Tyttöjen terveystarkastus 8lk

ååppwe

Mulla on kohta tulossa tää pelätty kasiluokan terv tarkastus, johon tulee siis toinen vanhemmista mukaan.. Muuten tää ois ookoo, utta meijän naiskoululääkäri on vauvalomalla, joten sijalla on mies..:o Oon kyselly kavereilta mitä siä on tehty, ja ne sano että housuja ei tarvi ottaa pois, mutta paita/paidat ja rintaliivit pitää ottaa pois ja mennä makuulle ilman yläosaa sellaselle pöydälle/sängylle tms. Voiko lääkäri pakottaa, jos sanon vaan tiukasti että en mielelläni ota rintsikoita pois, enkä varsinkaan ole menossa siihen sängylle makuulle, jossa lääkäri siis on tutkinut mun kavereiden rinnat. Vai voiko se pakottaa? Tiiän että se on nähny 1000000 muunkin tytön rinnat ja varmaan omanki muijansa rintoi on tullu kateltuu, ja et se tekee vaan työtään mut en halua varsinkaan mennä makuulle..Kokemuksia? Ja ei mielellään näitä' mitä täällä suomi24:ssä on näkyny hirveesti että: "joo se lääkäri käskee sun stripata sille alasti ja sitte se pistää lapion poikittai sun perseeseen ja käskee hymyillä" mutta jos jollain on kova kiusaus pistää tuollaisia niin no ei kai siinä mitään:) Kiitti jo etukäteen

28

16875

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henriikka Hopo

      Ei voi pakottaa.

    • g21

      Ei voi, mutta kannattaisi antaa tutkia rinnat rintasyövän pois lukemiseksi. Olisihan se kiva sitte myöhemmin menettää ne rinnat sen syövän takia kun et antanut lekurin kattoa..

      • Eräs trotskilainen

        Tuskin noin nuorella vielä rintasyöpää on. Kyllä siinä täytyisi kuulua hitonmoisiin riskiryhmiin, että sellainen kehittyisi edes pari-kolmikymppisenä.

        Tukekaa rintasyöpätutkimusta :-)


      • LADYGAGA05
        Eräs trotskilainen kirjoitti:

        Tuskin noin nuorella vielä rintasyöpää on. Kyllä siinä täytyisi kuulua hitonmoisiin riskiryhmiin, että sellainen kehittyisi edes pari-kolmikymppisenä.

        Tukekaa rintasyöpätutkimusta :-)

        Tulee myöhäs, mut turha vähätellä ettei tulis koska minkä ikäselllä naisella vaan voi tulla rintasyöpä. Joten äläppäs vähättele.


    • itsetunto vialla?

      On se nyt aika ihmeellistä jos ei lääkärille kehtaa tissejään näyttää.

    • yhteisövastaava

      En kestä enää näitä "pelottavia puheita" 8. luokan tarkastuksesta.

      Todennäköisesti kaverisi pelottelee, harvoissa kouluissa rintoja tai muita "herkimpiä" osia tutkitaan.

      Itse olen 8. luokkalainen ja juuri viime tiistaina oli lääkärintarkastus. Meillä on siis erikseen terveys- ja lääkärintarkastus. Terveystarkastuksessa katsotaan väri- ja kaukonäkö, kuulo ja verenpaine, sekä tietenkin jutellaan. Lääkärintarkastuksessa   oli joko molemmat, tai vain toinen vanhemmista mukana. Siellä katsottiin ryhti, pituus, paino, sekä yleistutkimusta (korvat, suu, ym mahdolliset ihottumat, kuten minulla, olin tosin itse osannut diagnosoida sen, oli punatäpläihottumaa). Siellä kirjoitetaan myös nuoriso terveystodistus, jota tarvitset esim. mopo- tai autokouluun mentäessä.

      Eli ei syytä pelkoon, ihan samanlainen se on kuin ennenkin, hiukan laajempi mm. suun ja korvien tarkistuksen takia.

      Ja jos nyt koulullasi on tuommoisia tarkastuksia, saa sanoa EI, kenenkään ei ole pakko tuollaiseen suostua. Jos pakottaa, siitä heti valitusta, lakiahan siinä myös rikotaan !

    • ååppwe

      Kiitos vastanneille:) Uskoisin nyt, ettei voi pakottaa! :) Mutta sen tiiän ettei mun koulukaverit valehdellut kun sanoivat että pitää mennä ilman liivejä makaamaan siihen sängylle, se on ihan totta mutta kun en itse halua mennä siihen niin en mene:)

    • Lalalallalsdjfkle

      Periaatteessa mihinkään ei voi pakottaa... Mutta siis mulla terveystarkastus oli tällänen... Ensin oli terkkarin tarkastus siellä oli kaikki perus: kuulo, näkö, paino, pituus,henppari.jne.. ja käytiin läpi terveyskysely paperit... ja sit se vaan pyys ottaa housut pois ja vilkas ihan nopee karvotuksen... (ois saanu ite arvioida mut jos ei osannu niin pyydettiin vilauttamaan) ei kestäny kun ehkä pari sekkaa... ja se pyys ottaa paidat ylös ja se katto rintojen kehitykset... ei se mitään hipelöiny katto vaan ja vertas papereiden tietoihin... vähän inhotti mut ei mitenkään paha ollu... ei siihen kuollu.... sit oli lääkärintarkastus... Siellä se vaan naputteli sillä ihme vasarallaan polvet ranteet yms... ja piti vilauttaa karvotus... Molemmissa kyseltiin pikkusen menkoista yms... mut ei hirveesti.... Joillakin meijä koulussa oli ollu eri lääkäri ja se oli painellu mahasta mut muuta eroa ei ollu,,,, Mulle ei tota mahan painelua tehty... Mut ei siin muuta si ollukkaan,... kyl siitä selvii :)) tsemppiä :)

    • wfrrwa

      aattelin hankkii kevarin tai mopoauton, joihin tarvitaan lääärintodistus tai se juttu. niin vaikuttaako se, ettei näytä rintojaan jotenkin siihen?ef

      • Buahahahahhah

        Miten jotku tissit vaikuttais kortin saamiseen ;DDDDDD


    • Jos ne peittää näkyvyyden.... :D

      • Anonyymi

        Turvatyynyt ni extra suoja


    • V_niinkuin_Veriperse

      Kas tässä.

    • seksuaalisuus_69

      Meillä ei ees oo ollu tätä kasiluokan terveystarkastusta vaikka jollain 8lk on ollu jo mut ei mun luokalla viellä oo ollu

    • Anonyymi

      Meillä piti riisuutua kokonaan alkkareitta myöten sillä haluttiin nähä intiimi alueet ja pakarat myöskin mutta mun tietääkseen siitö voi kyllä koeltäytyä!

    • Anonyymi

      Ei voi sitä paitsi siinä kohtaa ne vielä kasvaa niin jos rupee painelemaan niin se sattuu todella paljon

    • Anonyymi

      Tiedän tää on aika vanha keskustelu mut mulla oli koululääkäri mulla ihan perus tarkastus piti näyttää kuvassa alapään karvoitus tai antaa lääkärin katoa

    • Anonyymi

      Meidän koulussa siellä laitettiin sormi pilluun ja koskettiin sitä kautta pillua tätä ei tapahdu muissa kouluissa kun Uotilan jonka tekee Sari ja sitten se käskee ottaa kaikki vaateet pois ja mennä makuulle sitten se tunkee kullin sun varassan pillun kautta se t

      • Anonyymi

        mä en kyllä tota ihan usko mutta


    • Anonyymi

      Hei!
      Pitääkö 8 luokan laajassa terveystarkastuksessa näyttää rinnat tai kosketaanko niihin? Eihän alapäähän katsota tai varsinkaan kosketa?

      • Anonyymi

        TERVEYSTARKASTUKSISSA EI OLE PAKKO NÄYTTÄÄ RINTOJA TAI ALAPÄÄTÄ. JOS TERKKARI PAKOTTAA SINUT NÄYTTÄMÄÄN NIIN SE ON RIKOS.


    • Anonyymi

      Joo minuakii pelottaa kun kaikki tässä palstassa sanoo joo se laittaa kullin sun pilluun ja jotain sellaista. Voisitteko kertoa ihan totuuden 8lk terveystarkastuksesta..?!!!!

      • Anonyymi

        Mulla se terkkari vaa käski laskee vähän housuja ja pikkareita et näkee karvotuksen. Rinnoista se käski nostaa paitaa et näkee kehityksen. Ei paha ja meni nopee ohi


    • Anonyymi

      No mulla on onneksi nainen terveyden hoitaja sen nimi on Emmi Avela mutta, jos se olis mies niin... mä en mee ollenkaan terveystarkastuksenn

    • Anonyymi

      No nyt on vähä myöhäs mut jos tääl on joku vielä kattelees näitä nii ite ainaki vaa menisin niiku sanotaan koska sitte ei ainakaa jää sille terkkarille mieleen sillee ”outona” tai sillai ku ei oo halunnu et menee vaa massan mukana nii ainaki unohtaa

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      Suomen sosialidemokraattinen puolue
      22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe