varo kiinalaisia koiraherkkuja

tomppupomppu

Hei
minulle aihe tuli uutena, siksi haluan muistuttaa muitakin. Kaikki suomessa myytävä kuivatut "kanafileet" ovat kiinalaista alkuperää. Kanaa ovat tuskin nähneetkään, todennäköisesti jotakin massaa, sisältö hämärän peitossa. Törkein huijaus mielestäni on Oskutuote Oy:n toiminta:
pakkaavat saksalaisen tehtaan savustamat kiinalaiset tuotteet uudelleen ja mainostavat niitä 100% luonnontuotteena merkillä Pure Snacks, joka erehdyttää luulemaan niitä amerikkalaisiksi PureSnack (rekisteröity) tuotteiksi. Amerikkalaisiksi tuotetta väitti minulle jälleenmyyjä Piskipaja Oy. Eviran mukaan alkuperämaata ei tarvitse ilmoittaa ja pakkaaja on automaattisesti valmistaja.
Olkaa siis tarkkoja ja please vastuullisia, kun myyjät sitä eivät ole!

7

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ridi

      Joo just noita kanafileitä ja muita vastaavia olen vähän jo epäillyt ihan oma-aloitteisesti itsekin,että mitähän mahtavat oikeasti oikein ollakaan kun vaikuttavat niin kummallisilta.
      Ja samoin ne ankkafileetkin on niin ihmeellisen punaisen värisiäkin myös ja muutenkin niistä tulee ihan kuin joku kumiaine niistä mieleen myös.Joten tiedä tosiaan mistä epämääräisistä aineista niitä mahtavat tehdäkään.Ja nyt sitten kerroit että noin on asiat,joten aikamoista touhua on tosiaankin.Ja saa itse vaan olla tosi valppaana ja tarkkana koko ajan ja miettiä mitä sitä uskaltaa ylipäätään enää koiralleen antaakaan enää.Ja täähän se juuri nykyään on niin per''''tä myös,että kun ollaan EU:ssa niin mitään kunnon tietoa ei enää mistään tuotteista saa ,että mistä ne ovat ja mitä ne sisältävät,kun kaikki on vaan aina jotain vähän sinnepäin vaan.Kun taas ennen EU.ta oli ihan toista kun tuoteselosteissakin luki kaikki paljontarkemmin ja paremmin,että mitä ne koirien ruoat oikein sisälsivä. Tää koirien ruokabisneshän on nykyään kyllä niin suuren luokan huijausta jo muutenkin myös,että harmittaa se tosiaan kun ei voi tietää,että mihin voi enää yhtään luottaa,joka on todella huono juttu tosiaan.

      • 66688

        Ihan tosiaan? :0


    • tomppupomppu

      Hei
      ehdotin Eviralle , että omalla kustannuksellani testaan laboratoriossa mitä tuo läpyskä oikeasti sisältää. Ongelmaksi muodostui se, että minun pitäisi tietää mitä etsitään eli sellaista yleistestiä ei ole tai jos on se on poskettoman hintainen. Lisäksi tuote saadaan kuulemma helposti näyttämään kanalta jos esim. huoneessa on joskus ollut jotain kanan osia tms. Valitettavasti en mkrobiologin selostuksesta en yksityiskohtaisesti muista kaikkea.

    • Ridi

      Vai sellaista sanoivat Evirassa.No kovastipa vaikeata näyttää kyllä sitten olevankin selvittää näitä asioita, joten en kyllä sitten yhtään enää ihmettelekään,vaan totean vaan,että sen perusteellahan nää lemmikkien namit ja muutkin sapuskat,voivat ilmeisesti sitten ollkina ihan mitä tahansa .Joten kannattaa vaan käyttää sitten omaa vaistoa järkeä ja silmiä tarkkailessaan noita tuotteita mitä koiralleen/ kissalleen aikoo kaupan hyllystä kotiin viedä.Noita namipalojahan voi kyllä hyvin helposti itsekin tehdä ihan luonnollisista aineista kotonakin myös,niin sitten ainakin tietää mistä ne on tehty ja että ovat sitten turvallista syötävää myös.

    • Hau Hau kanafileetkö

      onko ne niitä Hau Hau merkkisiä?

    • Ridi

      En tiedä tarkoittiko aloittaja juuri niitä Hau Hau merkkisiä,mutta itse ainakin kuvittelin juuri niistä kuitenkin ehkä kysymyksen olevan,sillä mieleeni ei muita vastaavanlaatuisia kanafileitä ainakaan tule.Panee vaan miettimään sitä kyllä myös,että niin paljon kaikenlaisia koiran nameja myynnissä näyttää olevan muitakin myös ja ei sitä tiedä mitä kaikkea epäterveellistä nekin voivat sisältää samoin myös.

    • tomppupomppu

      Selvitin kaikki merkit, mitä löysin nettikaupoista ja kauppojen hyllyiltä. Hauhau vastasi sähköpostilla, ovat kiinalaisia. PureNatural on Iso-Britanniasta, mutta kuten on todettu edellä pakkaajasta tulee valmista eli alkuperään en tässäkään luottaisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1240
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      47
      858
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      51
      794
    4. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      94
      758
    5. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      750
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      82
      717
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      671
    8. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      625
    9. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      28
      621
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      51
      615
    Aihe