Tyttöjen terveystarkastus 8lk

ååppwe

Mulla on kohta tulossa tää pelätty kasiluokan terv tarkastus, johon tulee siis toinen vanhemmista mukaan.. Muuten tää ois ookoo, utta meijän naiskoululääkäri on vauvalomalla, joten sijalla on mies..:o Oon kyselly kavereilta mitä siä on tehty, ja ne sano että housuja ei tarvi ottaa pois, mutta paita/paidat ja rintaliivit pitää ottaa pois ja mennä makuulle ilman yläosaa sellaselle pöydälle/sängylle tms. Voiko lääkäri pakottaa, jos sanon vaan tiukasti että en mielelläni ota rintsikoita pois, enkä varsinkaan ole menossa siihen sängylle makuulle, jossa lääkäri siis on tutkinut mun kavereiden rinnat. Vai voiko se pakottaa? Tiiän että se on nähny 1000000 muunkin tytön rinnat ja varmaan omanki muijansa rintoi on tullu kateltuu, ja et se tekee vaan työtään mut en halua varsinkaan mennä makuulle..Kokemuksia? Ja ei mielellään näitä' mitä täällä suomi24:ssä on näkyny hirveesti että: "joo se lääkäri käskee sun stripata sille alasti ja sitte se pistää lapion poikittai sun perseeseen ja käskee hymyillä" mutta jos jollain on kova kiusaus pistää tuollaisia niin no ei kai siinä mitään:) Kiitti jo etukäteen

15

3839

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henriikka Hopo

Ei voi pakottaa.

• g21

Ei voi, mutta kannattaisi antaa tutkia rinnat rintasyövän pois lukemiseksi. Olisihan se kiva sitte myöhemmin menettää ne rinnat sen syövän takia kun et antanut lekurin kattoa..

• Eräs trotskilainen

Tuskin noin nuorella vielä rintasyöpää on. Kyllä siinä täytyisi kuulua hitonmoisiin riskiryhmiin, että sellainen kehittyisi edes pari-kolmikymppisenä.

Tukekaa rintasyöpätutkimusta :-)

• LADYGAGA05
        Eräs trotskilainen kirjoitti:

Tuskin noin nuorella vielä rintasyöpää on. Kyllä siinä täytyisi kuulua hitonmoisiin riskiryhmiin, että sellainen kehittyisi edes pari-kolmikymppisenä.

Tukekaa rintasyöpätutkimusta :-)

Tulee myöhäs, mut turha vähätellä ettei tulis koska minkä ikäselllä naisella vaan voi tulla rintasyöpä. Joten äläppäs vähättele.

• itsetunto vialla?

On se nyt aika ihmeellistä jos ei lääkärille kehtaa tissejään näyttää.

• yhteisövastaava

En kestä enää näitä "pelottavia puheita" 8. luokan tarkastuksesta.

Todennäköisesti kaverisi pelottelee, harvoissa kouluissa rintoja tai muita "herkimpiä" osia tutkitaan.

Itse olen 8. luokkalainen ja juuri viime tiistaina oli lääkärintarkastus. Meillä on siis erikseen terveys- ja lääkärintarkastus. Terveystarkastuksessa katsotaan väri- ja kaukonäkö, kuulo ja verenpaine, sekä tietenkin jutellaan. Lääkärintarkastuksessa   oli joko molemmat, tai vain toinen vanhemmista mukana. Siellä katsottiin ryhti, pituus, paino, sekä yleistutkimusta (korvat, suu, ym mahdolliset ihottumat, kuten minulla, olin tosin itse osannut diagnosoida sen, oli punatäpläihottumaa). Siellä kirjoitetaan myös nuoriso terveystodistus, jota tarvitset esim. mopo- tai autokouluun mentäessä.

Eli ei syytä pelkoon, ihan samanlainen se on kuin ennenkin, hiukan laajempi mm. suun ja korvien tarkistuksen takia.

Ja jos nyt koulullasi on tuommoisia tarkastuksia, saa sanoa EI, kenenkään ei ole pakko tuollaiseen suostua. Jos pakottaa, siitä heti valitusta, lakiahan siinä myös rikotaan !

