Miksi transsukupuoliset viehättävät minua?

Leppäkerttu96

Inhoan kaikenlaista lokerointia, oli kyseessä sitten sukupuoli, seksuaalinen suuntautuminen, etninen tausta tai lähes mikä tahansa muu.

Selitän asiani mahdollisimman lyhyesti.

Olen 18-vuotias tyttö. Olen tuntenut neljä transsukupuolista ihmistä elämäni aikana. Kaksi transtyttöä ja kaksi transpoikaa. Jokaisen kohdalla huomasin että tahattomasti mielessäni olin alkanut nähdä kyseisen henkilön sen sukupuolen edustajana johon tämä haluaa kuulua. Esimerkkinä mm. se, kun juttelin niitä näitä kaverini kanssa joka oli transpoika. Hän sanoi että hänen pitäisi käydä ostamassa uusi binderi. Minulla kesti hetki käsittää että kyseessä oli tosiaan henkilö joka on biologisesti tyttö. Olin kyllä ollut asiasta tietoinen, mutta aivoni olivat sivuuttaneet faktan.

Tästä huolimatta koen transsukupuoliset ihmiset todella viehättäviksi. Olen seurustellut kahdesti, kerran toisen tytön kanssa ja kerran transpojan kanssa. En ihastu helposti, ja todella harvoin pelkästään ulkoisiin piirteisiin. Mutta kaikki suuremmat ihastukseni ovat kohdistuneet transsukupuolisiin ihmisiin. Vaikka aivoni eivät näe transsukupuolisia mitenkään erikoisessa valossa ja mielessäni transnainen ei ole mies joka haluaa olla nainen vaan yksinkertaisesti vain on nainen, silti viehätys vain muodostuu. Varsinkin transpojat saavat sydämeni sulamaan. Voin kuvitella seurustelevani, rakastavani ja rakentavani tulevaisuuden minkä tahansa sukupuolen edustajan kanssa, mutta salainen toiveeni on kuitenkin transsukupuolinen kumppani. Inhoan itseäni tämän ajatuksen takia, koska kuten heti alussa sanoin, inhoan lokerointia. En tietenkään ole ihastunut kaikkiin tuntemiini transsukupuolisiin, vaan osa on ollut minulle vain todella hyviä ja läheisiä ystäviä. Kakissa tapauksissa he ovat olleet minulle läheisiä ja mielestäni ihania ihmisiä.

Olen kuullut sellaisen termin kuin transsuuntautuneisuus. Olen joskus miettinyt että mahdankohan olla transsuuntautunut, mutta se kuulostaa niin omituiselta. Valitettava totuus kuitenkin on, että salainen unelmani on saada ihana transpoikaystävä. Tuon sanominen tuntuu niin pahalta, enkä ole sanonut sitä missään ääneen. Näin anonyyminä kuitenkin uskallan tuoda asiat esille sellaisina kuin ne ovat.

Mitä mieltä mahtaa porukka täällä olla tällaisesta tapauksesta. Pelottaa ettei minua katsota kovin hyvällä. Olisi kuitenkin mukavaa kuulla mielipiteitä tästä asiasta. :)

Pahoittelen mahdollisia kirjoitus- ja kielioppivirheitä!

25

2636

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ydjdjj

      Vaikka yhdität kaikki transsukupuoliset itsellesi samalle tasolle, kiinnostuksesi on oikeastaan vain transmiehiin, näin uskoisin! Lesbous pelottaa ja siksikin transmies kiinostaa myös. Nuori Ikäsi tekee sen että elämä on vielä tässä vaiheessa kokeilua ja etsimistä. Etene vain maltillisesti "itseäsi etsien"!

    • "Salainen" ja "valitettava" kertoo kaiken oleellisen. Jos pystyt esittelemään trans. poikaystäväsi omalle perheellesi tulevana miehenäsi, niin minun puolestani kaikki on OK. Jos sinulle trans. poikaystävä on vähän samanlainen kuin nämä gambialaiset rantalelut tai trans. tyttöystävät ovat samanlaisia kuin bimboindian kathoeyt turisteille, niin saat trans. ihmisiltä lähinnä pelkkää keskaria ja halveksuntaa, niin kuin sinun pitääkin saada.

      Omassa päänupissasi voit miettiä sellaista, ettei ihmiset ole esineitä eikä välineitä sinun tarpeitasi varten. Olet tosin nuori vielä, sinun ikäisilläsi on opittavaa sillä saralla yleisesti, mutta "nuorna vitsa väännettävä", eiks se niin vähän ole.

    • hgfdsaa

      Kun olet seurustellut naisen ja transmiehen kanssa, olet oppinut ihan erilaisiin asioihin ja keskusteluihin kuin esimerkiksi tuon Colaptesin kirjoitteluun. Tietenkään kaikki transnaisista ei ole kuin hän, joiltakin voi löytää naisellisuutta puheissaan ja esiintymisissäänkin. Seuraa hänen kirjoitteluitaan niin ymmärrät enemmän!

      Kun/jos transmies kiinnostaa, Sinun pitää vielä se selvittää mikä hänessä kiinnostaa se vain osittainen miehisyys vai jotka on jo todella kuin nämä:
      http://www.youtube.com/watch?v=qBbgCOcQIso

      • Minä en tiedä, mihin pyrit tuolla, en ole sanonut olevani trans. nainen. Sen sijaan tunnen kyllä asiani, olin aikoinani parisuhteessakin 15 vuotta transtaustaisen naisen kanssa. Tuona aikana minulle ei hänen taustansa merkinnyt mitään, ainoastaan hänen oikeutensa ja kohtelunsa.
        Hänen kuoltuaan sitten jouduin kohtaamaan hänen sukulaisensa ja tiedot hänen varhaisemmasta elämästään.


    • ...

      Kaikenlaisia suuntautuneisuuksia on ja vieläpä jos nekin voi vielä leikataan kahtia seksuaaliseen ja romanttiseen.

      Sinä saatat yksinkertaisesti olla androsuuntautunut, tai oikeastaan jos halutaan kikkailla määritelmillä, se olisi trans-androsuuntautunut.

      Lokeroita on todella paljon enkä itsekään niistä välitä, joten voit vaikka unohtaa koko asian ja olla tosiaan yrittämättä laittaa mitään nimeä kiinnostuksellesi.

      Turha ajatella olevasi ainut, joka tykkää samanmoisista ihmisistä kuin sinä. Jotkut tykkäävät vain vastakkaisista, eli transnaisista.

      Toivottavasti löydät juuri sen jonka kanssa on sopiva kehittää parisuhdetta. Olkootkin sellainen, joka mielellään sitten olisi nimenomaan transpoika.

    • mickke

      Olen 19 vuotias transmies, ja ainakin omalla kohdallani monet tytöt ovat kiinnostuneet minusta, en tiedä sitten miksi. Kyllähän komeutta löytyy;) Se voi olla salaperäisyys ja testosterin tuoksu joka hurmaa:D hah.

    • Lillakatten85

      Ihan samoja tunteita täällä. Olen panseksuaali, mutta ihastun vain hyvin harvoin cis-naisiin. Sen sijaan ihastun melkein jokaiseen tapaamaani transnaiseen! Cis-tytön pitää olla tietynlainen, jotta ihastuisin. Pitkätukkainen "stereotyyppinen biseksuaali", ehkä klassisen käsityksen muikaan jopa ruma (muttei lihava kuten minä). Mutta olen ihastunut ainakin neljään tai viiteen transtyttöön, joista olen arvannut päällepäin transtaustan - arvannut tai se näkyy pitkällekin. Oletan, että vain yksi näistä on operoitu, se josta ei kovin moni arvaa transtaustaa. (Oletan näin, koska joku perusteli sillä ettei kyseinen saksalainen vaihto-opiskelija voi olla transnainen, koska oli nähnyt hänet pikkuhoususillaan eikä siellä mitään pullottanut. Itse kuitenkin osaan saksaa ja löysin netistä luotettavan lähteen, haastattelun jossa transtausta mainitaan.)

      Olen seurustellut yhden transnaisen kanssa, myös hänen aloittaessaan hormonit. Toinen hyvä ystäväni (Uppo-nallen, eipäs kun Reetan sanoin suukkotuttava) on myös käyttänyt hormoneja. Eksäni kanssa olen edelleen "suukkotuttava", ja saan seurata hänen prosessiaan läheltä. Viimeisin saavutus oli tulla kaapista kunnolla vanhemmille, mikä meni ihan uskomattoman hyvin ja han-pronomini (ruotsalainen siis on) on nyt käytöstä poistettu!

      Vähän nolotti, kun tuon saksalaisen kanssa aloitin keskustelun (asuimme samassa talossa hänen vaihtovuotensa aikana) ja sain vastaukseksi esittäytymisen, huomautuksen ettei hän ole lesbo ja paikalta häipymisen. Seuraavalla kerralla taisin aloittaa keskustelun ilmoittamalla, etten minäkään ole lesbo. Kuinka tyhmältä mahdoinkaan kuulostaa?! Sitten esittelin transtyttöystäväni ja tämän ihastukseni toisilleen. Ihastus hyväksyi fb-kaveriksi, mutta poisti pian vaihtovuotensa jälkeen. Enpä ihmettele.

      Ärsyttää välillä olla näin "transsuuntautunut", mutta eihän sille mitään voi. Ihastun myös helposti stereotypisiin homoihin (ja asun Ruotsissa... homotutka piipittää monen söpön heteronkin kohdalla) ja lähes kaikkiin pitkätukkaisiin miehiin, oli sitten naisellisen näköinen tai parrakas hevari.

      Jos olisin transnainen, en ikimaailmassa hyväksyisi tällaista transdiggaria. Ei paljon auta, että näen ihastuksen yksiselitteisesti naisena ja häiritsee pahasti jos joku käyttää väärää pronominia tai transuttelee, kun samalla ihastun transnaisiin paljon helpommin kuin cis-naisiin. En lauo typeryyksiä, mutta olen liian rehellinen eikä todellinen syy ihastua varmaan jää keneltäkään fiksulta tytöltä huomaamatta. Miksi tämä nolottaa paljon enemmän kuin se, että ihastun poikiin pelkän pitkän tukan perusteella?

      • vesimiesna

        Jossakin määrin voin samaistua fiiliksiiisi.Tosin en ole ollut vain transihmisistä kiinnostunut, Omaan biseksuaalisuuden tiedostamiseen liittyivät myös tuntemuksen transihmisiin, tai transssukupuolisiin naisiin tarkemmin määriteltynä. Ihastuin myös voimakkaasti erääseen transgenderiin( jota luulin alussa tiitiksi/naiseksi, mutta lähinnä kai androgyyni olisi sopiva ilmaus kuvaamaan hänen sukupuoltaan). Ja nykyään olen myös huomannut sen, että monen ihmisen transtaustaa ei ns. huomaa, vaikka jotenkin aiemmin oletin, että transtausta ns, näkyy läpi.

        En enää mielelläni luokittele itseäni panseksuaaliksi vaan koen olevani binainen, joka kiinnostuu ihmisistä sukupuolesta riippumatta. ( olen siis itse ns cis-nainen) . Iso osa transihmisistä ei halua tulla luokitelluksi ja kohdelluksi transihmisinä, vaan miehinä tai naisina. Ja sen takia he suhtautuvat varauksellisesti ja ennakkoluuloisesti ihmisiin, jotka kiinnostuvat heistä vain transtautastan takia.


        Voit tietysti kysyä ja pohdiskella itseltäsi miksi koko transtaustan näkyminen ja tietäminen on sinulle tärkeää? Kiinnostuisitko naisesta, jonka transtausta ei näy päälle päin? Mikä siinä trans- jutussa on se juju? Oletko yleisesti ottaen kiinnostunut muista transsukupuolisista ihmisistä- tiiteistä tai transgendereistä? oletko ollut pitkään eiheteroseksuaali? Miksi koet nolottavaksi kiinnostuksesi transnaisiin? Kenties se, että häpeillet ihastuksiasi tmv, kielii siitä, että koet ja tiedät kiinnostuksesi taustalla olevat motiivisi kyseenalaisiksi?


      • tiutaut

        sen kummemmin kommentoimatta viehättymisiäsi, mutta on törkeää yrittää iskeä toista ihmistä, kun seurustelee toisen kanssa. Tämäkin on varmasti iso syy siihen miksi, ko. germaaninainen ei lämmennyt. Toinen syy on tietysti sekin, että et kohdellut saksalaista naista naisena vaan transnaisena.


    • Transpoika13

      Ite oon trans poika ja oon ihastunu yhteen tyttöön mut en tiiä mitä tehdä...

      • Transihastus

        Sain juuri tietää, että ihastukseni on transpoika ja olihan se aluksi shokki, mutta toisaalta hän on ihana ja rakas minulle, joten ajattelen että tärkeintä on se että hän on onnellinen ja se että tiedän hänen välittävän minusta todella paljon.
        En tiedä missä vaiheessa transhoitoja hän on mutta ei sillä ole niin väliä, ulkonäöstä en olisi koskaan arvannut olevan biologisesti tyttö :)
        Lähesty ihastusta rohkeasti omana itsenäsi!


    • Ehkä vaan siksi, että olemme niin kilttejä ja huomaavaisia ihmisinä kaikkia niitä kohtaan, jotka meidät vaan hyväksyy juuri sellaisina kuin olemme oikeasti sisimmässämme.

      • Nylonmen

        Olis mukava tutustua transuanne ja keskustella myös b-ikiinnostuksesta ;i)


      • Nylonmen kirjoitti:

        Olis mukava tutustua transuanne ja keskustella myös b-ikiinnostuksesta ;i)

        :)


      • Nylonmen
        transuanne kirjoitti:

        :)

        Sulla on makee profilikuva ;)


      • Nylonmen kirjoitti:

        Sulla on makee profilikuva ;)

        Kiitos :)


      • Nylonmen
        transuanne kirjoitti:

        Kiitos :)

        Oletko vapaa ja mistä päin?


    • KuNyKysyit

      Varmaan siksi että olet päästäsi vialla.

      • Niin.. Ja ylpee siitä :)


    • yksesimerkki

      Itsekin ihmettelin nuorena, kuinka transsukupuoliset ihmiset sukupuolesta riippumatta veti mua puoleensa. Jopa siinä määrin, että olisin kaikkein mieluiten seurustellut vain transsukupuolisen kanssa.

      ...kunnes myöhemmin opin tuntemaan itseni paremmin ja tajusin, että olen itse transsukupuolinen :P Siis ainakin osa siitä sairaanloisesta kiinnostuksesta oli tietynlaista ihailua/ toivetta päästä itse samaan pisteeseen sekä totaalista vertaistuen puutetta.

    • Anonyymi

      Itselläni on trans poikaystävä

    • Hei!

      Rakkaus, seksuaalisuus ja kiintymys ovat yhtä arvokkaita riippumatta siitä kohdistuvatko ne samaa vai jotain muuta sukupuolta olevaa ihmistä kohtaan. Monelle voi olla tärkeää löytää itseä kuvaava sana, jolla voi itselleen ja muille avata kokemiaan tuntemuksia. Omasta seksuaalisesta suuntautumisesta ja sukupuoli-identiteetistä käyttämäsi termi on kuitenkin itsemäärittelyasia, eli vain sinä voit kuvata itseäsi jollain sanalla – halutessasi – mutta muut eivät voi tehdä sitä puolestasi.

      Kaikki seksuaaliset suuntautumiset (mm. aseksuaali, hetero, homo, lesbo, bi/pan) ja sukupuoli-identiteetit (esim. cisnainen, transnainen, muunsukupuolinen, intersukupuolinen, joustava, sukupuoleton) ovat yhtä hyviä ja aivan tavallisia. Aina kannattaa myös muistaa, että Suomessa on voimassa Yhdenvertaisuuslaki, joka takaa, että ketään ei saa syrjiä seksuaalisen suuntautumisen perusteella ja Tasa-arvolaki, joka taas puuttuu sukupuoli-identiteetteihin liittyvään syrjintään.

