Moi, Volvon-omistaja!
Kiinnostaisi tietää, miksi autosi on, tai pitää olla juuri Volvo? Itse olen perinyt automakuni aikanaan isältäni ja näköjään vain jatkanut sitä perinnettä.
Alla on nyt S40 1.8 -97. Hienosti pelaa...
Miksi omistat Volvon?
31
23102
Vastaukset
- volvo
Mulla ei tarvitse olla juuri nimenomaan volvo.Tällä hetkellä se vaan sattuu olemaan volvo.
Seuraavasta ei tietoo mikä se on.Vaikka sitten taas volvo, tai sitten ei.Joka tapauksessa ollut hyvinkin tyytyväinen kasipätkääni. Tähän mennessä kaikki omistamani autot (6) ovat olleet eri merkkiä,mikä on ihan puhdas sattuma. - Että
Ehkä se johtuu perinteistä.Nykyinen volvoni on
kahdeksas.- exvolvoisti
Miksi omistin volvon (v40 1999): helekkarin hyvännäkönen (okei kauneus on katsojan ...), hyvä ajaa
Miksi luovuin volvosta (v40 1999): onneton moottori (1.8i) kallis ylläpitää (joka huolto ainakin sata euroa kalliimpi, kuin kilpailevilla merkeillä),pienet viat (ajovalojen pyyhkimien moottorit molemmat uusiksi à 150 ekee, bensansyöttöhäiriöitä, takapaneeli rikkoutuu helposti--> vettä pääsee umpioihin, takaluukun avaaminen toivotonta talvikeleillä, ABS-valot pariin otteeseen vilahdelleet, jarrupalat kuluu uskomattomalla vauhdilla, kannattaa muuten käyttää bilteman tarvikeosia jne jne.) ei todellakaan mikään talviauto
Se vinoviiva keulassa ei taida olla entisaikojen väärtti, sääli...
- Autonkuljettaja maalta
Ostin -99 uuden Astran siinä toivossa, että se ei tarvitsisi muuta kuin kovaa ajoa. Näin ei kuitenkaan käynyt ja vaihdoin 2003 syksyllä Volvo S40:een luotettavuuden ja hyvien lisävarusteiden sekä suhteellisen edullisen hinnan vuoksi (ja vaimolle ei kelpaa japsi). Olen ollut tyytyväinen valintaani.
- 2.Volvo
Volvon 850/V70 mallit ovat käsittämättömän hyvää laatua. Itselläni 260tkm ajettu 850 ja esim kuskin penkki kuin uudesta autosta. Aikaisemmissa yli 200tkm ajetuissa (muissa) autoissani ko. penkki oli kuin heteka. Suurehko km-määrä ja 10 vuotta eivät tunnu vielä missään. Ruostetta ei missään näkyvissä. Kaikella on kuitenkin hintansa: Volvo on sikamaisen kallis huollettava merkkikorjaamossa (joka onkin sitten jo toinen keskustelun aihe). PS. Volvo S/V40 ei ole Volvo - se on DAF!
- Jormapetteri
mikä asiantuntija? oletko tyhmä vai muuten vaan tietämätön? kerrotko mitä esimerkiksi omassani ei ole Volvoa? Auto on S40 2.0 (Volvon 100KW padalla)vuosimallia 2003 manuaalilaatikolla (Volvon M56 vaihteistolla)? Sun 850 on koottu Belgiassa, tämä Hollannissa. Jos niikseen tulee, tän hinnalla saa kolme tollasta 850 Volvoa joten kai se sitten on "käsittämättömän hyvä".
- volvo
Volvo on volvo,onpa se kasattu missä ja mistä osista tahansa.Mun mielestä 850 ja 40 ovat ihan täysiä volvoja molemmat.Eihän sekään audista volkkaria tee,että siinä on sama pohjalevy. Kustannussyistä ja fuusioiden takiahan monissa eri merkeissä on samoja osia.
Itse en oo kasipätkääni merkkikorjaamossa käyttänyt kertaakaan.Tosin korjattavaakaan ei ole ollut kuin kerran pikku jarruhommeli ja koiranluut.Huollot on tehty paikallisessa pajassa ihan samalla asiantuntemuksella ja huomattavasti huokeammalla.
Minulle volvon huollatus ei ole tullut sen kalliimmaksi kuin muiden autojenikaan.En ole niitä muitakaan merkkiliikkeessä käyttänyt.
