Olen vuokralla lapseni kanssa ja kaveri asustelee tuossa ja
hänen osoite on toisaalla.
Saako asunnossani asustella, ilman että taloyhtiölle pitää selvittää
asukasluettelolla ja tiedoilla asiaa.
Nyttenhän on tietosuojalla oleva juttu ettei tarvitse kertoa nimiä jne
isännöitsijälle tai taloyhtiölle.
Maksan itse sähköt ja vedet, eli taloyhtiölle ei kuluja tästä aiheudu.
Asustelija asunnossa
3
197
Vastaukset
- Asukas ja asustelija
Asukkaiden lukumäärä yleensä pitää ilmoittaa mutta en tiedä onko "asustelijoille" eri käytäntö...
- Vesipalo
Asukkaiden lukumäärän ilmoittaminen perustuu siihen, että tiedetään paljonko yhtiö perii vesimaksua. Mutta jos vesimaksu maksetaan mittarin mukaan, niin sitten tuota perustetta ei ole.
Yhtiölle ei tarvitse ilmoittaa nimiä, mutta maistraatille pitää lain mukaan. Asiasta on keskustelua tuolla "kerrostalo" osiossa.
- ei saa asustella
Saat ottaa asuntoon asumaan puolison, sekä lähisukulaisia tai puolison lähisukulaisia. Saat myös alivuokrata enintään puolet asunnosta, mutta siitä pitää ilmoittaa vuokranantajalle. Taloyhtiöön pitää ilmoittaa asunnossa asuvien lukumäärä.
Kylässähän tietysti saa käydä vapaasti ja kylässä saa olla useammankin päivän. Missään ei tietenkään ole selvyyden välttämiseksi määritelty missä menee kyläilyn ja asumisen raja.
Periaatteessa et siis saa ottaa kaveria asumaan asuntoosi. Tietysti voit sanoa että hän on puolisosi. Ja tuskinpa tuo hirveästi ketään kiinnostaa, jos kukaan ei tunne että joutuu maksamaan kulujanne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 473542
- 1053355
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342591Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262258- 201819
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51709- 1821688
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3841417- 251071
Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91048