Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Raskaana ja Hekan asunnot

kämppää vailla x4

Ensimmäisessä raskaudessa hain asuntoa Helsingin kaupungilta, koska asuin 22m2 yksiössä, jossa ei kolmehenkinen perhe millään olisi pystynyt asumaan tilarakenteen takia. En saanut, jouduimme muuttamaan yksityiselle kalliiseen asuntoon (40m2/950,-) jossa asumme edelleen.

Nyt toisessa raskaudessa asumme edelleen samassa talossa, jossa nyt on todettu hometta. Kaupungilta ei asuntoa vaan kuulu. Johtuuko sitten maahanmuuttajapuolisostani, hänen työttömyydestä vai mistä lie?

Aivan tuulesta temmattua siis nämä heitot, että maahanmuuttajat tai raskaana olevat ja lapsiperheet saisivat asunnot helposti.

20

2591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erzsfa<d

      ei vittu !

      eli mamu laittanu suominaisen paksuksi, ei käy töissä, kuten et sinäkään, pummaatte sossulta rahaa ja nyt haluatte vielä kaupungin asunnon? XD

      sano vielä että mamumiehesi on MUSTA, niin kakku on täytetty!

      • kämppää vailla x4

        NIin tuota, korjataanpas hiukan:

        Mies ei käy töissä, koska töitä ei ole, eikä niitä saa. Ei varsinkaan, jos ei suomen kieli ole vielä täysin hallussa. Minä en käy töissä, koska olen hoitanut lastani kotona ja en menekään ennenkuin toinen vauva syntyy.

        Sossulta ei tarvitse pummata, he antavat hakemusten perusteella toimeentulotukea. Yleensä se kotoutumistuki ja kodinhoidontuki ei ole niin paljoa, että sillä lapsiperhe eläisi. Toki haluamme kaupungin asunnon, kuten kovin moni muukin. äksdee vaan.

        Mieheni ei ole sen mustempi kuin minäkään. Mikä minun valinnoissani niin sinua ärsyttää ja pelottaa, että tänne pitää tulla asiattomuuksia räävimään?


    • yritä edes !!!

      Herra hyvä, te ette ole raskaana, te olette vain lihava.

    • 6+3

      Lapsen kanssa kotona ja seuraava tulossa, mies (hyvin ruskettunut) makaa kotona?
      Ei ole ihme jos ei asuntoa tipu, kaupunki on muuttanut pikkuhiljaa käytäntöä, asunnot saa entistä parempiosaiset, eli työssäkäyvät ja laskunsa ajallaan maksavat, alkaa nämä sossupummit ja hullut jäämään ilman, mikä on ihan oikein.

    • jaksaa

      Mistä näitä riittää. Tekotapa mukava mutta ei mitään vastuuta mistään. Äitini 85v nauroi katketakseen tätä lapsilisä leikkausta. Ei aikoinaan ollut mitään lapsilisiä, jos lapsi sairastui niin se oli palkatonta poissaoloa. Jo lapsi halusi harastaa niin se oli vnhempien ongelma, ei yhteiskunta lapsia ollut tehnyt vaan jokainen omasta halustaan.
      Ensimmäinen raskaus, toinen raskaus, tulee varmasti kolmas ja neljäskin . Jos riittää. Hitsi kun on kivaa. Sinä vaan harrastat ja luulet että muut maksaa.
      Itä-rajantakaa puhaltaa sellainen tornaado että saatte datsan Uralilta. Kerro sitten terveisiä.

    • ....................

      Millaiset asunnot teille kelpaa? Esimerkiksi VVO:lla on jatkuvasti Helsingissä vapaana alle tonnin vuokralla olevia asuntoja, jotka ovat kooltaan esim. 3h k ja neliöitä 70-80.

      Miksette hae niihin?
      Itsekin haluaisin kaupunginasunnon, mutta ei niitä riitä kaikille, tuntuu kuitenkin, että sinulle ei edes kelpaa muut kuin Hekan asunnot.

      Vai oletko ronkeli, jolle ei kelpaa muut kuin ns. eliittialueet?