Eikä ole autoja myydessä hintaan vaikuttanut vaikkei leimat merkkikorjaamosta olekaan,pääasia että on edes jostain. - lasku pää
Jormapetteri kirjoitti:
mikä asiantuntija? oletko tyhmä vai muuten vaan tietämätön? kerrotko mitä esimerkiksi omassani ei ole Volvoa? Auto on S40 2.0 (Volvon 100KW padalla)vuosimallia 2003 manuaalilaatikolla (Volvon M56 vaihteistolla)? Sun 850 on koottu Belgiassa, tämä Hollannissa. Jos niikseen tulee, tän hinnalla saa kolme tollasta 850 Volvoa joten kai se sitten on "käsittämättömän hyvä".
Vielä minuakin tyhmempi tietää, että uuden auton hinnalla saa kuormallisen kymmenen vuotta vanhoja, laatuun katsomatta =)
- ajat muuttuu
Jormapetteri kirjoitti:
mikä asiantuntija? oletko tyhmä vai muuten vaan tietämätön? kerrotko mitä esimerkiksi omassani ei ole Volvoa? Auto on S40 2.0 (Volvon 100KW padalla)vuosimallia 2003 manuaalilaatikolla (Volvon M56 vaihteistolla)? Sun 850 on koottu Belgiassa, tämä Hollannissa. Jos niikseen tulee, tän hinnalla saa kolme tollasta 850 Volvoa joten kai se sitten on "käsittämättömän hyvä".
kyllä on tyhmää hankkia noin pieni ja hinnakas auto, jonka vikaisuudesta ja arvon laskusta on paljon näyttöä!
Koko s40 sarja on pelkkää huiputusta. - volvo mies
ajat muuttuu kirjoitti:
kyllä on tyhmää hankkia noin pieni ja hinnakas auto, jonka vikaisuudesta ja arvon laskusta on paljon näyttöä!
Koko s40 sarja on pelkkää huiputusta.Olen itse omistanut volvo 142dl,144gl,244gl,240dl,245gl,740tdi,940tdi,850t-5R ja nyt on 850tdi. Eli tiedän millasia vanhemmat volvot on, sillä 850t-5R oli noin vuoden kunnes lähti 170km/h käsistä ja se oli sit menoa, et jos ois ollu joku s/v40 niin en ajelis hyvällätuurilla kuin rollaattorilla jos sillääkään. No nykyään ajan turvallisella 850 tdi -96 sedanilla ja jotain pientä laittamista on ollut yhdeksän vuoden aikana mut ei paha.
- Ihmetyttäää
volvo kirjoitti:
Volvo on volvo,onpa se kasattu missä ja mistä osista tahansa.Mun mielestä 850 ja 40 ovat ihan täysiä volvoja molemmat.Eihän sekään audista volkkaria tee,että siinä on sama pohjalevy. Kustannussyistä ja fuusioiden takiahan monissa eri merkeissä on samoja osia.
Itse en oo kasipätkääni merkkikorjaamossa käyttänyt kertaakaan.Tosin korjattavaakaan ei ole ollut kuin kerran pikku jarruhommeli ja koiranluut.Huollot on tehty paikallisessa pajassa ihan samalla asiantuntemuksella ja huomattavasti huokeammalla.
Minulle volvon huollatus ei ole tullut sen kalliimmaksi kuin muiden autojenikaan.En ole niitä muitakaan merkkiliikkeessä käyttänyt.
Eikä ole autoja myydessä hintaan vaikuttanut vaikkei leimat merkkikorjaamosta olekaan,pääasia että on edes jostain.MIksi S40 ja s60 -sarjan volvoissa on vain 8 -vuoden p-ruostetakuu, monissa muissa, siis lähes kaikissa tänä päivänä on jo 12 -vuotta. Ruostuvatko nykyvolvot muita herkemmin, kun ei uskallusta vastaavaan takuuseen
- no niin no
meillä on volvo 850 t5 automatic vm-97 farmari ihastuttiin sen jämäkkyyteen ja varusteluun sekä suorituskykyyn on ollut alle vuoden ja on ajettu jo 50t km eikä mitään ongelmia tosi on että on sikakallis huoltaa.ennemmin on ollut pääasiassa fordeja ja muutama japsi joten en ole mikään merkkiuskovainen
- Volvotar
850 2,5 -95 onpi meillä enkä vaihtaisi mihinkään nykyautoon (paitsi jos tulee lottovoitto niin XC70 tilataan). Tässä 3 syytä miksi juuri Volvo ansaitsee (ainakin minulta) aplodit:
- Volvojen elinkaari on vasta teini-iässä kun tulee 200tkm täyteen. Ihan eri standardit olleet Volvolla jo alusta alkaen, laatuautoja ovat edelleen vaikka yrittävätkin uusia S40/V50-malleja "halpoina" nuorisoautoina markkinoida.
- Volvo on aina ollut edelläkävijä turvallisuudessa kuten monessa muussakin asiassa ja suunniteltu pelaamaan nimenomaan Pohjolan oloissa. Ainakin nämä vanhemman polven rautaratsut ovat ajan hammasta kestäneet, senhän näkee jo siitä kun suunnilleen joka kolmas vastaantulija on Volvo.
- Design: laatikkovolvo-imago on historiaa; S80 oli sellainen kaunotar että hurmasi ainakin minut heti, ei turhaan sitä valittu maailman kauneimmaksi autoksi. Vieläkö panevat designia paremmaksi kun uudet korimallit tulevat, jääpi nähtäväksi mutta tämä tyttö on kyllä jo nyt täysin koukussa! - omena
ostan aina edullisen auton,siksi volvo.halpamalli ei ole aina se paras,mutta köyhien ei kannata ostaa kaikkein huonointa.
Sekä vaimo että minä satumme pitämään automaatista. Tarjolla olevista automaateista varsin monet ovat Volvoja. Entinen oli 740SE -92 ja nykyinen S70 -00, joka on ollut reilun vuoden. Minulle olisi kelvannut entisenä toyotistina vaikka japsi, mutta yhtään ei ollut tarjolla, joten vaimon kanta voitti.
- 898
MUN SUOSIKKIMERKKEIHINI LUKEUTUU MYÖS OPELIN.MERSUN JA VOLKKARIN.SKODAN JÄLKEEN VOLVO KOSKA SE KESTÄÄ < HYVIN SUOMEN TALVEA < SIINÄ ON SE HYVÄ PUOLI ETTÄ VOLVOLLA VOI REISSATA YMPÄRI SUOMEA
- siinäpä kysymys
Vähän oon alkanut sitä itsekin tässä miettimään.
Ostin 960 -91 kun se näytti hyvältä ja oli hyvä ajaa. Se on nyt ollut mulla pari viikkoo kilsoja tullut vasta noin tuhat. Ekaks meni käsijarru liuskat ja hajotti jarrulevyn vaihdoin siis levyt, palat ja kengät. Sit joku kävi sen naarmuttamassa tänään sain sen maalaamosta. Ja sitten illalla rupes automaatin varoitusvalot vilkkumaan että pitää viedä korjaamolle. Että silleen mutta toivotaan että alkaa kipukiintiö täynnä hetkeksi aikaa.- Tepa
Käytetyn ostossa pitää olla tarkkana. Sun olis kannattanut ottaa mukaan joku joka ymmärtää autojen päälle!
- 740
Sama täällä. Itsellä ollut pari 240-mallia, nyt toinen 740 menossa. Isäukolla 70-luvulta lähtien 140- ja 240-sarjalaisia, 90-luvulla valitettavasti yksi 440 ja nyt 940. Volvo on tuttu ja turvallinen automerkki, ainakin mulle.
- Jake
Hyvä peli on ollut. Jämäkkä ajettava. Ei karkaa käsistä huonollakaan kelillä. Voi olla, että seuraavakin autoni on volvo. Huollot maksaa paljon, mutta kukapa se vanhan auton merkkihuoltoon veisi. Harmittaa vaan kun on tuo huoltovalo, jota ei joka pajalla voida kuitata.
- Volvo
Huoltovalon kuittaus onnistuu ilman merkkiliik-
keitä ja pajoja.Erittäin helppo homma. - jake
Volvo kirjoitti:
Huoltovalon kuittaus onnistuu ilman merkkiliik-
keitä ja pajoja.Erittäin helppo homma.Kerropa ohjeet. Joku opasti V70:n ohjeilla. Ei toiminut 850:een
- Volvotar
jake kirjoitti:
Kerropa ohjeet. Joku opasti V70:n ohjeilla. Ei toiminut 850:een
Minkä vuosimallin 850 omasi mahtaa olla? Itsellämme on -95, joka on viimeinen vuosimalli johon nämä ohjeet pätee. Nollasimme oman service lightimme tämän sivun ohjeiden mukaisesti:
http://www.volvospeed.com/850slight.htm
Ohjeet ovat englanniksi mutta ihan ymmärrettävät. Vm. 1996 eteenpäin nollaus lienee jo hankalempaa. - volvo
Volvotar kirjoitti:
Minkä vuosimallin 850 omasi mahtaa olla? Itsellämme on -95, joka on viimeinen vuosimalli johon nämä ohjeet pätee. Nollasimme oman service lightimme tämän sivun ohjeiden mukaisesti:
http://www.volvospeed.com/850slight.htm
Ohjeet ovat englanniksi mutta ihan ymmärrettävät. Vm. 1996 eteenpäin nollaus lienee jo hankalempaa.Täältä löytyy suomenkielisenä:
http://www.volvolandia.com/
Klikkaa vasemmassa laidassa olevaa ´korjaamo´ -linkkiä,avautuvan sivun alhaalla on linkki valon nollaukselle.
Vaikka siellä lukee,että toimii vuosimalleissa 91-94, toimi ainakin myös mun 95-mallissa. - Oka
volvo kirjoitti:
Täältä löytyy suomenkielisenä:
http://www.volvolandia.com/
Klikkaa vasemmassa laidassa olevaa ´korjaamo´ -linkkiä,avautuvan sivun alhaalla on linkki valon nollaukselle.
Vaikka siellä lukee,että toimii vuosimalleissa 91-94, toimi ainakin myös mun 95-mallissa.Ainakin mulla on 1996 mallinen 850 Stw jossa on mittaristossa (trippimittarin nollauksen vieressä) kumitutilla varustettu reikä ja siitä kynällä tai piikillä painaen huoltovalo nollautuu.
- Oka
volvo kirjoitti:
Täältä löytyy suomenkielisenä:
http://www.volvolandia.com/
Klikkaa vasemmassa laidassa olevaa ´korjaamo´ -linkkiä,avautuvan sivun alhaalla on linkki valon nollaukselle.
Vaikka siellä lukee,että toimii vuosimalleissa 91-94, toimi ainakin myös mun 95-mallissa.Unohtui ihan pääasia, eli ostin tänävuonna -96 mallisen 850 STW:n ajettu 160 000 km ja nyt mulla vasta on auto, vaikka on lähes 30 vuoden aikana ollut useita eri merkkejä, jopa uutenakin ostettuja mutta ei niitä voi verrata ajo-ominaisuuksiltaan yms tähän Volvoon samana päivänä. Kyllä ne on olleet kilistimiä ja kolistimia.
- 70 t5
kyllä tuon huoltovalon voi nykyään nollata lähes joka korjaamolla. ja ainakin vanhemmissa 850 malleissa tuon valon saa nollattua ilman mitään tietokone systeemejä. muutenkin 850 malli ja vanhempi 70 sarjalainen suhkoht helppoja korjattavia nykymalleihin nähden.
- LKM
No ihan siksi, kun ajettiin nokkakolari appiukon S40:llä. Carina II 80:ä kopsahti kylki edellä nokkaan ja käveltiin paikalta pois!!! Appiukko sai pandat rilleistä, kun bagi paukahti, mutta muuten normaalia kolotusta vöiden nykäisystä ja kalsarien vaihto. Kojoottikuskille sairaslomaa oikein urakalla --> Volvo lunastukseen ja kojootti valehtelijoiden klubin "arvaa mikä" esineeksi...
Nyt on alla S80 ja tuntuu turvalliselta sairaan hyvä ajettava
Lisäksi kokoluokkaan nähden halpa ylläpitää (diesel) ja varusteita piisaa... - joo
Ostin Volvon, kun hinta ja laatu ja tarve kohtasi. -90 240 2400e. alle 250000 ajettu ja hyvässä kunnossa päällepäin ja toimi koeajossa hyvin. Samana päivänä katselin myös muita merkkejä, mutta hinta/laatu oli eri maailmasta. Nyt oon yli puol vuotta ajellu volvolla, ja ollu tyytyväinen. Korjauskulut n.150 euroo.
- isovolvomies
volvot ovat hyviä vehkeitä, itselläkin on s40 ja hyvin pelaa taas kun on rempat tehty.kampiakselin takapään stefa,kytkin,jakohihna kiristin ohjaimet,vesipumppu,nokkien kampiaks.stefat,etu/taka jarrut, aksiaali nivel,hammastangon suoja kumi,alatukivarren takimmainen pusla,raidepäät,vakaajan pystytangot runko helat ja taas mentii.. volvo on paras!
- åkke
Heija svärje
Vai Hollanti vai rellu vai mitsu vai... mikä v...u lie
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184101Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4892293Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1361802- 761464
- 1581446
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.91154Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik34714- 27701
- 100690
Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?
Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?25681