Äitini -95 Nissan Sunny n14 sedaniin ilmestyi kummallinen vika: Ennen auton käynnistyksen yhteydessä molemmat ajovalot kykeytyvät automaattisesti päälle. Vaikka vipu on OFF asennossa eli valojen päälle laittamista ei tarvitse itse huolehtia. Tämä on ihan okei, mutta huomasin että toinen valo ei toimi. Vaihdoin polttimon mutta se ei auttanut. Käänsin valokytkimen ääri-asentoon ja molemmat valot paloivat. Osaatteko kertoa mistä tämä johtuu että OFF asennossa toimii vain toinen ajovalo. Muilla kokemuksia? Onko esimerkiksi Primerassa tällaiset 'automaatti'-valot. Minulla itselläni on -91 300ZX:ssä samanlainen systeemi, mutta kaverin -92 200SX:ssä ei automaattia ole. Siinä luukkulamput avautuvat juuri tuosta ääri-asennosta. Tähän voi kuitenkin vaikuttaa se että SX on tuonti-auto. Suomessahan ajovalojen on oltava päivälläkin päällä eli onko tämä 'automaatti'-systeemi Aro-yhtymän viritelmiä, jotka tunnetusti menenvät ajan mittaan paskaksi kuten jälkiasennetut hälyt ja lukot?
N14 Sunnyn valot
4
1514
Vastaukset
- Nissan
Se vika taitaa olla ajovaloautomatiikan releessä
pitäisi löytyä kuskin jalkotilasta vasemmalla
olevan muovikotelon takaa.- Nissan
Tulipa tuossa virhelyönti sorry .
- diplinssi
Jos taas vika on sellainen, että vain toinen ajovalo syttyy, mutta syttyy myös kojelautaan pitkien valojen sininen valo, vaikka pitkät ei ole päällä: Tällöin vika on siinä liittimessä, jonka ajovalo ei syty. Sähkö ei pääse polttimolta liittimen kautta maihin. Silloin sähkö kulkee sen sinisen valon kautta. Tarvikeliikkeestä tai Nissanilta uusi liitin. Ei maksanut Nissanillakaan paljon.
- romu rautaa
Kyl tää synny on jo paalattu!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984