      • rasismi on kuollut

        Kylläpä nyt rasisteja harmittaa, että minä purnaan äitinä ja maahanmuuttajan vaimona täällä.

        Voisit ystävällisesti kertoa mistä VVO:lta saa alle tonnilla ison kolmion tai neliön! Mielestäni Itä-Helsingistä puhuttaessa ei voi puhua eliittialueista.

        Miksi teidän peräpäätä tosiaan rassaan niin kenen kanssa teen lapsia ja olen naimisissa?


      • Jhgftlkkk
        rasismi on kuollut kirjoitti:

        Kylläpä nyt rasisteja harmittaa, että minä purnaan äitinä ja maahanmuuttajan vaimona täällä.

        Voisit ystävällisesti kertoa mistä VVO:lta saa alle tonnilla ison kolmion tai neliön! Mielestäni Itä-Helsingistä puhuttaessa ei voi puhua eliittialueista.

        Miksi teidän peräpäätä tosiaan rassaan niin kenen kanssa teen lapsia ja olen naimisissa?

        Voisin jyystää sua oikein kunnolla. 17cm, laita yhteystietoja


      • asuntoja
        rasismi on kuollut kirjoitti:

        Kylläpä nyt rasisteja harmittaa, että minä purnaan äitinä ja maahanmuuttajan vaimona täällä.

        Voisit ystävällisesti kertoa mistä VVO:lta saa alle tonnilla ison kolmion tai neliön! Mielestäni Itä-Helsingistä puhuttaessa ei voi puhua eliittialueista.

        Miksi teidän peräpäätä tosiaan rassaan niin kenen kanssa teen lapsia ja olen naimisissa?

        Vuokraovi.comista löytyy tällä hetkellä 48 asuntoa kun laittaa hakuun Espoon, Helsingin, Kauniaisen ja Vantaan kolmiot ja isommat asunnot ja hintarajaksi 1000 €.
        VVO:lta mm.
        Vantaa Simonkylä 77 neliötä 926 €
        Espoo Matinkylä 73 neliötä 981 €
        Helsinki Konala 70 neliötä 988 €


        Muilta
        Helsinki Malminkartano 72 neliötä 853 €
        Helsinki Kurkimäki 70,5 neliötä 907 €
        Espoon keskus 78,5 neliötä 910,18 €
        Vantaa Tikkurila 75,5 neliötä 928,65 €
        Helsinki Kannelmäki 71,5 € 935,29 €
        Vantaa Kulomäki 76,5 neliötä 938 €


      • kämppä vailla x4
        asuntoja kirjoitti:

        Vuokraovi.comista löytyy tällä hetkellä 48 asuntoa kun laittaa hakuun Espoon, Helsingin, Kauniaisen ja Vantaan kolmiot ja isommat asunnot ja hintarajaksi 1000 €.
        VVO:lta mm.
        Vantaa Simonkylä 77 neliötä 926 €
        Espoo Matinkylä 73 neliötä 981 €
        Helsinki Konala 70 neliötä 988 €


        Muilta
        Helsinki Malminkartano 72 neliötä 853 €
        Helsinki Kurkimäki 70,5 neliötä 907 €
        Espoon keskus 78,5 neliötä 910,18 €
        Vantaa Tikkurila 75,5 neliötä 928,65 €
        Helsinki Kannelmäki 71,5 € 935,29 €
        Vantaa Kulomäki 76,5 neliötä 938 €

        Meinaat siis että lapsiperhe tosta vaan revitään pois asuinsijoiltaan; terveyskeskuksesta, neuvolasta, leikkipuistosta, kerhoista, päiväkodista ja ihan vaan koska jossain Keravalla on edullisimmat vuokrat??? Puhumattakaan vanhempien harrastuksista ja esim. kalliista kuntosalikortista.

        Mielestäni voin naputtaa täällä kaupungin asuntojakoperusteista, vaikka minulla on lapsia, työtön maahanmuuttajamies ja itse en käy töissä. Meillä EI ole merkintää luottotiedoissa tai rikosrekisterissä, emme käytä alkoholia emmekö polta tupakkaa. Emme aiheuta naapureilla häiriöitä ja olemme muutenkin ihan malliperhe, lukuunottamatta lievää rahapulaa. On niitä pahempiakin ihmiskohtaloita nähty ja kuultu.

        Yksityisellä on lapsien kanssa aikamoisen riskialtista asua, ei tiedä milloin lähtee kämppä alta.


      • kämppä vailla x4 kirjoitti:

        Meinaat siis että lapsiperhe tosta vaan revitään pois asuinsijoiltaan; terveyskeskuksesta, neuvolasta, leikkipuistosta, kerhoista, päiväkodista ja ihan vaan koska jossain Keravalla on edullisimmat vuokrat??? Puhumattakaan vanhempien harrastuksista ja esim. kalliista kuntosalikortista.

        Mielestäni voin naputtaa täällä kaupungin asuntojakoperusteista, vaikka minulla on lapsia, työtön maahanmuuttajamies ja itse en käy töissä. Meillä EI ole merkintää luottotiedoissa tai rikosrekisterissä, emme käytä alkoholia emmekö polta tupakkaa. Emme aiheuta naapureilla häiriöitä ja olemme muutenkin ihan malliperhe, lukuunottamatta lievää rahapulaa. On niitä pahempiakin ihmiskohtaloita nähty ja kuultu.

        Yksityisellä on lapsien kanssa aikamoisen riskialtista asua, ei tiedä milloin lähtee kämppä alta.

        > Meinaat siis että lapsiperhe tosta vaan revitään pois
        < asuinsijoiltaan; terveyskeskuksesta, neuvolasta,
        > leikkipuistosta, kerhoista, päiväkodista ja ihan vaan koska
        > jossain Keravalla on edullisimmat vuokrat??? Puhumattakaan
        > vanhempien harrastuksista ja esim. kalliista kuntosalikortista.

        Ei toki. Voitte oikein hyvin jatkaa asumista nykyisessä asunnossanne.

        Me muutimme toisen lapsen synnyttyä noin 50 kilometrin päähän edellisestä asunnostamme. Yllättäen täältäkin löytyy kuntosali ja saattaapa tuo kausikorttikin olla edullisempi kuin stadin keskustassa.

        Teillä on siis lukuisia vaihtoehtoja. Valitkaa niistä mieleisenne. Sitä täydellistä vaihtoehtoa ei ehkä ihan jokaiselle ole tarjolla. Valitan.


      • asunnot
        kämppä vailla x4 kirjoitti:

        Meinaat siis että lapsiperhe tosta vaan revitään pois asuinsijoiltaan; terveyskeskuksesta, neuvolasta, leikkipuistosta, kerhoista, päiväkodista ja ihan vaan koska jossain Keravalla on edullisimmat vuokrat??? Puhumattakaan vanhempien harrastuksista ja esim. kalliista kuntosalikortista.

        Mielestäni voin naputtaa täällä kaupungin asuntojakoperusteista, vaikka minulla on lapsia, työtön maahanmuuttajamies ja itse en käy töissä. Meillä EI ole merkintää luottotiedoissa tai rikosrekisterissä, emme käytä alkoholia emmekö polta tupakkaa. Emme aiheuta naapureilla häiriöitä ja olemme muutenkin ihan malliperhe, lukuunottamatta lievää rahapulaa. On niitä pahempiakin ihmiskohtaloita nähty ja kuultu.

        Yksityisellä on lapsien kanssa aikamoisen riskialtista asua, ei tiedä milloin lähtee kämppä alta.

        Pienten lasten kanssa on helpompi vaihtaa asuinaluetta kuin jo kouluikäisten. Teillä ei myöskään ole työpaikkaa, joten sekään ei rajoita muuttoa, ei tarvitse huomioida työmatkaa yms. Kuntosalillakin voi käydä pidemmästä matkasta ja vaihtaa sitten lähemmäksi kun kortin voimassaoloaika lakkaa. Ei se muutto niin hankalaa ole kuin annat ymmärtää, kummasti se onnistuu muilta lapsiperheiltä, jopa toiselle puolelle Suomea.

        Noista aiemmassa viestissäni mainitsemista asunnoista ei yksikään tainnut olla yksityisen vuokra-asunto. Asuntoja kyllä löytyy jos sellaisen haluaa. Sehän on ihan oma valinta miten haluaa asua, haluaako maksaa 1000 euroa pienestä kaksiosta vai saman verran paljon isommasta asunnosta.


      • ....................
        rasismi on kuollut kirjoitti:

        Kylläpä nyt rasisteja harmittaa, että minä purnaan äitinä ja maahanmuuttajan vaimona täällä.

        Voisit ystävällisesti kertoa mistä VVO:lta saa alle tonnilla ison kolmion tai neliön! Mielestäni Itä-Helsingistä puhuttaessa ei voi puhua eliittialueista.

        Miksi teidän peräpäätä tosiaan rassaan niin kenen kanssa teen lapsia ja olen naimisissa?

        Minä olen muuttanut pk-seudulta toiselle puolelle pk-seutua halvemman (ei kaupunginasunto vaan VVO:n asunto) perässä, koska tämä oli halvempi kuin edellinen asunto. Silti vuokra on kaupunginasuntoja korkeampi. Mutta mitä isompi asunto, sitä pienempi on vuokraero kaupunginasuntoihin eli jos vuokraisitte esimerkiksi sen 3-4 h k, ette maksaisi kaupunginasuntoihin verrattuna kuin ehkä noin 200 euroa enemmän kuussa.

        En ymmärrä miksi valitat koko ajan ja asut silti siinä 40 neliön asunnossa. Tosiasia, kun on, ettei niitä kaupunginasuntoja riitä kaikille. Jotkut ovat olleet yli 10 vuotta jonossa ja eivät ole saaneet yhtään tarjousta. Eikö kannattaisi hakea myös muita kuin kaupunginasuntoja? Väitän, että saat takuuvarmasti esimerkiksi VVO:lta asunnon jos haet sieltä asuntoja.

        Itse olen jonottanut kohta 3 vuotta Hekan asuntoa enkä ole saanut yhtään tarjousta. Hakualueina minulla on noin 95 % kaikista alueista, muutaman olen jättänyt pois, koska töihin meno kestäisi liian kauan/olisi liian vaivalloista.

        Saako, kysyä mitkä kaikki alueet sinulla on Hekan hakemuksessa valittuna? Ja millaisia vaatimuksia (maksimivuokra, pitää olla parveke, hissi ym.) olet laittanut?

        Enkä ymmärrä miksi haukut minua rasistiksi, en sanallakaan viitannut miehesi ulkomaalaisuuteen. Vai oletko heitä, jotka huutavat aina rasistiksi jos on eri mieltä kanssasi?


      • johas on.....
        kämppä vailla x4 kirjoitti:

        Meinaat siis että lapsiperhe tosta vaan revitään pois asuinsijoiltaan; terveyskeskuksesta, neuvolasta, leikkipuistosta, kerhoista, päiväkodista ja ihan vaan koska jossain Keravalla on edullisimmat vuokrat??? Puhumattakaan vanhempien harrastuksista ja esim. kalliista kuntosalikortista.

        Mielestäni voin naputtaa täällä kaupungin asuntojakoperusteista, vaikka minulla on lapsia, työtön maahanmuuttajamies ja itse en käy töissä. Meillä EI ole merkintää luottotiedoissa tai rikosrekisterissä, emme käytä alkoholia emmekö polta tupakkaa. Emme aiheuta naapureilla häiriöitä ja olemme muutenkin ihan malliperhe, lukuunottamatta lievää rahapulaa. On niitä pahempiakin ihmiskohtaloita nähty ja kuultu.

        Yksityisellä on lapsien kanssa aikamoisen riskialtista asua, ei tiedä milloin lähtee kämppä alta.

        ""Puhumattakaan vanhempien harrastuksista ja esim. kalliista kuntosalikortista.""

        Kalliita harrastuksia köyhällä perheellä ei voi olla joten lopettakaa tuo niin jää enemmän rahaa....


      • joopajoss
        The_Rat kirjoitti:

        > Meinaat siis että lapsiperhe tosta vaan revitään pois
        < asuinsijoiltaan; terveyskeskuksesta, neuvolasta,
        > leikkipuistosta, kerhoista, päiväkodista ja ihan vaan koska
        > jossain Keravalla on edullisimmat vuokrat??? Puhumattakaan
        > vanhempien harrastuksista ja esim. kalliista kuntosalikortista.

        Ei toki. Voitte oikein hyvin jatkaa asumista nykyisessä asunnossanne.

        Me muutimme toisen lapsen synnyttyä noin 50 kilometrin päähän edellisestä asunnostamme. Yllättäen täältäkin löytyy kuntosali ja saattaapa tuo kausikorttikin olla edullisempi kuin stadin keskustassa.

        Teillä on siis lukuisia vaihtoehtoja. Valitkaa niistä mieleisenne. Sitä täydellistä vaihtoehtoa ei ehkä ihan jokaiselle ole tarjolla. Valitan.

        Varmasti on kuntosali, mutta jos molemmat vanhemmat maksaa 50 euroa/kk seuraavat 2 vuotta, on aika iso summa jättää sali ja muuttaa 50 km:n päähän. Pelkkä lasku käyttämättä jääneestä salista on yhteensä noin 2000euroa.


      • kämppä vaillax4
        .................... kirjoitti:

        Minä olen muuttanut pk-seudulta toiselle puolelle pk-seutua halvemman (ei kaupunginasunto vaan VVO:n asunto) perässä, koska tämä oli halvempi kuin edellinen asunto. Silti vuokra on kaupunginasuntoja korkeampi. Mutta mitä isompi asunto, sitä pienempi on vuokraero kaupunginasuntoihin eli jos vuokraisitte esimerkiksi sen 3-4 h k, ette maksaisi kaupunginasuntoihin verrattuna kuin ehkä noin 200 euroa enemmän kuussa.

        En ymmärrä miksi valitat koko ajan ja asut silti siinä 40 neliön asunnossa. Tosiasia, kun on, ettei niitä kaupunginasuntoja riitä kaikille. Jotkut ovat olleet yli 10 vuotta jonossa ja eivät ole saaneet yhtään tarjousta. Eikö kannattaisi hakea myös muita kuin kaupunginasuntoja? Väitän, että saat takuuvarmasti esimerkiksi VVO:lta asunnon jos haet sieltä asuntoja.

        Itse olen jonottanut kohta 3 vuotta Hekan asuntoa enkä ole saanut yhtään tarjousta. Hakualueina minulla on noin 95 % kaikista alueista, muutaman olen jättänyt pois, koska töihin meno kestäisi liian kauan/olisi liian vaivalloista.

        Saako, kysyä mitkä kaikki alueet sinulla on Hekan hakemuksessa valittuna? Ja millaisia vaatimuksia (maksimivuokra, pitää olla parveke, hissi ym.) olet laittanut?

        Enkä ymmärrä miksi haukut minua rasistiksi, en sanallakaan viitannut miehesi ulkomaalaisuuteen. Vai oletko heitä, jotka huutavat aina rasistiksi jos on eri mieltä kanssasi?

        Ei riitä kaikille ei, mutta ihmettelen kenelle sitten riittää, jos ei meille? Meillä kun kuitenkin on kiireellisemmät ja "paremmat" perustelut kuin usealla muulla ja lisäksi pienet lapset.

        200 euroa on iso raha, sillä saa jo muksujen ruuat tai vaipat kuukaudeksi.

        Saat kysyä; alueina olen rastittanut kaikki, paitsi Jakomäen ja ydinkeskustan. Parveke ja hissi toivottava, muttei pakollinen. Maksimivuokra 1000e.

        En hauku sinua, muutama kommentti täällä on / oli hyvinkin rasistinen.


      • vastauksiataas
        kämppä vaillax4 kirjoitti:

        Ei riitä kaikille ei, mutta ihmettelen kenelle sitten riittää, jos ei meille? Meillä kun kuitenkin on kiireellisemmät ja "paremmat" perustelut kuin usealla muulla ja lisäksi pienet lapset.

