Kaupoista varastelu

moraalirappio

Joku aika sitten näin, kun oikein kiltinoloinen enkelikasvoinen tyttö yritti varastaa kaupasta kosmetiikkaa. Siis eikö mitkään moraaliset kellot yhtään kilkata, että varastelu on väärin?? Itselleni ei kävisi pienessäkään mielessä varastaa keneltäkään mitään! Tosin olenkin saanut ns. terveen kotikasvatuksen hyvässä perheessä, mutta ei kai mikään estä varkaita tulemasta myös "hyvistä kodeista".

28

428

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kdksis

Mua vähä ihmetyttää et miks sieltä pitää varastaa jotein :D aivan vitun noloa jos jää kiinni

• En tahallani

Mä en ikinä oo varastanu tahallaan, mut muutaman kerran vahingossa ja tajunnu vast kotona :D niinku jotain on tippunut laukkuun tai on ollu vaik pipo korissa jonne on keränny ostoksii ja sinne pipoon on vaik jääny joku sormus esim.

• .,,,,,,,,,,,

Kai käräytit sen pissiksen?

• moottoriturpa

Varasteluu häpeällisempää on toisten käräyttely asioista. Ja itte en mitää nyysi mut sitte jos on jotain isompaa ku tölkkei, pulloi tai sellasta nii kyllä kelpaa mullekki

• moottoriturpa kirjoitti:

Varasteluu häpeällisempää on toisten käräyttely asioista. Ja itte en mitää nyysi mut sitte jos on jotain isompaa ku tölkkei, pulloi tai sellasta nii kyllä kelpaa mullekki

Hmm. Jos olisit pienyrittäjä, ja asiakas huomaisi, että joku toinen pöllii satasella kamaa taskuun, niin arvostaisitko, jos joku sanoisi sinulle asiasta?

• moottoriturpa
        nasse_seta kirjoitti:

Hmm. Jos olisit pienyrittäjä, ja asiakas huomaisi, että joku toinen pöllii satasella kamaa taskuun, niin arvostaisitko, jos joku sanoisi sinulle asiasta?

En oo pienyrittäjä. Ja itse jos et ole pienyrittäjä niin kärtsäisitkö ketään? Musta se on nii vitun noloo

• nasse_seta
        moottoriturpa kirjoitti:

En oo pienyrittäjä. Ja itse jos et ole pienyrittäjä niin kärtsäisitkö ketään? Musta se on nii vitun noloo

En minä kysynyt että oletko. Minä kysyin, että jos olisit. Tässä on kyse toisen asemaan asettumisesta eikä vain omasta tämänhetkisestä tilanteesta.

Eihän sitä sillä lailla voi perustella, että kun kerran olen pienyrittäjä, niin pienyrittäjiltä ei saa varastaa ja nyt kun enää en ole pienyrittäjä niin nyt saakin varastaa.

No ehkäpä se käräyttäminen sitten on noloa. Minua ei kuitenkaan yhtään nolota se kerta, kun kassalla ärähdin asiasta. Olin nähnyt äidin ja teini-ikäisen tytön Seppälässä repimässä auki jotain kosmetiikkajuttua, koska he halusivat haistella sitä. Tuotteen avaamisen ja lähmimisen jälkeen piilottivat purkin hyllyn taakse ja ottivat uuden avaamattoman. SE oli noloa. En kuitenkaan sanonut mitään, kunhan mulkaisin.

Nämä älypäät kuitenkin tulivat ihan pokkana viereiselle kassalle sen avaamattoman tuotteen kanssa, jolloin tosiaankin ärähdin, että voisitte ostaa sen jonka juuri avasitte. Nolottiko? Siis minua? Eipä tullut mieleen. Sen sijaan tuli mieleen, että äitiä voisi nolottaakin. Ei mua kiinnostanut, mitä he ajattelevat musta.

Asiakkaat varastavat, pilaavat ja sotkevat miljoonien edestä, ja hävikki pannaan hintoihin päälle. Silloin me kaikki maksamme enemmän. Ei ole myöskään mukava havaita kotona, että juuri ostamaani "hygieenista" huulirasvaa onkin lärpitty kaupassa, ja kyllä minua rehellisenä asiakkaana vituttaa, jos vartija on koko ajan läähättämässä niskassa. Arvaa muuten kuka ne vartijoiden palkat ja hälyttimetkin maksaa.

• moottoriturpa
        nasse_seta kirjoitti:

En minä kysynyt että oletko. Minä kysyin, että jos olisit. Tässä on kyse toisen asemaan asettumisesta eikä vain omasta tämänhetkisestä tilanteesta.

Eihän sitä sillä lailla voi perustella, että kun kerran olen pienyrittäjä, niin pienyrittäjiltä ei saa varastaa ja nyt kun enää en ole pienyrittäjä niin nyt saakin varastaa.

No ehkäpä se käräyttäminen sitten on noloa. Minua ei kuitenkaan yhtään nolota se kerta, kun kassalla ärähdin asiasta. Olin nähnyt äidin ja teini-ikäisen tytön Seppälässä repimässä auki jotain kosmetiikkajuttua, koska he halusivat haistella sitä. Tuotteen avaamisen ja lähmimisen jälkeen piilottivat purkin hyllyn taakse ja ottivat uuden avaamattoman. SE oli noloa. En kuitenkaan sanonut mitään, kunhan mulkaisin.

Nämä älypäät kuitenkin tulivat ihan pokkana viereiselle kassalle sen avaamattoman tuotteen kanssa, jolloin tosiaankin ärähdin, että voisitte ostaa sen jonka juuri avasitte. Nolottiko? Siis minua? Eipä tullut mieleen. Sen sijaan tuli mieleen, että äitiä voisi nolottaakin. Ei mua kiinnostanut, mitä he ajattelevat musta.

Asiakkaat varastavat, pilaavat ja sotkevat miljoonien edestä, ja hävikki pannaan hintoihin päälle. Silloin me kaikki maksamme enemmän. Ei ole myöskään mukava havaita kotona, että juuri ostamaani "hygieenista" huulirasvaa onkin lärpitty kaupassa, ja kyllä minua rehellisenä asiakkaana vituttaa, jos vartija on koko ajan läähättämässä niskassa. Arvaa muuten kuka ne vartijoiden palkat ja hälyttimetkin maksaa.

Eri juttu. Tää eukko meni lähmimää ja tällee, mut mää puhin ihan kunnon varastamisesta enkä vaa tuotteitten hiplaamisesta. Ja juu, "jos" ei kuulu sanavarastooni koska siitä ei ole mitään vitun hyötyä. Rupea vain sitten miettimään miltä muista tuntuu kun olet niin syvällinen ihminen. Itse ajattelen varastaessa itseäni ja siksi varastan. Älä varasta jos ajattelet muita.

• Eräs trotskilainen
        moottoriturpa kirjoitti:

Eri juttu. Tää eukko meni lähmimää ja tällee, mut mää puhin ihan kunnon varastamisesta enkä vaa tuotteitten hiplaamisesta. Ja juu, "jos" ei kuulu sanavarastooni koska siitä ei ole mitään vitun hyötyä. Rupea vain sitten miettimään miltä muista tuntuu kun olet niin syvällinen ihminen. Itse ajattelen varastaessa itseäni ja siksi varastan. Älä varasta jos ajattelet muita.

Ajelet myös katumaasturilla, sillä "en minä ole ilmastonmuutoksen seurauksena mahdollisesti kotinsa menettävä saarivaltion asukas enkä jääkarhu," sekä tapat ihmisiä, sillä "en minä ole satunnaisen pölvästin puukottama ihminen," ja jätät wc-pytyn vetämättä, sillä "en minä ole vessan seuraava käyttäjä!" Soimaako omatunto?

Oli pakko vittuilla.

• Kuule kun mikään ei ole enää pyhää. Kuka vaan voi olla/tehdä mitä vaan. Kaupasta varastaminen ei enää nykyisin ole niin kauhea haloo. Kyllä se saattoi hyvällä tuurilla jopa tajuta tekevänsä väärin, mutta eihän se sitä kiinnosta.

• Kyllä. Olen köyhä.

Varastetaan, kun ei pystytä ostamaan. Suomessa on aivan liian alhainen ostovoima ja kaltaiseni köyhät eivät voi ostaa mitään.

• viisasmies

No jos on kuule niin köyhä ettei mitään pysty ostamaan, niin tuskin tulee heti mieleen ne meikit ja kosmetiikat sun muut turhakkeet joilla naiset tuhoavat itseään.

• varkaus on OK

Tähän sopii mainiosti vanha sananlasku: mitä isot edellä, sitä pienet perässä. Isoilla tarkoitan nimenomaan valtaapitäviä, poliitikkoja, yritysjohtajia, pankkiireja ja muita laillistettuja rikollisia.

• No mäkin vein yhen viikon aikana about kympin edestä suklaapatukoita siwasta. Olen suunnilleen lopettanut sen.

• No kiitti vaan vitusti, arvaa minkä takia hinnat nousevat.

• faggggggg
        nasse_seta kirjoitti:

No kiitti vaan vitusti, arvaa minkä takia hinnat nousevat.

Ai, mä kun luulin että hintojen nousu johtuu kauppiaiden ahneudesta, mutta näköjään se johtuukin siitä, kun joku varastaa suklaa patukoita.

• faggggggg kirjoitti:

Ai, mä kun luulin että hintojen nousu johtuu kauppiaiden ahneudesta, mutta näköjään se johtuukin siitä, kun joku varastaa suklaa patukoita.

Ensinnäkin suklaapatukka kirjoitetaan yhteen ja toisekseen varastelu nostaa hintoja eikä varastelua voi oikeuttaa sillä, että kauppiaat nostavat hintoja ja elinkustannusideksi nousee.

Että nytpä sitten tiedät.

• Kyllä. Olen köyhä.
        faggggggg kirjoitti:

Hintojen nousu johtuu luultavasti Suomen valtion korkeasta verotuksesta, joka on etenkin makeisten suhteen korkea.

• Kyllä. Olen köyhä. kirjoitti:

Hintojen nousu johtuu luultavasti Suomen valtion korkeasta verotuksesta, joka on etenkin makeisten suhteen korkea.

Se on totta, uusi makeisvero verottaa tuntuvasti minunkin lompakkoani.

• todellakin ovat
        nasse_seta kirjoitti:

Ensinnäkin suklaapatukka kirjoitetaan yhteen ja toisekseen varastelu nostaa hintoja eikä varastelua voi oikeuttaa sillä, että kauppiaat nostavat hintoja ja elinkustannusideksi nousee.

Että nytpä sitten tiedät.

Taidat itse olla joko kauppias tai kauppiaan poika, jos oikeasti väität etteikö suomessa kaupat muka olisi ahneita !!!!!

• todellakin ovat kirjoitti:

Taidat itse olla joko kauppias tai kauppiaan poika, jos oikeasti väität etteikö suomessa kaupat muka olisi ahneita !!!!!

Minä en väitä, että kauppiaat eivät olisi ahneita. Se ei ole tämän keskustelun aihe. Minä sanoin, että varastelu nostaa hintoja.

Koskeeko väitteesi pk-yrityksiä vai mitä?

• Eräs trotskilainen
        nasse_seta kirjoitti:

Se on totta, uusi makeisvero verottaa tuntuvasti minunkin lompakkoani.

Pidät karkeista, vai?
        Itse en ole tuota korotusta huomannut, kun en paljoa makeaa syö. Paitsi kakkuja... Kakkuja.

• Eräs trotskilainen kirjoitti:

Pidät karkeista, vai?
        Itse en ole tuota korotusta huomannut, kun en paljoa makeaa syö. Paitsi kakkuja... Kakkuja.

Pitäähän minunkin jollakin elää. Siis suklaalla.

• Kyllä. Olen köyhä.
        nasse_seta kirjoitti:

Nasse-Setä taitaa olla HYVIN vihainen makeisverosta.

• Eräs trotskilainen
        nasse_seta kirjoitti:

Minä eläisin Laitilan leivän Bebe-leivoksilla, mutta ne ovat hiton kalliita. Kahvilansakin menivät sulkemaan, perhana.

• Kyllä. Olen köyhä. kirjoitti:

Nasse-Setä taitaa olla HYVIN vihainen makeisverosta.

Lähinnä alistunut. Ehkä on ihan oikein, että niissä on korkeampi vero, mutta voi jukra sentään :(

• Eräs trotskilainen kirjoitti:

Minä eläisin Laitilan leivän Bebe-leivoksilla, mutta ne ovat hiton kalliita. Kahvilansakin menivät sulkemaan, perhana.

Öööörrrh, kokeilepa Anthony Bergin mantelisuklaamunia. Minulla on mennyt niihin suorastaan omaisuus. Lisäksi olen vielä sen verran allerginen mantelille, että joudun ottamaan allergialääkkeen samalla, jolloin mässäily maksaa vieläkin enemmän.

Oikeasti aika säälittävää.

• miki4

miten saan pelit pölityä koteloista se on vaiketa olisiko ideoita tohon sais pelejä varastetua

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7085
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3968
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      49
      3406
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2746
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2137
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      41
      2090
    Aihe