      Osa meistä tekee seksuaalisen suuntautumisen lisäksi selvän rajan sen osalta, kehen tuntee romanttisia tunteita tai parisuhdekiinnostusta eli että mikä on oma romanttinen suuntautuminen (mm. a-, hetero-, homo-, bi/panromanttinen). Nämä tunteet eivät välttämättä johda seksiin, vaan seksuaalinen suuntautuminen voi olla erikin. Monille meistä romanttinen ja seksuaalinen suuntautuminen saattavat mennä samaan suuntaan, mutta osa tunnistaa näiden tasojen erot selkeästi - siten että tuntee vahvoja ihastumisen ja rakastumisen tunteita jotakuta kohtaan ilman seksuaalista mielenkiintoa ja joku taas saattaa olla seksuaalisesti hyvin puhutteleva, mutta romanttinen tunneside ei ole niin läsnä.

      On siis täysin mahdollista olla esim. panromanttinen homoseksuaali, mikä tarkoittaa henkilöä, joka voi viihtyä pari/monisuhteessa (tai muussa romanttiseksi luokitellussa suhteessa) kumppanin sukupuolesta riippumatta, mutta seksuaalisesti on kiinnostunut vain omasta sukupuolestaan. Tämä siis vain esimerkiksi. Yhtä lailla voi olla vaikka heteroromanttinen panseksuaali jne. Erityisesti aseksuaaleilla (ei seksuaalista kiinnostusta sukupuoliin) aromantikoilla (ei kiinnostusta parisuhteisiin) voidaan erotella myös emotionaalinen suuntautuminen eli vaikkapa kiinnostus sydänystävyyteen, halituttavaan tai kämppäkaveriin.

      Seksuaalisia suuntautumisia on toki muitakin: transsuuntautunut, androseksuaali (maskuliinisuudesta viehättyvä) tai Suomessa ainakin toistaiseksi vähän käytössä oleva skolioseksuaali, jota viehättää ei-binäärisyys eli jollain lailla toisen oleminen kaksinapaisen sukupuolimäärittelyn välillä tai ulkopuolella.

      Suuntautumisessasi ei ole mitään hävettävää, eikä sitä tarvitse sen enempää määritellä itselle tai toisille, jos se ei tunnu olennaiselta. Ihmiset viehättyminen toisiin voi olla tekemisissä hyvin erilaisten asioiden kanssa - myös ilman omaa tietoisuutta asiasta: älykkyyden, tuoksun, huumorintajun jne. Toisen seksualisointi tietyn piirteen perusteella ilman yhteisymmärrystä on tietenkin väärin, esim. jos transsukupuolisuus on itselle fetissi, mutta toinen luulee kyseessä olevan kokonaisvaltaisen kiinnostuksen. Transihmisyyttä on historiassa erotisoitu ja fetisoitu, joten transkiinnostus voi välillä valitettavasti kantaa mukanaan tällaista painolastia. Sinun suuntautumisesi ei kuulosta lainkaan edellä kuvatulta yksipuoliselta, omaa etua tavoittelevalta kiinnostukselta, joten älä suotta murehdi :-)

      Olethan yhteydessä, jos vastaukseni herättää sinussa ajatuksia tai kysymyksiä, joita haluat miettiä yhdessä. Alla esim. päivystysnumeromme ja linkki chat-aikatauluihimme.

      Yst. terv.
      Outi Santavuori
      Seksuaaliterapeutti
      Sinuiksi-palvelu, www.sinuiksi.fi

      Valtakunnallinen Sinuiksi-palvelu maanantaisin klo 19-21 ja torstaisin klo 13–15. Voit soittaa numeroon: 044 300 2355

      Tukinetissä toteutettavat Sinuiksi-chatvertaisryhmien aikataulu: www.sinuiksi.fi/chat

      • Anonyymi

        Pitkä selostuksesi ei ollut vastaus aloitusviestiin, vaikka sen hänelle osoititkin. Onhan tuossa tietenkin paljon asiaa, mutta häviää tähän ketjuun kun ei liity oikein aiheeseen.


    • Ole ylpeä itsestäsi. Arvostat itseäsi ja muita juuri sellaisina kuin Sinä ja He ovat. Olisivatpa muutkin samankaltaisia.

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1392
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1016
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    Aihe