        200 euroa on iso raha, sillä saa jo muksujen ruuat tai vaipat kuukaudeksi.

        Saat kysyä; alueina olen rastittanut kaikki, paitsi Jakomäen ja ydinkeskustan. Parveke ja hissi toivottava, muttei pakollinen. Maksimivuokra 1000e.

        En hauku sinua, muutama kommentti täällä on / oli hyvinkin rasistinen.

        Joo, se 200 euroa on iso raha, mutta onko parempi asua 40 neliön asunnossa sillä samalla vuokralla kuin muuttaa 70-80 neliön asuntoon ja maksaa siitä se samantasoinen vuokra kuin mitä nyt maksatte tuosta 40-neliöisestä?

        Minä maksan omasta kaksiostani noin 250-300 euroa vuokraa kuukaudessa enemmän verrattuna jos olisi kaupunginasunto. Kyllähän tämä vituttaa, mutta kun ei sitä kaupunginasuntoa saa niin ei tälle mitään voi... pakko jossain asua.


    • elämää nähnyt

      Älä välitä aloittaja noista aiemmista kommenteista. Vaikutat vastuulliselta äidiltä ja on hienoa kun joku uskaltaa vielä lapsia tehdä. Ja hyvä kun geenit monipuolistuvat, suomalaisten sisäsiittoisuus aiheuttanut pahoja kansansairauksia.

      Eletään kovia aikoja, ihmiset purkavat pahaa oloaan syyttömiin.
      Tällaisille palstoille ei kannata kirjoitella.
      Onnea asunnonhakuun :)

    • Mamma3

      Olen itsekin koittanut saada Helsinginkaupungin asuntoa 7v ajan enkä ole vieläkään saanut heiltä asuntoa. Olen tällä hetkellä raskaana ja vauva syntyy 3kk päästä. Ennestään minulla on 2 lasta.

      Joten tiedän tuskan kun koittaa kaikki mahtua pieneen asuntoon. Vvo. lla on paljon vapaita asuntoja. Asun itsekin vvo asunnossa tällä hetkellä.

      • Aktiiviasukas

        Ainahan hakea voi ja riippuu hieman aluetoiveista.

        Esimerkkinä.Kantakaupungin asunnot on myös sisäisten vaihtajien suosiossa. Myös puu-käpylä /vallila ja tiettyjen muiden ns. haluttujen alueiden asunnot menevät hyvin pitkälti keskinäisten vaihtojen kautta.

        Jostain Aurinkolahti, Itäkeskus,Rastila,Vuosaari sektorista voisi ehkä helpoiten onnistua. Raskaus ei ole peruste ylitse muiden saada nimenomaan kaupungin vuokra-asunto koska yleinen linja on että, muidenkin vuokranantajien asunnot ovat yhtä asuttavia. Pelkkä kallis vuorakaan ei ole peruste ylitse muiden.

        Helpoiten ehkä pääsisit hakemalla VVO:lta edullisempaa tai toisenlaista asuntoa. Eivät kaikki voi asua kaupungin vuokra-asunnoissa vaan asujia on tasaisesti eri vuokranantajien asunnoissa asukkaina. Sama juttu Satolla tai Newsec jne. asuvat kannattaa ensisijaisesti hakea omalta nykyiseltä vuokranantajaltaan toisenlaista asuntoa.

        Objektiivisuutta tuomaan voin vielä mainita, että itsekin olen hakenut asunnonvaihtoa. Asun peruskuntoisessa, pintaremontoidussa, siistissä kaksiossa. Mutta kun asun ei niin halutulla alueella niin ei ole ihan yks kaks kertaa kun olen kuullut, että asunto on ok mutta alue ei tai
        haemme kantakaupungista tai jostain joidenkin paremmaksi määrittelemältä alueelta vaikka
        täällä on hyvät ulkoilumaastot eikä mitään ongelmia ole ollut sellaisia mitä ei voisi olla muillakin alueilla kun "paremmillakin" alueilla. Naapureita kun on laidasta laitaan joka alueella.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2077
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1788
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1480
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1413
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1338
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe