Asun 12-vuotta vanhassa rivarissa. Talo on maalattu ja räystäiden aluset ovat kauttaaltaan lian ja homepilkkujen peitossa. Taloyhtiössä suunnitellaan kallista maalausurakkaa, mutta mietin auttaisiko asiaa pelkkä pesu. Naisihmisenä ole yksin mielipiteeni kanssa. Keneltä kaupungissa saisi asianmukaista neuvoa, mikä olisi oikea toimenpide.
Räystään alapinnat homeessa?
8
5945
Vastaukset
- maalarimestari
No siis siihen tehdään maalauksen yhteydessä hypokloriitti pesu, mutta sen jälkeen on aina maalattava... Että pelkkä pesu ei ole mahdollista:(
- tiatoo
Eri valmistajilla on aineita joilla voi pestä ilman, että pitää maalata uudelleen. Ihan hyvin voi käyttää voimakkaampaa seosta kuin ohjeessa on.
Mitähän jos kysyisit alan liikkeistä. Voi myös ottaa yhteyttä valmistajiin. - Myrkytön bio tuote
Esitteen mukaan BioComb (Sokeva) on helppo ja varma biopuhdistus : katoille , poistaa vihertävää väriä ja mustia pilkkuja julkisivusta ja kirkastaa haalistuneen tai tummuneen tarassi lattian.
- Timpe771
Lähtisin miettimään ennen toimenpiteitä miksi sinne noinkin uuteen rakennukseen on tullut hometta tms...
- homeMade
Jos kyseessä on mustapilkkuhome, ni siihen riittää vaikka vain kaksikin vuotta ja epäpuhdas ilma ja ympäristössä esiintyvä kasvillisuus. Ei siis ole muuta ku kosmeettinen haitta ja sitä ei voi millään estää, varsinkin säänsuojassa oleviin ulkopintoihin ilmestyy jos olosuhteet on ko. hometyypille oikeat.
- Puhdas katto
Pesin katot viime kesänä BioCombilla. Hyvin toimi ja katto on puhdas.
- sauna=sokkeli?
Katto ei ole räystään alla (latojan huom.)
- Puhdas katto
Sama aine sopii sekä räystään alusen pesuun ja kuin katonkin pesuun.
Näin minä tein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938686
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264848- 504298
- 623857
- 513236
- 503050
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.532716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422395