Kellon putoaminen.

Outoa vai mitä?

Onko teillä kokemuksia ko ilmiöstä. Minulla ja sukulaisellani on. Meillä aikanaan putosi aamuyöllä ryminällä iso olohuoneen kello seinältä ja se hajosi käyttökelvottomaksi. Viikon päästä tapahtuneesta menehtyi äitini aamuyöllä vaikeaan sairauteensa. Sukulaisellani kello putosi myös seinältä ja hän hävitti kellonsa.Muutaman päivän päästä tuli ilmoitus sukulaisensa kuolemasta. Kummalista vai mitä..?

17

3715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kelloa lahjaksi

      Moi. Ei kokemusta kellon putoamisesta mutta kellon pysähtymisestä kylläkin. Eräs ystävä sai kellon syntymäpäivälahjaksi ja kun sen sai-samantien kello psyähtyi. Syntyi vaivaanuttava hiljausuus ja pian alettiin puhua tunnelman keventämiseksi että kellon paristot meni ainakin vaihtoon heti. Lahjan saaja kuoli äkillisesti viikon kuluessa lahan saamisesta.

    • pysähtynyt

      minulla ei onneks ole tuollaisia kokemuksia, mutta kerran kieltämättä tule melko kammottava olo kun yöllä menin keittiöön ja huomasin kellon pysähtyneen juuri hetkeä aiemmin. onneksi mitään ei kuitenkaan sattunut sen jälkeen

    • Kellojen putoaminen on harvinaista, koska ne ainakin ennen olivat niin arvokkaita esineitä, että ne pyrittiin ripustamaan tukevasti. Mutta ainahan itsekseenkin putoamisia sattuu, jos koukku/naula on ollut liian heikosti kiinni tai kello on jäänyt epävakaasti sen kärjen varaan.

      Et kertonut, oliko putoamiselle näkyvä syy. Toisinaan kuolemantapausten yhteydessä tapahtuu seinälle ripustettujen kuvien putoamisia siten, että koukku on edelleen kiinni seinässä ja myös ripustusnaru on ehjä.

      Varsin yleinen tapahtuma on se, että vainajalle tärkeä kello pysähtyy selittämättömästi osoittamaan kuolinaikaa.

    • Outoa vai mitä?

      Olen ap kirjoittaja ja kyllä seinällä oli koukku kiinni . Outoa että kello oli 10v pysynyt paikallaan ja viikkoa ennen äitini kuolemista se tosiaan lensi toiselle puolen huonetta.

    • mikään ei hämmästytä

      Ensimmäistä kertaa kuulen tällaisesta ilmiöstä, että kellon putoaminen, tai yhtäkkinen pysähtyminen ennakoisi kuolemaa.

      • Anonyymi

        Olemme asuneet 4 vuotta omakotitalossa joka on vanha mutta edelliset asukkaat ovat yhä elossa. Koskaan aiemmin ei ole aiemmissa asunnoissamme tapahtunut vastaavaa mutta tässä talossa on jo 3 kertaa pudonnut kello seinältä. Naula on jäänyt kiinni seinään. Patteri on lentänyt kellosta ja jäänyt osoittamaan jotain aikaa. Kun patterin olen laittanut takaisin, kello ei ole lähtenyt enää kävelemään. Eli rikki on menneet kaikki kellot. Viimeksi kun kello tippui keittiön seinältä se oli keskellä päivää. Säikähdin sitä ihan kamalasti koska meillä oli hiljaista ja lapset päiväunilla. Pari päivää myöhemmin meillä sattui vesivahinko. Kolmasosa talosta piti purkaa hiekkapohjalle. Tänään kello tippui olohuoneessa. Niin ikään samalla tavalla kello ei enää lähtenyt kävelemään ja kellosta lohkesi palanen. Patteri irtosi. Nyt kyllä pelottaa minkä edellä tuo on tällä kertaa. En ole koskaan kokenut näin voimakkaita asioita enkä ole halunnut uskoa henkiin. Paljon muitakin outoja on tässä tapahtunut. Kiikkutuoli keinui hiljaa itsekseen olohuoneessa kerran ja eräs yö joku piirsi ristin minun olkapäähän. Olin hetkeä aiemmin herännyt mutta makasin mahallaan vielä sängyssä. Nuo on tosi pelottavia kokemuksia joita en haluaisi kokea.


    • Högsson

      Mummoni (rauha hänelle) ja isäni väittivät, että mummon seinäkello pysähtyi kun pappa kuoli. Se oli papan Lapista hankkima seinäkello.

      Myös Ville Haapasalon TV-ojelmassa, missä hän on Siperiassa ja käy buddhalaisluostarissa, hänen kellonsa pysähtyy kun hän astuu huoneeseen, missä eräs munkki on siirtynyt kuoleman rajan toiselle puolelle...

      Itse olin myös kerran yksin kotona ja vessassa hampaita pestessäni, juolahti mieleeni onko enkeleitä olemassa.. Heti kuului rämähdys... Lähdin etsimään äänen lähdettä ja makuuhuoneessa oli imukupeilla ikkunassa viikkoja kiinni ollut enkelikoriste tippunut lattialle.

      Se oli semmoinen muovinen ääriviivoista muodostettu 30-40cm korkea enkelikoriste, jossa oli lisäksi valoja.

    • pöllähtänyt

      Onko väitteessä perää, että esim. lintujen kuvat kodissa, varsinkin pöllöt, toisivat jonkinlaista epäonnea?

      • Ei ole.

        Se on perusteeton väite.


    • Että näin ..

      Silkkaa taikauskoa.

      Kellojen pysähtyminen demonisten voimien vaikutuksesta on tavallista, muttei se kuolemaa tarkoita. Se tarkoittaa vain sitä, että talossa on joku demoninen henki paikalla (joko asumassa tai visiitillä).

      • Että näin ..

        .... ihan yhtä lailla kännykän akku voi yhtäkkiä tyhjentyä, eikä sekään ilmaise muuta kuin ehkä kummittelua


      • 18+2
        Että näin .. kirjoitti:

        .... ihan yhtä lailla kännykän akku voi yhtäkkiä tyhjentyä, eikä sekään ilmaise muuta kuin ehkä kummittelua

        Tai sitä, että on kökkö akku ;)


    • mitäähhh

      taas suomalaiset ovat juoneet liikaaa!

    • mummukertoi

      Ainakin vanha kansa sanoi että jos kello pysähtyi(vaikka oli vedetty vetokello) tai putosi niin se tiesi kuoleman uutisia .Kyllä kansa tietää.

    • Teahorse

      Kaverini (100%luotettava bestikseni) oli mumminsa luona yökylässä ennen muuttoaan Helsinkiin. Mummin kotona oli vanha valokuva (en muista kuka kuvassa oli, varmaan se mummi) joka riippui seinässä valtavan naulan varassa. Naula oli siis niin suuri, että se oli tullut seinän toiselta puolelta läpi!
      Eräänä yönä kuului olohuoneesta kova kolahdus, ja kaikki heräsivät. He menivät katsomaan, mitä oli tapahtunut, ja kuva oli lattialla. Se oli kaukana seinästä ja naulasta. Naula oli paikoillaan. Kuvan ripustusnaru oli ehjä.

      Itsellenikin on tapahtunut lukemattomia selittämättömiä asioita, hyviä ja pahoja. Niiden useampien selittäminen veisi niin paljon tekstiä, etten jaksa kirjoittaa, mutta tässä ainakin yksi niistä, vain pari viikkoa sitten tapahtunut.

      Oli aamupäivä ja olin kotona. Pikkusiskoni lähti naapurin kaksosille kylään. Samalla kun ovi sulkeutui, päähäni tuli kumma ajatus. Yhtäkkiä tiesin, että pikkusiskoni kaverin äiti on raskaana ja saa tyttölapsen. Ajattelin, että höh, mistäs tuommoinenkin ajatus tuli. Ajattelin, että aiemmin mainittujen kaksosten äiti tulisi raskaaksi.
      Unohdin asian, tein päivän ajan kaikkea normaalia, pyöräilin yms. Siihen asti, kun illalla olin tietokoneella ja isäni tuli kotiin. Hän sanoi nähneensä pikkusiskoni kaverin äidin (ei kaksosten äidin, vaan toisen kaverin äidin) rappukäytävässä ja onnitelleensa tätä. Hän myös sanoi, että ei tiennytkään tämän olevan raskaana. Siinä vaiheessa havahduin ja hämmennyin. Myöhemmin olen myös kuullut, että lapsi on luultavasti tyttö.

      En ole kertonut vielä kenellekään suoraan. saisiko joku asiasta tietävä sanoa, onko tämä varoitus jostain vai "normaalia" yliluonnollisuutta?

    • Nimimerkki123455

      No itse asiassa meidän kotona kävi näin että 4 aikaan aamuyöllä meidän olohuoneen kello tippui ja se pysähtyi kello neljään

    • Anonyymi

      Meillä tippui kello lattialle ja edellisenä päivänä oli kuollut rakas lemmikkimme. Siitä viikon päästä tuli tieto miehen enon kuolemasta ja viikko eteenpäin siskoni anopin kuolemasta. Kellot eivät tippuile omin päin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1645
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1509
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      68
      1419
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      38
      1373
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1314
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1248
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1126
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe