b-lausunto

vanha reppana

Olen hakemassa työkyvyttömyyseläkettä ammatista aiheutuneiden kulumien vuoksi. Olen menossa terveyskeskuslääkärille, joka kirjoittaa b-lausunnon ja itse liitän vakuutusyhtiön hakemukseen selvityksen työn luonteesta ja kuormittavuudesta.

Nyt kysynkin joltain tietävältä, pitääkö minun siis pyytää sairaslomatodistus (?) lääkäriltä samalla, jonka toimitan TE-keskukseen vai miten toimin? Olen työtön tällä hetkellä ja siis ilman työpaikkaa. Vai jatkanko työttömänä työnhakijana kuten tähän asti ennen kuin päätös työkyvyttömyydestä tulee (jos tulee) aikanaan? Sehän voi kestää kuukausia ja työmarkkinatuki on elintärkeä apu, sillä asun yksin ilman puolisoa.

6

556

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tee näin

Unohda tuo terveyskeskus. Ota vaivat Te-keskuksessa puheeksi ja pyydä työkykyselvityksen. Sitä polkua sitten eläkkeelle, jos niin todetaan ja odotusaika työttömänä tottakai ns "vajaakuntoisena työnhakijana"

Terveyskoskuspolku on hankala, pitää saada lähetettä eteenpäin, koordinoida te-keskuksen kanssa ettei tule katveita rahantulon kanssa jne..

• 252222

ikä huomioon ottaen, voidaan kouluttaa uudelleen ja kelan lääkäri tekee päätöksen eri työ kokeilulla.itse sain päätöksen kahdessa viikossa ylilääkärin lausunnolla,sairastuin sydänperäiseen eteisvärinään ja olen täysin työkyvytön.

• sgdfhbg

ei tosiaan terveyskeskuslääkärille kannata mennä b-todistusta pyytämään jos edes tavoitteena on eläkehakemuksen hyväskyminen.

• vanha rep

Miksi ei? Köyhän työttömän ei parane muita tahoja vaivata. Ei pysty matkustamaan kaupunkeihin eikä yksityisiin lääkäreihin ole varaa.
        Eikö perusterveydenhuolto juuri ole se oikea paikka eläkehakemukselle?

• saras+köyhä

Kyllä mielluummin erikoislääkärin lausunto painaa enemmään vaikka muuta väittäisivätkin.Pyydä lähete erikoislääkärille.

• .25.

Aika heikolta näyttää B-todistus tavallisen lääketieteen lisensiaatin allekirjoittamana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      67
      2395
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1377
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      74
      1185
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      4
      1107
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      79
      835
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      780
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      43
      678
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      82
      660
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      24
      638
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      636
    Aihe