Mihin sijoitan " KAKSOISPISTEEN " ! Luuk 23:43

JOHDANTO:

- Ryövärin viimeinen päivä: ( Luuk 23:42,43)

"Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi."
Jeesus vastasi: "Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa."

Kun tutkimme tuota Adventistien / Jehovien kaksoispilkun väärin asetellelua eri kohtaan kuin yleensä asetetaan, niin pitää ottaa huomioon myös tuo edellinen jae ja sen asiayhteys ja ryövärin pyyntö:
" Muista minua kun tulet valtakuntaasi "
Ja Jeesus vastaa: "Jo tänään olet oleva kanssani paratiisissa" !

eli " Muista minua kun tulet" ja jatko" Jo tänään minun kanssani paratiisissa" !

Hmmm... kyllä varmasti lohdutti kituvaa ryöväriä ristillä nämä Jeesuksen sanat
" Jo tänään"...
Kuvittelepa itsesi ryövärin asemaan...Ilta pimenee ja voimat ehtyy mutta sielussa
silti toivon pilke...vielä tänään olen Jeesuksen kanssa paratiisissa... :)

JA SITTEN TOISEKSI !

... kun etsimme näitä Jeesuksen " totisesti, totisesti minä sanon sinulle" sanontoja, niin niitä löytyy raamatun sivuilta useampia mutta yhdessäkään muussa ei ole tätä muka lisäsanaa "TÄNÄÄN" eli sen siirtäminen tähän amen = totisesti yhteyteen ei ole loogista ! eikä vastaa muita raamatunkohtia ollenkaan...

VERTAA SIIS esim:
Joh 3:3 -"Totisesti, totisesti minä sanon sinulle:
3:5 "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle:
3:11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle:
8:51 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
8:58 Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille:
Joh 5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
10:1 "Totisesti, totisesti minä sanon teille:
Luuk18:17 Totisesti minä sanon teille:

ELI ESIM. NÄISSÄ EDELLÄ MAINITUISSA JEESUKSEN TAVANOMAISISSA SANONNOISSA SANOA NÄIN, NIIN EI MISTÄÄN LÖYDY TÄTÄ LISÄSANAA ..."TÄNÄÄN" ! :O

ELI NÄIN PÄÄTELLEN ON TÄYSIN EPÄLOOGISTA AJATELLA, ETTÄ JEESUS
LUUK 23:43 KOHDASSA OLISI NYT YHTÄKKIÄ SANONUTKIN

Totisesti minä sanon sinulle TÄNÄÄN:...jne

....Ja juuri tästä syystä varmaan muutkin kansainväliset käännöksetkin asettaa juuri kaksoispisteen siihen mihin se oikein kuuluu asettaakin !!!! :)

vrt: http://biblehub.com/lexicon/luke/23-43.htm

New American Standard Bible
And He said to him, "Truly I say to you, today you shall be with Me in Paradise."
King James Bible
And Jesus said unto him, Verily I say unto thee, To day shalt thou be with me in paradise.
Holman Christian Standard Bible
And He said to him, "I assure you: Today you will be with Me in paradise."
International Standard Version
Jesus told him, "I tell you with certainty, today you will be with me in Paradise."
NET Bible
And Jesus said to him, "I tell you the truth, today you will be with me in paradise."
Aramaic Bible in Plain English
But Yeshua said to him, “Amen, I say to you that today you shall be with me in Paradise.”
GOD'S WORD® Translation
Jesus said to him, "I can guarantee this truth: Today you will be with me in paradise."
King James 2000 Bible
And Jesus said unto him, Verily I say unto you, Today shall you be with me in paradise.

MUTTA NÄIN OPETTAA siis Jehovien VÄÄNNÖS:

Luuk 23:43 " Ja hän sanoi hänelle: ”Totisesti minä sanon sinulle tänään*: sinä tulet olemaan minun kanssani paratiisissa.”*
http://www.jw.org/fi/julkaisut/raamattu/nwt/kirjat/luukas/23/
Web of Trust

106

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kopsitko muualta?

Miksi kopsit omia kirjoituksiasi Jeesus-palstalta tänne meille ja tuot esiin vanhoja asioita, joihin joku "körttiläinen" on näköjään jo vastanut Jeesus-palstan viesitkejussa "Jeesus, kuoleman voittaja" ja kumonnut todella hyvin väitteesi???
      Lue kertauksen vuoksi jo annettu vastaus Jeesus-palstalta.

• otakops

Ei kyllä tämä on ihan minun itse tekemä kirjoitus !
        Mutta tämä löytyy kyllä kirjoituksestani
        JO TUONELASSA OLEMME "PARATIISISSA" !
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12141369

JA KYLLÄ IHAN ITSE KAIVOIN RAAMATUN KOHDAT RAAMATUSTANI !

Yritätkö nyt syyttää minua että kopioin toisten tekstejä kuin Ellen G White kuulemma teki ja omi itselleen...

Minä kyllä kerron aina jos kopioin toisten kirjoituksia, alkulähteen !

Minulla on "runoilijan" etiikka ! ;D

• otakops

HAH... Jo se puolijehova keksi parhaimman jutun mitä minä olen koskaan kuullut:

Lainaus Körttiläinen:
        ""Tämä tarkoittaa sitä, että HE EIVÄT NÄHNEET RYÖVÄREITÄ KUOLLEEKSI, vaan AINOASTAAN näkivät Jeesuksen kuolleeksi. Ryövärit otettiin siis elävinä alas ristiltä, sääriluut muskattuina, etteivät juoksisi karkuun sapatin pyhinä hetkinä, ja kuten sanoin, ylösnousemusaamuna heidät taas todennäköisesti, ajan tavan mukaan, elävinä ripustettiin "jatkoajalle", kunnes joskun lopulta kuolla korahtivat "

ELI HÄNEN MUKAANSA RYÖVÄRIT OTETTIIN POIS RISTILTÄ SAPATIKSI JA SITTEN SEN JÄLKEEN RIPUSTETTIIN UUDESTAAN RISTILLE SUNNUNTAINA SIKSI ETTÄ HÄNEN MUKAANSA RYÖVÄRI EI KUOLLUT SAMANA PÄIVÄNÄ !

LOL

(Ps. SELVENNÖKSENÄ: Siinä körttiläisen kirjoituksessa oli joku muu lainannut sinneminun tätä tekemää kirjoitusta: Lainaus:
        Seuraillut
        31.3.2014 14:58
        No mitäs körttiläinen tuumaa tähän netistä imuroimaani väitteeseen):JNE....

• Uskon mukaan pitäisi
        otakops kirjoitti:

Yritätkö nyt syyttää minua että kopioin toisten tekstejä kuin Ellen G White kuulemma teki ja omi itselleen...

kirjoittaa!

ASTUI ALAS TUONELAAN, !!!! :O
        NOUSI KOLMANTENA PÄIVÄNÄ KUOLLEISTA,!!!! :O
        ASTUI YLÖS TAIVAISIIN,

Mikset kirjoita siten kun usko, että astui alas PARATIISIIN.....

• sana.
        otakops kirjoitti:

Luuk.23:43, Mainittua tekstiä lähemmin tarkasteltaessa voi havaita, ettei kysymyksen johtopäätös ole aivan yksiselitteinen.Sen tekee ongelmalliseksi ensinnäkin se, ettei ryöväri ilmeisesti kuollut vielä samana päivänä eli pitkäperjantaina, joka juutalaisen ajanlaskun mukaan päättyi auringon laskiessa.
        Yleensä ristiinnaulitut elivät useita vuorokausia.Sen vuoksi sapatin alkaessa vielä elossa olleiden ryövärien sääriluut murskattiin. Kun ryöväri ei siis kuollut samana päivänä, ei hän voinnut silloin mennä paratiisiinkaan. Raamatussa ei opeteta, että ihminen menisi heti kuoltuaan taivaaseen. Aimo Nikolainen sanookin sattuvasti: Tavanomaisessa ajatustavassamme ja kielenkäytössämme on raamatullisten käsitteiden rinnalla olennaisesti kreikkalaisperäisiä aineksia. Aapeli Saarisalo kirjoittaa. Raamattu ei missään puhu sielun kuolemattomuudesta, se on pelkää kirkon traditiota ja väärää filosofiaa.

Luterilainen teologi,tri T.A.Kantonen viitaa kuolemaa koskevassa tutkielmassaan Lutherin omiin sanoihin "Me nukumme siihen asti kunnes Hän saapuu koputtaa hautakammion ovelle ja sanoo: Martti nouse ylös! Silloin minä olen heti nouseva ja elävä onnelisena Hänen kanssaan iankaikkisesti.

• otakops
        Uskon mukaan pitäisi kirjoitti:

kirjoittaa!

ASTUI ALAS TUONELAAN, !!!! :O
        NOUSI KOLMANTENA PÄIVÄNÄ KUOLLEISTA,!!!! :O
        ASTUI YLÖS TAIVAISIIN,

Mikset kirjoita siten kun usko, että astui alas PARATIISIIN.....

TUONELA on sama kuin henkimaailmallinen " Kuolleitten valtakunta" eli
        " Abrahamin Helma" (Luuk16:9) "Paratiisi" (Luuk23:43)
        " kolmas taivas",(2Kor12:2-4) jossa ollaan jo Jumalayhteydessä niin kuin Aatami ja Eeva, jossa Jumala puhui heille... Se synnin erottava väliseinä on poissa !

Vrt: Paavali:
        2Kor 12:2-4 "Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin KOLMANTEEN TAIVAASEEN-oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.
        Ja minä tiedän, että tämä mies-oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää-
        temmattiin PARATIISIIN ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua."

ELI YMMÄRRÄ

Mark 12:26-27 Ja kun nyt puhumme kuolleiden herättämisestä -- ettekö ole Mooseksen kirjasta lukeneet kertomusta palavasta pensaasta? Siinä Jumala puhuu Moosekselle ja sanoo: 'Minä OLEN Abrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala.'
        Ei hän ole kuolleiden Jumala, vaan elävien. Te olette pahasti eksyksissä."

JA

Joh11:25-26 Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin,
        eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko tämän?"

ELI JEESUS ASTUI "RYÖVÄRIN KANSSA" APOSTOLISEN USKONTUNNUSTUKSEN (150jkr) MUKAAN TUONELAAN !!! JA SITTEN NOUSI 3 PÄIVÄNÄ KUOLLEISTA ELI PALASI RUUMIISEENSA !
        VRT:
        1 Piet 3:18,19
        " Hänen (Jeesuksen) ruumiinsa surmattiin, mutta hengessä hänet tehtiin eläväksi. Ja niin hän myös meni
        ja saarnasi vankeudessa oleville hengille."

• otakops
        sana. kirjoitti:

Luuk.23:43, Mainittua tekstiä lähemmin tarkasteltaessa voi havaita, ettei kysymyksen johtopäätös ole aivan yksiselitteinen.Sen tekee ongelmalliseksi ensinnäkin se, ettei ryöväri ilmeisesti kuollut vielä samana päivänä eli pitkäperjantaina, joka juutalaisen ajanlaskun mukaan päättyi auringon laskiessa.
        Yleensä ristiinnaulitut elivät useita vuorokausia.Sen vuoksi sapatin alkaessa vielä elossa olleiden ryövärien sääriluut murskattiin. Kun ryöväri ei siis kuollut samana päivänä, ei hän voinnut silloin mennä paratiisiinkaan. Raamatussa ei opeteta, että ihminen menisi heti kuoltuaan taivaaseen. Aimo Nikolainen sanookin sattuvasti: Tavanomaisessa ajatustavassamme ja kielenkäytössämme on raamatullisten käsitteiden rinnalla olennaisesti kreikkalaisperäisiä aineksia. Aapeli Saarisalo kirjoittaa. Raamattu ei missään puhu sielun kuolemattomuudesta, se on pelkää kirkon traditiota ja väärää filosofiaa.

Luterilainen teologi,tri T.A.Kantonen viitaa kuolemaa koskevassa tutkielmassaan Lutherin omiin sanoihin "Me nukumme siihen asti kunnes Hän saapuu koputtaa hautakammion ovelle ja sanoo: Martti nouse ylös! Silloin minä olen heti nouseva ja elävä onnelisena Hänen kanssaan iankaikkisesti.

SANA:"Yleensä ristiinnaulitut elivät useita vuorokausia.Sen vuoksi sapatin alkaessa vielä elossa olleiden ryövärien sääriluut murskattiin. Kun ryöväri ei siis kuollut samana päivänä, ei hän voinnut silloin mennä paratiisiinkaan"

TAAS TÄMÄ NAURETTAVA VÄITE ! :D voi pyhä sokeus sentään....

Raamattu sanoo:
        Vrt: Joh 19:31 "etteivät RUUMIIT jäisi ristille sapatiksi... ristiinnaulittujen sääriluut rikottaisiin "

Jos Jeesus kuoli n. klo 15 ja sen jälkeen Jeesusta lyötiin keihäällä kylkeen kuoleman varmistamiseksi ja samalla lyötiin ryöväreiltä sääriluut murskaksi niin että veret valuu maahan...
        Ja tämän jälkeenkin ryöväreillä oli vielä 9 tuntia aikaa kuolla "samana päivänä" kuin Jeesus....

AIVAN SAIRASTA VÄITTÄÄ, ETTÄ RYÖVÄRIT JÄTETTIIN ROIKKUMAAN SAPATIKSI RISTILLE !
        KYLLÄ HE KUOLIVAT TODISTAJIEN LÄSNÄOLLESSA SAMANA PÄIVÄNÄ
        KAIKKI KOLME !

OLETTEKO TE TÄYSIN MENETTÄNEET JÄRKENNE !

• otakops
        otakops kirjoitti:

SANA:"Yleensä ristiinnaulitut elivät useita vuorokausia.Sen vuoksi sapatin alkaessa vielä elossa olleiden ryövärien sääriluut murskattiin. Kun ryöväri ei siis kuollut samana päivänä, ei hän voinnut silloin mennä paratiisiinkaan"

Raamattu sanoo:
        Vrt: Joh 19:31 "etteivät RUUMIIT jäisi ristille sapatiksi... ristiinnaulittujen sääriluut rikottaisiin "

Jos Jeesus kuoli n. klo 15 ja sen jälkeen Jeesusta lyötiin keihäällä kylkeen kuoleman varmistamiseksi ja samalla lyötiin ryöväreiltä sääriluut murskaksi niin että veret valuu maahan...
        Ja tämän jälkeenkin ryöväreillä oli vielä 9 tuntia aikaa kuolla "samana päivänä" kuin Jeesus....

KAIKKI KOLME !

Joh 19:31. Koska silloin oli valmistuspäivä, niin - etteivät ruumiit jäisi ristille sapatiksi, sillä se sapatinpäivä oli suuri - juutalaiset pyysivät Pilatukselta, että ristiinnaulittujen sääriluut rikottaisiin ja ruumiit otettaisiin alas.

5 Moos. 21:23 niin älköön hänen ruumiinsa jääkö hirteen yöksi, vaan hautaa hänet samana päivänä, sillä Jumalan kiroama on se, joka on hirteen ripustettu; älä saastuta sitä maata, jonka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi.

VRT: http://biblehub.com/lexicon/john/19-31.htm

• otakops
        sana. kirjoitti:

Ps.Aimo T Nikolainen toimi
        Helsingin yliopiston eksegetiikan professorina 1946–1972 sekä teologisen tiedekunnan dekaanina 1954–1969...
        Hän oli yksi suurimmista puhujista sen puolesta, että ihmisellä ei olisi
        "kuolematonta sielua" ja näin vaikutti moniin nykyisiin luterilaisiin "liberaaliteologeihin" tällä tavoin !
        Vuonna 1973 Nikolainen valittiin johtamaan raamatunkäännöskomiteaa, joka pyrki Raamatun modernimpaan suomennokseen.
        ...Ja siitä seurasikin varmasti osittain SIELU-sanan suurta katoa !
        Nimittäin Sielu-sana esiintyi 1938 vuoden raamatussa 332 kertaa
        ja nyt 1992 vuoden käännöksessä vain 65 jakeessa ! :O
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Aimo_T._Nikolainen
        Web of Trust

• Uskon mukaan pitäisi
        otakops kirjoitti:

TUONELA on sama kuin henkimaailmallinen " Kuolleitten valtakunta" eli
        " Abrahamin Helma" (Luuk16:9) "Paratiisi" (Luuk23:43)
        " kolmas taivas",(2Kor12:2-4) jossa ollaan jo Jumalayhteydessä niin kuin Aatami ja Eeva, jossa Jumala puhui heille... Se synnin erottava väliseinä on poissa !

Vrt: Paavali:
        2Kor 12:2-4 "Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin KOLMANTEEN TAIVAASEEN-oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.
        Ja minä tiedän, että tämä mies-oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää-
        temmattiin PARATIISIIN ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua."

ELI YMMÄRRÄ

Mark 12:26-27 Ja kun nyt puhumme kuolleiden herättämisestä -- ettekö ole Mooseksen kirjasta lukeneet kertomusta palavasta pensaasta? Siinä Jumala puhuu Moosekselle ja sanoo: 'Minä OLEN Abrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala.'
        Ei hän ole kuolleiden Jumala, vaan elävien. Te olette pahasti eksyksissä."

JA

Joh11:25-26 Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin,
        eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko tämän?"

ELI JEESUS ASTUI "RYÖVÄRIN KANSSA" APOSTOLISEN USKONTUNNUSTUKSEN (150jkr) MUKAAN TUONELAAN !!! JA SITTEN NOUSI 3 PÄIVÄNÄ KUOLLEISTA ELI PALASI RUUMIISEENSA !
        VRT:
        " Hänen (Jeesuksen) ruumiinsa surmattiin, mutta hengessä hänet tehtiin eläväksi. Ja niin hän myös meni

Eli otakopsin pitäisi kirjoittaa, että Jeesus astui ALAS kolmanteen taivaaseen, pratiisiin ilman ruumista, nousi komantena päivänä sieltä pois palaten ruumiiseensa ja sitten astui YLÖS taivaisiin ruumiinsa kanssa.

Paratiisi on paikka ruumiittomille hengille. Aadam ja Eeva olivat ruumiittomia ja saivat ruumiin, kun heidät ajattiin paratiisista pois.

• Otakops tarkoittaa
        Uskon mukaan pitäisi kirjoitti:

Eli otakopsin pitäisi kirjoittaa, että Jeesus astui ALAS kolmanteen taivaaseen, pratiisiin ilman ruumista, nousi komantena päivänä sieltä pois palaten ruumiiseensa ja sitten astui YLÖS taivaisiin ruumiinsa kanssa.

Paratiisi on paikka ruumiittomille hengille. Aadam ja Eeva olivat ruumiittomia ja saivat ruumiin, kun heidät ajattiin paratiisista pois.

Sitä Otakops tarkoittaa, että Aatami ja Eeva ajettiin tuonelasta pois!

• Syy siihen
        sana. kirjoitti:

Ristillä riippuvien keuhkoihin kerääntyi nestettä ja tukehtumisen tunteen vallatessa, he yrittivät henkeä haukkoen ojentautua ylöspäin. Kuoleman jouduttamiseksi (ennen sapatin alkua) sääriluut murskattiin, etteivät he voisi jalkavoimin ojentautua ylöspäin.

• hyi sinua!
        otakops kirjoitti:

Raamattu sanoo:

KAIKKI KOLME !

Taas vääristelet Raamattua. Olet oikein emävalehtelija.

• otakops
        Otakops tarkoittaa kirjoitti:

Sitä Otakops tarkoittaa, että Aatami ja Eeva ajettiin tuonelasta pois!

Ei vaan kuvainnollisesti Jumalayhteydestä pois ajettiin Aatami ja Eeva eli paratiisi on paikka missä ollaan jo Jumalan silmän alla !

Ei meille ihmisillä ole käsitystä taivaallisista kuin kuvainnollisesti...
        Ja Jeesuskin sanoi että jos ette ymmärrä kun minä puhun teillle maallisista niin kuinka te voitte ymmärtää kun minä puhun teille taivaallisista.

• otakops
        otakops kirjoitti:

Ei vaan kuvainnollisesti Jumalayhteydestä pois ajettiin Aatami ja Eeva eli paratiisi on paikka missä ollaan jo Jumalan silmän alla !

Ei meille ihmisillä ole käsitystä taivaallisista kuin kuvainnollisesti...
        Ja Jeesuskin sanoi että jos ette ymmärrä kun minä puhun teillle maallisista niin kuinka te voitte ymmärtää kun minä puhun teille taivaallisista.

Edellisen vedin ulkomuistista mutta tässä:
        Joh 3:11 "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        3:12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?"

• KIRJOITETTU ON
        otakops kirjoitti:

Edellisen vedin ulkomuistista mutta tässä:
        Joh 3:11 "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        3:12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?"

Mutta, kun otakop sinun juttusi ei oo taivaallisia, eli äläpä nakkaa sitä harrasta nuttuas niskaasi. Harhassa ja eksysissä olet, vähän niinkuin, kun kristillisyydessä niitä eksymisiä on. Yksi esimerkki, esim. lapsikaste. Kastamaton on helvetin tulessa.
        Eli keskosen kuolema, ennen kastamista. Joskushan kirkko antoi lapsenpäästäjille kasteoikeuden, kun mies ei saanut tulla mukaan synnytykseen.
        Mitä siitä seurasi? "äitinikertomaa" kun lestadiolaispiiristä on. Siinä lapsensa menettänyt äiti, jonka lapsi jäi kastamattomaksi, hämmentelee [siihen aikaan pun puilla lämmitettiin hella] hiillosta ja itkee. Siellä hänen lapsensa on helvetin tulessa ja kituu. Siis kops, kops, juttusi on aivan samoista lähteistä, mutta vain irtojakeisiin pidättäydyttävä.

Mitä sanoo raamattu ja Paavalikin. Aivan muuta kuin sinä. Katsos, Jeesus on mennyt tekemään MITÄ? Valmistamaan sijaa, että kun hän tulee takaisin tapahtuu tämä ylösotto. Oletko lukenut? Eli nyt jätä ne vääräsilmurit nurkkaan jossa on taittovikaisuus, älälä ota edes adventismia mukaan, sillä vihasi sumentaa mielesi ja näkökykysi, sekä jättää sinut sokeuteesi, jonka määrätty kristillisnäkemys on valoksesi tai pimeydeksesi antanut.

Avaa kirjasi 1. Tess 4:13-18 Mitä siitä luet?????
        Siinä Paavali tekee selkoa, että olisit selvillä ja mistä?? Kuoleman UNEEN nukkuville. Suomeksi, kuolema on UNI. väittänetkö muuta?
        jae 14 JOS kerran Jeesus on kuollut = unessa, uni, josta herätetty. --niin kuin me USKOMME,, uskotko sinä, vai et? Et varmaan.
        silloin Jumala myös on ......... milloin???....... Jeesuksen tullessa tuova ........ ketkä? ...... poisnukkuneet..... siis ymmärätkö nyt sanan?? Raamatun sanan, ei kavereitten sanaa, ei adventistien sanaa, vaan raamatunsanan!"

Siis poisnukkuneet = kuolleet.... ELÄMÄÄN yhdessä hänen kanssaan. Vaikeetako??? Siis tuo yhtälö on selvä, ... on kuollut, on kuoleman uni, .. kuten Jeesus oli .... niin ELÄMÄ än päästään VASTA Jeesuksen paluussa, koska vasta silloin hän tuo Kristuksessa kuolleet ELÄMÄÄN. Siis ihmisessä ei ole elämää itsessään, vaikka kuinka väittäisit ja Raamattu antaa meille kuoleman jälkeen elämän vasta Jeesuksen paluussa. Siellä kiveriönkadulla sunnuntaipäiväkokouksessa vanha harmaa kuorolainen puhui juuri tuosta.
        Kuuntele häntäkin, enemmän viisautta. Lukenut raamattunsa.

lue jae 15. Ilmoitamme teille, siis sinullekin, mitä Herra on sanonut , siis sinullekin, : Me elossa olevat, jotka saamme jäädä tänne siihen asti kun Herra tulee, [[[ emme ehdi poisnukkuneiden edelle ]]] ... ts. kuoleman unessa olevien edelle.

opettele jae 16. koska tämä h-hetki tulee, ettet ole enää epätietoinen ja tuttipullon varassa. Itse Herra laskeutuu taivaasta ylienkelin käskyhuudon kuuluessa ja Jumalan pasunan kaikuessa, ja ensin nousevat ylös ne, ----> jotka ovat k.u.o.l.l.e.e.t.... Kristukseen uskovina...... Siis nyt puhutaan Kristukseen kuolleitten tilasta, uni, ryövärikin odottaa sijanvalmistumista ja yhtäaikaista kotiinpääsyä.

Entä täällä elossa olevat tuon pasunasoiton ja Jeesuksen paluun hetkessä olevat.

jae 17..... Meidät, jotka olemme vielä ELOSSA ja täällä JÄLJELLÄ, temmataan sitten ....y.h.d.e.s.s.ä.. heidän kanssaan ...... ts. kuolleitten, unessa olleitten, jotka haudassa kuuli Jeesuksen paluun h-hetken herätyksen.... heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa .... v.a.s.t.a.a.n...... Entä sitten???

Näin saamme olla aina Herran kanssa ......... Rohkaiskaa siis toisianne näillä sanoilla....

Siis miksi jutustat muuta, kuin mitä kirjoitettu on??? Mikä kumma siinä on, että maailman kristillisyyden harhapolkujen nuotiotarinoita pitää ensin selitellä pokkana. Jätä nuo riidat, että Jumalan VAlo saisi ymmärryksen vallata, Ei sinulle Jumala annan Henkeään valoksi jos mies on hampaat irvessä tappelemassa ja miekallaan korvia hakkaamassa toisilta palvelusväeltä pois. Sinä hukut miekkaasi.

Yhtään ei renikkasi lisäänny rinnuksillasi noilla souvaamisillasi.

Pitäsikö minun sinulle vielä ottaa JOhanneksen evankeliumista Jeesuksen omat opetukset, jotka on presis sama sisältöiset, eli tuttipullosta vielä vähän.

Joh. 5:28 Älkää ihmetelkö tätä! Tulee aika, jolloin kaikki, - ..... siis sinäkin, siitä kuoleman unesta, jos Kristuksen tulo viipyy, ja nämähän oli Jeesuksen omia sanoja. ....... jatketaan,, jolloin kaikki, jotka LEPÄÄVÄT ....h.a.u.d.o.i.s.s.a.a.n.. KUULEVAT hänen äänensä....

mitä sitten tapahtuu?????

He nousesvat .....h.a.u.d.o.i.s.t.a..a.n...-- hyvää tehneet ELÄMÄN ylösnousemukseen, ja pahaa tehneet tuomion ylösnousemukseen...

Joh 6:40 edelleen Jeesuksen sanat....... Minun Isäni tahtoo, että jokaisella, joka uskoo näkee Pojan ja USKOO häneen, ------ on ----ikuinen----elämä----- .
        Viimeisenä päivänä minä herätän hänet. jakeet [ 44,50-54,57]

Eli tuo on selevee savolaisellekin ymmärrettävää tekstiä. Se on sanan VALOA ja sitä vastaan on turha alkaa vääntämään muuta.

• Kirjoituksista lisää
        KIRJOITETTU ON kirjoitti:

Mutta, kun otakop sinun juttusi ei oo taivaallisia, eli äläpä nakkaa sitä harrasta nuttuas niskaasi. Harhassa ja eksysissä olet, vähän niinkuin, kun kristillisyydessä niitä eksymisiä on. Yksi esimerkki, esim. lapsikaste. Kastamaton on helvetin tulessa.
        Eli keskosen kuolema, ennen kastamista. Joskushan kirkko antoi lapsenpäästäjille kasteoikeuden, kun mies ei saanut tulla mukaan synnytykseen.
        Mitä siitä seurasi? "äitinikertomaa" kun lestadiolaispiiristä on. Siinä lapsensa menettänyt äiti, jonka lapsi jäi kastamattomaksi, hämmentelee [siihen aikaan pun puilla lämmitettiin hella] hiillosta ja itkee. Siellä hänen lapsensa on helvetin tulessa ja kituu. Siis kops, kops, juttusi on aivan samoista lähteistä, mutta vain irtojakeisiin pidättäydyttävä.

Mitä sanoo raamattu ja Paavalikin. Aivan muuta kuin sinä. Katsos, Jeesus on mennyt tekemään MITÄ? Valmistamaan sijaa, että kun hän tulee takaisin tapahtuu tämä ylösotto. Oletko lukenut? Eli nyt jätä ne vääräsilmurit nurkkaan jossa on taittovikaisuus, älälä ota edes adventismia mukaan, sillä vihasi sumentaa mielesi ja näkökykysi, sekä jättää sinut sokeuteesi, jonka määrätty kristillisnäkemys on valoksesi tai pimeydeksesi antanut.

Avaa kirjasi 1. Tess 4:13-18 Mitä siitä luet?????
        Siinä Paavali tekee selkoa, että olisit selvillä ja mistä?? Kuoleman UNEEN nukkuville. Suomeksi, kuolema on UNI. väittänetkö muuta?
        jae 14 JOS kerran Jeesus on kuollut = unessa, uni, josta herätetty. --niin kuin me USKOMME,, uskotko sinä, vai et? Et varmaan.
        silloin Jumala myös on ......... milloin???....... Jeesuksen tullessa tuova ........ ketkä? ...... poisnukkuneet..... siis ymmärätkö nyt sanan?? Raamatun sanan, ei kavereitten sanaa, ei adventistien sanaa, vaan raamatunsanan!"

Siis poisnukkuneet = kuolleet.... ELÄMÄÄN yhdessä hänen kanssaan. Vaikeetako??? Siis tuo yhtälö on selvä, ... on kuollut, on kuoleman uni, .. kuten Jeesus oli .... niin ELÄMÄ än päästään VASTA Jeesuksen paluussa, koska vasta silloin hän tuo Kristuksessa kuolleet ELÄMÄÄN. Siis ihmisessä ei ole elämää itsessään, vaikka kuinka väittäisit ja Raamattu antaa meille kuoleman jälkeen elämän vasta Jeesuksen paluussa. Siellä kiveriönkadulla sunnuntaipäiväkokouksessa vanha harmaa kuorolainen puhui juuri tuosta.
        Kuuntele häntäkin, enemmän viisautta. Lukenut raamattunsa.

lue jae 15. Ilmoitamme teille, siis sinullekin, mitä Herra on sanonut , siis sinullekin, : Me elossa olevat, jotka saamme jäädä tänne siihen asti kun Herra tulee, [[[ emme ehdi poisnukkuneiden edelle ]]] ... ts. kuoleman unessa olevien edelle.

opettele jae 16. koska tämä h-hetki tulee, ettet ole enää epätietoinen ja tuttipullon varassa. Itse Herra laskeutuu taivaasta ylienkelin käskyhuudon kuuluessa ja Jumalan pasunan kaikuessa, ja ensin nousevat ylös ne, ----> jotka ovat k.u.o.l.l.e.e.t.... Kristukseen uskovina...... Siis nyt puhutaan Kristukseen kuolleitten tilasta, uni, ryövärikin odottaa sijanvalmistumista ja yhtäaikaista kotiinpääsyä.

Entä täällä elossa olevat tuon pasunasoiton ja Jeesuksen paluun hetkessä olevat.

jae 17..... Meidät, jotka olemme vielä ELOSSA ja täällä JÄLJELLÄ, temmataan sitten ....y.h.d.e.s.s.ä.. heidän kanssaan ...... ts. kuolleitten, unessa olleitten, jotka haudassa kuuli Jeesuksen paluun h-hetken herätyksen.... heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa .... v.a.s.t.a.a.n...... Entä sitten???

Näin saamme olla aina Herran kanssa ......... Rohkaiskaa siis toisianne näillä sanoilla....

Siis miksi jutustat muuta, kuin mitä kirjoitettu on??? Mikä kumma siinä on, että maailman kristillisyyden harhapolkujen nuotiotarinoita pitää ensin selitellä pokkana. Jätä nuo riidat, että Jumalan VAlo saisi ymmärryksen vallata, Ei sinulle Jumala annan Henkeään valoksi jos mies on hampaat irvessä tappelemassa ja miekallaan korvia hakkaamassa toisilta palvelusväeltä pois. Sinä hukut miekkaasi.

Yhtään ei renikkasi lisäänny rinnuksillasi noilla souvaamisillasi.

Pitäsikö minun sinulle vielä ottaa JOhanneksen evankeliumista Jeesuksen omat opetukset, jotka on presis sama sisältöiset, eli tuttipullosta vielä vähän.

Joh. 5:28 Älkää ihmetelkö tätä! Tulee aika, jolloin kaikki, - ..... siis sinäkin, siitä kuoleman unesta, jos Kristuksen tulo viipyy, ja nämähän oli Jeesuksen omia sanoja. ....... jatketaan,, jolloin kaikki, jotka LEPÄÄVÄT ....h.a.u.d.o.i.s.s.a.a.n.. KUULEVAT hänen äänensä....

mitä sitten tapahtuu?????

He nousesvat .....h.a.u.d.o.i.s.t.a..a.n...-- hyvää tehneet ELÄMÄN ylösnousemukseen, ja pahaa tehneet tuomion ylösnousemukseen...

Joh 6:40 edelleen Jeesuksen sanat....... Minun Isäni tahtoo, että jokaisella, joka uskoo näkee Pojan ja USKOO häneen, ------ on ----ikuinen----elämä----- .
        Viimeisenä päivänä minä herätän hänet. jakeet [ 44,50-54,57]

Eli tuo on selevee savolaisellekin ymmärrettävää tekstiä. Se on sanan VALOA ja sitä vastaan on turha alkaa vääntämään muuta.

1Te 4:13 Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
        1Te 4:14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
        1Te 4:15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
        1Te 4:16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
        1Te 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
        1Te 4:18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.

Joh 5:28 Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
        Joh 5:29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.

Joh 6:39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
        Joh 6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

Joh 6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

Joh 6:47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
        Joh 6:48 Minä olen elämän leipä.

Joh 6:50 Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi.
        Joh 6:51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
        Joh 6:52 Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"
        Joh 6:53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
        Joh 6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

Joh 6:55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
        Joh 6:56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
        Joh 6:57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
        Joh 6:58 Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."

Joh 6:68 Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat;

ts. elää silloin kun se kirjoitusten mukaan annetaan. Elämän antaja antaa iankaikkisen elämän ja sen saamisen h-hetki on Jeesuksen paluu.
        He eivät tule näkemään kuolemaa, sitä toista kuolemaa, he elävät lupauksessa ja toivossa.

Joh 3:14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        Joh 3:15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Uskossa olevalla on se iankaikkinen elämä POJASSA

Nyt on työ kesken, on sijojen laittelun aika.

• otakops
        Kirjoituksista lisää kirjoitti:

1Te 4:13 Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
        1Te 4:14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
        1Te 4:15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
        1Te 4:16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
        1Te 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
        1Te 4:18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.

Joh 5:28 Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
        Joh 5:29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.

Joh 6:39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
        Joh 6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

Joh 6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

Joh 6:47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
        Joh 6:48 Minä olen elämän leipä.

Joh 6:50 Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi.
        Joh 6:51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
        Joh 6:52 Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"
        Joh 6:53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
        Joh 6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

Joh 6:55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
        Joh 6:56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
        Joh 6:57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
        Joh 6:58 Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."

Joh 6:68 Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat;

ts. elää silloin kun se kirjoitusten mukaan annetaan. Elämän antaja antaa iankaikkisen elämän ja sen saamisen h-hetki on Jeesuksen paluu.
        He eivät tule näkemään kuolemaa, sitä toista kuolemaa, he elävät lupauksessa ja toivossa.

Joh 3:14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        Joh 3:15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Uskossa olevalla on se iankaikkinen elämä POJASSA

Nyt on työ kesken, on sijojen laittelun aika.

Meinasitko koko raamatun kopioida tänne....

Mutta näinhän se, että "Tuonelassa ns."välitilassa" olevat nousevat ylös ensin ja
        sitten jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa."

Paitsi, että minä henkilökohtaisesti en ole näkemässä tätä elävien ylöstempausta koska olen silloin jo Tuonelassa " Aabrahamin helmassa" " Paratiisissa" !
        Koska näin on Herra antanut minulle asian ymmärtää !

