Mistä mahtaa saada värillistä "kontaktimuovia" (harmaa) tai siis sellasta mitä voi siis liimata johonkin kalusteeseen, esim. laatikoston päätyyn? Ja saakohan sitä sitten millään ilveellä pois aikanaan?
Entäs onko ns. paneeliverhot helppo tehdä itse? Tarvitaanko alapäärmeeseen jotain painoa (putkea tms.)? Onko jossain jotain ohjetta?
Värillinen"kontaktimuovi" ja paneeliverhot
8
18108
Vastaukset
- mjj
Kontaktimuovia löytyy mm. rautakaupasta monissa eriväreissä. Pois saaminen voikin olla hankalampi juttu, riippuu varmaan mikä on alustana.
Paneeliverhot on tosi helppotehdä. Omepelt ihan tavallisen verhon ja alapäärmeeseen laita jotain mikä pitää verhon suorana, esim. puutikku, ohut rautatanko, jotain ohutta putkea. Mitä nyt satut edullisesti rautakaupasta löytämään. Verhotarvikeosastoltakin varmana löytyy ihan paneeliverhoon suunniteltu putkenpätkä. - teippailija
Minä olen löytänyt kontaktimuoveja mm. lelu- ja muovikaupoista, sisustusliikkeistä, askarteluliikkeistä! Olen ihastunut niihin. Olen päällystänyt keittiön aputason, wc:n alakaapin, pyykinpesukoneen kannen ja olohuoneen ikkunan edessä olevan tv-tason marmorikuviolla. Irroittamista en ole edes miettinyt, mutta luulisin, että ihan helposti irtoaa. Väri- ja kuviovaihtoehtoja on paljon!! Siitä vaan sisustamaan. Viimeksi näin muovikaupassa sellaisen ihanan "kivikuvion", nyt vaan mietin mihin sitä laittaisin.....
- kauheat kaapinovet
Ovatko nuo läpinäkyviä? Mitenkä leveitä ovat ja paljon maksaa? Tahtoisin tehdä jotain eteisen ja keittiön sinapinkeltaisille kaapinoville, mutta nuo ovat niin tummat, että esim. sinisestäkin tulisi sellainen rusehtava jos käyttäisi läpikuultavaa muovia.
- HandeKaa
Mitä kokoja on tarjolla noista kontaktimuoveista ja onko niitä ihan kirkkaan värisiä? Ja mitkä kaupat tarkalleen myyvät muoveja? Itselläni on A1 kokoinen juliste, joka vaatisi päällystämistä ja laminointi ei tule kyseeseen. Vaihtoehtona on kontaktimuovilla päällystäminen, mutta haluaisin yhden koko julisteen peittävän muovin. En siis normaalin kontaktimuovin levyistä koottua päällystä.
- sisustaja
mietin juuri samaa juttua... ajattelin että vessan kaakeleiden boordin(parhaat päivänsä nähnyt) voisi muovittaa jollain kivalla värillä, mutta mietityttää se, että "rispaantuukohan" se muovi ajan myötä?
- asswipe
Kontaktimuovin voi poistaa joko raakaa voimaa käyttäen repimällä, lähtee pieninä suikaleina ja liima pinta saataa tarttua kiinni pintaan, toinen konsti on kuulemma lämmittää hiusten kuivaimella muovia ja vetää saman aikaisesti reunasta varovasti. vaahto sammutin on syytä pitää lähellä tai ainakin ilmoittaa palokunnalle että kohta on kämppä tulessa...vaaraa ei ole jos tekee työn hosumatta ja järkeä noudattamalla...
- heleeeeeeeena
yksi konsti on myös kusta siihen päälle ja antaa vaikuttaa ja sitten repiä irti.
- ph
Löysin sellaista kontaktimuovia Tokmannin rautaosastolta. Itse olen etsinyt sellaista läpinäkyvää kuvioitua oven lasiin vaan en löydä mistään. Ennen sitä sai joka kyläkaupasta :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11536Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras911450Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221031Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva183884Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2767- 102740
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42731Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks28718- 7694
- 60673