TURENKI

tuunimummi

Olen lukenut näistä Turengin asioista ja olen tullut siihen tulokseen,että löytyykö enään mitään positiivista koko kylästä? Itse olen 26 vuotta paikkakunnalla.
??????????

34

6144

    Vastaukset

    • tyytyväinen asukki

      Turenki on ihan hyvä paikka elää ja asua. Noita valittajia löytyy aina joka paikkakunnalta.

    • pari esimerkkiä

      Hyvä kirjasto ja hyvät lenkkimaastot.
      Paljon ystäviä ja tuttavia.

    • 18wee

      Ärsyttävät ja kusipäiset teinit jotka norkoo kaupan kulmalla, ei meinaa ohi päästä ja täyttävät parkkipaikat. Yöt ne meluaa viritetyillä mopoilla ja autoissa bassot. Ei unta saa…

      • tuunimummi

        Olen kanssasi samaa mieltä. Itselläni meni unet viime yönä.Heräsin kauheaan bassojen pauhuun kolmen aikaa.Asun keskustassa,joten kuulen harva se kerta. Kesä yöt pahimmat,kun joutuu pitämään ikkunan auki. En alistu pitämään korvatulppia enkä muuhunkaan. ONKO KERÄTTÄVÄ ADRESSI PÄÄTTÄJILLE?
        (en ole yksin asian kanssa vaan meitä on kymmeniä)
        KESKUSTELUA..........


      • On sulla murheet

        kuka käskee asua keskustassa? Aina olen kauppaan päässyt teinienkin ohi. oletko itse syntynyt aikuisena, vai jätitkö teini vaiheen muuten väliin?


    • Jussi T Turengista

      Turenki on just sen näkönen, kuin sen kylillä kulkevat asukkaat on.
      Ihan tämä on meistä itsestä kiinni, koska kylähän on meidän kylä.

      Tällä hetkellä kun kiertelee ja kattelee jalkasin tuota keskustan tapaista, tulee mieleen ajatus että keskustan voisi siirtää ja jättää nuo Poluksen omistamat kulmat omaan surkiaan arvoonsa. Huonosti suunniteltu ja ikävä kokonaisuus, jonka uudelleen rakennus on hiton kallista.

      Eli päättäjien kannattas katsoa sitä Turengin taajamakarttaa ja miettiä että jos siirrettäs tuota suunniteltua keskustan kokonaisuutta erikohtaan Turenkia. Esim laajat radanvarsialueet Riihimäen puolelle päin Höylätuotteen likellä voisi olla hyvä lähtökohta. Ostoskeskus sinne ja yhteenrakennettu nykyaikainen asema-kauppakeskus kompleksi johon toiseen päähän matkahuollon palvelut linja-auto ja taksiyhteyksineen. Leppäkosken strategista sijaintia ratayhteyksineen ei myöskään pidä unohtaa. Nykyinen keskusta toreineen jäisi vähän sivutten mutta sitäkin voisi sitten kehitellä mikäli tällä hotelliparoonilla on yhteistyöhaluja. Jos tuosta nykykeskustasta kauppaa pitäisi käydä, ei siittä kyllä paljon kannata maksaa, koska ulkonäöllisesti on kuin Oulun Haapalehdon ostoskeskusslummia.

      Eli yhteistuumin hyvillä referensseillä uutta keskustaa rakentamaan pois nykyisestä toimivampiin kokonaisuuksiin. Käytetään ratayhteyttä hyväksi ja tehdään toimivia rakennuskokonaisuuksia ja viihtyisiä maaseutumaisia osto- ja oleskeluympäristöjä.
      Näin saadaan Janakkalaakin houkuttelevammaksi sellaisille, jotka haluavat käyttää julkista liikennettä työmatkoihin pääkaupunkiseudeulle ja pirkanmaalle.

      • Jepulisjeps

        Tää on hyvä: Leppäkosken starteginen sijainti


    • <<<<

      turenki on todella hieno paikka... ja loistava asuinalue kaikille

    • onkin

      Niin se vaan.

    • onkin

      Sivukylät.

    • postinumeronne

      14200.

    • Turenkilaine

      Sopiva pieni city, sopivan lyhyt matka isompiin keskuksiin tarvittaessa. Peruspalvelut löytyy, marketit, terveyskeskus, pankki jne... Mahtavia paikkoja eräilyyn, ulkoiluun, liikkumiseen. Vara valita mitä tekee vapaa-ajallaan. Minulle tämä on riittävän hyvä. Olkaamme tyytyväisiä turenkilaisia ja hymyilkäämme kun törmäilemme.

    • exjuntti

      Juntti kylä junteille

    • oliskoparempi

      Se ihme kävelykatu palautettava entiseen malliin , nyt eletään entisten takapihojen kautta .

    • Sivistykseen_palannut

      Turengin parhaita ominaisuuksia ovat toki ne neljä raskaankin muuttoauton kantavaa, jokaiseen ilmansuuntaan vievää tietä. Niitä hyödyntämällä Turengin jättäminen turenkilaisten asuttavaksi käy vaivattomasti.

