Työpaikan vaihdoksista päiväkodin vaihdokseen

huolia

Mua ahdistaa nyt aika paljon yksi asia. Olen siis yksinhuoltaja, mutta seurustelen uuden miehen kanssa. Olemme ajatelleet muuttaa syksyllä yhteen. Haluaisimme jo nyt muuttaa, mutta miehen työn takia emme voi vielä muuttaa yhteen. Lapseni on nyt melkein 3 vuotta, ja meni hoitoon 1v10kk iässä. Laitoin lapsen hoitoon vaikka itsellä ei ollut työpaikkaa, koska minulla ei ollut lähes ollenkaan tukiverkostoa, joten koin sen auttavan omaa jaksamistani. Välissä olin kerran töissä sijaisena. Yhden kerran olen vaihtanut lapseni päiväkotia, koska ensimmäinen päiväkoti oli kaukana. Työttömäksi jouduin alkujaan äitiyslomalla konkurssin vuoksi. Mieheni taas on juuri valmistunut.

Nyt olemme lapsen kanssa muuttamassa miehen kotiseudulle ja syksyllä se uusi mieskin muuttaa kanssamme. Otan lapsen hoidosta kotihoitoon ja ajattelin laittaa lapsen hoitoon vasta sitten kun saan töitä. Miehellä on tulossa kesätyö, joten kumpikaan ei ole vakituisessa työssä. Ja eihän sitä voi odottaa nykypäivänä että heti saakaan sitä vakituista työtä. Lapsen päivähoidon kannalta tietenkin olisi parasta että molemmat saisivat mielekkään vakityön ettei työpaikkaa tarvitsisi vaihtaa useasti, ja sen takia päivähoitopaikkaa, koska työajat säätelevät aina sitä mihin päiväkotiin lapsen voi laittaa. Kun päivähoitosysteemissähän lapsi ei saa jatkaa esim. vuorohoidossa jos toinen vanhempi saa päivätyön.

Pelkään sitä että lapseni joutuu vaihtamaan useasti hoitopaikkaa meidän töiden takia. Siten sitten kärsii, usein toistuvista muutoksista, ja joutuu luopumaan päiväkodissa saamistaan ihmissuhteista. Onko muilla ollut samanlaista tilannetta ja miten hoitosysteemit ovat menneet?

0

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

        Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
        Maailman menoa
        585
        3879
      2. Muuttaisiko viesti mitään

        Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
        Ikävä
        48
        3318
      3. Jos sinulla kiinnostaisi

        Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
        Ikävä
        38
        2801
      4. Valpuri Nykänen elokapina

        Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
        Maailman menoa
        66
        2759
      5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

        Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
        Ikävä
        19
        2144
      6. Jospa me nähtäisiin

        Sinne suuntaan menossa🤣
        Ikävä
        32
        2091
      7. Se että tavattiin

        Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
        Ikävä
        12
        1967
      8. Elämä jatkuu

        Onneksi ilman sinua
        Ikävä
        29
        1865
      9. Oot pala mun sielua

        Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
        Ikävä
        17
        1810
      10. Hei T........

        Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
        Suhteet
        47
        1759
      Aihe