Olen ollut ulosotossa viime keäskuusta lähtien. Ensin maksoin itse 1/3 palkastani ja marraskuusta uo on pidätetty suoraan tilistä. Sen aikunen ulosottomies ( onneksi muutto toiselle paikkakunnalle vaihtoi myös uo-miehnkin)oli todella ilkeä, eikä hänelle sopinut ollenkaan, että tilitän itse maksut , joten nyt lokakuusta lähtien veloitukset menneet suoraan palkasta.
Nyt minulla on tulossa iso hammaslääkäri remontti ja tietenkin laskukin on iso ja on pakko uusia silmälasit huonon näköni takia.Teen näyttöpäätetyötä, joten tämäkin on ihan pakollinen hankinta.Onkohan nämä sellaisia kriteereitä millä voisin saada maksuvapaan, vaikka tuota palkan ulosmittausta ei ole ehtinytkään olla vuotta? Tosiasiassahan on maksanut kuitenkin ulosottoon jo kohta vuoden. Luottotietoni ovat menneet, joten en tietenkään saa näitä hanintoja sovittua edes eriin.
Onko maksuvapaan hakemiseen olemassa joku lomake, vai haetaanko sitä vapaamuotoisesti? Tarvitseeko ulosotta varten pyytää hammaslääkäriltä / silmälääkäriltä laskelmaa tulevasta kulusta? Kuinka nopeasti olette saaneet uo-mieheltänne vastauksen? Jos en saa maksuvapaata ,niin minulla ei ole mitään muuta mahdollisuutta hoidattaa hampaitani tai hankkia uusia silmälaseja . Tälläkin hetkellä elän täysin kädestä suuhun... Pelottaa soittaa ja kysyä, jos heti sanoo vaan että" ei".
Olisikohan kenelläkään ollut vastaavanlaista tilannetta, tai vinkkiä miten saisin tämän hoidettua ?Näihin kysymyksiin , jos saisin asiallisia vastauksia tai neuvoa. Olisin ikionnellinen!
Ulosoton maksuvapaasta kysymys
6
653
Vastaukset
- xbbcbc
Ainoa joka osaa vastata tuohon on ulosottomiehesi
- starski
Kun olet ollut vuoden ulosotossa, siis joko maksanut itse tai on mitattu palkasta, on sinulla oikeus 1-3 maksuvapaaseen. Mainitsemasi syyt ovat sellaisia, että ne ovat perusteltuja. Vapaamuotoinen kirjallinen hakemus. Varmasti edesauttaa, jos liität mukaan tarkemman selvityksen kuluista. Itse olen aina sen yhden maksuvapaan kk:n saanut juuri eism. lääkärikulujen takia. Tosin kahta en ole koksaan edes hakenut. Sen, joustavatko tuon, että vuosi pitää olla ulosottoa takana, saat selville omalta uo-mieheltä.
PS aiempi uo-miehesi on tehnyt virheen - lain mukaan uo:n voi myös maksaa itse vahvistetun maksusopimuksen mukaan, Aika heppoisin perustein taisi tämän seikan ohittaa.- UOeläkeläinen
starski, höpö höpö oikeus 1-3 maksuvapaaseen per vuosi. Ainoat, jolla on oikeus saada 2 vapaakuukautta vuodessa ovat ne joilla ulosmittaus jää alle tulorajan. Velallinen yksin tulorajaum. enintään/kk 451,80 euroa, 1 huollettava 614 euroa. Jne. Ulosottomiehen harkinnassa ovat muut mahdolliset vapaakuukaudet, eivät ne tule automaattisesti.
- jauhat sontaa
UOeläkeläinen kirjoitti:
starski, höpö höpö oikeus 1-3 maksuvapaaseen per vuosi. Ainoat, jolla on oikeus saada 2 vapaakuukautta vuodessa ovat ne joilla ulosmittaus jää alle tulorajan. Velallinen yksin tulorajaum. enintään/kk 451,80 euroa, 1 huollettava 614 euroa. Jne. Ulosottomiehen harkinnassa ovat muut mahdolliset vapaakuukaudet, eivät ne tule automaattisesti.
Puhut ihan sontaa.Ekan vuoden jälkeen tulee yksi vapaakuukausi ja kahden vuoden päästä toinen ja minulla tuo tilanne.Sain juuri 2 vaapaakuukautta ja 150€ menee ulosottoon kuukaudessa ja tulot on 900€/kk 300€asumistuki
- sdfsdfsdf
jauhat sontaa kirjoitti:
Puhut ihan sontaa.Ekan vuoden jälkeen tulee yksi vapaakuukausi ja kahden vuoden päästä toinen ja minulla tuo tilanne.Sain juuri 2 vaapaakuukautta ja 150€ menee ulosottoon kuukaudessa ja tulot on 900€/kk 300€asumistuki
no kyllä noilla tuloilla saakin.
Normaalissa 1/3 ulosotossa voi olla aika hiljaista.
Kirjallisesti voi hakea mutta on uo mieehne harkinnassa onko perustelut tarpeeksi hyvät. - starski
UOeläkeläinen kirjoitti:
Sanoinko, että hän saa automaattisesti? En! Ap:han kysyikin miten maksuvapaita haetaan kun ne euvät tule automatic. Itse olen aina hakemuksesta saanut yhden per vuosi. Enempää en ole hakenutkaan. Maksan uo:n 800,-/kk.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662238Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381853Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711480Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣211454Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.761153Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1771134Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬211086Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1051064- 77919
En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9912