      Tee sinäkin järkipäätös. Lähdit mihin ilmansuuntaan tahansa, voit vain voittaa.

    • Sauvalan3jalkafasaani

      Hämeenlinna-Turenki-Pasila-Helsinki. Luotijuna kuljettaa v. 2030.
      Suku joutu siirtymään 1860-luvulla radan alta, ei turhaan, eihän.

    • omatpuree

      Ihan hyvä paikka muutamaa jonninjoutavaa valehtelijaa lukuunottamatta

    • vaikutetaan

      Minun mielestä löytyy. Olen asunut 10 v paikkakunnalla. Muutamat haukkuu ja valittaa ja valittaa saa jonkin verran, kun eihän esim. ympäristönhoito ole oikein pelittänyt. Kuitenkin pientä muutosta havaittavissa...

      • Anonyymi

        Kauhea paikka! Kunpa pääsis pois. Parasta Janakkalassa on et moottotie vie sieltä pois.


    • Anonyymi

      Junttikylä, täynnä juoppoja, korruptoituneita epäonnistuneita poliitikkoja, huumeriippuvaisia ja yleisesti ottaen vittuuntuneita ihmisille. Ei saa edes morjestaa heti vastataan haista paska.

      Palvelut ajettu alas, ihmiset paatuneita idiootteja, koulut pian viedään.

      Muutin Tampereelle jo aikoja sitten, tee sinäkin niin!

    • Anonyymi

      Ihan persee..ä koko kylä.

      • Anonyymi

        Kylän S-marketin ympäristö aivan kuvottavan paskainen paikka! Roskikset räitty todella kamalan näköisiksi ja tosiaan nämä kusipäänuoret norkoilevat kulmilla mopojensa ja karvanoppabemariensa kanssa. Mölyävät kuin joku mielipuolisten lauma. Ei paljon huvita käydä k.o kaupassa. Kyllä on tosiaan aika ankea paikka Turenki kaikenkaikkiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylän S-marketin ympäristö aivan kuvottavan paskainen paikka! Roskikset räitty todella kamalan näköisiksi ja tosiaan nämä kusipäänuoret norkoilevat kulmilla mopojensa ja karvanoppabemariensa kanssa. Mölyävät kuin joku mielipuolisten lauma. Ei paljon huvita käydä k.o kaupassa. Kyllä on tosiaan aika ankea paikka Turenki kaikenkaikkiaan.

        Älä liioittele. Ihan on samanlainen taajama kuin Suomen muutkin taajamat, myös se S-marketin ympäristö. Ajat muuttuu. Ennen notkuttiin kylillä hevosilla, nyt bemareiila. Tervetuloa vuoteen 2020.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä liioittele. Ihan on samanlainen taajama kuin Suomen muutkin taajamat, myös se S-marketin ympäristö. Ajat muuttuu. Ennen notkuttiin kylillä hevosilla, nyt bemareiila. Tervetuloa vuoteen 2020.

        No eipä kyllä ihan vastaavanlaista paskaläjää ole kyllä nähnyt missään muualla paitsi ehkä jossain Itä-Helsingin mamu lähiössä. Menepä katsomaan vaikka Lidlin pihaa että näyttääkö samanlaiselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipä kyllä ihan vastaavanlaista paskaläjää ole kyllä nähnyt missään muualla paitsi ehkä jossain Itä-Helsingin mamu lähiössä. Menepä katsomaan vaikka Lidlin pihaa että näyttääkö samanlaiselta.

        Päivittäin Lidlissä käyn, eikä näytä erilaiselta. Muuta pois, jos on noin epämukava olo tästä paikasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivittäin Lidlissä käyn, eikä näytä erilaiselta. Muuta pois, jos on noin epämukava olo tästä paikasta.

        Heti kun on mahdollista muutan pois.


    • Anonyymi

      Positiivisia löytyy. Ainakin muutama koronapositiivinen.

    • Anonyymi

      Nyt turenkilaiselta pihalta löytynyt ongelmajätteen kaatopaikka, asiasta uutisoi Janakkalan Sanomat. Miten käy pohjavesien?

      • Anonyymi

        Tuntuu aina kun käy Turengissa kaupoilla että on jossain suuressa hullujenhuoneessa. Puolivillaiset teinikakarat mölyävät ja esiintyvät siihen malliin. On kyllä aika masentava paikka.


    • Anonyymi

      80-luvulla näyttäis olleen todella hieno kehityskausi Turengissa😀

      • Anonyymi

        Oli koko Suomessa, alamäki alkoi -90luvulla.


    • Anonyymi

      TURENKIHAN ON IHAN VIEHÄTTÄVÄ PIKKUKYLÄ ITSE ASUIN SIELLÄ 2010-2012 JA JOTENKIN MYÖNNAN KAIPAAVANI SITÄ ELÄMÄNMENOA SIELLÄ

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2013
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1660
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe