Kawa GTR 1000

03750375

Taas ois kohta GTR Alla parin vuoden jälkeen oli aikanaan 91 GTR jonka tyhmyyksissäni myin ja ostin pienen Diversion jammun tilalle . Mutta eihän se tununut pyöräktäkään kawan jälkeen . Elikkä myyntiin meni divari ja nyt ois vanhempi 87 GTR astumassa kuvioon kunhan kelit vielä hitusen lämpenee.. Ei se isosta matkapyörästä pieneen yleispyörään muutos aina luonnistu . Kyllä se niin on että aika kultaa muistot eikä se Kawa niin möhkö ole kyllä se taipuu aivan kuonnikkaasti . . Nyt vaan ootellaan kesää ja vappuna viimestään taas tienpäälle nyt vaihteeksi punasella GTR Kawalla t Jussi

5

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GTR täälläkin

      Pitkän kiertelyn ja koeistumisten jälkeen GTR 1000 tuli hankittua "ensipyöräksi" ja tuntuu kyllä hyvältä valinnalta. Aluksi hirvitti miten sitä pärjää yli 250 kiloisen ja 110 heppaisen kanssa, mutta pelot haihtuvat jo ensimmäisenä iltana. Kulkee sopivasti, ja taipuu hyvin mutkateilläkin. Mopoilun ja lyhyen kevarikauden jälkeen ehti itsellä olla 30 vuotta pyörätöntä aikaa, muutamia lyhytitä koelenkkejä lulkuunottamatta. Nyt on jo kohta 1000 km takana GTR:n kanssa.

      Arvostan pyörän kokoa (itse190 cm), ja siitä löytyi heti luonnikas ajo-asento minun kokoiselle. Kardaaniveto ja perusluotettava kone, sekä lompakolle ystävällinen hankintahinta käytettynä. Tänään vaihtelin toiselle puolelle etuhaarukan stefan, koska toinen putki tiputteli vähän alle. Varaosa 4 euroa, ja aikaa 2-3 tuntia. Muita harmeja ei ole löytynyt parin viikon tutustumisaikana.

      Omatkin ajatukset pyörivät vielä keväämmällä customeissa (VN800) ja katuenduroissa (Funduro 650 tms), mutta tähän isompaan touringiin sitten päädyttiin, eikä kaduta pätkääkään :)

    • kawakivakaveri

      Minä ostaisin kerralla tuon uudenmman mallin, on jo koeajettu ja aikoinaan omistin vanhemman, aikamoinen on ero parempaan uudempi.

      • GTR täälläkin

        Uudempi ja vähemmän ajettu GTR menee kyllä vakavaan harkintaan seuraavalle kaudelle, mutta jostakin on aloitettava, ja käytetään nyt ensin tätä vanhaa joku aika (-90 malli).

        Tietenkin tekniikka on kehittynyt parissakymmenessä vuodessa, mutta kääntöpuolena alle 10 vuotta vanhoissa tulee sitten osien kiinalaistuminen ihan pyörän merkistä riippumatta.

        Vanha japsirauta on vielä oikea japanilainen.


    • Nowiisi

      Tulipa itsekin hankittua tällainen pyörä. Sama juttu, kuin tuossa aikaisemmallakin kirjoittajalla, eli reilu 30 vuotta väliä siitä, kun ajoin kevytmoottoripyörällä ja nyt ensipyöräksi Kawasaki GTR 1000 vm. 1988. Kilometrejä nyt takana reilu 100.

      Luin jostakin, että etu- ja takajouset on ilmatäytteiset. Mistä löytyy venttiili, josta voin painetta tarkistaa ja lisätä. Takapää tuntuu vähän löysältä ja ajovalo näyttää turhan ylös. Pyörä ollut pari vuotta liikkeessä käyttämättä, eli olisiko ilma vähän vuotanut?

    • Nowiisi

      Kuinka paljon pitää purkaa, että saa venttiilikopan kannen pois? Nyt on tankki irti ja katteesta vasen puoli pois, mutta kansi ei nouse tarpeeksi, eli käy runkoputkeen kiinni. Olin katsomassa venttilien välyksiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2896
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2652
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2158
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe