Olen tähän mennessä tanssinut näillä lavoilla...osa on jo lopettanut toimintansa...Sotkalinna, Hätilä Torppa, Idänpään Torppa, Palokunnantalo HML, Kutila Iittala, Pirttikosken lava, Ohtisten lava, Vuoteensilta VLK, Kolmilammi, Katuman lava, Kuumola, Mäntsälän lava, Rimmilä, Onkijärven suuli, Esakallio, Pesäkallio, Jenkkapirtti, Pavi, VT 2, Naapurivaara, Riemuliiteri, Metsälinna, Tessu, Teeriharju, Kisaranta, Riutanharju, Särkkä, Hirvensuuli,Lusan halli Kurikka,Ikaalisten kylpylä,TanssiKrouvi, Kerhola Nokia, Satulinna, Ruusulinna, Tulisuudelma Vantaa,Rönnin lava...lisään kun tulee mieleen missä muuallla olen tanssinut...
Millä lavoilla olette tanssineet...
19
1862
Vastaukset
- Lavavinkkejä
Tuohon kun antaisi lisätietona lavat, joista tykkää eniten ja vähiten, niin saisi kirjoittajan tanssimieltymyksistä jonkinlaisen kuvan ja samalla vinkkejä omille reissuille.
- Avokki 11
Tätä täytynee miettiä joka lavalla on omat hyvät ja huonot puolensa...
- Avokki 11
Näistä vanhoista lavoista en enään kommentoi...
Mäntsälän lava uudistettu...itse tanssilavaan ei ole muutoksia...ravintelipalvelut liiankin prameasti uudistettu...ei tarvitsi olla...
Ei ole mun mieleen ...
Ruusulinna ihan kiva paikka...tanssilattia tosi suuri ja vaikka väkeä paljon mahtuu tanssimaan...porukka vaihtuu aika paljon orkesterin mukaan...
Satulinna riippuu orkesterista mahtuuko tanssimaan...aika paljon nuorempaa väkeä...ihan kiva paikka...
Teeriharju tanssilattia ihan hyvä...ei mun mieleinen paikka...
Esakallio aivan ihana paikka...tanssilattia tarpeeksi suuri ja vaikka on porukkaa mahtuu siltä tanssimaan...tanssijoita laajalti...
Pesäkallio pieni kiva paikka...
Jenkka pirtti...kaksi lavaa...ei mun mieleinen paikka...
Riutanharju...liikaa kädenalitanssijoita...ei tilaa tavalliselle tanssijalle...
Kisaranta...kiva kesälava...mutta nyt ei ole tullut käytyä pariin vuoteen...ehkä tänä kesänä...
Hirvensuulin naistentanssit kivapaikka...eniten tunnelmaa peinemällä lavalla...
Särkkä kivalla paikalla oleva kesälava...aina mukavat tanssit...
Pavi harvemmin tapaa tutuja...väen vaihtuvuus suuri...kiva paikka...
Kerhola nuorempia kädenalitanssijoita tosi paljon...käyty vain orkesterin takia...
Rönnin lava ihan idyllinen pieni lava...mukavaa porukkaa...
... - Makueroja
Avokki 11 kirjoitti:
Näistä vanhoista lavoista en enään kommentoi...
Mäntsälän lava uudistettu...itse tanssilavaan ei ole muutoksia...ravintelipalvelut liiankin prameasti uudistettu...ei tarvitsi olla...
Ei ole mun mieleen ...
Ruusulinna ihan kiva paikka...tanssilattia tosi suuri ja vaikka väkeä paljon mahtuu tanssimaan...porukka vaihtuu aika paljon orkesterin mukaan...
Satulinna riippuu orkesterista mahtuuko tanssimaan...aika paljon nuorempaa väkeä...ihan kiva paikka...
Teeriharju tanssilattia ihan hyvä...ei mun mieleinen paikka...
Esakallio aivan ihana paikka...tanssilattia tarpeeksi suuri ja vaikka on porukkaa mahtuu siltä tanssimaan...tanssijoita laajalti...
Pesäkallio pieni kiva paikka...
Jenkka pirtti...kaksi lavaa...ei mun mieleinen paikka...
Riutanharju...liikaa kädenalitanssijoita...ei tilaa tavalliselle tanssijalle...
Kisaranta...kiva kesälava...mutta nyt ei ole tullut käytyä pariin vuoteen...ehkä tänä kesänä...
Hirvensuulin naistentanssit kivapaikka...eniten tunnelmaa peinemällä lavalla...
Särkkä kivalla paikalla oleva kesälava...aina mukavat tanssit...
Pavi harvemmin tapaa tutuja...väen vaihtuvuus suuri...kiva paikka...
Kerhola nuorempia kädenalitanssijoita tosi paljon...käyty vain orkesterin takia...
Rönnin lava ihan idyllinen pieni lava...mukavaa porukkaa...
...Ilmeisesti Avokki ei erityisemmin tykkää paikoista, joissa käy paljon monipuolisesti tanssivia. Kukin tavallaan, ei siinä mitään pahaa. Tuttujen paikkojen osalta tanssilliset kokemukset ovat erisuuntaisia.
- Avokki 11
Makueroja kirjoitti:
Ilmeisesti Avokki ei erityisemmin tykkää paikoista, joissa käy paljon monipuolisesti tanssivia. Kukin tavallaan, ei siinä mitään pahaa. Tuttujen paikkojen osalta tanssilliset kokemukset ovat erisuuntaisia.
No en tykkää tanssia näitä kädenalitansseja...missä niitä paljon tanssitaan niin ei pääse perinteisiä tanssimaan...aina joku on tiellä eikä niitä ole kiva väistellä...on meinaan monesti tullut pahojakin tölmäisyjä...
ja onhan hyvä että joku kannattaa vielä perinteisiäkin tansseja....
Kerätäänkö nyt missään tanssikansan muisteloita eri lavoilta, laaditaanko suomalaisten tanssilavojen tarinoita? Diskokulttuuri suisti lavoja ja tanssitupia historian huomaan mutta nykyään lavatansseja taas harrastetaan. Miten moni vanha tanssipaikka on kokenut uuden nousun ... tai onko uusia paikkoja perustettu vanhoin nimin?
Aiempana lavojen kukoistuskautena väki tyytyi nykyistä vähempään: ei vaadittu puuceetä tasokkaampia mukavuuksia, ei tainnut läheskään jokaisella karkelopaikalla olla minkäänlaista kahviota. Nykyään taitaa jo laki asettaa minimivaatimuksia huvipaikoille. Tuskinpa itsekään viitsisin enää seistä hakurivissä huitoen kimpustani itikoita humalaisten hakijoitten lisäksi ja kevennellä itseäni kenoon kallistuneessa helpotushotellissa, jossa hyvin onnin löytyy muutama palanen karheahkoa paperia.
Koska tanssipaikoilta vaaditaan nykyään aiempaa enemmän, niin niiden ylläpito maksaa. Kunnon orkesteritkin maksavat. Järjestäjien pitää kyetä hinnoittelemaan pääsyliput niin, että riittävä määrä tanssikansaa hyväksyy kustannus-hyöty -suhteen. Luulen niin, että yksikin raskaasti tappiollinen tanssi-ilta raunioittaa pienen järjestäjätoimijan taloutta pelottavan tehokkaasti. Suuret järjestäjät taas voivat korvata yhdet tappiot toisin tuotoin mutta ... ne eivät järjestäne huvitilaisuuksia pienissä paikoissa. Ehkä tämän takia pieniä tai syrjässä sijaitsevia tanssipaikkoja katoaa ja niiden tilat rapistuvat.
Onneksi lavatoiminta on taas alkanut perinteisesti elää. Disko oli hauskaa aikansa mutta keinuntaan ja pomppimiseen kuukeinokaispallon alla kyllästyi.- TrutTrut
Mistä näitä sikiää
- Pitru tamma
Näppikseltäsi, etkös nää. Pää ei nää, mitä kädet handlaa.
- Avokki 11
Laitampa jatkoksi vielä muutaman... Aitoon Honkala, Kirjasniemi, Hämyslava, Valtikka VLK, Valtikka HML, Lepolammi, Vojakkalan lava, Uskilan lava, Vitsiälän lava, Nurmen lava, Kallioniemi Koria...
- tralalaa
Tangon huumaako se siellä krjoittelee raas "Avokkina"
- Avokki 11
tralalaa kirjoitti:
Tangon huumaako se siellä krjoittelee raas "Avokkina"
Tangon huuma on töissä...kyllä kirjoitan ihan itse omana itsenäni...
- lavatossu
Avokki 11 kirjoitti:
Tangon huuma on töissä...kyllä kirjoitan ihan itse omana itsenäni...
Oletko kiertänyt muutakin kuin lavoja ??
- kippis
Mun lavat:
Vitsiälän lava, Pälkäneen Nuija, Palokunnantalo HML, Kultsa HKI, Pavi, Kapakanmäki, Vitsiälä, Aitoon Honkala, Ruusulinna, Satulinna, Untula, Kolmilammi, Ruotsissa joku kesälava lähellä Sundsvallia, Mäntsälän lava, Hätilän Torppa, Kuumola, Jenkkapirtti, Seinäjoen raviradan lava, joku pikkulava jossain Hausjärvellä ajat sitten, Teivaala Lahti, Särkkä, Esakallio, Ämyri, Kisaranta, Sotkalinna.
Nämä siis oikeita tanssilavoja. Tanssiravintolat sitten erikseen.- Avokki 11
Joo lisäänpä Pälkäneen Nuijan...mitähän muuta tulee vielä mieleen...tanssiravintoloita en oikein ole suosinut...mutta muutamassa olen käynyt Tampereen Seurahuone, Lopella nimeä en muista,HML Härkätie myöhemmin Kolibri (josta Tangon Huumakin löytyi), Vantaa Tulisuudelma, Espoo Lepolampi, HML Valtikka ja Vlk Valtikka...joista Vlk Valtikka on ollut paras...
- dddddtumde
Avokki 11 kirjoitti:
Joo lisäänpä Pälkäneen Nuijan...mitähän muuta tulee vielä mieleen...tanssiravintoloita en oikein ole suosinut...mutta muutamassa olen käynyt Tampereen Seurahuone, Lopella nimeä en muista,HML Härkätie myöhemmin Kolibri (josta Tangon Huumakin löytyi), Vantaa Tulisuudelma, Espoo Lepolampi, HML Valtikka ja Vlk Valtikka...joista Vlk Valtikka on ollut paras...
Ei nuo etelän paikat ole mitään tanssilavoja, siellä esiintyvät kädenalittajat ja ihan samalla tavalla perinteisen esittäjät (vau mikä taivutus). Oikeilla lavoilla tanssitaan tunnelman ja vastakkaisen sukupuolen ehdoilla.
- Etelän lattarit
dddddtumde kirjoitti:
Ei nuo etelän paikat ole mitään tanssilavoja, siellä esiintyvät kädenalittajat ja ihan samalla tavalla perinteisen esittäjät (vau mikä taivutus). Oikeilla lavoilla tanssitaan tunnelman ja vastakkaisen sukupuolen ehdoilla.
Tanssin muuten paljonkin lattareita viime viikonloppuna etelän lavalla. Tunnelma oli enemmän kuin katossa koko illan. Kaikki herrat veivät minun ehdoillani. Opin myös paljon uusia kuvioita.
Oli kyllä niin iiiha naaaa aaa .....
- ladyturqoise
Kolmilammi, Mäntsälän lava, Esakallio, Pesäkallio, Jenkkapirtti, Pavi, VT 2, Naapurivaara, Tessu, Teeriharju, Kisaranta, Riutanharju, Särkkä, Hirvensuuli,Lusan halli Kurikka,Ikaalisten kylpylä,TanssiKrouvi, Kerhola Nokia, Satulinna, Ruusulinna, Rönnin lava, Kapakanmäki, Aitoon Honkala, ,Hämys, Nurmen lava, , Auran NS, Haapamäen suoja, Hiekkarannat Virrat, Hotelli Hiittenharju, Kuortin kisahalli, Käenkoski, Luhurikka, Mahnala, kyröskosken suurlava, Narvan lava, Pappinen, Uittamo, Valasranta, Vehkakosken rantalava. Paljon on vielä kokeilematta, tavoite 2-4 uutta lavaa/kesä.
- Anonyymi
No nyt osaan minäkin näitä kädenali tansseja...
Lisään lavoja...Kaarihovi Teuvalla...Kyläkaupan kesätanssit Tuuri...Virtain Hiekkaranta...Hotelli Keuruu...Höyrypaviljionki Haapamäki...Metsälinna Ristiina...Metsälinna Akaa...Tampsanlava Karhula...Pistohiekan lava Puumala...- Anonyymi
Harmillista, että et ehtinyt oppia kädenalitansseja silloin, kun niitä vielä tanssittiin lavoilla: koronapandemia ja suljetunotteen tanssijat ovat karkoittaneet kädenalitanssijat lavoilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3551436- 741405
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3111184Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461097Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht33925Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231904vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163878Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40845Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20817Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42804