• tarinasi kops ei pel
        otakops kirjoitti:

Mutta näinhän se, että "Tuonelassa ns."välitilassa" olevat nousevat ylös ensin ja
        sitten jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa."

Paitsi, että minä henkilökohtaisesti en ole näkemässä tätä elävien ylöstempausta koska olen silloin jo Tuonelassa " Aabrahamin helmassa" " Paratiisissa" !

Sinä ja sinun välitilasi... Lue raamattua, vai oletko jo niin sokea ymmärrykseltäsi, ettei asia mene jakeluun.. Paavali ei puhu välitilasta, eikä Jeesus. Sinä vain ja sinun harhaiset juttumiehesi..

Herra ei anna ymmärtää omaa kirjoitustaan vastaan mitään. Eli olet vain oma herrasi ja nouset itse Sanaa vastaan. Siitä Sana itse kirjoittaa, että tämä Sana tuomitsee sinut, aivan Jeesuksen omilla sanoilla.

Eli välitilahorinat on ihmisen aikaansaannosta. Kun se kuolema niin pelottaa, niin on niitä eri tiloja, että kirkot on saanut omat markkinapöytänsä asettaa jopa aneitten perään. Sieltä löydät niitä välitiloja ja eksytyksiä.

Henkilökohtaisesti melko pian käyn, jos Herran tulo viipyy vähänkään, niin haudan lepoon ja aion maata, aivan rauhassa ja uskossa kuolleena saan kuulla viimeisen pasunan soiton ja ylösoton kutsun. Silloin meikäpoika puetaan ylösnousemusruumiiseen ja annetaan se elämä. Sija on valmis.
        Kiirastulet ja välitilatulet, sekä vaikkapa omaisten katseleminen juopan puolin ja toisin, sen jätän teitin harhaisiksi jutuiksi. Onneksi en niitä imenyt äitini maidossa mukana, saa tavallaan sanaan käydä puhtaalta pöydältä Isän Hengen opettamana.

Sen on todella Herra antanut ymmärtää, ja vieläpä se on kirjoiettua sanaa. Ei juttutupien tarinanuotioasioita, kuten sinun asiasi on toisen kuulemana tekemässä jatkokertomusta, että harhat eläisi ja voisi hyvin.

Eli tarinasi ei pelitä, kun "kirjoitettu on" teksti edessäni.

• otakops
        tarinasi kops ei pel kirjoitti:

Sinä ja sinun välitilasi... Lue raamattua, vai oletko jo niin sokea ymmärrykseltäsi, ettei asia mene jakeluun.. Paavali ei puhu välitilasta, eikä Jeesus. Sinä vain ja sinun harhaiset juttumiehesi..

Herra ei anna ymmärtää omaa kirjoitustaan vastaan mitään. Eli olet vain oma herrasi ja nouset itse Sanaa vastaan. Siitä Sana itse kirjoittaa, että tämä Sana tuomitsee sinut, aivan Jeesuksen omilla sanoilla.

Eli välitilahorinat on ihmisen aikaansaannosta. Kun se kuolema niin pelottaa, niin on niitä eri tiloja, että kirkot on saanut omat markkinapöytänsä asettaa jopa aneitten perään. Sieltä löydät niitä välitiloja ja eksytyksiä.

Henkilökohtaisesti melko pian käyn, jos Herran tulo viipyy vähänkään, niin haudan lepoon ja aion maata, aivan rauhassa ja uskossa kuolleena saan kuulla viimeisen pasunan soiton ja ylösoton kutsun. Silloin meikäpoika puetaan ylösnousemusruumiiseen ja annetaan se elämä. Sija on valmis.
        Kiirastulet ja välitilatulet, sekä vaikkapa omaisten katseleminen juopan puolin ja toisin, sen jätän teitin harhaisiksi jutuiksi. Onneksi en niitä imenyt äitini maidossa mukana, saa tavallaan sanaan käydä puhtaalta pöydältä Isän Hengen opettamana.

Sen on todella Herra antanut ymmärtää, ja vieläpä se on kirjoiettua sanaa. Ei juttutupien tarinanuotioasioita, kuten sinun asiasi on toisen kuulemana tekemässä jatkokertomusta, että harhat eläisi ja voisi hyvin.

Eli tarinasi ei pelitä, kun "kirjoitettu on" teksti edessäni.

KUOLE HARHASSASI ... AMEN !

• Ajatteleppas...
        otakops kirjoitti:

Raamattu sanoo:

KAIKKI KOLME !

Oletko sinä itse menettänyt järkesi, kun kiihkoilet ja arvostelet valheelisesti toisia uskovaisia, ja haukut Jumalan sanansaatajiakin?

Eihän Jeesus ITSEKKÄÄN mennyt samana päivänä paratiisiin, vaan kuoli meidän puolestamme ja nousi kolmantena päivänä, eli sunnuntaina kuolleista. Jos Jeesus ei kuollut meidän puolestamme, niin missä on meidän pelastuksemme? Jeesus meni hautaan ja nousi kuolleista ruumiineen ja hänet otettiin taivaaseen helatorstaina, meillä on vieläkin se Jeesuksen taivaaseen astumisen muistopäiväksi merkitty almanakassa.

Siihen aikaan ei raamatussa ollut välimerkkeja, ja tekstin voi ymmärtää tai kääntää väärin, vain sillä että laittaa välimerkin väärään paikkaan.

• hyi sinua!
        otakops kirjoitti:

Olet sekopää. Ensin opetat harhaa ja sitten kun sinua ei uskota, alat uhkailla. Kuvitteletko, että Jeesus hyväksyy toimintasi????

• Totuuden puolesta.
        otakops kirjoitti:

Kiitos Herralle, että saan kuolla kuoleman uneen Jumalan Sanan todistuksessa ja levossa, koska Paavali kertoo, kuten lainasin tuohon Jumalan Sanan tiedoksi.

Sen mukaan raamattu kehoittaa Paavalin suulla, että LOHDUTTAKAA toisianne.

Myös lainaamani Jeesuksen Sanat Johanneksen evankeliumista, ne loistavat kuin kristalli kirkkaana. Eli yhtälö saa Jumalan matemaattisen täydellisen ajatuksen loppusummaksi saman tuloksen.

Mutta, kun lue otakopsin selityksiä, niin ne menevät ihmisopin määreissä ja sen siunauksen "kuoleman" harhasta kun olen pois, niin olen todella siitä kuollut pois.

Ei ole kiduttavia välitiloja toisille ja iänkaikista odotusta taivaaseenpääsyä Aabrahamin helmoissa, kun se on epäraamatullinen ihmissävellys asiassa.
        Valitettavasti sinun eksymyksesi on rienaajan avustuksella täydellinen ja pimeys on tässä asiassa vallannut ympäryksesi täydellisesti.

Sen voi vain avata Jumalan Sana, joka on esitetty Valoksi. Myös tämä Sana Jeesuksen opetuksen mukaan on monelle tuomioksikin, jos väärää opettaa oikein tosissaan, eli on opettajan roolissa. Siinä on kovimmat sanktiot.
        Olisi parempi sanoa, että tämänhetkisen tietoni mukaan ymmärrän näin, se voi olla vajaatietoisuuden täydellinen harha. Silloin tuomio Sanan mukaan on pienempi, koska silloin alistaa kuitenkin JumalanSanan auktoriteetin sanojen yläpuolelle.

Mutta, kun se ei tapahdu, vaan julistautuu itse jumalansanaksi, se on hyvänja pahantiedonpuun hedelmän jakoa.

........ lausunen otakops, sinulle, että olen kuollut väittämäsi sanasi yhtälöön, eli harhaasi, koska se Jumalan Sanan Valo, on valaissut totuuden jalkaini ääreen ja käyn karitsan askeleissa tämän asian suhteen ja olen samanmielinen Vapahtajani, joka on voideltu, tässä asiassa. ja siihen sanon raamatullisen Ameneni.

En aamenna väärän keisarikolikon kuvalle.

• otakops kirjoitti:

Välitilasi on ihmisten mietelmä, joten älä totuutena sitä täällä julista. Kun totuus ei kelpaa, pitää miettiä taruja. Jumalan sana kertoo yksityiskohtaisesti, mikä on kuolleitten tila, joten tutki, tuki ja tutki, ja hyväksy se, mitä löydät.

Tuonela on hauta, ei mikään muu paikka. Siellä ei todellakaan ole yhtään elävää ihmistä. Vain kuolleet haudataan, jopa Jeesuksin haudattiin Nikodemoksen hautaan. Olen onnellinen siitä , että näin on. Nyt tiedän, missä isäni on. Hän on haudassaan ja nousee osaansa, kun Jeesus tulee. Voin vain toivoa, että hänenkin osansa on ensimmäinen ylösnousemus, joka koskee vanhurslaita, eli Jumalaan uskovia. Tämä riippuu aivan yksin hänen valinnoistaan ja uskostaan.

Vain Jumala voi hänet herättää, koska hänen elämänsä on tallella Jumalan muistissa, ei missään elävänä harhailemassa, vaan aivan kuin tietokonetikulla, josta hänen ominaisuutensa esiin kutsutaan. Jumala tietää hänestä kaiken, muodon, jopa hiusten lukumäärän, luonteen ja myös uskon. Tänä aikana ymmärrät hyvin tietokoneen ja siitä tallennukset. Löydät tallentamasi asiat juuri sellaisina, kuin ne sinne laitoitkin. Näin tekee myös Jumala meille jokaiselle.

Minun ei tarvitse miettiä, missä isäni harhailee, "välitilassa", helvetissä, paratiisissa tai muualla. Hän on Jumalan oma, kunnes hän jälleen herää uuteen elämään. Jumala on oikeudenmukainen ja tuomitsee vanhurskaasti, joten hänenkin kohdallaan tuomio on varmasti oikea. Siihen minun on tyytyminen hänen kohdallaan ja myös omalla kohdallani.

Uskoen eespäin huoletta saan, Luojaani luottaa armahtavaan...

• Tänään sanon
        otakops kirjoitti:

Raamattu sanoo:

KAIKKI KOLME !

Näinhän se on, kertoo benedi, ettei kaksoispisteet ja pilkut ole Jumalan Hengen inspiroimia, kuten muu teksti.

Sana " Today/ Tänään on harmoniassa eli sopusoinnussa muitten vastaavien tekstien kanssa!

" Minä sanon sinulle tänään:

eli: ..." myös TÄNÄPÄIVÄNÄ minä julistan: = kaksoispiste ( Kuten Jeesus julisti ryövärille) kaksin verroin minä sinulle korvaan" Sakarja 9: 12

" Sentähden, niin kuin Pyhä Henki sanoo: ( kaksoispiste) " Tänäpäivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydäntänne Heh 3: 7

Ryöväri kuuli " tänä päivänä, Jeesuksen äänen. " Tänäpäivänä, minä Jeesus julistan: " Sonun pitää olla minun kanssani paratiisissa"! Myös jae 15 kertoo saman!

Samoin Heb 4: 7 " niin hän ( Jeesus) määrää päivän" tämän päivän" Jeesus vallallaan ja Isänsä vallalla olisi voinut määrätä jonkin muunkin päivän, jolloin hän olisi sanonut ryövärille nuo sanat!!

" Minä sanon sinulle tänäpäivänä: " Sinun pitää oleman....
        Minua suuresti hymyilyttää otakops´n tietomäärän vähyys ja lapsenomaisuus.

Hänelle on joku " tyhmyys" opettanut että , että enkelit vievät taivaaseen kuolleita ihmisraatoja " olet tänäpäivänä kanssani paratiisissa, kun olet kuollut raato! " Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat!"

Mooses, Elia, Hanok, jotka ovat taivaassa elävinä, eivät olisi tehneet kuolleella ryövärin raadolla mitään paratiisissa!

Paratiisihan on lämmin paikka, kun siellä on kaikkinaisia hedelmiä, joten ruumiit olisivat alkaneet haista jo!

Jeesushan oli aiemmin Taivaassa elävä " Sinä olet minun Poikani,tänä päivänä minä sinut synnytin" Heb 5: 5 Jatkan kohta, " Paras adventti kommentti ikinä" :)

• torvi sentään
        Tänään sanon kirjoitti:

Näinhän se on, kertoo benedi, ettei kaksoispisteet ja pilkut ole Jumalan Hengen inspiroimia, kuten muu teksti.

Sana " Today/ Tänään on harmoniassa eli sopusoinnussa muitten vastaavien tekstien kanssa!

" Minä sanon sinulle tänään:

eli: ..." myös TÄNÄPÄIVÄNÄ minä julistan: = kaksoispiste ( Kuten Jeesus julisti ryövärille) kaksin verroin minä sinulle korvaan" Sakarja 9: 12

" Sentähden, niin kuin Pyhä Henki sanoo: ( kaksoispiste) " Tänäpäivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydäntänne Heh 3: 7

Ryöväri kuuli " tänä päivänä, Jeesuksen äänen. " Tänäpäivänä, minä Jeesus julistan: " Sonun pitää olla minun kanssani paratiisissa"! Myös jae 15 kertoo saman!

Samoin Heb 4: 7 " niin hän ( Jeesus) määrää päivän" tämän päivän" Jeesus vallallaan ja Isänsä vallalla olisi voinut määrätä jonkin muunkin päivän, jolloin hän olisi sanonut ryövärille nuo sanat!!

" Minä sanon sinulle tänäpäivänä: " Sinun pitää oleman....
        Minua suuresti hymyilyttää otakops´n tietomäärän vähyys ja lapsenomaisuus.

Hänelle on joku " tyhmyys" opettanut että , että enkelit vievät taivaaseen kuolleita ihmisraatoja " olet tänäpäivänä kanssani paratiisissa, kun olet kuollut raato! " Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat!"

Mooses, Elia, Hanok, jotka ovat taivaassa elävinä, eivät olisi tehneet kuolleella ryövärin raadolla mitään paratiisissa!

Paratiisihan on lämmin paikka, kun siellä on kaikkinaisia hedelmiä, joten ruumiit olisivat alkaneet haista jo!

Jeesushan oli aiemmin Taivaassa elävä " Sinä olet minun Poikani,tänä päivänä minä sinut synnytin" Heb 5: 5 Jatkan kohta, " Paras adventti kommentti ikinä" :)

Jatkan tämän tyhmyyden suoristamista , ja katson voiko vajaan täydeksi laskea!

Jos siis Jeesus ja ryöväri olisivat menneet paratiisiin, niin he olisivat olleet molemmat vajaita! Kummaltakin puuttui henki, ja ryövärillä olivat sääriluut otakopsin mukaan " paskana" Ja molemmat olivat kuolleita, joten eipä paratiisissa käyskentelijät olisi heitä täydellisiksi laskeneet! :)

He olivat vajaita, kuten otakopskin on!

Jeesus ei ollut paratiisissa tuona päivänä. Onhan " ELÄMÄNPUU" keskellä paratiisia Ilm 2: 7 Elämänpuuhan on valtaistuimen luona Ilm 22: 1, 2 Paratiisihan on kolmannessa taivaassa, siellä missä Jumalakin on 2 Kor 12: 1-4

Ikäväksesi otakops, minä benedi ilmoitan sinulle Herran sanana, että kun Jeesus lopulta nousi haudasta siinä hengessä, jonka hänen Isänsä hänelle takaisin antoi, niin hän todisti Marialle puutarhassa, ettei hän ollut vielä sunnuntainakaan mennyt kolmanteen taivaaseen, Jumalan paratiisiin Isänsä tykö!

Onko Jeesuksen todistus pätevämpi, kuin otakopsin oma todistus??

Heh, Sanokaamme hänen todistukseensa yhteen ääneen: " Menköön otakops sinun todistuksesi kadotukseen, yhdessä sinun muiden todistustesi kanssa"! Amen

Miksi näin kova lausunto? " Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi, Jeesuksesta!!" Otakops! terv. benedi... Muuten, mitä varten te typerykset, odotitte että Jeesuksen ja ryövärin pitää mukamas kuolla, että kuolleinako, ne paratiisin puitten hedelmät maistuvat paremmilta, kuin elävinä??

Outoa että makunystyrät ja suu maistaa hedelmän kuolleena paremmin kuin elävänä! Seuratkaapas otakopsia, ja ottaakaa miehestä " otakops"! lääkärin ja poliisin kanssa, jos se tukusta rahtaa hedelmiä hautausmaalle, tuonelan tupiin! heh...On teillä seurananne hauska ja humorikas mies!

• torvi sentään kirjoitti:

Jatkan tämän tyhmyyden suoristamista , ja katson voiko vajaan täydeksi laskea!

Jos siis Jeesus ja ryöväri olisivat menneet paratiisiin, niin he olisivat olleet molemmat vajaita! Kummaltakin puuttui henki, ja ryövärillä olivat sääriluut otakopsin mukaan " paskana" Ja molemmat olivat kuolleita, joten eipä paratiisissa käyskentelijät olisi heitä täydellisiksi laskeneet! :)

He olivat vajaita, kuten otakopskin on!

Jeesus ei ollut paratiisissa tuona päivänä. Onhan " ELÄMÄNPUU" keskellä paratiisia Ilm 2: 7 Elämänpuuhan on valtaistuimen luona Ilm 22: 1, 2 Paratiisihan on kolmannessa taivaassa, siellä missä Jumalakin on 2 Kor 12: 1-4

Ikäväksesi otakops, minä benedi ilmoitan sinulle Herran sanana, että kun Jeesus lopulta nousi haudasta siinä hengessä, jonka hänen Isänsä hänelle takaisin antoi, niin hän todisti Marialle puutarhassa, ettei hän ollut vielä sunnuntainakaan mennyt kolmanteen taivaaseen, Jumalan paratiisiin Isänsä tykö!

Onko Jeesuksen todistus pätevämpi, kuin otakopsin oma todistus??

Heh, Sanokaamme hänen todistukseensa yhteen ääneen: " Menköön otakops sinun todistuksesi kadotukseen, yhdessä sinun muiden todistustesi kanssa"! Amen

Miksi näin kova lausunto? " Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi, Jeesuksesta!!" Otakops! terv. benedi... Muuten, mitä varten te typerykset, odotitte että Jeesuksen ja ryövärin pitää mukamas kuolla, että kuolleinako, ne paratiisin puitten hedelmät maistuvat paremmilta, kuin elävinä??

Outoa että makunystyrät ja suu maistaa hedelmän kuolleena paremmin kuin elävänä! Seuratkaapas otakopsia, ja ottaakaa miehestä " otakops"! lääkärin ja poliisin kanssa, jos se tukusta rahtaa hedelmiä hautausmaalle, tuonelan tupiin! heh...On teillä seurananne hauska ja humorikas mies!

Lainaus:"Heh, Sanokaamme hänen todistukseensa yhteen ääneen: " Menköön otakops sinun todistuksesi kadotukseen, yhdessä sinun muiden todistustesi kanssa"! Amen

Matt:7:2 "sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan."

(vrt Ilm 2:9)

• otakops

Tuossa vielä muutama lisää: Matteuksen evankeliumista:
      Matt5:18 Sillä totisesti minä sanon teille:
      5:22 Mutta minä sanon teille:
      5:26 Totisesti minä sanon sinulle:
      5:32 Mutta minä sanon teille:
      5:34 Mutta minä sanon teille:
      5:39 Mutta minä sanon teille:
      5:44 Mutta minä sanon teille:
      8:10 Tämän kuultuaan Jeesus ihmetteli ja sanoi niille, jotka häntä seurasivat: "Totisesti minä sanon teille:
      13:17 Sillä totisesti minä sanon teille:
      17:12 Mutta minä sanon teille,
      18:3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille:
      18:18 Totisesti minä sanon teille:
      18:19 Vielä minä sanon teille:
      19:23 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Totisesti minä sanon teille:
      23:36 Totisesti minä sanon teille:
      23:39 Sillä minä sanon teille:
      24:34 Totisesti minä sanon teille:
      25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille:
      25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille:
      26:13 Totisesti minä sanon teille:
      26:29 Ja minä sanon teille:

Eli eipä nytkään tästä Matteuksestakaan löytynyt tätä
      lisäsanaa: "tänään" :O

• ookko vähä-älynen?

Eihän sillä ole mitään väliä mitä Matteus kirjoittaa, koska kiistanalaisena on LUUKKAAN teksti.

• otakops
        ookko vähä-älynen? kirjoitti:

Eihän sillä ole mitään väliä mitä Matteus kirjoittaa, koska kiistanalaisena on LUUKKAAN teksti.

OOTKO LUKUTAIDOTON ! ETSI ITSE ! En ole vielä ehtinyt kaikkia kohtia kaivaa !

• otakops

JATKOA ESIM LUUKAS

- 4:24 Ja hän sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ei kukaan profeetta ole otollinen kotikaupungissaan.
        - 7:26 Totisesti, minä sanon teille: hän on enemmän kuin profeetta.
        - 18:17 Totisesti minä sanon teille:
        - 10:24 Sillä minä sanon teille:
        - 11:8 minä sanon teille:
        - 11:9 Niinpä minäkin sanon teille:
        - 12:44 Totisesti minä sanon teille:
        - 12:59 Minä sanon sinulle:
        - 19:26 'Minä sanon teille:
        - 21:32 Totisesti minä sanon teille:
        JA VIIMEISEKSI
        23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle:

ELI aivan turha on tätä "tänään" sanaa yrittää kytkeä Luukkaan
        evankeliumiinkaan...

• otakops
        otakops kirjoitti:

JATKOA ESIM LUUKAS

- 4:24 Ja hän sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ei kukaan profeetta ole otollinen kotikaupungissaan.
        - 7:26 Totisesti, minä sanon teille: hän on enemmän kuin profeetta.
        - 18:17 Totisesti minä sanon teille:
        - 10:24 Sillä minä sanon teille:
        - 11:8 minä sanon teille:
        - 11:9 Niinpä minäkin sanon teille:
        - 12:44 Totisesti minä sanon teille:
        - 12:59 Minä sanon sinulle:
        - 19:26 'Minä sanon teille:
        - 21:32 Totisesti minä sanon teille:
        JA VIIMEISEKSI
        23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle:

ELI aivan turha on tätä "tänään" sanaa yrittää kytkeä Luukkaan
        evankeliumiinkaan...

JATKOA MARKUS

3:28 Totisesti minä sanon teille:
        8:12 Totisesti minä sanon teille:
        10:15 Totisesti minä sanon teille:
        10:29 Jeesus sanoi: "Totisesti minä sanon teille:
        14:25 Totisesti minä sanon teille:

Ja näistäkää ei löytynyt tätä lisäsanaa "tänään" :O

• voe voe voe
        otakops kirjoitti:

OOTKO LUKUTAIDOTON ! ETSI ITSE ! En ole vielä ehtinyt kaikkia kohtia kaivaa !

Sinä tunnut olevan lukutaidoton.

• äly hoi!
        otakops kirjoitti:

JATKOA MARKUS

3:28 Totisesti minä sanon teille:
        8:12 Totisesti minä sanon teille:
        10:15 Totisesti minä sanon teille:
        10:29 Jeesus sanoi: "Totisesti minä sanon teille:
        14:25 Totisesti minä sanon teille:

Ja näistäkää ei löytynyt tätä lisäsanaa "tänään" :O

Entäs sitten? Eihän tuo todista mitään sen suhteen mihin se välimerkki tulee.

• sana.

Kaikki Raamatun tutkijat ovat yksimielisiä siitä, että kaiken raamatunselityksen
      vältämättömänä ohjeena on, että kun yksi raamatunkohta näyttää olevan ristiriidassa monien ja selvempien kohtien kanssa, ei tule selittää noita monia selvempiä kohtia tuon yhden epäselvemmän mukaan, vaan tuota yhtä selvempiin nojautuen.

• otakops

Olen aivan samaa mieltä:
        OPPIIN KUOLLEIDEN TIEDOTTOMUUDESTA EI OLE RAAMATUSSA RIITTÄVIÄ PERUSTEITA !
        MUTTA ELÄVÄÄN SIELUUN, JOKA ERKANEE RUUMIISTA IHMISEN KUOLLESSA
        LÖYTYY AIVAN RIITTÄVÄSTI ! :)))

• otakops
        otakops kirjoitti:

Olen aivan samaa mieltä:

Ps. Mihinkäs se "sana" nyt RAAMATULLISESTI johdonmukaisesti ne pilkkunsa asettaa ?

Ennen vai jälkeen "tänään" ?

• otakops
        otakops kirjoitti:

Olen aivan samaa mieltä:

...JA KYLLÄ SILLE SAULILLEKIN ILMESTYI AIVAN SE OIKEA PROFEETTA SAMUEL NIINKUIN SEN RAAMATUN ALKUKIELIKIN SELVÄSTI SANOO ! :))

• sana.
        otakops kirjoitti:

Olen aivan samaa mieltä:

Lutherilla oli raamatullinen käsitys kuolemasta. että kuolleet nukkuvat unitilassa josta heidät vasta viimeisenä päivänä herätetään.
        Luther: Ihmisen sielu nukkuu kuolemassa niin, että hänen koko tajuntansa on ikään kuin haudattu ja meidän vuoksemme on ikään kuin hauta, johon ei sisälly mitään pahaa. Mutta vuode, jolle me asetumme ja jolla nukumme, on hauta, jossa me lepäämme ylösnousemiseen asti, jolloin meidät herätetään, ja me nousemme iloisempina ja onnellisempina kuin maattuamme yhden yön oikein makeasti. Sillä vertaahan Raamattu kuolemaa uneen.

• otakops
        sana. kirjoitti:

Lutherilla oli raamatullinen käsitys kuolemasta. että kuolleet nukkuvat unitilassa josta heidät vasta viimeisenä päivänä herätetään.
        Luther: Ihmisen sielu nukkuu kuolemassa niin, että hänen koko tajuntansa on ikään kuin haudattu ja meidän vuoksemme on ikään kuin hauta, johon ei sisälly mitään pahaa. Mutta vuode, jolle me asetumme ja jolla nukumme, on hauta, jossa me lepäämme ylösnousemiseen asti, jolloin meidät herätetään, ja me nousemme iloisempina ja onnellisempina kuin maattuamme yhden yön oikein makeasti. Sillä vertaahan Raamattu kuolemaa uneen.

Joo... aikamme "liberaaleja" luterilaisessa kirkossa on ollut muitakin kuin Martti Luther, joka kuitenkin toteaa näin Genenis-luennot, 1535-1545

" Herää kysymys, minne sielu joutuu kuoleman jälkeen ?
        Sitä minä en tiedä ! Ruumiin näemme pääsevän lepoon. Uskovien sielu pääsee Jumalan käteen. Siinä se nukkuu kaikkein parhaimmalla tavalla. Tätä ei tarvitse puolustaa, vaan sanoa ainoastaan, ettei sitä voida todistaa. Raamattu puhuu
        nukkumisesta ruumiin ja sielun kanssa. Nukkuvatko ne siten, että vanhurskailla on ihana, Jumalattomilla kauhistuttava uni. Sitä en tiedä. Minulle riittää Jesajan sana:
        "Vanhurskaat vaeltavat rauhassa."

ELI MARTTI LUTHER EI OLLUT TÄYSIN VARMA ASIASTA JA MYÖNTÄÄ ETTEI TIEDÄ !

Aikamme "liberaaleja" luterilaisuudessa on mm. Piispa Sormunen, Piispa Gulin, Prof Alanen, Tri Nikolainen, Prof Runner, Prof Althaus, Prof Heim, Pastori Ralf Luther, Prof Stange, Prof Olshausen, Tri C.J. Nitzh, ....

• lässyn lässyn
        otakops kirjoitti:

Joo... aikamme "liberaaleja" luterilaisessa kirkossa on ollut muitakin kuin Martti Luther, joka kuitenkin toteaa näin Genenis-luennot, 1535-1545

" Herää kysymys, minne sielu joutuu kuoleman jälkeen ?
        Sitä minä en tiedä ! Ruumiin näemme pääsevän lepoon. Uskovien sielu pääsee Jumalan käteen. Siinä se nukkuu kaikkein parhaimmalla tavalla. Tätä ei tarvitse puolustaa, vaan sanoa ainoastaan, ettei sitä voida todistaa. Raamattu puhuu
        nukkumisesta ruumiin ja sielun kanssa. Nukkuvatko ne siten, että vanhurskailla on ihana, Jumalattomilla kauhistuttava uni. Sitä en tiedä. Minulle riittää Jesajan sana:
        "Vanhurskaat vaeltavat rauhassa."

ELI MARTTI LUTHER EI OLLUT TÄYSIN VARMA ASIASTA JA MYÖNTÄÄ ETTEI TIEDÄ !

Aikamme "liberaaleja" luterilaisuudessa on mm. Piispa Sormunen, Piispa Gulin, Prof Alanen, Tri Nikolainen, Prof Runner, Prof Althaus, Prof Heim, Pastori Ralf Luther, Prof Stange, Prof Olshausen, Tri C.J. Nitzh, ....

Lässyn lässyn lässyn lässyn.

• pyh!
        otakops kirjoitti:

...JA KYLLÄ SILLE SAULILLEKIN ILMESTYI AIVAN SE OIKEA PROFEETTA SAMUEL NIINKUIN SEN RAAMATUN ALKUKIELIKIN SELVÄSTI SANOO ! :))

Ei ilmestynyt, vaan DEMONI.

• ylösnousemustoivossa
        sana. kirjoitti:

Ei Daavid itse ollut noussut vielä taivaisiin kun Jeesus eli:

Ap. t. 2:33-35
        Jumala on korottanut hänet (Jeesuksen) oikealle puolelleen, ja hän on ottanut vastaan Isän lupaaman Pyhän Hengen lahjan ja vuodattanut sen, niin kuin te voitte nähdä ja kuulla.
        EI DAAVID ITSE NOUSSUT TAIVAISIIN. Hänhän sanoo: -- Herra sanoi minun herralleni: Istu oikealle puolelleni. Minä kukistan vihollisesi, panen heidät korokkeeksi jalkojesi alle.

• ylösnousemustoivossa
        ylösnousemustoivossa kirjoitti:

Jumala on korottanut hänet (Jeesuksen) oikealle puolelleen, ja hän on ottanut vastaan Isän lupaaman Pyhän Hengen lahjan ja vuodattanut sen, niin kuin te voitte nähdä ja kuulla.
        EI DAAVID ITSE NOUSSUT TAIVAISIIN. Hänhän sanoo: -- Herra sanoi minun herralleni: Istu oikealle puolelleni. Minä kukistan vihollisesi, panen heidät korokkeeksi jalkojesi alle.

Kun Jeesus oli antanut henkensä ristillä pitkänäperjantaina, nousi monta pyhien ruumista ylös haudoista ja ne ilmestyivät Jerusalemissa ihmisille. Heidän joukossaanhan silloin saattoi olla myös Daavid, sitä ei voi tietää.

Matt. 27:51-53 Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat, ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös. Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.

• +++
        ylösnousemustoivossa kirjoitti:

Kun ihminen nukkuu kuoleman uneen ja sulkee silmänsä, ja kun hän avaa seuraavan kerran silmänsä, hän näkee Jeesuksen tulevan pilvissä aivan riippumatta siitä, miten kauan hän on maannut haudassa, sillä kuoleman unta nukkuvan ei tiedä mitään - aivan niinkuin Raamattu sanoo:

Saarn. 9:5
        Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään, eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhotettu.

Ps. 115:17
        Eivät kuolleet ylistä Herraa, ei kukaan hiljaisuuteen astuneista.

Ps. 6:5
        (6:6) Sillä kuolemassa ei sinua muisteta; kuka ylistää sinua tuonelassa?

Saarn. 9:10
        Tee kaikki, mitä voimallasi tehdyksi saat, sillä ei ole tekoa, ei ajatusta, ei tietoa eikä viisautta tuonelassa, jonne olet menevä.

• rauhaisa uni vain
        +++ kirjoitti:

Kun ihminen nukkuu kuoleman uneen ja sulkee silmänsä, ja kun hän avaa seuraavan kerran silmänsä, hän näkee Jeesuksen tulevan pilvissä aivan riippumatta siitä, miten kauan hän on maannut haudassa, sillä kuoleman unta nukkuvan ei tiedä mitään - aivan niinkuin Raamattu sanoo:

Saarn. 9:5
        Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään, eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhotettu.

Ps. 115:17
        Eivät kuolleet ylistä Herraa, ei kukaan hiljaisuuteen astuneista.

Ps. 6:5
        (6:6) Sillä kuolemassa ei sinua muisteta; kuka ylistää sinua tuonelassa?

Saarn. 9:10
        Tee kaikki, mitä voimallasi tehdyksi saat, sillä ei ole tekoa, ei ajatusta, ei tietoa eikä viisautta tuonelassa, jonne olet menevä.

Kuoleman uni on siis vain silmänräpäys, kesti se sitten miten kauan tahansa.

• lässyn lässyn

Sillä ei ole mitään väliä, mihin sinä sen sijoitat.

• ELI OLEN NYT PIKAISESTI ETSIEN LÖYTÄNYT EVANKELIUMEISTA
      TÄMÄN JEESUKSEN SANONNAN 3O KERTAA !

SIIS 30 KERTAA !

"Totisesti, totisesti minä sanon sinulle:...jne "

MUTTA YHDESSÄKÄÄN EI OLE LISÄSANAA " TÄNÄÄN" !

ELI EI OLE MITENKÄÄN RAAMATTULLISTA JA LOOGISTA
      LUUKAS 23:43 KOHTAAN LIITTÄÄ TÄMÄ "TÄNÄÄN" SANA
      JEESUKSEN SANONNAN LISÄKSI !!!!!!!

• äly hoi!

Älä ole typerä. Nuo muut tekstit eivät todista mitään juuri sen takia, että niissä ei tuota "tänään" sanaa esiinny.

• LAINAUS: Risto Santala / Suudelma hunnun läpi s. 77

~~¤

" Hebrean "sheol" käsite esiintyy VT:ssa yli 60 kertaa ja "shachat" ainakin 20 kertaa.
      " Sheol" tulkitaan "kuolleitten valtakunnaksi" eli "tuonelaksi"
      " Shachat " merkitsee lähinnä "hävitystä ja kuolemaa" ja vasta toissijaisesti "tuonelaa"

JEESUS JA RABBIT kutsuivat tuonelan hyvää osastoa "paratiisiksi" ja "Aabrahamin helmaksi", kuten Luukas 16:22-23 ja 23:43 esittävät.
      Ihmisen teot vaivaavat häntä jo tuossa välitilassa. Siellä siis ihmisen minätietoisuus
      ja minuus säilyvät.
      Vanha testamentti opettaa, ei saanut "kysyä vainaja- tai tietäjähengiltä tai kääntyä
      vainajien puoleen.
      Kuningas Saul sai rangaistuksen spiritismin harjoittamisesta, kun hän heikossa
      itsetunnossaan otti yhteyttä hengelliseen isäänsä Samueliin Een-Dorin
      meedion kautta 1Sam 28:7.
      Tämäkin edellyttää, että ihmisen "sielu" tai minuus on hänen kuolemansa
      jälkeen eräänlaisessa välitilassa. Häntä ei saa häiritä. "

~~¤

• Atkinson

Kysymys kaksoispisteen sijoittelusta Jeesuksen sanoissa ryövärille on mielenkiintoinen. Eli sijoitetaanko kaksoispiste adventistien ja jehovantodistajien tapaan "tänään" -sanan jälkeen vai ennen sitä.

Tämä poikkeava lukutapa löytyy myös Urantia-kirjasta sivulta 2009. Se taas ilmeisesti johtuu siitä, että joitakin entisiä adventisteja oli mukana siinä piirissä jossa Urantia-kirja syntyi.

• Nähtävästi Adventisti/Jehova vaikutteinen oppi, koska tämä sekä adventismissa että Jehovalaisuudessa esiintyvä "Mikael" ajattelukin korostuu:

Vuonna 1950 Chicagossa perustettiin Urantia-säätiö,

" Vastaavasti Ikuinen Poika loi jumalalliset persoonat, Mikael-luokan persoonat. Kukin Mikael-persoona johtaa ja ohjaa tiettyä paikallisuniversumia. Jeesus hallitsee nykyisellään noin kolmen miljoonan asutun maailman paikallisuniversumi Nebadonia, johon myös maapallo eli Urantia kuuluu."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Urantia-kirja

• tiedoksenne.
        Kopittelija007 kirjoitti:

Nähtävästi Adventisti/Jehova vaikutteinen oppi, koska tämä sekä adventismissa että Jehovalaisuudessa esiintyvä "Mikael" ajattelukin korostuu:

Vuonna 1950 Chicagossa perustettiin Urantia-säätiö,

" Vastaavasti Ikuinen Poika loi jumalalliset persoonat, Mikael-luokan persoonat. Kukin Mikael-persoona johtaa ja ohjaa tiettyä paikallisuniversumia. Jeesus hallitsee nykyisellään noin kolmen miljoonan asutun maailman paikallisuniversumi Nebadonia, johon myös maapallo eli Urantia kuuluu."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Urantia-kirja

Tämä poikkeava lukutapa löytyy myös Urantia-kirjasta sivulta 2009. Se taas ilmeisesti johtuu siitä, että joitakin entisiä adventisteja oli mukana siinä piirissä jossa Urantia-kirja syntyi.

• tiedoksenne. kirjoitti:

NO IHMEKKÖS TÄMÄ "PILKKUJEN PAIKKA" !

LAINAUS:

"Päävastuussa Urantia-kirjan synnystä oli adventistipastori ja lääkäri, tri William S. Sadler, joka toimi psykiatrina ja professorina Chicagon yliopistossa sekä opettajana McCormickin teologisessa seminaarissa. On ironista, että hän oli aiemmin kuluttanut yli kymmenen vuotta spritististen ilmiöiden vastustamiseen ja paljastamiseen
        Hänen tunnettuja teoksiaan ovat The Truth About Spiritualism (Totuus spiritualismista, 1923 ) ja The Mind at Mischief : Tricks of the Subconscious Mind (1929), joka voitaisiin suomentaa vaikkapa: 'Oikutteleva mieli: alitajuisen mielen harhat'. Hänen näkemyksensä tuolloin oli, että spiritistiset ilmiöt ovat pääasiassa alitajunnan aiheuttamia harhoja. Hän oli perehtynyt silmänkääntötemppuihin, oli itsekin harjoitellut joitakin temppuja ja antanut mm. taikuri Harry Houdinille neuvoja spiritististen huijareiden paljastamiseksi. "

http://www.netikka.net/mpeltonen/urantia.htm

• Kopittelija007 kirjoitti:

LAINAUS:

"Päävastuussa Urantia-kirjan synnystä oli adventistipastori ja lääkäri, tri William S. Sadler, joka toimi psykiatrina ja professorina Chicagon yliopistossa sekä opettajana McCormickin teologisessa seminaarissa. On ironista, että hän oli aiemmin kuluttanut yli kymmenen vuotta spritististen ilmiöiden vastustamiseen ja paljastamiseen
        Hänen tunnettuja teoksiaan ovat The Truth About Spiritualism (Totuus spiritualismista, 1923 ) ja The Mind at Mischief : Tricks of the Subconscious Mind (1929), joka voitaisiin suomentaa vaikkapa: 'Oikutteleva mieli: alitajuisen mielen harhat'. Hänen näkemyksensä tuolloin oli, että spiritistiset ilmiöt ovat pääasiassa alitajunnan aiheuttamia harhoja. Hän oli perehtynyt silmänkääntötemppuihin, oli itsekin harjoitellut joitakin temppuja ja antanut mm. taikuri Harry Houdinille neuvoja spiritististen huijareiden paljastamiseksi. "

vrt LAINAUS:

"Kukin paikallisuniversumi on Paratiisista lähtöisin olevan, Mikaeliksi kutsutun Luoja-Pojan kätten työtä. Se käsittää sata konstellaatiota, joista jokaiseen kuuluu sata asutuista maailmoista koostuvaa paikallisjärjestelmää. Meidän maailmamme, Urantia, kuuluu paikallisuniversumiin, jonka hallitsija on Mikael, Jumalan Poika ja Ihmisen Poika. Tämä maailma tuntee hänet Jeesus Nasaretilaisena."

http://saatio.urantia.fi/index.php?pg=ub_intro

vrt LAINAUS:

"Kukin paikallisuniversumi on Paratiisista lähtöisin olevan, Mikaeliksi kutsutun Luoja-Pojan kätten työtä. Se käsittää sata konstellaatiota, joista jokaiseen kuuluu sata asutuista maailmoista koostuvaa paikallisjärjestelmää. Meidän maailmamme, Urantia, kuuluu paikallisuniversumiin, jonka hallitsija on Mikael, Jumalan Poika ja Ihmisen Poika. Tämä maailma tuntee hänet Jeesus Nasaretilaisena."

http://saatio.urantia.fi/index.php?pg=ub_intro

TÄTÄ TÄÄ ADVENTISMI JA ELLENISMI VERSOO !!! :O

• poikkeustilanne

LAINAUS:

"ELI OLEN NYT PIKAISESTI ETSIEN LÖYTÄNYT EVANKELIUMEISTA

SIIS 30 KERTAA !

MUTTA YHDESSÄKÄÄN EI OLE LISÄSANAA " TÄNÄÄN" !"

Oletko myös etsinyt samoista teksteistä sen, kuinka monessa niistä Jeesus riippui ristillä? Luuk.23:43 mainutussa tekstissä hän oli ristillä ja tässä poikkeuksellisessa tilanteessa Jesuksella oli TÄYSI SYY korostaa lupauksen antamisen päivää. "Tänä päivänä" lupaan sinulle: "Olet oleva kanssani paratiisissa." Milloin? Silloin kun tulen omani sinne noutamaan. "Tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni" Joh.14:3.

Jeesuksen sana Marialle komantena päivänä ratkaisee asian: "En minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö" Joh.20:17, joten ON MAHDOTON AJATUS SE, ETTÄ HÄN SIELLÄ VIELÄ PERJANTAINA RYÖVÄRIN KANSSA OLISI OLLUT! Sen tähden sana "tänään" viittaa KIISTATTA lupauksen antamiseen eikä sen toteutumiseen, joka tapahtuu vasta ylösnousemuksessa Jeesuksen tullessa takaisin.

• poikkeustilanne kirjoitti:

"ELI OLEN NYT PIKAISESTI ETSIEN LÖYTÄNYT EVANKELIUMEISTA

SIIS 30 KERTAA !

MUTTA YHDESSÄKÄÄN EI OLE LISÄSANAA " TÄNÄÄN" !"

Oletko myös etsinyt samoista teksteistä sen, kuinka monessa niistä Jeesus riippui ristillä? Luuk.23:43 mainutussa tekstissä hän oli ristillä ja tässä poikkeuksellisessa tilanteessa Jesuksella oli TÄYSI SYY korostaa lupauksen antamisen päivää. "Tänä päivänä" lupaan sinulle: "Olet oleva kanssani paratiisissa." Milloin? Silloin kun tulen omani sinne noutamaan. "Tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni" Joh.14:3.

Jeesuksen sana Marialle komantena päivänä ratkaisee asian: "En minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö" Joh.20:17, joten ON MAHDOTON AJATUS SE, ETTÄ HÄN SIELLÄ VIELÄ PERJANTAINA RYÖVÄRIN KANSSA OLISI OLLUT! Sen tähden sana "tänään" viittaa KIISTATTA lupauksen antamiseen eikä sen toteutumiseen, joka tapahtuu vasta ylösnousemuksessa Jeesuksen tullessa takaisin.

... JA SEKO SEKO !

... JA SEKO SEKO !

" SE ON TÄYTETTY TÄNÄÄN " :D

" SE ON TÄYTETTY TÄNÄÄN " :D

PS. Tämä " tänään" lisätään tähän " se on täytetty ", koska se
        on erityisen tärkeä päivä mitä pitää painottaa ! ;D

• turha kiukutella

PS. Tämä " tänään" lisätään tähän " se on täytetty ", koska se
        on erityisen tärkeä päivä mitä pitää painottaa ! ;D

Jopas Otakos kiukustui, kun meni jauhot suuhun ja ihan nimimerkkikin piti jo vaihtaa.
        "Jumalan sana on ELÄVÄ JA VOIMALLINEN ja terävämpi kuin kaksiteräinen miekka" Hepr.4:12 ja "me emme hetkeksikään alistuneet antamaan heille myöten" Gal.2:5.

• turha kiukutella kirjoitti:

Jopas Otakos kiukustui, kun meni jauhot suuhun ja ihan nimimerkkikin piti jo vaihtaa.
        "Jumalan sana on ELÄVÄ JA VOIMALLINEN ja terävämpi kuin kaksiteräinen miekka" Hepr.4:12 ja "me emme hetkeksikään alistuneet antamaan heille myöten" Gal.2:5.

Liittynyt jäseneksi: 17.10.2009

• ole rehellinen...

Liittynyt jäseneksi: 17.10.2009

Ihan sama kirjoittaja on otakops ja Kopitteja007, ei tarvitse kuin muutaman rivin lukea niin huomaa sama kirjoittaja on molemmissa nimimerkeissä. Olkoonpa liittymis aika mikä tahansa, se ei muuta asiaa toiseksi.

• ole rehellinen... kirjoitti:

Ihan sama kirjoittaja on otakops ja Kopitteja007, ei tarvitse kuin muutaman rivin lukea niin huomaa sama kirjoittaja on molemmissa nimimerkeissä. Olkoonpa liittymis aika mikä tahansa, se ei muuta asiaa toiseksi.

Ihanko totta...Taitaa olla valhe Samuel !

Ihanko totta...Taitaa olla valhe Samuel !

Kukas sinä mahdat olla... joku valheopettaja selvästi !

• ei tarvita...

Kukas sinä mahdat olla... joku valheopettaja selvästi !

Sinä olet se valhe opettaja loikkasit Jeesus palstalta tänne valheitasi kirjoittelemaan, mene takaisin mistä tulit, täällä sinua ei kukaan kaipaa, kun et olet viellä olevasi kaikkitietäväkin, vaikka et tunne mitään Raamatun kirjoituksistakaan, otat paikkoja sieltä täältä Raamatusta ja lisää jonkun kaverisi kirjoista ja niillä koetat selvittää että olet oikeassa ja muut väärässä.

• ei tarvita... kirjoitti:

Sinä olet se valhe opettaja loikkasit Jeesus palstalta tänne valheitasi kirjoittelemaan, mene takaisin mistä tulit, täällä sinua ei kukaan kaipaa, kun et olet viellä olevasi kaikkitietäväkin, vaikka et tunne mitään Raamatun kirjoituksistakaan, otat paikkoja sieltä täältä Raamatusta ja lisää jonkun kaverisi kirjoista ja niillä koetat selvittää että olet oikeassa ja muut väärässä.

Kuka harhautunut vellihousu siellä huutelee puskista ? :O

• voe voe voe

TÄTÄ TÄÄ ADVENTISMI JA ELLENISMI VERSOO !!! :O

Älä viitsi valehdella. Urantia-kirja ei edusta adventismia eikä Whiea, koska sen kirjoittaja oli adventismin hylännyt ihminen.

• Tästä päivästä

Alun kysymykseen on helppo vastata. Saat sijoittaa kaksoispisteen ihan mihin haluat. Kieliopillisesti molemmat käännösvaihtoehdot ovat mahdollisia. Vaikka adventistinen käännöstapa on harvinaisempi, sellaisiakin raamatunkäännöksiä, joissa se on, löytyy.

Kun on kysymyksessä asia, jossa on useampi käännösvaihtoehto, kysymystä yleensä ratkotaan ensiksi sillä, onko samalta kirjoittajalta toisia samantapaisia ilmaisuja. Toiseksi katsotaan onko samalta aikakaudelta toisilla Raamatun kirjoittajilla vastaavia ilmaisuja. Sitten katsotaan vaikka koko Raamattua.

Tuloksen pitäisi kuitenkin olla samalta kirjoittajalta ja poikkeuksellisen selvä, ennen kuin tällaisten käännösvaihtoehtojen tulkinnan osalta voisi olla varma.

Voimme tietenkin väittää, että se tulos, johon lukija on tullut Raamatun yleisestä kuolemaa koskevasta opetuksesta saa silloin ratkaista, kumpi käännös on oikea.
      Viisas (?) lukija kuitenkin esittää kantansa pehmeästi, koska kuolema on aihe, josta Raamatussa, on osin vastakkaisiakin tekstejä. Näin sen, joka uskoo kuolemasttomuuteen yhtä lailla kuin sen, joka opettaa ylösnousemusta ikuisen elämän toivona, molempien täytyy tulkita tai selitellä parhaansa mukaan joitakin tekstejä, mikäli uskoo, että Raamatussa tästä aiheesta yhtenäinen opetus löytyy.

Oma kantani on se, että sanan sielu päämerkitys on koko ihminen, erityisesti pelastusta ja fyysisten tarpeiden täyttämistä tarvitseva kuoleman alaisuudessa elävä ihminen, koko persoona. Riippuen siitä, mitä sanoja Raamatusta otetaan mukaan, mutta noin tuhannesta esimerkistä ylivoimainen enemmistö sopii juuri tähän kuolema/ihmiskuvaan. Mielestäni Raamattu on aiheen suhteen riittävän selkeä, mutta selitettäviäkin tekstejä löytyy.

Tätä mainittua tekstiä ei kuitenkaan pitäisi selittää ollenkaan - paitsi siltä osin, että siitä on kaksi oikeaa käännöstä. Teksti sellaisenaan ei kumpaakaan vaihtoehtoa puolla.

Mutta pitäisikö tämän aiheen vuoksi kovasti innostua? Tietenkin näin saa tehdä, koska kaikista Raamatun aiheista saa innostua - mutta innostus tällaisen tekstin kohdalla ei ole kauhean fiksua, koska tekstillä on ja selitysten jälkeenkin siihen jää kaksi osin toisilleen vastakkaista käännös/tulkintavaihtoehtoa.

Kovin suuren numeron tekeminen tästä ei ole hyvä siksikään, ettei kyseessä liene pelastusasia. Jokainen Jumalan armoon turvaava pelastuu vaikka olisi sattunut tämän asian käsittämään väärin. Ja tämän asian oikein ymmärtänyt (oli se oikea käsitys sitten minun käsityksei tai jonkun muun) ei hänkään pelastu ilman, että turvaa Jeesukseen.

Kai (tällä kertaa kirjautumatta)

• Fiksua ei ole myöskään opettaa väärin ja vääristellä raamattua sen mukaan
        miten oman kirkon ja seurakunnan perinneoppi vaatii !
        Tässä tapauksessa ne ovat juuri Ellen G Whiten näyt joista versoo
        monta harhaoppia, jotka löytyvät sieltä adventistien 28-opinkohdasta !

Ja tähän jatkoksi minun mietteitäni:

Kun raamattu jossain kohtaa puhuu kuolemasta "unena"
        niin emme me unessakaan ole missään tiedottomassa tilassa !
        Ja koska Jeesus sanoi, että "jos ette ymmärrä kun minä puhun teille maallisista niin kuinka te voitte ymmärtää kun minä puhun teille taivaallisista".
        Eli ei meillä ole täydellistä kuvaa siitä mitä on tuonpuoleisessa ja
        sille ei välttämättä ole tällä puolella sanoja sitä varten...
        ja tämä tietynlainen "unenomaisuus" on tavallaan vertauskuva siitä maailmasta missä ihminen tuonpuoleisessa maailmassa on, koska onhan se Tuonela eräänlainen sielujen hengellinen valtakunta " kuolleitten valtakunta"= " Sheol"
        mitä kuvataan UT:ssa myös "Aabrahamin helmaksi", "paratiisiksi", "kolmanneksi taivaaksi" eli nämäkin ovat tavallaan
        vertauskuvia siitä maailmasta mihin ihminen menee kun ruumis kuolee ja
        sielu siirtyy tuonpuoleiseen.

Sen vain me tiedämme, että tietoisuutemme ei lopu kuollessa ja
        persoonallisuutemme säilyy... ja sen, että jo tuonelassa olemme
        lähellä Jumalallista maailmaa mutta emme kuitenkaan aivan perillä vielä... siellä uudessa "Taivaallisessa Jerusalemissa"..." Karitsan häissä" :)

Ja selvennöksenä vielä lisään:

Tällä minun Tuonela asiallani ei tavallaan ole mitään tekemistä ns."spiritismin " kanssa, jonka harjoittamisen Jumala kieltää, koska silloin tunkeudutaan sellaiseen maailmaan
        mihin ihmisen ei ole hyvä mennä, koska siellä olemme alttiina myös demonisille voimille !
        Sen tähden Jumala on sen kieltänyt !
        Ja näin sanoo myös Samuel :
        "Miksi sinä olet häirinnyt minua ja nostattanut minut?" (1 Sam28:15)

Kuolemahan siis ei koskaan tarkoita minkään päättymistä vaan siinä aina "joku eroaa jostakin"...Raamattu tuntee kolme tapaa kuolla:
        1) Hengellisessä kuolemassa mikä tapahtui syntiinlankeemuksessa ihminen erotettiin Jumalastaan
        2) Ruumiillisessa kuolemassa sielu eroa ruumiista
        3) ja ns."Toisessa kuolemassa" joutuu ihminen lopullisesti eroon
        Jumalastaan ja Hänen pitkämielisyydestään ja tämä tapahtuu maailman lopulla.

Eli tämä Ellen G Whiten sota 1800-luvulla ns. "Spritualisteja"/ huijareita vastaan on kyllä
        täysin yliampuvaa harhaa ja turhaa pelkoa !

• Asiallisuutta!

Kiitos, Kai, jällleen niin hyvästä vastauksesta! Sinun kirjoituksiasi on ilo lukea; annat arvon toisellekin Raamatun lukijalle, joka tulkitsee mahdollisesti lukemaansa toisin kuin sinä. Olen samaa mieltä kanssasi, että ns. ei-pelastuskysymyksissä jokainen voi tulkita kuinka parhaaksi näkee tai ymmärtää eikä näistä asioista tarvitsisi riidellä, koska niistä ei kenenkään taivasosuus ole kiinni.

• Asiallisuutta! kirjoitti:

Kiitos, Kai, jällleen niin hyvästä vastauksesta! Sinun kirjoituksiasi on ilo lukea; annat arvon toisellekin Raamatun lukijalle, joka tulkitsee mahdollisesti lukemaansa toisin kuin sinä. Olen samaa mieltä kanssasi, että ns. ei-pelastuskysymyksissä jokainen voi tulkita kuinka parhaaksi näkee tai ymmärtää eikä näistä asioista tarvitsisi riidellä, koska niistä ei kenenkään taivasosuus ole kiinni.

Ja MIKÄHÄN NÖYRISTELY TÄÄLLÄ TAAS ALKOI ! :O

VÄÄRÄT OPIT ON VÄÄRIÄ JA NE TÄYTYY TUODA PÄIVÄNVALOON TAHDOTTE TAI ETTE !

"ENEMMÄN TULEE KUUNNELLA JUMALAA KUIN IHMISTÄ" !

MINÄ EN NÖYRISTELE SIKSI ETTÄ JOKU ADVENTISTIPASTORI SOVITTELU MIELESSÄ HALUAISI MINUT EI TOIVOTTAVANA HENKILÖNÄ PALSTALLA HILJENTÄÄ !

MINÄ KERRON ASIAT NIIN KUIN NE ON !

MINÄ EN NÖYRISTELE SIKSI ETTÄ JOKU ADVENTISTIPASTORI SOVITTELU MIELESSÄ HALUAISI MINUT EI TOIVOTTAVANA HENKILÖNÄ PALSTALLA HILJENTÄÄ !

Ja kerronkin tässä yhden minusta hauskan jutun jonka edesmennyt Teol.tri, h.c., rovasti Risto Santala kerran kertoi. Nimittäin Risto kertoi, että hän oli kerran saanut tavata Paavin ihan henkilökohtaisesti ja kun muut papit olivat kumartuneet ja suudelleet Paavin kättä niin Risto sanoi, että... " Mutta minä Pohjalaasena Miehenä tyydyin vain puristamaan kovasti kädestä " ja Paavi oli kuulemma hymyillyt... ;D

• voe voe voe

Sinä olet harhaoppinen huutelija. Sääliksi käy.

• voe voe voe

Ja kerronkin tässä yhden minusta hauskan jutun jonka edesmennyt Teol.tri, h.c., rovasti Risto Santala kerran kertoi. Nimittäin Risto kertoi, että hän oli kerran saanut tavata Paavin ihan henkilökohtaisesti ja kun muut papit olivat kumartuneet ja suudelleet Paavin kättä niin Risto sanoi, että... " Mutta minä Pohjalaasena Miehenä tyydyin vain puristamaan kovasti kädestä " ja Paavi oli kuulemma hymyillyt... ;D

ja sinä nöyristelet Santalaa ... että pata kattilaa soimaa.

• voe voe voe kirjoitti:

ja sinä nöyristelet Santalaa ... että pata kattilaa soimaa.

En minä nöyristele ketään ihmistä ja tällä edesmenneen Santalan kommentilla haluan vain näyttää yleisesti käytännössä sen asian että
        " ei pidä kuvia kunnioittaminen "...

Mutta ehkä sinun älysi ei siihen riittänyt ! :(

• voe voe voe kirjoitti:

Sinä olet harhaoppinen huutelija. Sääliksi käy.

Kumpi meistä on "puskista huutelija" sinä vai minä ????

Tule esiin ressukka !

Kumpi meistä on "puskista huutelija" sinä vai minä ????

Tule esiin ressukka !

KAI ARASALOLLE TÄYDET PISTEET KUN USKALTAA EDES KIRJOITTAA
        OMALLA NIMELLÄÄN ! :)

En minä nöyristele ketään ihmistä ja tällä edesmenneen Santalan kommentilla haluan vain näyttää yleisesti käytännössä sen asian että
        " ei pidä kuvia kunnioittaminen "...

Mutta ehkä sinun älysi ei siihen riittänyt ! :(

Minulla on sekä Jalkapallosta että Biljardista joka värinen Suomenmestaruus mitali ( "Värisuora") ja molemmista vielä kaksi Kultaista ! Eli kahdesta Suomen urheiluliiton alaisesta järjestöstä !
        Ja jo nuoruudestani asti meille jalkapallovalmentajani kivasti aina teroitti kentälle mennessä, että pitää aina muistaa, että " SAMAA LEIPÄÄ NE KAIKKI SYÖ " ! ;D

Minulla on sekä Jalkapallosta että Biljardista joka värinen Suomenmestaruus mitali ( "Värisuora") ja molemmista vielä kaksi Kultaista ! Eli kahdesta Suomen urheiluliiton alaisesta järjestöstä !
        Ja jo nuoruudestani asti meille jalkapallovalmentajani kivasti aina teroitti kentälle mennessä, että pitää aina muistaa, että " SAMAA LEIPÄÄ NE KAIKKI SYÖ " ! ;D

Mutta kun tässä nyt olen puhunut myös urheilusta niin satutteko tietämään, että Risto Santala oli 6x Suomen Mestari uimahypyissä ja selkäuinnissa alle 18v sarjassa...
        ...Että ihan hyvin pastorimieheltä ! :O

Fiksua ei ole myöskään opettaa väärin ja vääristellä raamattua sen mukaan
        miten oman kirkon ja seurakunnan perinneoppi vaatii !
        Tässä tapauksessa ne ovat juuri Ellen G Whiten näyt joista versoo
        monta harhaoppia, jotka löytyvät sieltä adventistien 28-opinkohdasta !

Ja tähän jatkoksi minun mietteitäni:

Kun raamattu jossain kohtaa puhuu kuolemasta "unena"
        niin emme me unessakaan ole missään tiedottomassa tilassa !
        Ja koska Jeesus sanoi, että "jos ette ymmärrä kun minä puhun teille maallisista niin kuinka te voitte ymmärtää kun minä puhun teille taivaallisista".
        Eli ei meillä ole täydellistä kuvaa siitä mitä on tuonpuoleisessa ja
        sille ei välttämättä ole tällä puolella sanoja sitä varten...
        ja tämä tietynlainen "unenomaisuus" on tavallaan vertauskuva siitä maailmasta missä ihminen tuonpuoleisessa maailmassa on, koska onhan se Tuonela eräänlainen sielujen hengellinen valtakunta " kuolleitten valtakunta"= " Sheol"
        mitä kuvataan UT:ssa myös "Aabrahamin helmaksi", "paratiisiksi", "kolmanneksi taivaaksi" eli nämäkin ovat tavallaan
        vertauskuvia siitä maailmasta mihin ihminen menee kun ruumis kuolee ja
        sielu siirtyy tuonpuoleiseen.

Sen vain me tiedämme, että tietoisuutemme ei lopu kuollessa ja
        persoonallisuutemme säilyy... ja sen, että jo tuonelassa olemme
        lähellä Jumalallista maailmaa mutta emme kuitenkaan aivan perillä vielä... siellä uudessa "Taivaallisessa Jerusalemissa"..." Karitsan häissä" :)

Ja selvennöksenä vielä lisään:

Tällä minun Tuonela asiallani ei tavallaan ole mitään tekemistä ns."spiritismin " kanssa, jonka harjoittamisen Jumala kieltää, koska silloin tunkeudutaan sellaiseen maailmaan
        mihin ihmisen ei ole hyvä mennä, koska siellä olemme alttiina myös demonisille voimille !
        Sen tähden Jumala on sen kieltänyt !
        Ja näin sanoo myös Samuel :
        "Miksi sinä olet häirinnyt minua ja nostattanut minut?" (1 Sam28:15)

Kuolemahan siis ei koskaan tarkoita minkään päättymistä vaan siinä aina "joku eroaa jostakin"...Raamattu tuntee kolme tapaa kuolla:
        1) Hengellisessä kuolemassa mikä tapahtui syntiinlankeemuksessa ihminen erotettiin Jumalastaan
        3) ja ns."Toisessa kuolemassa" joutuu ihminen lopullisesti eroon
        Jumalastaan ja Hänen pitkämielisyydestään ja tämä tapahtuu maailman lopulla.

Eli tämä Ellen G Whiten sota 1800-luvulla ns. "Spritualisteja"/ huijareita vastaan on kyllä
        täysin yliampuvaa harhaa ja turhaa pelkoa !

Niin palaan tässä vielä kertomaan sen asian, miten esim. Helluntalaisuus jännästi näkee tämän:

Nimittäin kun keskustelin Saarnaaja Olavi Kokkosen kanssa joskus aiheesta ja hänen puheistaan, niin huomasin että Helluntalaisuus opettaa tätä asiaa väärin, sillä he opettavat, että uudestisyntyneen ihmisen sielu ei enää UT:n aikana enää mene ns. "Aabrahamin helmaan" vaan taivaaseen mutta "ei uskovat" menevät edelleen tuonelan vaivan puolelle mutta "Aabrahamin helma" on ikään kuin TYHJÄ ja Jeesus muka tyhjensi sen kuollessaan ja noustessaan ylös ! :O

Mutta tämä oppi on ristiriidassa sen kanssa, että on oleva kuolleiden ylösnousemus sekä hyvien että pahojen...
        ja uskovienkin ylösnousemus on tapahtuva yhtä aikaa "yhdessä"niin kuin 1 Tess 4:16-17 sen meille kertoo:
        "Sillä itse HERRA ("kurios" = "Lord" )on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, YLIENKELIN ("archangelou" = "archangel") äänen
        ja JUMALAN ("theou" = " God")pasunan kuuluessa,
        ja Kristuksessa ("christō" = "Christ") kuolleet nousevat ylös ensin."
        ...sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan YHDESSÄ heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa"
        http://biblehub.com/lexicon/1_thessalonians/4-16.htm

Ja tämä Helluntalaistenkäsitys on myös ristiriidassa tämän Jeesuksen sanan kanssa:
        Joh. 14:3 "Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, TULEN MINÄ TAKAISIN ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen."

ELI ETTÄ SAAMME KAIKKI NÄMÄ IHMISEN SIELUUN JA KUOLEMAAN LIITTYVÄT RAAMATUN KOHDAT JÄRKEVÄÄN KOKONAISUUTEEN, NIIN SE EDELLYTTÄÄ ETTÄ ON OLEMASSA TÄLLAINEN "VÄLITILA" TUONELAN "AABRAMIN HELMA" JOSTA
        JEESUS TULEE NOUTAMAAN OMANSA MAAILMAN LOPULLA ! :)

Niin palaan tässä vielä kertomaan sen asian, miten esim. Helluntalaisuus jännästi näkee tämän:

Nimittäin kun keskustelin Saarnaaja Olavi Kokkosen kanssa joskus aiheesta ja hänen puheistaan, niin huomasin että Helluntalaisuus opettaa tätä asiaa väärin, sillä he opettavat, että uudestisyntyneen ihmisen sielu ei enää UT:n aikana enää mene ns. "Aabrahamin helmaan" vaan taivaaseen mutta "ei uskovat" menevät edelleen tuonelan vaivan puolelle mutta "Aabrahamin helma" on ikään kuin TYHJÄ ja Jeesus muka tyhjensi sen kuollessaan ja noustessaan ylös ! :O

Mutta tämä oppi on ristiriidassa sen kanssa, että on oleva kuolleiden ylösnousemus sekä hyvien että pahojen...
        ja uskovienkin ylösnousemus on tapahtuva yhtä aikaa "yhdessä"niin kuin 1 Tess 4:16-17 sen meille kertoo:
        "Sillä itse HERRA ("kurios" = "Lord" )on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, YLIENKELIN ("archangelou" = "archangel") äänen
        ja JUMALAN ("theou" = " God")pasunan kuuluessa,
        ja Kristuksessa ("christō" = "Christ") kuolleet nousevat ylös ensin."
        ...sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan YHDESSÄ heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa"
        http://biblehub.com/lexicon/1_thessalonians/4-16.htm

Ja tämä Helluntalaistenkäsitys on myös ristiriidassa tämän Jeesuksen sanan kanssa:
        Joh. 14:3 "Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, TULEN MINÄ TAKAISIN ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen."

ELI ETTÄ SAAMME KAIKKI NÄMÄ IHMISEN SIELUUN JA KUOLEMAAN LIITTYVÄT RAAMATUN KOHDAT JÄRKEVÄÄN KOKONAISUUTEEN, NIIN SE EDELLYTTÄÄ ETTÄ ON OLEMASSA TÄLLAINEN "VÄLITILA" TUONELAN "AABRAMIN HELMA" JOSTA
        JEESUS TULEE NOUTAMAAN OMANSA MAAILMAN LOPULLA ! :)

Siis Olavi Kokkonen on tämä mies ja kun juttelin hänen kanssaan niin se oli 90-luvun alussa !
        http://www.uskotv.fi/?page=watch&vid=4304

• 20 vuotta sitten
    • Toivoen parasta

On sinulla otakops vaikeaa .. ilmankos tuo sinun oppisi on niin sekava .. ei päätä eikä häntää .. Miksi sinua niin kiusa se että ihmiset eivät enää niele kaikkea mitä heille syötetään ? Tänään on jokaisella mahdollisuus tutkia asioita ja tehdä rehellisiä johtopäätöksiä siitä mitä Raamattu todella sanoo. Aikaisemminhan ei tätä mahdollisuutta ollut ..
      Siksi ei kenenkään enää tarvitse uskoa noihinkirkon aikojen kuluessa kehittämään uskontoon, kuolemattomine sieluineen ja helvetinpiinoineen .. SE AIKA ON OHI ..

Tänä päivänä voi ihminen uskoa OIKEUDENMUKAISUUTEEN JA RAKKAUTEEN ja Jumalaan sitä kautta - ei minkään sekavannhelvetin piinan pelon kautta ..

Kokeile sinäkin kerran tutkia Raamattua tältä pohjalta, lupaan että tulet hämmästymään sillä Raamatun sanoma osoittautuu aivan erilaiseksi kuin koskaan edes olet voinut kuvitella. Ei enää luotujaan piinaavaa jumalaa ei mitään järjrtöntä uskomista taikauskoisiin sekaviin oppeihin joiden "juuret" ovat kaukana historiassa ja joissa ei ole mitään perää.

Koeta olla realistinen ja jättää kaikki nuo haihattelusi pois ..

• Onko Alex taas herännyt kun helvetin lieskat liehuu ! :D

• sana.

Suurin osa ihmiskuntaa on sielunkuolemattomusopin kahleissa. Tuon pakanallisen kuolemattomuusopin kuolettavia hedelmiä ovat esimerkiksi sielunvaellusoppi, oppi tietoisesta tilasta kuolemassa,kiirastulioppi, spiritismi, oppi jumalattomien loppumattomista kärsimyksistä ja oppi kaikkien pelastuksesta. Pimeyden ruhtinas koettaa uskotella ihmisille että koska kaikki ovat kulemattomia niin katumattomat syntiset joutuvat loppumattomaan piinaan. Hän esittää täten Jumalan kostonhimoiseksi ja epäoikeudenmukaiseksi hirmuvaltiaaksi, joka tyytyväisenä katselee palavassa helvetissä olevia luotujaan. Täten hän saa ihmiset vihaamaan Jumalaa ja hänen sanaansa.

• Koirankoppiin
        sana. kirjoitti:

Suurin osa ihmiskuntaa on sielunkuolemattomusopin kahleissa. Tuon pakanallisen kuolemattomuusopin kuolettavia hedelmiä ovat esimerkiksi sielunvaellusoppi, oppi tietoisesta tilasta kuolemassa,kiirastulioppi, spiritismi, oppi jumalattomien loppumattomista kärsimyksistä ja oppi kaikkien pelastuksesta. Pimeyden ruhtinas koettaa uskotella ihmisille että koska kaikki ovat kulemattomia niin katumattomat syntiset joutuvat loppumattomaan piinaan. Hän esittää täten Jumalan kostonhimoiseksi ja epäoikeudenmukaiseksi hirmuvaltiaaksi, joka tyytyväisenä katselee palavassa helvetissä olevia luotujaan. Täten hän saa ihmiset vihaamaan Jumalaa ja hänen sanaansa.

Ota koppi ja mene pois. Kiistämätön totuus löytyy "ongelmaasi" tuosta Jeesuksen sanasta... :)

• saviat

Ymmärrettävä Raamatun tekstiä asiayhteydessään, ottaen huomioon Raamatun kokonaisilmoitus niin, että tulisi huomioiduksi asian oikea merkitys.

Muistamme Jeesuksen sanat ristillä ollessaan, jossa hän lupasi ryövärille pelastuksen paratiisiin.

Menivätkö Jeesus ja ryöväri kuolinpäivänään paratiisiin kirjaimellisesti? Eivät menneet.

Joh 20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

Ajatus, että ryöväri olisi mennyt ristinkuolemansa päivänä taivaaseen, kulkee käsikädessä sielunkuolemattomuusopin kanssa, joka on epäraamatullinen pakanuudesta roomalaiskatolisen kirkon kautta kristikuntaan soluttautunut oppi.

Hyvä tietää, että oppi sielun kuolemattomuudesta on ristiriidassa Raamatun ilmoituksen kanssa siitä, missä tilassa ihmiset ovat ensimmäisen kuoleman ja kuolleista herättämisen välisen ajan.

Palkan ikuiseen elämään Jeesuksen sijaiskärsijäkseen hyväksyneet saavat vasta Jeesuksen saapuessa toisen kerran pilvien päällä ja kuolleet herätetään kuoleman tilasta – siis kuolleista, ei paratiisista – viimeisenä päivänä ylienkelin äänen kuuluessa.

1.Tess. 4:14-17
      14. Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
      15. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
      16. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
      17. sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa

Joh 6:39-40

39. Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
      40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

Room. 6:21-23
      21.Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.
      22. Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
      23. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

Ilm. 2:10, 11
      10. Älä pelkää sitä, mitä tulet kärsimään. Katso, perkele on heittävä muutamia teistä vankeuteen, että teidät pantaisiin koetukselle, ja teidän on oltava ahdistuksessa kymmenen päivää. Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun.
      11. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sitä, joka voittaa, ei toinen kuolema vahingoita.'

Ilm. 11:18 Ja pakanakansat ovat vihastuneet, mutta sinun vihasi on tullut, ja tullut on aika tuomita kuolleet ja maksaa palkka sinun palvelijoillesi profeetoille ja pyhille ja niille, jotka sinun nimeäsi pelkäävät, pienille ja suurille, ja turmella ne, jotka maan turmelevat.

Ilm. 21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema.
      --
      Tänä päivänä -sanonnasta löytyy Vanhastakin testamentista jotakin. Koko Raamatussa ”Tänä päivänä” mainitaan ainakin 170:ssä jakeessa.

Lue koko 5. Moos. 30. luku. Tässä vain muutama lainaus.

5. Moos.
      8:19 Mutta jos sinä unhotat Herran, sinun Jumalasi, ja seuraat muita jumalia, palvelet niitä ja kumarrat niitä, niin minä vakuutan teille tänä päivänä, että te peräti hukutte.

30:8 Ja sinä kuulet jälleen Herran ääntä ja pidät kaikki hänen käskynsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan.

30:15, 16 Katso, minä panen tänä päivänä sinun eteesi elämän ja hyvän, kuoleman ja pahan, kun minä tänä päivänä käsken sinua rakastamaan Herraa, sinun Jumalaasi, ja vaeltamaan hänen teitänsä ja noudattamaan hänen käskyjänsä, säädöksiänsä ja oikeuksiansa, että eläisit ja lisääntyisit ja että Herra, sinun Jumalasi, siunaisi sinua siinä maassa, jota menet ottamaan omaksesi.

30:18, 19 niin minä julistan teille tänä päivänä, että te totisesti hukutte; te ette kauan elä siinä maassa, johon sinä menet Jordanin yli, ottamaan sen omaksesi.
      Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte.

• Lainaus: "Ajatus, että ryöväri olisi mennyt ristinkuolemansa päivänä taivaaseen,"

EI RYÖVÄRI MIHINKÄÄN TAIVAASEEN MENNYTKÄÄN VAAN TUONELAAN
        "AABRAHAMIN HELMAAN" JA SINNE MENI MYÖS JEESUS JA SEN JÄLKEEN NOUSI 3 PÄIVÄNÄ KUOLLEISTA !

"ASTUI ALAS TUONELAAN JA NOUSI KOLMANTENA PÄIVÄNÄ KUOLLEISTA"
        SANOO MYÖS APOSTOLINEN USKONTUNNUSTUS VUODELTA 150JKR !

Lainaus: "Ajatus, että ryöväri olisi mennyt ristinkuolemansa päivänä taivaaseen,"

"AABRAHAMIN HELMAAN" JA SINNE MENI MYÖS JEESUS JA SEN JÄLKEEN NOUSI 3 PÄIVÄNÄ KUOLLEISTA !

Lainaus:" Tänä päivänä -sanonnasta löytyy Vanhastakin testamentista jotakin. Koko Raamatussa ”Tänä päivänä” mainitaan ainakin 170:ssä jakeessa.

ELI OLEN NYT PIKAISESTI ETSIEN LÖYTÄNYT EVANKELIUMEISTA

SIIS 30 KERTAA !

JEESUKSEN YLEISEN SANONNAN LISÄKSI !!!!!!!

Ps. Ja jos seurataan tätä Kai Arasalonkin mainitsemaa tapaa asettaa pilkut niin
        lue lainaus.
        "Kun on kysymyksessä asia, jossa on useampi käännösvaihtoehto, kysymystä yleensä ratkotaan ensiksi sillä, onko samalta kirjoittajalta toisia samantapaisia ilmaisuja."

ELI JEESUS SANOO YLI 30x "TOTISESTI MINÄ SANON SINULLE:" ELI
        EI OLE RAAMATULLISTA LIITTÄÄ TÄHÄN TÄTÄ LISÄSANAA TÄNÄÄN !

Lainaus:" Tänä päivänä -sanonnasta löytyy Vanhastakin testamentista jotakin. Koko Raamatussa ”Tänä päivänä” mainitaan ainakin 170:ssä jakeessa.

ELI OLEN NYT PIKAISESTI ETSIEN LÖYTÄNYT EVANKELIUMEISTA

SIIS 30 KERTAA !

JEESUKSEN YLEISEN SANONNAN LISÄKSI !!!!!!!

Ps. Ja jos seurataan tätä Kai Arasalonkin mainitsemaa tapaa asettaa pilkut niin
        lue lainaus.
        "Kun on kysymyksessä asia, jossa on useampi käännösvaihtoehto, kysymystä yleensä ratkotaan ensiksi sillä, onko samalta kirjoittajalta toisia samantapaisia ilmaisuja."

ELI JEESUS SANOO YLI 30x "TOTISESTI MINÄ SANON SINULLE:" ELI
        EI OLE RAAMATULLISTA LIITTÄÄ TÄHÄN TÄTÄ LISÄSANAA TÄNÄÄN !

Tämä sinun "saviat" käyttämä "tänä päivänä" sanonta mitä voi löytyä raamatusta lukemattomia kertoja ei liity mitenkään aiheeseen, vaan kysymys on tästä Jeesuksen tähdentävästä sanonnasta " Totisesti minä sanon sinulle: jne" eli että tuleeko tähän nyt mielivaltaisesti lisätä tämä "tänään" !
        ja raamatun itsensä antamien todisteiden nojalla koska sama sanonta esiintyy Jeesuksella yli 30x ei siis ole oikeutettua
        liittää siihen sanontaan nyt yhtäkkiä sana "tänään" ja siksi kaikki kansainvälisetkin käännökset käyttää pilkkuja siinä kohdassa missä niiden kuuluukin olla !

Tämä sinun "saviat" käyttämä "tänä päivänä" sanonta mitä voi löytyä raamatusta lukemattomia kertoja ei liity mitenkään aiheeseen, vaan kysymys on tästä Jeesuksen tähdentävästä sanonnasta " Totisesti minä sanon sinulle: jne" eli että tuleeko tähän nyt mielivaltaisesti lisätä tämä "tänään" !
        ja raamatun itsensä antamien todisteiden nojalla koska sama sanonta esiintyy Jeesuksella yli 30x ei siis ole oikeutettua
        liittää siihen sanontaan nyt yhtäkkiä sana "tänään" ja siksi kaikki kansainvälisetkin käännökset käyttää pilkkuja siinä kohdassa missä niiden kuuluukin olla !

ELI... EI OLE MITENKÄÄN OIKEUTETTUA LÄHTEÄ VÄÄRISTELEMÄÄN RAAMATUN SANOMAA !!!!! SEN MUKAAN ETTÄ ITSE EI USKO "SIELUN KUOLEMATTOMUUTEEN"... JA SAMA ASIA KOSKEE MYÖS PROFEETTA SAMUELIA, JONKA 1SAM 28 LUVUSSA JUMALAN SANA MAINITSEE JUURI HÄNEN OMALLA PERSOONALLISELLA NIMELLÄÄN ! :O

Lainaus: "Ajatus, että ryöväri olisi mennyt ristinkuolemansa päivänä taivaaseen,"

VRT:

• saviat

Kopittelija007: lle

Menikö Jeesus kuolinpäivänään paratiisiin sekä tuonelaan - ja vielä ryövärikin samoin?

Etkö todella huomaa kertomastani, ettei ryöväri voinut mennä taivaaseen samana päivänä kun Jeesus lupasi hänen olevan paratiisissa? Jeesus ei mennyt Raamatun mukaan sinunkaan mielestäsi paratiisiin vaan tuonelaan.

Minne ryöväri meni - paratiisiin vai tuonelaan - kuolemansa päivänä jos kaksoispiste on oikealla paikallaan ja tulkitaan sen mukaan? Menikö paratiisiin vai tuonelaan? Vai kumpaankin, paratiisiin ja tuonelaan? Sanan merkityksen mukaista paratiisia ei vielä ole olemassakaan vaan vasta sitten kun uusi taivas ja maa on luotu.

Sovittaako Jeesuksen sanat tuonelan ja paratiisin yhteensopiviksi ”Niin Jeesus sanoi hänelle: `Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa.`” kun hän ei mennyt paratiisiin vaan nimenomaan tuonelaan. Tuonelaanhan ymmärrät (aivan oikein) sinäkin Jeesuksen menneen.

Minne paratiisiin ryöväri meni kuolinpäivänään eli ”tänä päivänä” kun Jeesus ei mennyt ”tänä päivänä” minnekään paratiisiin vaan tuonelaan?

Jeesus ei sanoillaan ”tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa." voinut tarkoittaa, että ryöväri olisi paratiisissa Jeesuksen ristinkuoleman päivänä, koska Jeesus itsekään ei ollut mennyt sinne (tulevaan) paratiisiin.

Jos kaksoispiste on oikealla paikallaan, niin sen mukaan Jeesus on sanoineen ristiriidassa sen kanssa, että tuonela ja paratiisi ovat kaksi eri asiaa Raamatun mukaan. Jeesus kuoli ja meni tuonelaan ja nousi kuolleista ylös kolmantena päivänä. Ei mennyt vielä silloinkaan heti Isänsä luo edes taivaaseen vaan vasta myöhemmin.

Käännös 1933/1938:

Luuk. 23:42-43 Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi".
        Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

Huomaa myös:

Ps. 6:5 Sillä kuolemassa ei sinua muisteta; kuka ylistää sinua tuonelassa?

Saarn. 9:10 Tee kaikki, mitä voimallasi tehdyksi saat, sillä ei ole tekoa, ei ajatusta, ei tietoa eikä viisautta tuonelassa, jonne olet menevä.

Jeesuksen sanoja ryövärille ristillä voidaan yrittää selitellä omaksuttuun oppiin sopivaksi.

Välimerkkejä ei ole ollut alusta asti Raamatun tekstissä vaan ne on sinne myöhemmin lisätty:

http://www.netikka.net/mpeltonen/kuolemattomuus.htm

• saviat kirjoitti:

Kopittelija007: lle

Menikö Jeesus kuolinpäivänään paratiisiin sekä tuonelaan - ja vielä ryövärikin samoin?

Etkö todella huomaa kertomastani, ettei ryöväri voinut mennä taivaaseen samana päivänä kun Jeesus lupasi hänen olevan paratiisissa? Jeesus ei mennyt Raamatun mukaan sinunkaan mielestäsi paratiisiin vaan tuonelaan.

Minne ryöväri meni - paratiisiin vai tuonelaan - kuolemansa päivänä jos kaksoispiste on oikealla paikallaan ja tulkitaan sen mukaan? Menikö paratiisiin vai tuonelaan? Vai kumpaankin, paratiisiin ja tuonelaan? Sanan merkityksen mukaista paratiisia ei vielä ole olemassakaan vaan vasta sitten kun uusi taivas ja maa on luotu.

Sovittaako Jeesuksen sanat tuonelan ja paratiisin yhteensopiviksi ”Niin Jeesus sanoi hänelle: `Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa.`” kun hän ei mennyt paratiisiin vaan nimenomaan tuonelaan. Tuonelaanhan ymmärrät (aivan oikein) sinäkin Jeesuksen menneen.

Minne paratiisiin ryöväri meni kuolinpäivänään eli ”tänä päivänä” kun Jeesus ei mennyt ”tänä päivänä” minnekään paratiisiin vaan tuonelaan?

Jeesus ei sanoillaan ”tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa." voinut tarkoittaa, että ryöväri olisi paratiisissa Jeesuksen ristinkuoleman päivänä, koska Jeesus itsekään ei ollut mennyt sinne (tulevaan) paratiisiin.

Jos kaksoispiste on oikealla paikallaan, niin sen mukaan Jeesus on sanoineen ristiriidassa sen kanssa, että tuonela ja paratiisi ovat kaksi eri asiaa Raamatun mukaan. Jeesus kuoli ja meni tuonelaan ja nousi kuolleista ylös kolmantena päivänä. Ei mennyt vielä silloinkaan heti Isänsä luo edes taivaaseen vaan vasta myöhemmin.

Käännös 1933/1938:

Luuk. 23:42-43 Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi".
        Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

Huomaa myös:

Ps. 6:5 Sillä kuolemassa ei sinua muisteta; kuka ylistää sinua tuonelassa?

Saarn. 9:10 Tee kaikki, mitä voimallasi tehdyksi saat, sillä ei ole tekoa, ei ajatusta, ei tietoa eikä viisautta tuonelassa, jonne olet menevä.

Jeesuksen sanoja ryövärille ristillä voidaan yrittää selitellä omaksuttuun oppiin sopivaksi.

Välimerkkejä ei ole ollut alusta asti Raamatun tekstissä vaan ne on sinne myöhemmin lisätty:

Ei " Paratiisi " ole koskaan sijainnut taivaassa ja sen nimikin tarkoittaa "muurin ympäröimää puutarhaa" !
        Raamatun alkukielellä bag·gan = Garden = Puutarha !
        http://biblehub.com/lexicon/genesis/3-8.htm

"Sana paratiisi on peräisin avestan kielen sanasta paridaeza[1] (pari, ympäri; daeza, muuri), joka tarkoittaa muurin ympäröimää puutarhaa. Persian kieleen sana omaksuttiin muodossa paridaida. Paratiisi-nimitystä käytettiin Persiassa ensimmäisen vuosituhannen eaa. alkupuolella viinitarhoista, hedelmäpuutarhoista, metsistä, taimikoista ja talleista, joissa oli puita ja muuta kasvillisuutta, puroja ja riistaa kuninkaallisille metsästettäväksi. Persiasta sanan omaksuivat kreikkalaiset muodossa paradeisos ja myöhemmin roomalaiset muodossa paradisos.

Mutta vertauskuvallisesti "paratiisi" tarkoittaa tilaa, jossa myös Jumaluus on läsnä !
        Ei Aatamia ja Eevaa kun heidät luotiin paratiisiin, niin silloin mihinkään taivaaseen luotu... :O
        Eli siis Ryöväri meni kuollessaan Jeesuksen kanssa Tuonelaan, eli " Aabrahamin helmaan" lohdutukseen ja "paratiisiin" jossa ollaan jo Jumalan läheisyydessä ja synti ei erota enää "muurilla" ja samaan paikkaan, jonka Paavalikin kuvaa kun oli ruumiistaan irti "paratiisiksi" ja" kolmanneksi taivaaksi" siis kolmanneksi ei ensimmäiseksi taivaaksi !

Nämä kaikki asiat juuri kuvaavat sitä " välitilaa" mihin ihmisen sielu menee ennen meidän kaikkien yhteistä ylösnousemusta !

Kylläpäs sinä olet eksyksissä !

• saviat

Ei " Paratiisi " ole koskaan sijainnut taivaassa ja sen nimikin tarkoittaa "muurin ympäröimää puutarhaa" !

"Sana paratiisi on peräisin avestan kielen sanasta paridaeza[1] (pari, ympäri; daeza, muuri), joka tarkoittaa muurin ympäröimää puutarhaa. Persian kieleen sana omaksuttiin muodossa paridaida. Paratiisi-nimitystä käytettiin Persiassa ensimmäisen vuosituhannen eaa. alkupuolella viinitarhoista, hedelmäpuutarhoista, metsistä, taimikoista ja talleista, joissa oli puita ja muuta kasvillisuutta, puroja ja riistaa kuninkaallisille metsästettäväksi. Persiasta sanan omaksuivat kreikkalaiset muodossa paradeisos ja myöhemmin roomalaiset muodossa paradisos.

Mutta vertauskuvallisesti "paratiisi" tarkoittaa tilaa, jossa myös Jumaluus on läsnä !
        Ei Aatamia ja Eevaa kun heidät luotiin paratiisiin, niin silloin mihinkään taivaaseen luotu... :O
        Eli siis Ryöväri meni kuollessaan Jeesuksen kanssa Tuonelaan, eli " Aabrahamin helmaan" lohdutukseen ja "paratiisiin" jossa ollaan jo Jumalan läheisyydessä ja synti ei erota enää "muurilla" ja samaan paikkaan, jonka Paavalikin kuvaa kun oli ruumiistaan irti "paratiisiksi" ja" kolmanneksi taivaaksi" siis kolmanneksi ei ensimmäiseksi taivaaksi !

Nämä kaikki asiat juuri kuvaavat sitä " välitilaa" mihin ihmisen sielu menee ennen meidän kaikkien yhteistä ylösnousemusta !

Kopittelija007:lle

Välitilaan? Selvennä jos mahdollista, lyhyesti ja selvästi, mikä on mielipiteesi siitä, menikö ryöväri ja Jeesus kuoltuaan samana päivänä paratiisiin ja tuonelaan – ja lisäksi ryöväri vielä välitilaankin?
        --
        Välitilaopista sekä Jeesuksen ryövärille sanomien sanojen merkityksestä:

Välitilaoppi.

Oppi kuolemattomasta sielusta, joka kuoleman jälkeen menee joko taivaaseen tai helvettiin, herättää kysymyksen: mitä mielekkyyttä olisi silloin Herran tulemuksella ja ruumiin ylösnousemuksella? Vanhurskaat olisivat jo taivaassa; miksi heidän ruumiinsa pitäisi herättää eloon? Samoin jumalattomat olisivat jo helvetin piinassa; miksi heidät pitäisi vielä tuoda tuomiolle?
        Tällaisten ristiriitojen välttämiseksi on kehitetty ns. välitilaoppi , jonka mukaan kuolleet ovat ennen ylösnousemusta välitilassa, vailla maallista ruumista mutta kuitenkin tietoisina, toiset nauttien levosta Kristuksen kanssa, toiset kärsien vaivaa. Mutta kuten edellä olevista faktoista voi nähdä, tällä opilla ei ole raamatullista pohjaa. Kristityn toivo on ylösnousemuksessa. Se kohtaa koko ihmistä.
        Erilaisia käsityksiä on esitetty siitä, onko ylösnouseva ruumis sama kuin entinen. Tämä lienee sivuseikka, pääasia on, että se on sama persoonallisuus ja todellinen kokonaisuus. Esimerkkinä mainitaan usein Jeesuksen ylösnousemusruumis ja ajatellaan sen perusteella kaikilla ylösnousseilla olevan samanlainen 'kirkastettu' ruumis. Tällöin unohdetaan, että se oli vain väliaikainen olomuoto, jossa Jeesus erilaisissa ilmiasuissa näyttäytyi opetuslapsilleen todistaakseen olevansa ylösnoussut. Täydellisen kirkkautensa hän sai vasta noustuaan taivaaseen.
        ---
        Jeesus ja ryöväri.

Jatkuvasti siteerattu raamatunkohta, jonka uskotaan viittaavan sielun (tai hengen) kuolemattomuuteen, on Luuk. 23:43:ssa olevat Jeesuksen sanat:

"Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa"

Välimerkit lisättiin Raamatun tekstiin kuitenkin ensi kerran vasta 9. vuosisadalla. Näin ollen välimerkki kreikkalaiseen alkutekstiin asetettiin jo alunperin tulkinnanvaraisesti. Sanonta "tänä päivänä" on yleinen Vanhassa Testamentissa, ja korostaa lähes aina sitä, mitä tapahtuu, eikä sitä, milloin tapahtuu. Kaksoispisteen oikea paikka on siis mitä todennäköisimmin sanojen "tänä päivänä" jäljessä eikä niiden edellä.

Nykyinen käännös johtaa myös ristiriitaisuuteen: Koska Jeesus nousi kuolleista kolmantena päivänä ja astui taivaaseen vasta noin 40 päivän kuluttua siitä (Apt. 1:3), hän ei ilmeisestikään mennyt paratiisiin kuolinpäivänään. Joku saattaa pitää tätä asiaa Jeesuksen jumaluuteen liittyvänä, salattuna paradoksina. Mutta miksi turvautua järjettömään paradoksiin, kun asia voidaan yksinkertaisesti nähdä käännösvirheenä?

• saviat kirjoitti:

Kopittelija007:lle

Välitilaan? Selvennä jos mahdollista, lyhyesti ja selvästi, mikä on mielipiteesi siitä, menikö ryöväri ja Jeesus kuoltuaan samana päivänä paratiisiin ja tuonelaan – ja lisäksi ryöväri vielä välitilaankin?
        --
        Välitilaopista sekä Jeesuksen ryövärille sanomien sanojen merkityksestä:

Välitilaoppi.

Oppi kuolemattomasta sielusta, joka kuoleman jälkeen menee joko taivaaseen tai helvettiin, herättää kysymyksen: mitä mielekkyyttä olisi silloin Herran tulemuksella ja ruumiin ylösnousemuksella? Vanhurskaat olisivat jo taivaassa; miksi heidän ruumiinsa pitäisi herättää eloon? Samoin jumalattomat olisivat jo helvetin piinassa; miksi heidät pitäisi vielä tuoda tuomiolle?
        Tällaisten ristiriitojen välttämiseksi on kehitetty ns. välitilaoppi , jonka mukaan kuolleet ovat ennen ylösnousemusta välitilassa, vailla maallista ruumista mutta kuitenkin tietoisina, toiset nauttien levosta Kristuksen kanssa, toiset kärsien vaivaa. Mutta kuten edellä olevista faktoista voi nähdä, tällä opilla ei ole raamatullista pohjaa. Kristityn toivo on ylösnousemuksessa. Se kohtaa koko ihmistä.
        Erilaisia käsityksiä on esitetty siitä, onko ylösnouseva ruumis sama kuin entinen. Tämä lienee sivuseikka, pääasia on, että se on sama persoonallisuus ja todellinen kokonaisuus. Esimerkkinä mainitaan usein Jeesuksen ylösnousemusruumis ja ajatellaan sen perusteella kaikilla ylösnousseilla olevan samanlainen 'kirkastettu' ruumis. Tällöin unohdetaan, että se oli vain väliaikainen olomuoto, jossa Jeesus erilaisissa ilmiasuissa näyttäytyi opetuslapsilleen todistaakseen olevansa ylösnoussut. Täydellisen kirkkautensa hän sai vasta noustuaan taivaaseen.
        ---
        Jeesus ja ryöväri.

Jatkuvasti siteerattu raamatunkohta, jonka uskotaan viittaavan sielun (tai hengen) kuolemattomuuteen, on Luuk. 23:43:ssa olevat Jeesuksen sanat:

"Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa"

Välimerkit lisättiin Raamatun tekstiin kuitenkin ensi kerran vasta 9. vuosisadalla. Näin ollen välimerkki kreikkalaiseen alkutekstiin asetettiin jo alunperin tulkinnanvaraisesti. Sanonta "tänä päivänä" on yleinen Vanhassa Testamentissa, ja korostaa lähes aina sitä, mitä tapahtuu, eikä sitä, milloin tapahtuu. Kaksoispisteen oikea paikka on siis mitä todennäköisimmin sanojen "tänä päivänä" jäljessä eikä niiden edellä.

Nykyinen käännös johtaa myös ristiriitaisuuteen: Koska Jeesus nousi kuolleista kolmantena päivänä ja astui taivaaseen vasta noin 40 päivän kuluttua siitä (Apt. 1:3), hän ei ilmeisestikään mennyt paratiisiin kuolinpäivänään. Joku saattaa pitää tätä asiaa Jeesuksen jumaluuteen liittyvänä, salattuna paradoksina. Mutta miksi turvautua järjettömään paradoksiin, kun asia voidaan yksinkertaisesti nähdä käännösvirheenä?

Kyllä Jeesus ja myös ryöväri meni samana päivänä Tuonelaan hebr "sheol" eli "kuolleiden vantakunta", jota kutsutaan myös nimellä "Aabrahamin helma", "paratiisi", "kolmas taivas"...(vrt 1 Piet 3:18,19)"Jeesus saarnasi hengille"
        Sitten kolmantena päivänä Jeesus nousi kuolleista eli palasi ruumiiseensa ja näyttäytyi 40 päivän ajan ja sitten nousi taivaaseen...
        Mutta ryöväri jäi tässä vaiheessa sinne "Aabrahamin helmaan " odottamaan muiden kanssa sitä lopullista ylösnousemusta ja viimeistä tuomiota kun kirjat avataan mutta "uudestisyntyneillehän" se on ilon päivä !

Kuunteleppas tämä Radio Deilläkin pyörivä ohjelma nimeltään
        Raamattu kannesta kanteen ja jakso
        " Kuolema erottaa !" ( siis sielun ja ruumiin toisistaan )

Ja Tässä Jukka Norvannolta lainausta siitä myös:

Jukka Norvanto: "Kuolema ei siis tarkoita että ihminen menettäisi kuolemassa persoonallisuutensa, vaan jatkaa elämäänsä tuonelassa...me ihmiset joudumme tavallaan välitilaan..."

Luuk 16:19-17:6 TÄSSÄ LINKKI !

http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/uusi-testamentti/luukkaan-evankeliumi/349?fb_action_ids=10203203818926027&fb_action_types=og.likes&fb_source=feed_opengraph&action_object_map={"10203203818926027":111575672334396}&action_type_map={"10203203818926027":"og.likes"}&action_ref_map=[]
        Web of Trust

• Lue parem. Raamattu

Kylläpäs sinä olet eksyksissä kopittelija 007 !

Luuletko sinä tosiaan tuonelaa paratiisiksi ?

No eihän se ihme, kun teille on helvettikin iankaikkisen elämän paikka ja s-tana oikeassa sanoessaan ihmisille että:"Ette te suinkaan kuole:" Vaikka Jumala sanoi, että: Synninpalkka on kuolema."

Ja Joh.ilm. sanotaan että h-vetti on "toinen kuolema." Voi sinua Jumalan pilkkaajaa.

• saviat

Kyllä Jeesus ja myös ryöväri meni samana päivänä Tuonelaan hebr "sheol" eli "kuolleiden vantakunta", jota kutsutaan myös nimellä "Aabrahamin helma", "paratiisi", "kolmas taivas"...(vrt 1 Piet 3:18,19)"Jeesus saarnasi hengille"
        Sitten kolmantena päivänä Jeesus nousi kuolleista eli palasi ruumiiseensa ja näyttäytyi 40 päivän ajan ja sitten nousi taivaaseen...
        Mutta ryöväri jäi tässä vaiheessa sinne "Aabrahamin helmaan " odottamaan muiden kanssa sitä lopullista ylösnousemusta ja viimeistä tuomiota kun kirjat avataan mutta "uudestisyntyneillehän" se on ilon päivä !

Kuunteleppas tämä Radio Deilläkin pyörivä ohjelma nimeltään
        Raamattu kannesta kanteen ja jakso
        " Kuolema erottaa !" ( siis sielun ja ruumiin toisistaan )

Ja Tässä Jukka Norvannolta lainausta siitä myös:

Jukka Norvanto: "Kuolema ei siis tarkoita että ihminen menettäisi kuolemassa persoonallisuutensa, vaan jatkaa elämäänsä tuonelassa...me ihmiset joudumme tavallaan välitilaan..."

Luuk 16:19-17:6 TÄSSÄ LINKKI !

http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/uusi-testamentti/luukkaan-evankeliumi/349?fb_action_ids=10203203818926027&fb_action_types=og.likes&fb_source=feed_opengraph&action_object_map={"10203203818926027":111575672334396}&action_type_map={"10203203818926027":"og.likes"}&action_ref_map=[]
        Web of Trust

Kotakoppi007:lle

Koetat sujuvasti ohittaa välitilaopin erheen tukeutumalla Norvannon esittämään. Norvanto myötäilee juuri sitä valitettavaa pakanuudesta kristillisyyteen kulkeutunutta välitilaoppia, johon linkki ja lainaus on edellisessä kommentissani.

Uskonpuhdistaja Luther - toisin kuin Norvanto – esittää kuoleman jälkeisen tilan raamatullisemmin.

Lainausta Arvo W. Arasolan Kuoleman arvoitus -kirjasesta, jossa myös Lutherin näkemys esillä:

-----
        ”Jotka lepäävät haudoissaan, kuulevat hänen äänensä.” Koko ihminen kuolee. Kuollut ihminen pannaan hautaan. Siellä haudassa eli tuonelassa ihminen on ylösnousemuksen päivään asti.

Seuraavat selvät raamatunkohdat vahvistavat tämän totuuden: ”Mutta sinun kuolleesi heräävät eloon, heidän ruuminsa nousevat ylös. Tomuun vaipuneet, herätkää ja riemuitkaa! Sinun kimaltava aamukasteesi virvoittaa maan, ja niin maa palauttaa kuolleet elämään.” (Jes. 26:19.)

Monet maan maan tomuss nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun. - - Mutta mene sinä siksi kunnes loppu tulee, ja lepää ja nouse saamaan osasi aikojen lopussa.” (Dan. 12:2, 13)

Vainajat lepäävät maassa, haudoissaan, ja sieltä he tulevat esiin ylösnousemuksessa. Kristuksen ristinkuoleman yhteydessä tapahtui erikoisylösnousemus. Mistä nämät pyhät tulivat? Näin Pyhä Raamattu siitä kertoo:”- - haudat aukenivat, ja monien poisnukkuneiden pyhien ruumiit nousivat ylös.” (Matt. 27:52) Mistä kuolleet pyhät nousivat uuteen elämään? Haudoistaan eli tuonelasta.

Luther sanoo: ”Mutta vuode, jolle me asetumme ja jolla me nukumme, on hauta, jossa me lepäämme ylösnousemukseen asti.” - Ihminen ei mene kuollessan taivaaseen eikä välitilaan, vaan tuonelaan eli hautaan.
        -----

Joh. 5:28-29
        28. Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
        29. ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.

Omalta osaltani sanomisiisi kommentointi päättyy tästä aiheesta tähän siksi, että kummankin kommenteista jo selviää missä mennään. Kommenttiemme pohjalta jokainen itselleen rehellinen voi tehdä oikeat johtopäätökset.

Toivotan sinulle Jumalan huolenpitoa ja siunausta..

• kreikaksi Luuk. 23:4

Miten muuten ne kaksoispisteet ja muut välimerkit sijoitetaan kreikan kielessä? Onko siinä ylipäätään mitään välimerkkejä? En ole opiskelllut kreikkaa, mutta UT:n eli Uuden Testamentin alkukieli on ilmeisesti ollut kreikka. Tässä Jeesuksen sanat bysantin tekstilaitoksen mukaan, joista tässä kysymys, kreikaksi:

και ειπεν αυτω ο ιησους αμην λεγω σοι σημερον μετ εμου εση εν τω παραδεισω

• Suomeksi ilman välimerkkejä teksti kuuluu jotenkin näin:

"TOTISESTISINULLEMINÄSANONTÄNÄPÄIVÄNÄKANSSAMINUNSINÄOLET
        OLEVAPARATIISISSA."

Tuosta löydät alkutekstin:
        http://biblehub.com/lexicon/luke/23-43.htm

Siinä Kreikan alkutekstissä ei ole välimerkkejä vaan ne on lisätään siihen ja tarkastellessamme niitä voin lainata tuota Kai Arasalon mainitsemaa tyyliä tuolta ylempää...
        Lainaus Kai Arasalo:
        "Kun on kysymyksessä asia, jossa on useampi käännösvaihtoehto, kysymystä yleensä ratkotaan ensiksi sillä, onko samalta kirjoittajalta toisia samantapaisia ilmaisuja. Toiseksi katsotaan onko samalta aikakaudelta toisilla Raamatun kirjoittajilla vastaavia ilmaisuja. Sitten katsotaan vaikka koko Raamattua.

Tuloksen pitäisi kuitenkin olla samalta kirjoittajalta ja poikkeuksellisen selvä, ennen kuin tällaisten käännösvaihtoehtojen tulkinnan osalta voisi olla varma.

Voimme tietenkin väittää, että se tulos, johon lukija on tullut Raamatun yleisestä kuolemaa koskevasta opetuksesta saa silloin ratkaista, kumpi käännös on oikea."

KUN SIIS TARKASTELEMME !
        Niin Luukas " sama kirjoittaja" käyttää Jeesuksen sanontaa "Totisesti minä sanon sinulle: " n.6x
        Muut evankeliumit "samalta aikakaudelta" n.32x

Ja näin yhdessäkään ei ole tätä lisäsanaa " tänä päivänä", niin näiden todisteiden nojalla ei siis ole kovin loogista lisätä myöskään Luuk 23:43 kohtaan tätä lisäsanaa "tänään" vaan lukea se juuri näin " Tänä päivänä olet oleva kanssani paratiisissa"... ja näin siis oikein kääntävät myös ulkomaiset käännöksetkin kyseisen raamatun kohdan !

• ElämänLahja

Suomeksi ilman välimerkkejä teksti kuuluu jotenkin näin:

"TOTISESTISINULLEMINÄSANONTÄNÄPÄIVÄNÄKANSSAMINUNSINÄOLET
        OLEVAPARATIISISSA."

Tuosta löydät alkutekstin:
        http://biblehub.com/lexicon/luke/23-43.htm

Siinä Kreikan alkutekstissä ei ole välimerkkejä vaan ne on lisätään siihen ja tarkastellessamme niitä voin lainata tuota Kai Arasalon mainitsemaa tyyliä tuolta ylempää...
        Lainaus Kai Arasalo:
        "Kun on kysymyksessä asia, jossa on useampi käännösvaihtoehto, kysymystä yleensä ratkotaan ensiksi sillä, onko samalta kirjoittajalta toisia samantapaisia ilmaisuja. Toiseksi katsotaan onko samalta aikakaudelta toisilla Raamatun kirjoittajilla vastaavia ilmaisuja. Sitten katsotaan vaikka koko Raamattua.

Voimme tietenkin väittää, että se tulos, johon lukija on tullut Raamatun yleisestä kuolemaa koskevasta opetuksesta saa silloin ratkaista, kumpi käännös on oikea."

KUN SIIS TARKASTELEMME !
        Niin Luukas " sama kirjoittaja" käyttää Jeesuksen sanontaa "Totisesti minä sanon sinulle: " n.6x
        Muut evankeliumit "samalta aikakaudelta" n.32x

Ja näin yhdessäkään ei ole tätä lisäsanaa " tänä päivänä", niin näiden todisteiden nojalla ei siis ole kovin loogista lisätä myöskään Luuk 23:43 kohtaan tätä lisäsanaa "tänään" vaan lukea se juuri näin " Tänä päivänä olet oleva kanssani paratiisissa"... ja näin siis oikein kääntävät myös ulkomaiset käännöksetkin kyseisen raamatun kohdan !

Kiitos Kopittelija007:lle, jolle nämä taivasasiat ovat sydämen asioita,niinkuin meille kaikille tänne kirjoittaville!

Jeesus tarjoaa meille ihanaa Perintöä, iankaikkista Elämää lahjaksi ja miten vähän me sen arvoa tänään ymmärrämme. Hilja Aaltonen kirjoittaa tässä elämän lahjasta, mutta voimme myös ajatella, että siinä kirjoitetaan Iankaikkisen Elämän lahjasta, sillä siitä emme ainakaan ymmärrä tarpeeksi kiittää:

"Elämä, mikä aarre on annettu mulle,
        niin vähän sen arvoa, tänään ymmärrän
        oi Antaja kuitenkin, kuitenkin sulle
        sydänharppuni kielet kiittämään viritän.

Herra, sinä joka olet jokaisen elämämme päivän hallitsija anna meille tänään viisautta ettemme tuhlaisi hetkiämme hukkaan, opeta meitä tietämään jokaisen ajan rahtusen arvo, niin että voisimme elää rikkaasti. Tänään pyydän armoa ja varjelusta askeleillemme että voisimme olla siunauskanavia jollekin lähellämme kulkevalle. Jokaisen elämä on ainutkertainen ja ainutkertaisuudessaan kalliimpi kuin mikään muu maan päällä.Amen

Hilja Aaltonen"

• otakoppi kysdlee että mihin hän sijoittaisi kaksoispisteen - nyt on niin että alkuteksteissä ei ole kaksoispisteitä tai muitakaa välimerkkejä. Joten ei otaoppin tarvitse panna niitä sinne varsinkaan jos ei oikein ole perillä että mihin ne sijoittaisi.

Raamatun totuushan ei siitä muutu mihinkään jos joku pistelee kaksoispisteitään teksteihin. No, kirkonoppi voi kylläkin muuttua jos otetaan ne kirkon sinne panemat kaksoispisteet kaksoispisteet pois.. ;))

alex

• iita.

Juuri niin, sinäpä tämänkin nyt näppärästi ratkaisit ;)))) (iso hymy)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      89
      4130
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      35
      3211
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      103
      2323
    4. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      31
      2188
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      90
      1983
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1857
    7. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      31
      1830
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1577
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1537
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1511
    Aihe