko ajan kääntyneenä vasemmalle. Ei kääntänyt sitä laisinkaan toiseen suuntaan.
Itse alkoi 3kk ikäisenä kääntämään toiseenkin suuntaan. (Ilman jumppaamista).
Nyt siis kääntyy hyvin molempiin suuntiin.
Kun häntä pitää mahallaan niin ei laita päätänsä lainkaan makuuasentoon vaan huutaa ja on naama kiinni lattiassa ja jaksaa sitten nostella sitä taas vähän. Jolloin sitten käännän hänet selälleen.
Nyt hän oppi kääntymään itse mahalleen ja ei siis laita päätänsä maaten.
Yöllä heräsin kun hän oli kääntymässä mahalleen, ja annoin mennä katsoakseni miten toimii päänsä kanssa, mutta ei juurikaan jaksanut pitää sitä pystyssä vaan naama kiinni patjassa. Pienen itkun päästi ja taas pää alas.
Sanotaan et vauva osaa päänsä kääntää niin ettei tukehdu, mutta tämä ei siltä näytä.
Ja en keksi muuta kun koittaa estää ettei yöllä pääse kääntymään.
Ja ton alku tekstin laitoin koska mietin jos se johtuu niskojen kireydestä tai jotai.
Teksti voi olla sekava mut olen kovin huono kirjottamaan. Mut toivottavasti jotai vinkkejä joku osais sanoa.
mahallaan olo
1
113
Vastaukset
- Tirtti
Hei! En nyt oikein tiedä osaanko auttaa, mutta omalla lapsellani (nyt jo 2) oli vauvana pää aina vain oikealle puolelle vielä 3 kk ikäisenäkin.
Ei myöskään osannut laitta päätään "makuu asentoon" .
Itse pistin sänkyyn sellaiset esteet ettei päässyt kääntymään mahalleen, oppi juuri 3 kk ikäisenä.
Me saimme sitten 4 kk lääkäristä lähetteen fyssarille kun pää ei vieläkään kääntynyt kunnolla vasemmalle. Itse en koskaan imettänyt ja tajusin että olen syöttänyt vauvaa aina samalta puolelta. Kun aloin syöttämään myös toiselta puolelta niin alkoi pää kääntyä hyvin myös sinne vasemmalle. Samalla oppi myös kannattelemaan päätään paljon paremmin.
Eli meillä ainakin johtui jossain määrin niskan jäykkyydestä, mikä taisi olla omaa syytäni:(
Taisin olla tyhmä, mutta ei tullut mieleenkään että niskat voisi jumittua jos syöttää aina samalta puolelta.
Myös nuo päänkannattelu taidot kehittyvät yksilöllisesti, voihan olla että teillä kehityt
ään siinä hieman hitaammin ilman mitään selitystä:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2133181
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il172941Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!
Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee3961746Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess321569- 961372
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531289- 991267
Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1891190Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1911181Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?
Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe1461029