Vauvamme on nukkunut pinnasängyssä n. 1,5kk ikäisestä lähtien, sitä ennen siis nukuttiin perhepedissä. Tähän asti pinnasängyssä nukkuminen sujunut hyvin, mutta nyt useampana iltana ei ole suostunut nukahtamaan sinne. Sänkyyn laiton jälkeen hetken ollut tyytyväinen ja melkein nukahtanut, mutta sitten alkanut hirveästi pyörimään ja kitisemään. Tutin on sylkenyt suusta pois ja maitokaan ei ole kelvannut. Yhtenä iltana nukahti aina muutaman minuutin ajaksi, kunnes taas heräsi itkemään. Otin sitten vauvan viereeni sänkyymme ja parissa minuutissa olikin jo unessa. Sen jälkeen sama juttu toistunut parina iltana, olen ottanut viereen ja melkein heti nukahtanut. Pinnasänkyyn olen sitten siirtänyt yöllä, kun on ensimmäisen kerran herännyt syömään.
Ei tämä siis mikään ongelma ole, mietin vain, että voiko kyse olla siitä, että vauva kaipaa läheisyyttä? :) Kun tämä näin yhtäkkiä on alkanut. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Vauva 5,5kk ja yöunet
4
146
Vastaukset
- Empaattinen perhe
Ei ole. Lapsemme nukkuvat paremmin omissa sängyissään. Läheisyyttä annamme lapsille päivällä varmaan sitten aivan yli tarpeen.
- Ei voi verrata
Niin. Lapset ovat erilaisia. Se, että lapsi kaipaa läheisyyttä myös öisin ei automaattisesti tarkoita, etteikö hän saisi läheisyyttä yllin kyllin päivisin. Ei se ole mikään joko-tai -asia.
- nukkumatti
Totta kai meidänkin vauva saa päivällä läheisyyttä, paljon pidetään sylissä, jutellaan ja muutenkin ollaan lähellä. Ei ole siitä kiinni. Siis mietin, että onko tämä nyt jokin vaihe, että haluaa öisinkin olla lähellä?
- ihan normaalia
nukkumatti kirjoitti:
Totta kai meidänkin vauva saa päivällä läheisyyttä, paljon pidetään sylissä, jutellaan ja muutenkin ollaan lähellä. Ei ole siitä kiinni. Siis mietin, että onko tämä nyt jokin vaihe, että haluaa öisinkin olla lähellä?
Yleensä muutenkin 5 kk tienoilla alkaa yöhulinointi ja vauva haluaa tietää että äiti on lähellä.Ja tosiaan vauvat ovat erilaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol5462076Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3851672Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H211499Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641398JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191076- 561072
- 1181067
Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16838Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka11824Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66813