Kanin tarttuvat taudit?

Tinskumansku

Onko kellään tietoa onko kaneilla tauteja, jotka voivat tarttua koiraan?
Meille olisi tulossa pentu ja olen alkanut miettiä asiaa.
Kania ei siis ole rokotettu (rokotetaanko kotikaneja edes yleensä?!), mutta eipä sillä varmasti mitään tauteja ole kun on kaikin puolin terve. Eikä kani yleensä näe muita kaneja, kissoja kylläkin. Voi olla ihan tyhmä kysymys, mutta alkoi vain mietityttää... :)

5

1772

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laama

Kaneja ei Suomessa kovin rokotella, koska täällä ei ole ns. epidemiatauteja. Jänisrutto voi kyllä tarttua kaniin, jos lemmikkikani pääsee kosketuksiin sairaan metsäjäniksen kanssa. Metsäjänis kanta on kovin romahtanut ruton takia, joten niitäkään ei paljon näe enää.

Kunhan vaan muistat madottaa nyt syksyllä kanisi, jos se on ollut pihalla, kuten myös kissan.

• Tinskumansku

kun valaisit tyhmää! ;)
        Niin mä vähän ajattelinkin ettei niitä hirveästi rokotella.

• mia_maria

vuosia sitten oma kanini kuoli, kun sai keuhko tartunnan lemmikkirotaltani. joskus vain sitä ei tiedä, keneltä ne taudit tulevat :(
      itse opin silloin sen, että en koskaan pidä kahta eläintä samaan aikaan.

• *tytti*

Saadaan humenn kani,, ja meillä on jo hamsteri, niin rihän siitä tuu tauteja?

• Laama
        *tytti* kirjoitti:

Saadaan humenn kani,, ja meillä on jo hamsteri, niin rihän siitä tuu tauteja?

Noita asioita ei voi ikinä tietää, riski on vaan otettava. On aika harvinaista, jos ne levittää toisiinsa sairauksia ja kun ne ei edes kohtaa nenäkkäin toisiaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3315
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3127
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2508
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      2435
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1933
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1830
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1435
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82