• ååppwe

Kiitos vastanneille:) Uskoisin nyt, ettei voi pakottaa! :) Mutta sen tiiän ettei mun koulukaverit valehdellut kun sanoivat että pitää mennä ilman liivejä makaamaan siihen sängylle, se on ihan totta mutta kun en itse halua mennä siihen niin en mene:)

• Lalalallalsdjfkle

Periaatteessa mihinkään ei voi pakottaa... Mutta siis mulla terveystarkastus oli tällänen... Ensin oli terkkarin tarkastus siellä oli kaikki perus: kuulo, näkö, paino, pituus,henppari.jne.. ja käytiin läpi terveyskysely paperit... ja sit se vaan pyys ottaa housut pois ja vilkas ihan nopee karvotuksen... (ois saanu ite arvioida mut jos ei osannu niin pyydettiin vilauttamaan) ei kestäny kun ehkä pari sekkaa... ja se pyys ottaa paidat ylös ja se katto rintojen kehitykset... ei se mitään hipelöiny katto vaan ja vertas papereiden tietoihin... vähän inhotti mut ei mitenkään paha ollu... ei siihen kuollu.... sit oli lääkärintarkastus... Siellä se vaan naputteli sillä ihme vasarallaan polvet ranteet yms... ja piti vilauttaa karvotus... Molemmissa kyseltiin pikkusen menkoista yms... mut ei hirveesti.... Joillakin meijä koulussa oli ollu eri lääkäri ja se oli painellu mahasta mut muuta eroa ei ollu,,,, Mulle ei tota mahan painelua tehty... Mut ei siin muuta si ollukkaan,... kyl siitä selvii :)) tsemppiä :)

• wfrrwa

aattelin hankkii kevarin tai mopoauton, joihin tarvitaan lääärintodistus tai se juttu. niin vaikuttaako se, ettei näytä rintojaan jotenkin siihen?ef

• Buahahahahhah

Miten jotku tissit vaikuttais kortin saamiseen ;DDDDDD

• jussi_3

Jos ne peittää näkyvyyden.... :D

• V_niinkuin_Veriperse

Kas tässä.

• seksuaalisuus_69

Meillä ei ees oo ollu tätä kasiluokan terveystarkastusta vaikka jollain 8lk on ollu jo mut ei mun luokalla viellä oo ollu

• Anonyymi

Meillä piti riisuutua kokonaan alkkareitta myöten sillä haluttiin nähä intiimi alueet ja pakarat myöskin mutta mun tietääkseen siitö voi kyllä koeltäytyä!

• Anonyymi

Ei voi sitä paitsi siinä kohtaa ne vielä kasvaa niin jos rupee painelemaan niin se sattuu todella paljon

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Monen päivän Marttiinan ja Hannun erospekulaatiot meni hukkaan

Tunnen suurta vahingoniloa että te suurimmat ja fanaattisimmat Mara vihaajat olette täällä antikliimaksissa viettäneet monta kesäpäivää iloiten heidän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      4266
    2. Luksusrouva hotellissa jo

Siellä se Sohvi Bambin kanssa hotellissa taas pyörii. Lemppasiko Stefu taas rouvan ja laukut kahdella kierteellä kerien ulkoruokintaan?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      2182
    3. Tarvitsen sinua

Mies. Ja sinä tiedät sen.
      Ikävä
      102
      2127
    4. Cowboy Pikkarainen

Mitä toi sen cowboy insta video tarkoittaa..
      Kotimaiset julkkisjuorut
      32
      1773
    5. Tuomo Ylipulli kuollut

Aika vähälle jäänyt huomio, oli vasta 56v. Mikähän sairaus lie ollut, eipähän se sivullisille kuulu, ihmetyttää vaan nämä urheilijoiden kuolemat niin
      Maailman menoa
      56
      1740
    6. Toivottavasti Martina antaa Hannulle vielä toisen mahdollisuuden

Martina lähti reissuun varmasti myös selvittämään omia ajatuksiaan ja tunteitaan. Reissun jälkeen ehkä sitten päättää, miten suhteen käy. Toivottavast
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      1612
    7. Hannu festareilla, Martina paniikissa Marbellassa

Vanhalle Maralle taisi tulla hätä kun Hannu festareilla eikä yksin kotona itkemässä, piti alkaa mielisteleen Möllille ja vielä ihan julkisesti -nolo!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1591
    8. Tiedoksi nainen,

Minulle ei ole koskaan annettu pakkeja, tästä lähdetään ......
      Ikävä
      88
      1359
    9. Maran ruho ihan loppu

Mut silti jaksaa laittaa videota storyyn. Ihme ettei laittanut et oli niin siisti pyörälenkki.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      51
      1272
    10. Martinan valkopesu taas

Lukee tätä palstaa. Ei ollut mitenkään suunnittelut reissua, eli lähti ex tempore. Täällä kirjoiteltu miksei koskaan tee mitään lastensa kanssa. Nyt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      1049
    Aihe